[w2k]Nieuw mobo: huidige programma's behouden?

Pagina: 1
Acties:

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Topicstarter
Langzaam aan ben ik naar een nieuw moederbord aan het kijken (en vooruit ook een geheugen upgrade).
Nou wil ik dat de geinstalleerde progs eigenlijk na nieuwe installatie van W2k (tja daar ontkom je dan niet aan lijkt me), weer gewoon gaan werken, ipv alles opnieuw weer de setup te draaien (het zijn er nogal wat.. vandaar).

Nou heb ik al gezocht, maar ik kon niet zo snel dingen vinden in de omega search.

Ik denk zelf dat ik met wat registry sleutels te kopieren (voornamelijk van local machine en Current user) al een aardig eind op weg ben... maar misschien ook de CLSID.. of is dit weer teveel hardware (lees: mobo) gerelateerd?

Iemand nog wat tips bij het backuppen van progs?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Mwa, misschien kun je wel gewoon het nieuwe mobo erinklappen en meteen verder computeren, is mij ook gelukt met WinXP dus zou met Win2K ook moeten kunnen... :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
das knap.... ook bij een geheel ander mobo? (wil namelijk upgraden van de sig naar een nforce chipset)...
Ik heb er een hard hoofd in limoentje... had je acpi aan staan?

Verwijderd

Ik heb laatst precies hetzelfde gedaan. Nouja, van W98 naar W2K dan, met upgraden van m/b en CPU. En ik ben heel tevreden over de geslaagde migratie.

Die regkeys exporteren is inderdaad het belangrijkste. CLSID's en classes etc. zijn niet zo heel belangrijk, de meeste programma's herstelden in mijn geval de eigen bestandstypen vanzelf weer.
Vaak zijn programma's ook zo vriendelijk om bij de eerste keer opstarten in die nieuwe installatie te zeggen welke regkey ze missen, is mijn ervaring. Die maak je dan aan en hij doet het. Niet gegarandeerd, natuurlijk, maar wel bijna altijd.

Voor het nette zou ik ook de uninstall-info uit het Register exporteren (weet key niet uit m'n hoofd, zal wel ergens onder HKLM/Software/Windows/CurrentVersion zijn). Dan kun je, als je tenminste je software niet verplaatst, ook nog netjes uninstallen enzo mocht dat nodig zijn.

Kijk vooral uit met serienummers en registratie-info. Zorg dat je alle serienummers bij de hand hebt, met de gebruikersnamen. Bij sommige programma's zit dat wel ergens onder de HKLM/Software/NaamSoftware/Etc. maar bij andere niet.

Ik zou ook zeker een backup van de Windows-dir bewaren, want veel programma's kopieren benodigde dll's naar system32.

En vergeet het Startmenu niet, dat scheelt ook weer een tientallen shortcuts aanmaken. Maar daar had je al aan gedacht.

Succes!

edit:
Dat vergat ik nog te zeggen: ik zou eerst inderdaad even proberen of het niet gewoon lukt met het nieuwe m/b zonder herinstallatie. Ik heb vaak genoeg dat het werkt (werk in technische dienst computerzaak), dus het is de moeite waard. Zorg dan wel dat je ook nog een 'schone' backup hebt van alles (je schijf bij voorkeur even ghosten).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 15:21 ]

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
strangeloop - thanks...zeker ga ik een image maken... en windows dir ga ik ook kopie op nahouden.. om dingen te copyen...
is het je toevallig ook eens gelukt van een major upgrade van mijn mobo toevallig: (zou zo maar kunnen :P ) van die kt7-raid naar epox k8rda+ (noforce2 chipset dus)

[ Voor 6% gewijzigd door henkleerssen op 10-02-2003 15:27 ]

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 08:19
ben pas ook overgegaan van intel PIII naar AMD XP, met uiteraard nieuw moederbord.
Gewoon ombouwen en gaan.
Uiteraard wel wat opstartprobs m.b.t. video en chipsets, maar na installen van de drivers werkt het nu probleemloos.
Wie niet probeert....
Het scheelt iig een hoop tijd.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Heb niet paraat van wat voor naar wat voor m/b het wel of niet gelukt is. Het is ook altijd een gok, maar wel eentje die de moeite waard is.

Gewoon proberen.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Dus Remc0.. jij hebt windows helemaal niet opnieuw hoeven te installeren?.. dat ging helemaal goed? ???

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Intel naar Intel ging bij mij goed, WinXP met i440BX/P3 naar i845/P4 naar ik meen.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Remco
henkleerssen schreef op 10 februari 2003 @ 15:32:
Dus Remc0.. jij hebt windows helemaal niet opnieuw hoeven te installeren?.. dat ging helemaal goed? ???
Ja, helemaal.
Hoewel je natuurlijk eerst een vga probleem hebt, maar dat is simpel op te lossen.
Daarna de mb-drivers en chipsets gedraaid.

En fotocamera moest ik eraf gooien uit apparaatbeheer en weer laten detecteren.

Voor de rest alle software en instellingen bleven gewoon gaan en staan.

Wij doen dit trouwens heel vaak met pc's, is even werk, maar scheelt achteraf een hele boel.

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Indeed ! Ik heb het ook gedaan en wat Windows ook gaat roepen wat betreffende nieuwe hardware is geen reden om het niet te proberen.Maak iig een backup en ram die hd an het nieuwe mobo en kijk of hij opstart.Goede kans dat het lukt :O *****wat vroeg

[ Voor 4% gewijzigd door Viking Kvinne op 11-02-2003 07:43 ]

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
maar eeuh.. wat ik me afvraag... Remc0 en Firebird72.. hadden jullie alletwee ACPI aan staan (ik heb hem uitstaan)? Welk mobo hebben jullie met welke verwisselt? Kijk .. als het dezelfde chipset is.. dan zie ik ook geen problemen in verwisselen

• Remco
nee, geen zelfde chipset.
Oude weet ik niet, nieuwe is a7v333.
Maarre... waarom zo moeilijk.
Er gaat geen data verloren als je het doet, lukt het niet, nou ja jammer dan.
Wel even je data op een aparte partitie zetten, dan kan je makkelijker overnieuw formateren/installeren.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Ik hou in dit geval niet van .. zo maar doen (met andere dingen probeer ik ook net zoals alle andere tweakers dingen uit). Ik heb met veel software matig getweak namelijk een perfect multimedia OS draaien (die ik dan hardware matig wil upgraden).
Liefst wil ik precies weten .. wanneer succes rate van meer dan 90% zeg maar...

Dus daarom.. dacht ik dat misschien ACPI nog roet in het eten zou kunnen gooien.. dus vandaar... Remc0 .. heb/had je die gewoon aan staan?

• Remco
in mijn bios niet, en op het os uiteraard ook niet, aangezien het een vaste netvoeding aansluiting is.

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Mijn verhaal was: een win98se bak had een scheur in het mobo:soms wel soms geen muis.Andere pc op de kop getikt en daar die hd ingehangen,draait tot op de dag van vandaag goed.Geheel andere chipsets en ACPI stond uit. Zet iig je data ff opeen andere partitie voor als het niet goed gaat.Met Partition Magic moet dat geen probleem zijn

[ Voor 22% gewijzigd door Viking Kvinne op 11-02-2003 12:12 ]

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

Verwijderd

henkleerssen schreef op 11 February 2003 @ 09:42:
Ik hou in dit geval niet van .. zo maar doen (met andere dingen probeer ik ook net zoals alle andere tweakers dingen uit). Ik heb met veel software matig getweak namelijk een perfect multimedia OS draaien (die ik dan hardware matig wil upgraden).
Liefst wil ik precies weten .. wanneer succes rate van meer dan 90% zeg maar...
Een hard percentage voor succesrate zou ik niet durven noemen. Maar 90% voelt als een redelijke gok. Ik zou 87% noemen - is dat nog aanvaardbaar?

Even praktisch: je maakt een image, schroeft dat nieuwe mobo erin, start op met alle mobodrivers bij de hand, installeert de systeemapparaten en je kijkt of het werkt. Geef jezelf twintig minuten voor een stevige controle (geen vraag- en uitroeptekens in device manager, alle systeemapparaten met je nieuwste mobodrivers). Werkt het, dan heb je een hele hoop tijd uitgespaard en kun je lekker verderdraaien.

Gaat het mis, dan heb je twintig minuten verspild, meer niet. Je hebt een image (of een ghost op een andere fysieke schijf, dat werkt makkelijker voor bestanden terughalen etc.), dus niet getreurd - installeer Windows opnieuw en volg de procedure die je eerst wilde volgen.

Ik zou het doen omdat het mij de meest rendabele manier van werken lijkt.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Waarom niet :?

FEEL THE RUSH :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1