Internet valt steeds weg bij Draytek vigor 2600

Pagina: 1
Acties:
  • 534 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geurtd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 13:29

geurtd

www.geurt.com

Topicstarter
Ik heb de volgende problemen met mijn Draytek Vigor 2600 icm Tweakdsl.
Ongeveer 10 tot 20 min nadat ik verbinding heb, hangt mijn router en is de internetverbinding pleite, ook kan ik de router niet meer bereiken. De enige manier is dan de router uit en weer aan zetten en dan ong 10 min later is hetzelfde probleem weer opgetreden. Tijdens de 10 min die ik wel verbinding heb is de download snelheid maximaal 105kb/sec terwijl ik met Tweakdsl Ultra toch echt vele malen hoger moet kunnen halen.
Ik heb al verschillende firmware versies gebruikt, 2.2.1, 2.2.5 H, Holland dus en de normale 2.2.5, maar de zelfde problemen heb ik met alle firmware versies, heeft iemand enig idee ??

Ik heb wel aardig wat topics gevonden over de draytek's, zelfs waarin ongeveer dezelfde klachten worden geformuleerd, maar nergens ook maar iets wat op een oplossing lijkt.
Ik heb de problemen ook gemeld bij draytek en als ik iets van hen hoor zal ik dat hier posten.

Life is like a box of chocolates, you never know wich one will kill you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Het lijken bekende klachten :), maar ik heb ze bij een smc barricade router gehad. Ook elke keer verbinding wegvallen. En het leuke is dus ook dat me verbinding dus na 2 minuten al dood viel. 8)7

Wat je zeer zeker zal moeten doen is de search optie gebruiken van de GoT forum Er zal ongetwijfeld aan waslijst aan probleem/oplossings topics zijn geweest.

Succes verder :X

[ Voor 34% gewijzigd door Sjoq op 10-02-2003 08:50 . Reden: omdat het moet ]

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-04 18:37

Neowam

[Booting...]

Ik heb het zelfde probleem, ook via BBNED. De verbinding valt weg, en daarna komt de verbinding ook niet meer up. Bij mij duurt het wel iets langer namelijk 1 hele dag :S. Ik heb allerlei firmwares geprobeerd, maar nix mocht baten.

LET WEL: AUTO DETECT werkt niet! Je moet G.DMT instellen NA de autodecectie. Daarna werdt mijn verbinding wat stabieler, maar niet helemaal stabiel zoals je hier kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37703

Dit probleem heb ik met PowerADSL van XS4all.
BBNed komt morgen metingen doen. Heeft al een en ander vervangen in de centrale.

Dus ik hou jullie op de hoogte. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 22:28

Mentalist

[avdD]

Had ik met een Sitecom router : iedere 4 uur liep dat ding gewoon vast 8)7. Bovendien "haperde" het internet (is topic over geweest..Internet valt weg met steeds verschillende hardware)

Oplossing : router naar /dev/null en Freesco op een P133@100 installeren *D

Andere echt werkende oplossingen zijn er niet zoveel voor dit probleem afaik...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37703

Het ligt hoogst waarschijnelijk aan de lijn de SNR waarde of de LAT.

zie: http://www.adslbox.be/ib_site/help/docs/adsllijn_eig.php

Als SNR lager is dan 6 dB of LAT. hoger is dan 60 dB dan heb je een rot verbinding.
Zoals ik nu. Ga kijken wat ze hier aan gaan verbouwen.

Kortom niets met modem te maken! Heb ook niet voor niets niet begrepen waarom 2 Drayteks 2600 niet goed werkte en 2 Netopia 4541 niet wilde functioneren.

Dus kijk in je Online Status naar de waardes!

Ik heb bij een aantal telewerkers gekeken. En het valt op als je een hoge SNR waarde hebt dat er geen Corrected of UnCorrected blocks ontstaan. Of dan wel erug weinig.

Waar ik nu PowerAdsl heb en niet wil werken, daar regent het van Uncorrected blocks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neowam

Neowam

[Booting...]

Inderdaad RS, ze hebben het probleem ook op mijn lijn geconstateerd. De SNR waarde lag bij mij tussen de 2-5. Ze gaan deze waarde omhoog krikken en mijn download gaan ze terug brengen van 780000 naar 761000. Ik heb nu 0 uncorrected blocks tot nu toe! Okay, de snelheid is ietsjes trager. Ik zit nu op 780kb per sec. Eerst 820. Maar liever een stabielere lijn dan de hele tijd een resettende modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neowam

Neowam

[Booting...]

Ik ben weer wat verder gekomen met het oplossen van de lost blocks en SNR waardes. Verdere resulaten zie ook draadje Het grote draytek router problemen topic

[ Voor 5% gewijzigd door Neowam op 31-03-2003 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:38

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

ik ben zeker echt een zondagskindje want ik heb totaal geen problemen met de Draytek 2600 icm Tweakdsl Ultra. Ik heb hem vorige week uit de doos gehaald, ingesteld zoals beschreven staat op de site van TweakDSL en thats it. Het lijkt mij sterk dat het aan Draytek ligt of die van de topicstarter moet toevallig brak zijn. Mijn snelheden zijn best ok.
Mocht iemand daar aan twijfelen, kijk gerust op speedtest.nl postcode 2641.
Ik ben de enige in dit dorp die tweakdsl heeft dus het kan niet missen. ;)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
tarzan24 schreef op 31 March 2003 @ 15:53:
Ik ben weer wat verder gekomen met het oplossen van de lost blocks en SNR waardes. Verdere resulaten zie ook draadje Het grote draytek router problemen topic
Ik kon helaas jouw bevindingen niet zo snel vinden in dat draadje. Het gaat daar ook voornamelijk over de 2200E (Die heb ik ook voor mijn kabel verbinding maar geen last).

Ik kamp met dezelfde problemen. 2600 die na verloop van tijd gewoon de verbinding killed. De tijd dat ie online blijft varieert van een kwartier tot 5 uur ongeveer. Daarna is het steevast een reboot en werkt het weer een tijdje.

Is er al wat meer duidelijk over de oorzaak en/of een oplossing ? Ik heb de firmware teruggezet naar 2.2.5 maar die mocht ook niet baten.

Iemand anders met een oplossing die wel werkt ?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kheb vandaag met draytek gemailt, in nederland. Ik werd knettergek van die continue disconnects. Om de 4 uur kon ik dat ding wel een software of een hardware reboot geven. Kon bijna mn horloge erop gelijk zetten.

Ben benieuwd met watvoor oplossing ze komen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92139

Ik heb sinds kort ook Draytek 2600WE.

Het probleem van de 4uur en disconnect is er nog steeds en helaas voor Draytek reageren ze niet echt snel. Maar goed we gaan het afwachten.

Is wel grappig want ze zeggen in de release notes van firmware 2.3.6 dat ze het probleem met de DHCP hebben verholpen. Blijkbaar niet dus.

Ik heb ook vreselijke pingtijden met de draytek. Iemand hier ook ervaring mee?

Groeten

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-06 21:48
Ik heb net de firmware voor mijn Vigor 2600 ge-upgrade naar 2.5. En elke keer als ik met 'The All-Seeing Eye' gameservers scan loopt de router in de soep. Hij crashed compleet of hij reboot (met crashen bedoel ik dus dat 'ie niet meer reageerd en ik 'm met de hand moet rebooten). Iemand anders dit ondervonden?

Ik ga nog even klooien met wat instellingen maar anders ga ik maar weer terug naar een oudere firmware en gaat er een mailtje richting Draytek. Die ongetwijfeld mij vervolgens zullen gaan proberen duidelijk te maken dat dit zo hoort en dat ik gewoon de instructies niet gevolgd heb. :/

Anoniem: 84335

De netwerkkaart niet op autodetect configureren, maar op 100baseTXFull_Duplex zetten was bij mij de oplossing. Sindsdien stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 15:47

shotputty

I'll be back

Mijn SNR margin is 2.5. Is dat dan de reden dat ie na een nacht gewoon niet meer werkt??

Kunnen ze bij BBned die snr margin dan opkrikken????

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
shotputty schreef op 08 februari 2004 @ 23:16:
Mijn SNR margin is 2.5. Is dat dan de reden dat ie na een nacht gewoon niet meer werkt??

Kunnen ze bij BBned die snr margin dan opkrikken????
Die waardes zijn van jou lijn specifiek. De lijn van de buurman kan betere of slechtere waardes hebben.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotputty

shotputty

I'll be back

bjck schreef op 08 februari 2004 @ 23:46:
[...]

Die waardes zijn van jou lijn specifiek. De lijn van de buurman kan betere of slechtere waardes hebben.
Dat snap ik maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het een slechte waarde is... Vooral als deze minimaal 6 zou moeten zijn. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
shotputty schreef op 09 februari 2004 @ 00:23:
[...]

Dat snap ik maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het een slechte waarde is... Vooral als deze minimaal 6 zou moeten zijn. :|
Je ziet het verkeerd, je hebt mazzel als het >6 is. En als het lager is zit er niets anders op dan verhuizen en mazzel hebben. Of KPN vrage of ze nieuwe kabels trekken vanaf de centrale zo kort mogelijk naar jouw huis.

Heb je intern je bekabeling alles al optimaal gemaakt?

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 09-02-2004 00:28 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotputty

shotputty

I'll be back

Ik heb al op 10cm van het israpunt gezeten. Ook een keer de splitter er tussenuit zonder telefoons. De SNR margin blijft 4.5dB. Ik heb al een mailtje naar mijn provider gedaan maar mijn lijn is nog niet officieel opgeleverd dus ik moet nog even wachten. Ik kan me niet voorstellen dat het signaal beter wordt na de officiele oplevering maar goed ik wacht wel even.
Dat kpn nieuwe kabels zou komen trekken lijkt me vrij onmogelijk, dan moeten ze van buiten onder een betonnen trap door komen (portiek). Ik vraag me ook werkelijk af wat ze doen als ik een tweede lijn aanvraag. De draad die binnenkomt is 2 aderig en niet 4 aderig zoals tegenwoordig vaker het geval is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotputty

shotputty

I'll be back

Hier een screenshot van een moment dat het niet meer werkt:

Afbeeldingslocatie: http://img21.photobucket.com/albums/v62/shotputty/vigor2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 23:37
shotputty schreef op 09 februari 2004 @ 13:26:
Hier een screenshot van een moment dat het niet meer werkt:

[afbeelding]
Die Corrected en Uncorrected blocks liggen er hoog, beide waarde staan bij mij op 0.

Gebruik je nog tweaks voor je upload training?...Mijn vigor trained op 992Kbit met GSPN commando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotputty

shotputty

I'll be back

ik gebruik nu even firmware 2.5 UK2 maar ik heb nog 6 andere firmwares (waaronder Holland versies) geprobeerd, zelfde resultaat qua wegvallen ;( verbinding. Bij deze firmware hoef je het globespan commando niet te doen, het lijkt alsof ie in deze versie al standaard aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:38

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Je hebt wel de Faggle Attack uitgeschakeld?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 23:37
Zondagskindje schreef op 09 februari 2004 @ 14:06:
Je hebt wel de Faggle Attack uitgeschakeld?
IDD, dat is erg belangrijk..bij het BBned netwerk..(vanwege die IP leases)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotputty

shotputty

I'll be back

Ja dat probleem had ik hier op GOT ook al gelezen i.c.m Demon internet maar ik heb al die functies nog niet aanstaan. Het rare is dat ik er met 1024/512 geen last van had. Misschien kon ie toen niet 'vol-lopen'?

* shotputty vraagt zich af of de sterkte van het signaal door de kpn of door BBned kan worden versterkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 16:07
Ik heb sinds kort ook veel gezeik met mn 2600 op een BBned lijn. Kheb een 8/1 abbo bij speedlinq, en de waardes SNR Margin en Loop Att. kelderde ineens naar beneden. Na het installeren van de Tjechische firmware, waren de waardes ineens een stuk hoger. Ik gebruik nu Firmware Version v2.5.4_CZ, maar nog steeds valt mijn verbinding om de zoveel minuten een tijdje weg. Vigor Kapot?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 16:07
Heb de hoop inmiddels helemaal opgegeven. De vigor gaat terug, en ik ben nu eigenlijk opzoek naar een (betere) vervanger. Suggesties?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Geen suggesties van deze kant.
Ik heb de 2600WE-I (over isdn, 8Mbit/1Mbit, tweakdsl) en heb sinds een maand of twee ook niet anders dan problemen. Als de verbinding op is, dan is deze ook snel, maar de verbinding verbreekt heel vaak, en komt dan heel laag weer op, ca. 4Mbit/700Kb. Soms duurt het enkele uren, soms slechts minuten of seconden, rebooten (soms meerdere male achter elkaar) is het enige wat dan nog helpt.
Wordt er een beetje moedeloos van.
Heb nu tijdelijk een E-Tech modem staan, deze blijft echter ook niet stabiel..
Ik heb het idee dat het bij BBNed niet helemaal soepel loopt..
Pagina: 1