Toon posts:

[Games] Automatische reboot

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een game wil starten dan start mijn pc opnieuw op. Ik heb kort geleden mijn voeding laten vervangen omdat die kapot was. Voordat mijn voeding kapot was, deden alle games het nog perfect. (kort geleden ook een upgrade gedaan van Geforce 2 naar Geforce 4 4600 TI.)

Als ik een game start dan doen de intro filmpjes het wel, maar als je daadwerkelijk aan de gang wil gaan (de game starten)dan blokkert ie en start mijn pc opnieuw op.

Drivers heb ik al een keer erafgehaald en opnieuw erop gezet van mijn videokaart,maar dat heeft geen nut. (drivers 4109)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Watvoor pc heb je nu dan? En watvoor voeding? Bij welk(e) spel(len) heb je dit probleem eigenlijk? En als je het automatisch herstarten uitschakeld (Deze Computer > Eigenschappen > Geavanceerd > Opstart en Herstelinstellingen > De computer automatisch opnieuw opstarten --> uitvinken), krijg je dan een BSOD te zien (zo ja, wat staat daarin vermeld)?

Ff topictitel wat duidelijker gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Pollewob op 02-02-2003 01:13 ]

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

is de voeding.
zwaardere/stabielere kopen.
punt.
uit.

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Uit Strenger modbeleid in SPV! :
Als je computer opnieuw opstart als je een spel laadt, zet dan de functie “reboot on failure” uit, deze is te vinden in Control Panel => System => Advanced => Settings knopje bij “Startup and Recovery” => “Automatically restart” uitzetten onder het kopje “System failure”. Als het goed is krijg je nu, waar normaal je pc opnieuw opstartte, een BSOD voor je neus. Met de informatie die je daarin vind, kom je op de site van Microsoft meestal al een aardig end.

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 02 February 2003 @ 01:11:
Watvoor pc heb je nu dan? En watvoor voeding? Bij welk(e) spel(len) heb je dit probleem eigenlijk? En als je het automatisch herstarten uitschakeld (Deze Computer > Eigenschappen > Geavanceerd > Opstart en Herstelinstellingen > De computer automatisch opnieuw opstarten --> uitvinken), krijg je dan een BSOD te zien (zo ja, wat staat daarin vermeld)?

Bij alle games die ik heb valt ie uit en start ie opnieuw op. Wat voor pc?!? ZIE SPECS!! Voeding: standaard pentium 4. Monitor is momenteel een 19 inch leenmonitor i.p.v. mijn 22 inch (is in reparatie)

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 02 February 2003 @ 01:11:

IK heb de functie "computer automatisch opstarten" uitgevinkt, maar dit schijnt niet te werken. Steeds als ik een game ga starten, dan gaat de monitor een aantal keer heel snel aan en uit, gecombineerd met het getik van de monitor en op een gegeven moment start de pc opnieuw op.

Verwijderd

Topicstarter
BadMotha schreef op 02 February 2003 @ 01:17:
is de voeding.
zwaardere/stabielere kopen.
punt.
uit.
De vorige voeding (standaard P4 voeding) die ik had was precies dezelfde ik nu heb vervangen, en die deed het goed met alles, totdat ie kaduuk ging. En nu heb ik dus weer dezelfde voeding....

• Pollewob
  • Niet online
Gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv 3 berichten na elkaar te posten :)

En welke voeding heb je nou precies (standaard P4 voeding kan zoveel zijn). Merk + type staan meestal op een sticker op de voeding zelf, kijk daar dus even naar :)

[ Voor 38% gewijzigd door Pollewob op 02-02-2003 14:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 02 February 2003 @ 14:33:
Gebruik ajb de [afbeelding]-knop ipv 3 berichten na elkaar te posten :)

En welke voeding heb je nou precies (standaard P4 voeding kan zoveel zijn). Merk + type staan meestal op een sticker op de voeding zelf, kijk daar dus even naar :)
Er staat alleen een sticker op met P4, verder staat er niks van een naam op of zo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 14:37:
[...]

Er staat alleen een sticker op met P4, verder staat er niks van een naam op of zo.
Kijk dan eens met sisoft sandra / aida32 hoe zwaar de voeding is, dus hoeveel watt.

• MichielioZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 17:06
Staat in je BIOS misschien iets van temperatuur waarbij ie moet shutdown/rebooten ??
Soms staat hier een temperatuur die extreem laag blijkt te zijn, waardoor als je een game start met een nieuwe videokaart etc. de PC automatisch reboot...
Misschien errug simpel, maar het zou het probleem kunnen zijn.

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 14:45:
[...]

Kijk dan eens met sisoft sandra / aida32 hoe zwaar de voeding is, dus hoeveel watt.
IK heb dat sisoft geinstalleerd, maar ik kan daar nergens niets terugvinden van de voeding, type voltage!!??!

Verwijderd

Topicstarter
Merk voeding is PFC 350W, maar kan het niet mijn videokaart zijn die hapert of kapot is, want elke keer als ik dus een spel begin, doen de intro cinimatics van de games het wel, maar wanneer je aan het spel begint (het 3D gebeuren), dan gaat het beeldscherm aan en uit en begint het te tikken??!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 16:33 ]

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 14:21

Royz

Kleurenblind!!

Bij mij is het ook zodra het 3D gebeuren komt, dat mijn PC vastloopt. Zelfs met screensavers!!! Is dat bij jou ook? Ik heb het da niet over die buizen screensavers, maar een beetje 3D screensavers.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

Topicstarter
Kwee nie, maak geen gebruik van screensavers, maar grote kans dat als ik een zware 3d screensaver erop zet, dat het beeldscherm weer aan en uit zal gaan en uiteindelijk de pc opnieuw opstart.

.....maar als een videokaart kaduuk is, dan horen er toch blauwe schermen e.d. te verschijnen??!?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 16:42 ]

• Royz
  • Laatst online: 17-08 14:21

Royz

Kleurenblind!!

Je kan voor de gein natuurlijk naar screensavers gaan en op preview drukken ;). Het beeld dat ik krijg is dit:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/hlpoots/scherm.jpg

Ondanks dat jij een andere melding krijgt, heb ik het idee dat we het zelfde probleem hebben. Ik kan gewoon Vietcong menu krijgen, maar na Loading Scene krijg ik dit scherm :(.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

Topicstarter
Royz schreef op 02 februari 2003 @ 16:48:
Je kan voor de gein natuurlijk naar screensavers gaan en op preview drukken ;). Het beeld dat ik krijg is dit:
[afbeelding]

Ondanks dat jij een andere melding krijgt, heb ik het idee dat we het zelfde probleem hebben. Ik kan gewoon Vietcong menu krijgen, maar na Loading Scene krijg ik dit scherm :(.
Probleem bij mij is juist dat ik helemaal geen melding krijg, geen blauw shcerm niets. Het scherm switcht alleen een paar keer heel snel van game naar zwart scherm, totdat hij opnieuw opstart!

Vreemde is dat ie divX films wel afspeelt zonder problemen!!?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 14:30:
[...]

IK heb de functie "computer automatisch opstarten" uitgevinkt, maar dit schijnt niet te werken. Steeds als ik een game ga starten, dan gaat de monitor een aantal keer heel snel aan en uit, gecombineerd met het getik van de monitor en op een gegeven moment start de pc opnieuw op.
***Maar waarom krijg ik dan geen BSOD melding???? Waarom krijg ik uberhaupt geen foutmelding??!!***

Iemand ervaringen of suggesties hiermee??!?!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-07 21:03
misschien warmte probleem...zoals al eerder gezecht, kijk eens bij je hardware monitor in je bios.....>
Heb je na het probleem zoiezo wel eens een schone installatie van windows gedaan? :?

Een echte golver is nooit uitgeput

Verwijderd

Topicstarter
LoBbY_1 schreef op 02 February 2003 @ 20:14:
misschien warmte probleem...zoals al eerder gezecht, kijk eens bij je hardware monitor in je bios.....>
Heb je na het probleem zoiezo wel eens een schone installatie van windows gedaan? :?
Ik heb pas een format c gedaan bij 98, daarna heb ik Win2000 Pro erop gezet. Die staat er nog maar net op. IK ga niet weer een format doen, man!
Dat is wel een erg gemakkelijke oplossing (of niet ) van het probleem.

En trouwens ik heb voordat de voeding kapot ging, nooit last van het probleem gehad tijdens gamen. (ik bedoel warmte problemen etc.)

Dit is pas recent na de installatie van de exact dezelde voeding. Maar volgens mij ligt het probleem niet aan de voeding, maar aan de videokaart.
Maar wat zou er dan mee zijn? Volgens ligt het probleem bij 3D, maar hoe is dat te verhelpen??!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 21:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand nog ervaringen of suggesties??!?!

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 19:27 ]

• Pollewob
  • Niet online
Ik heb je al een keer eerder gevraagd de edit-knop te gebruiken, maar je blijft gewoon doorgaan met meerdere posts achter elkaar te plaatsen (en dus steeds je topic kicken).

Lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens door en zie dat kicken binnen 24h niet de bedoeling is.

Verwijderd

Topicstarter
Krijg net een melding bij een poging morrowind te spelen die misschien interessant is:

" *** stop: 0x000000007F (0x000000008, 0x00000000, 0x00000000)
Unexpected_Kernel_Mode_Trap

Bezig met starten van de fysieke geheugendump. Fysieke geheugendump compleet. Neem contact op met uw systeembeheerder of technische ondersteuningsafdeling. "

???? ligt dit aan mijn videokaart of windows 2000 PRO????

*geluid blijft trouwens hangen in een brom...

Krijg net weer een leuke na het starten van wolfenstein....

" *** stop: 0x000000D1 (0x0000003C, 0x00000012, 0x00000000, 0xBEC137D4)
Driver_IRQL_Not_Less_Or_Equal

Address BEC137D4 base at BEBFF000, Datestamp 3cqaaed0 - ha10kxx2k - sys
Besig met starten van fysieke geheugendump "

?????????Zijn dit nou software matige of hardware matige foutmeldingen??????

Weet iemand nog wat??!!

Jongens weet iemand nog wat, ikzit echt harstikke vast.

Krijg weer een leuke na het starten van SOF II:

" ***stop: 0x0000000A (0xFFFFFFEF, 0x000000FF, 0x00000001, 0x80466E3B)
IRQL_Not_Less_Or_Equal.

*** Address 80466E3B base at 80400000, Datestamp 3d366b8b - ntoskrnl.exe

Als dit scherm de eerste keer is dat u dit stopscherm ziet, moet u de pc opnieuw opstarten. Als dit scherm weer verschijnt, voert u de volgende stappen uit:

Controleer of alle nieuwe hardware en software juist is geinstalleerd. Als dit een nieuwe installatie is, dient u de leverancier van de hardware of software te vragen naar eventueel benodigde windows 2000 updates.

Als er problemen blijven bestaan, dient u nieuw geinstalleerde hardware of software uit te schakelen of te verwijderen.

Schakel BIOS geheugenopties, zoals cahing of shadowing, uit. Controleer of de harde schijf juist is geconfigureerd en afgesloten. Als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen, start u de computer opnieuw op en drukt u op F8 om geavanceerde opstartopties te selecteren, waarn a u de veilige modus kunt selecteren.

Raadpleeg de Introductiehandleiding voor meer info over het verhelpen van Stopfouten. "

Nou, ik weet zeker dat ik de nieuwste drivers voor alle hardware heb, dus daar zou het toch niet aaan kunnen liggen.

En bij apparaat beheer zie ik dat er geen conflicten zijn.

???? :?

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 19:32 ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Zo'n reboot heb ik ook ooit gehad. Was toen echt m'n voeding. Nieuwe Q-tec 550watt erin in plaats van de noname 300watt loste alles op.
Die nieuwe videokaart die je hebt gekocht slurpt gewoon net dat beetje extra stroom dat je monitor niet kan leveren, was bij mij ook zo.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
dawuss schreef op 04 februari 2003 @ 15:52:
Zo'n reboot heb ik ook ooit gehad. Was toen echt m'n voeding. Nieuwe Q-tec 550watt erin in plaats van de noname 300watt loste alles op.
Die nieuwe videokaart die je hebt gekocht slurpt gewoon net dat beetje extra stroom dat je monitor niet kan leveren, was bij mij ook zo.
Daar had ik ook even aan gedacht, maar voordat mijn exact dezelfde voeding kapot ging, deed ie het met alle 3D applicaties perfect. En nu ik weer dezelfde voeding heb doet ie het niet. Zou het stroomverbruik van mijn tijdelijke 19inch IIyama vision Master 1451 leenmonitor veel meer zijn dan mijn huidige 22 inch Iiyama Ma203DT. Of zou mijn videokaart kapot zijn (hoe kom je daar achter). En hoe kom ik erachter of miijn huidige configuratie zoveel stroom verbruikt dat mijn voeding het niet meer trekt (lijkt mij toch onwaarschijnlijk, omdat dezelfde voeding het stroomverbruik van mijn configuratie toen wel trok)

*DAWUSS, kreeg jij trouwens ook van die meldingen met jouw probleem die ik u nu krijg??

** heeft iemand kennis/suggesties/ ervaringen hiermee**

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 20:41 ]

• Gem1e
  • Laatst online: 25-02-2025
Prik die monitor stroomstekker eens in een stopkontakt i.p.v. de voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Krijg net één voor één twee meldingen (staanlos van elkaar) na 2xstarten UT2003:

Deze melding gaf ie na een poging UT2003 te spelen op philips TFT 150B2 + asus Gf 4 ti4600:

*** stop 0x0000001E (0xC00000S, 0xB64B1340, 0x00000000, 0x00000000)
KMode_Exception_Not_Handled

*** Address B64B1340 base at B6410000, Datestamp 3dd97084 - nv4_disp.dll
Bezig met starten van de fysieke geheugendump. Fysieke geheugendump compleet. Neem contact op met uw systeembeheerder of technische ondersteuningsafdeling.

Deze melding gaf ie na het starten van UT2003 op IIyama MA203DT 22inch CRT +asus Gf 4 ti4600:

UT2003 Build UT2003_Build_[2002-10-28_01.28]

CPU: GenuineIntel Unknown processor @ 1678 MHz with 511MB RAM
Video: NVIDIA GeForce4 Ti 4600 (4109)

General protection fault!

History: FD3DDynamicIndexBuffer::AddIndices <- FD3DRenderInterface::SetDynamicIndexBuffer <- FBspDrawList::Render <- RenderLevel <- FLevelSceneNode::Render <- FPlayerSceneNode::Render <- UGameEngine::Draw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

Nu omdat ik het ook met een 15inch TFT scherm (verbruikt veel minder stroom dan een 22 inch CRT) heb getest denk ik dat het niet aan de voeding kan liggen.

maar wat zou het dan wel zijn!??! ---- iemand suggesties?!?!?

Verwijderd

Topicstarter
Gem1e schreef op 04 February 2003 @ 21:45:
Prik die monitor stroomstekker eens in een stopkontakt i.p.v. de voeding.
De stroomstekkker van een monitor zit nooit direct aangesloten op de voeding, want dan trekt je voeding het al helemaal niet meer!! Denk eens na, man!! (voor je wat post)

HIj zit dan wel niet direct in het stopcontact, maar zit in een stekkerdoos, wat verbonden is met een stopcontact.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik kreeg geen meldingen, maar ik had dan ook een nieuwe processor (Athlon
XP tov Duron) en nieuw geheugen.
Kijk eens met een programma als [google="motherboard monitor MBM"]Motherboard Monitor[/google] wat je voltages zijn. (hoger mag, lager
duidt op ondercapaciteit)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand nog suggesties???

ANYBODY AT ALL??!?!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 21:57 ]

Verwijderd

Pollewob schreef op 02 February 2003 @ 21:39:
Ik heb je al een keer eerder gevraagd de edit-knop te gebruiken, maar je blijft gewoon doorgaan met meerdere posts achter elkaar te plaatsen (en dus steeds je topic kicken).

Lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens door en zie dat kicken binnen 24h niet de bedoeling is.
Pollewob, kijk nou zelf eens naar de 2e post in dit topic.... Dat lijkt toch ook nergens op?
Geef zelf het goede voorbeeld als je commentaar wilt leveren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 18:31:
[...]

Pollewob, kijk nou zelf eens naar de 2e post in dit topic.... Dat lijkt toch ook nergens op?
Geef zelf het goede voorbeeld als je commentaar wilt leveren.
Wat heb ik hier nou aan, man!!??!

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand nog wat???

Verwijderd

heb je al eens een geheugentest met memtest gedaan,en als je identiek dezelfde voeding koopt wil daarom niet zeggen dat ze even krachtig is dat verschilt soms,en als je dan net dat ietsie pietsie beetje te kort hebt op je 5v lijn dan kun je in de problemen komen,vooral de gf4 kaarten hebben nogal wat power nodig

als je een p4 hebt,heb je dan ook dat extra p4 connectortje aangesloten van de voeding op je mobo

• D-Three
  • Laatst online: 16-08 15:07
LoBbY_1 schreef op 02 February 2003 @ 20:14:
De computer zal dan normaal uit vallen en niet rebooten. Want als het boeltje te warm krijgt, zal rebooten niet helpen :P

En e-rush, jij verdient eigenlijk een stevige trap. Beleefd zijn kan ook!!! Natuurlijk wil je je probleem zo snel mogelijk opgelost zien maar met jou uitspraken mag je al blij zijn dat er nog personen zijn die jou willen helpen.

Terug on-topic: haal er je GF4 uit en stop er een eenvoudiger kaartje in. Als je dan nog foutmeldingen krijgt, zal het wel niet aan jouw voeding en/of GF4 liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Laagvliegerke schreef op 08 februari 2003 @ 11:30:
[...]

De computer zal dan normaal uit vallen en niet rebooten. Want als het boeltje te warm krijgt, zal rebooten niet helpen :P

En e-rush, jij verdient eigenlijk een stevige trap. Beleefd zijn kan ook!!! Natuurlijk wil je je probleem zo snel mogelijk opgelost zien maar met jou uitspraken mag je al blij zijn dat er nog personen zijn die jou willen helpen.

Terug on-topic: haal er je GF4 uit en stop er een eenvoudiger kaartje in. Als je dan nog foutmeldingen krijgt, zal het wel niet aan jouw voeding en/of GF4 liggen.
Stevige trap??! Kijk eerst maar eens naar jezelf met beleefd zijn!!

On topic: ALs ik een tweede kaart had dan kon ik dat wel doen, maar ja die heb ik niet.

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 17:52

No13

/me was here

Zoals meerdere mensen reeds gemeld hebben is de kans toch aanwezig dat het de voeding is, een zelfde voeding wil niet altijd zeggen dat hij ook hetzelfde levert, ik heb hier ook 2 identieke 300 watt voedingen liggen (merk en type nr zelfde) maar bij de ene zegt me bios dat de 5 volt lijn op 4.68 v staat en de andere 4.92

Kan je niet van iemand even een andere voeding lenen om te testen?

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:59

Maximus

PhD i.o.

druk er een stevigere voeding in. Ik had eerst een GF4TI4600 draaien met een P4 2400 MHz op een 300 watt antec. Allleen het ging gewoon niet goed, lockups, reboots enzz. Dus toen een nieuwe case gekocht met een 360watt voeding (dit omdat ik zekerweten al een nieuwe case wilde omdat die andere te klein was). En nu kan alles :) no problemos

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 12:42:
[...]

Stevige trap??! Kijk eerst maar eens naar jezelf met beleefd zijn!!

On topic: ALs ik een tweede kaart had dan kon ik dat wel doen, maar ja die heb ik niet.
**** knip ******

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 01:35 ]

Verwijderd

Als ik naar je BSOD foutmeldingen kijk zou ik je geheugen ook even moeten testen. Dit zijn in mijn geval namelijk de foutmeldingen die ik krijg als ik de geheugen-settings te strak kies.

Is dan zelfs mogelijk dat ik memtest86 foutloos kan runnen, maar zodra er een erg intensieve grafische applicatie (?? stroomvretend) draait klapt de computer ineens uit of ik krijg een BSOD screen. Beide komt dan voor (WinXP + SP1). Als ik de settings iets verslap is alles mega-stabiel.

Mijn suggestie : run memtest86 v3.0 om je geheugen te testen en kijk eens met slappere settings (bv 3-7-3-3-2) voor het geheugen of het probleem reproduceert.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 10:46:
Als ik naar je BSOD foutmeldingen kijk zou ik je geheugen ook even moeten testen. Dit zijn in mijn geval namelijk de foutmeldingen die ik krijg als ik de geheugen-settings te strak kies.

Is dan zelfs mogelijk dat ik memtest86 foutloos kan runnen, maar zodra er een erg intensieve grafische applicatie (?? stroomvretend) draait klapt de computer ineens uit of ik krijg een BSOD screen. Beide komt dan voor (WinXP + SP1). Als ik de settings iets verslap is alles mega-stabiel.

Mijn suggestie : run memtest86 v3.0 om je geheugen te testen en kijk eens met slappere settings (bv 3-7-3-3-2) voor het geheugen of het probleem reproduceert.
Ik heb net mijn oude videokaart erin gezet (Gf2 ) en nu kan ik gewoon gamen, zonder dat er wat uitvalt. Ik denk dat mijn nieuwe GF4 dus kapot is, want die hebben we er later ingezet en deed ie weer precies hetzelfde, uitvallen rebooten en BSOD meldingen geven bij het starten van games of andere zware 3D applicaties.

Ik denk dat bij het kapot gaan van mijn voeding (De hele pc viel in een keer uit!)er kortsluiting is ontstaan, waarbij mijn videokaart een hevige stroomstoot heeft gekregen toen de voeding kapot ging (kortsluiting)

.....Maar dan is denk toch niks met het geheugen mis???(maar met de videokaart

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:06
ik had ook hele tijd uitval bij mijn leadtek gf 4 blijkt het kortsluiting te zijn door de heatsink :/

If it aint broke, fix it till it is!

Verwijderd

Probeer eens alle andere kaarten met uitzondering van je videokaart uit je systeem te halen.. Ik heb toevallig ongeveer hetzelfde probleem gehad, uiteindelijk kwam ik erachter dat dit werd veroorzaakt door mijn geluidskaart.

Verwijderd

Het lijkt erop dat je vga kaart te weinig stroom krijgt dit kun je goed testen door je agp op 2 keer te zetten en ik geloof dat het ook vaker gezegd is in andere topics.

Verwijderd

Topicstarter
Maar toen ik de GF2 erindeed deden alle games het perfect, en toen ik de GF4 erweer in deed, veroorzaakte dat weer hetzelfde probleem (zoals besproken). Dit is toch een duidelijke indicatie dat de GF4 kaduuk is. Want voordat mijn vorige voeding kaduuk ging draaide mijn GF4 ook als een zonnetje met exact dezelfde voeding, zonder dat ik iets had aangepast aan mijn voltage instellingen.

Ik kan de GF4 denk ik maar beter laten opsturen voor reparatie, toch?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 19:02 ]

Verwijderd

Heb je je probleem met het uitslaan van je pc nog opgelost?

Misschien dat het nog helpt:
ik heb hetzelfde met mijn pc + Gf4 4400ti,
Alleen bij mij slaat de pc af bij een stom simpel 3d schaakspelletje.
Morrowind draait als een gestoorde bij alle instellingen maximaal, en UNreal II is een (gebakke) eitje.

Ik kan me dus niet voorstellen dat het door 3D-hitte komt.

Daarbij nog:
De pc sloeg voor het eerst af sinds ik win200pro net opnieuw had geinstalleerd.
En doet het sindien ook wanneer ik mijn USB-camera aansluit.

check je BIOS en installeer je windows opnieuw, met enkel je game en DirectX-"diegene die je had toen je systeem goed draaide".

Dat ga ik iig doen/

• Pollewob
  • Niet online
Je hebt dit probleem dus alleen bij dat ene schaakspel? Dan kan je er wel vanuit gaan dat er niets met je hardware mis is, misschien dat een andere driver dit probleem verhelpt, of een update voor dat spel. Ook een herinstallatie van het spel zou kunnen helpen :)

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
zeker weten de video kaart. leen er eens een van een maatje ofzo... en laat m testen bij de winkel.

edit:
neem meteen jouw gf naar je maatje mee zodat je m daar drin kan prikke

[ Voor 31% gewijzigd door Hyp3rman op 20-03-2003 18:17 ]

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Verwijderd

Ik heb nog nooit een IRQ foutmelding gehad omdat mijn voeding te licht was......no way.
Vriend jij hebt een driverprobleem, los dat eerst maar eens op.
En dat ie DivX afspeelt zegt niks, maar als ie in 3D modus overschakelt dan gaat het fout, dus zoek het eerder bij je drivers dan in je voeding :)

Verwijderd

Shit net te laat hehehe Polle was me voor :)
Pagina: 1