Toon posts:

[Geforce 4 MX440, 64 Mb DDR] valt uit na 10min. gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje terug een nieuwe videokaart gekocht en ben lekker gaan gamen ermee. Deze videokaart is een Geforce 4 MX440, 64 Mb DDR.
In het begin deed hij het wel, maar dat kwam omdat ik niet echt grafische spelletjes speelde. Sinds ik grafische spelltjes ben gaan spelen zoals Fifa 2003 of Delta Force Land Warrior, valt mijn computer na ca 10 min. gamen uit.
Ligt dit aan de videokaart, of aan mijn computer?

Kan iig geen overhitting zijn omdat ik in mijn bios heb ingesteld dat deze pas na 80 graden de computer uitzet. De systeemtemp. is namelijk 56graden en de processor 40/45 graden.

Zou het probleem aan spanningsverschil kunnen liggen? Want er staat namelijk bijhoorlijk wat apparatuur op mijn kamer.

Kan iemand mij hiermee helpen???
_/-\o_ _/-\o_

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
wel handig als we even je specs kunnen zien. oververhitting zou niet de oorzaak mogen zijn, heeft die kaart een actieve koeler? Zonder de specs valt er niet zoveel te zeggen dus als je die er nou even bij zet met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif dit icoontje

kijk ook even in dit topic

[ Voor 15% gewijzigd door BuG2FiX op 10-02-2003 10:56 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

punt 1 de naam van dit topic is een beetje verkeerd
dus * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * even door lezen :>

en wat zijn de rest van je specs
ik denk zelf aan een te zwakke voeding

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• vogeltje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08-2025
idd, wat zijn je specs? Et zal waarschijnlijk wel iets zijn van een te zwakke voeding. Maar 56 graden systemtemp is ook wel errug hoog! Je hebt geen extra casefans? Of wel? Probeer ook eens met de kast los

binnenkort een hele dikke casemod :P

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

vogeltje schreef op 10 February 2003 @ 11:08:
idd, wat zijn je specs? Et zal waarschijnlijk wel iets zijn van een te zwakke voeding. Maar 56 graden systemtemp is ook wel errug hoog! Je hebt geen extra casefans? Of wel? Probeer ook eens met de kast los
kom op zeg voor een non ocer is een temp van 56 niet hoor
ik snap niet dat mensen hier steeds zo over blijven zijken
die procesoren zijn getest tot 96 tot 80 graden hoor en dan blijven ze nog steeds goed draaien :>

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:04

sapphire

Die-hard pruts0r

ik denk niet dat het aan je andere aperatuur ligt want ik heb hier ook een heel pretpark staan en heb nog nooit last mee gehad :)
Maar ik zou die temp instelling in je bios toch maar een graad of 10 lager zetten.

Gabriël AM5

Verwijderd

titel updated, volgende keer een betere bedenken aub ;)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 10:43:
Kan iig geen overhitting zijn omdat ik in mijn bios heb ingesteld dat deze pas na 80 graden de computer uitzet.
Dat betekend niet dat ie niet vastslaat, maar dat ie niet gaat piepen...
De systeemtemp. is namelijk 56graden en de processor 40/45 graden.
Dat kan toch helemaal niet? Of het jij de enige CPU die koeler is dan zijn omgeving?
Ik denk dat of de sensoren fout worden uit- (of af-) gelezen.

56 graden casetemp is VEEL te hoog, zet anders je case eens open (om te kijken of het dan beter gaat).
Shunt: het ging dus niet over een te hoge CPU-temp, die CPU doet het wel, maar de rest van de PC wordt veel te warm, ALS het klopt.
Zou het probleem aan spanningsverschil kunnen liggen? Want er staat namelijk bijhoorlijk wat apparatuur op mijn kamer.
Volgens mij slaat dan gewoon je stop eruit (als dat het zou zijn), maar dan nog: staat altijd alles aan dan? Anders zou je nog wel een keer voorbij de 10 mins moeten komen.
Kan iemand mij hiermee helpen???
Nee, je moet nog geven:
- OS
- PC specs (cpu, mobo, type geheugen e.d.)
- Wat zat er eerst voor kaart in? was alles toen wel ok? heb je die goed geuninstalled
- welke drivers (hoeveel verschillende, heb je moederboard-drivers installed).
- ...

• vogeltje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08-2025
Shunt schreef op 10 februari 2003 @ 11:09:
[...]

kom op zeg voor een non ocer is een temp van 56 niet hoor
ik snap niet dat mensen hier steeds zo over blijven zijken
die procesoren zijn getest tot 96 tot 80 graden hoor en dan blijven ze nog steeds goed draaien :>
Ik begrijp best dat een systeem stabiel moet kunnen lopen met temps als 56 graden. Maar je moet niet vergeten, dat elk systeem anders kan reageren op zulke omstandigheden. Daarom moet de topicstarter het eens proberen met de kast los, verbetert de situatie zich, dan weet je genoeg. Tis toch een kwestie van uitproberen, tenminste dat doe ik :)

edit:
ik ben niet helemaal wakker, Shunt doelde ook op de cpu temp, en ik op de system temp. 56 graden cpu temp kan idd geen kwaad nee :)

[ Voor 11% gewijzigd door vogeltje op 10-02-2003 14:49 ]

binnenkort een hele dikke casemod :P

Pagina: 1