Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is Cookie nou informatief of irritant?

Pagina: 1
Acties:

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=215632

http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=215896

http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=215884

Ik weet echt niet wat ik er nou van moet vinden. Bij de eerste dacht ik nog dat hij een statement maakte (vandaar ook mijn thread in Lieve Adjes hierover) maar nu weet ik het niet meer.
Of is het statement dat de nieuwsposters hun werk echt verschrikkelijk slecht doen en alle interessante submits van Cookie niet posten (volgens Cookie)?

Ik was niet van plan die eerste post op off-topic te zetten, maar verdient zoiets nou een +4 of juist niet?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:36

Jaymz

Keep on moving !

Misschien is z'n kritiek wel terecht, maar is het medium niet echt ok. (de manier waarorp, en waar) off-topic of niet, overbodig of niet? That's the Question

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het doel van reacties is dat er meer info komt dat misschien meer inzicht in ontwikkelingen geeft. me dunkt dat Cookie dat inderdaad doet (misschien is het irritant, maar da's de manier waarop).

Cookie vult de postingen aan met meer info, waar vroeger een Otis een verhaaltje van had gemaakt.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-11 08:23

Floor-is

5.2

Ik reageer hier nooit (kom hier eigenlijk ook nooit). Toch zal ik hier wat over zeggen, ik zeg niet dat jullie het met me eens zijn, maar lees het in ieder geval even door.

In principe is het helemaal niet erg als je in een draadje over AMD producten iets vergelijkbaars over Intel post. Het is alleen niet de bedoeling dat je een heel nieuwsbericht post. De nieuwsposters posten dit nieuws het liefste zelf, maar als het ergens al in een draadje is gebruikt doen ze dat over het algemeen niet meer. Wat cookie hier in mijn ogen dus doet is het voor "ons" moeilijk maken, waarbij het ook nog eens zo is dat hij door het plaatsen van deze berichten off-topic bezig is.

Net als ik bijvoorbeeld in een nieuwspost over een Nvidia chip een heel nieuwsbericht over 3DFX zou plaatsen, daar wordt niet iedereen blij van. Dit is in mijn ogen ook hier aan de hand, als hij nou het belangrijkste stukje uit de test zou halen en hier een stukje bij zou schrijven, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar zoals die links die irrelevant geeft: Hij schrijft 2/3/4 regeltjes en plaatst vervolgens een bericht van 30+ regels. Dat gaat in mijn ogen niet. Ja natuurlijk is het zaak dat dit nieuws door de nieuwsposters geplaatst wordt.

Zo'n beetje iedereen weet toch dat als je iets interessants tegenkomt en dit in de queue plaatst, het (als de nieuwsposter het er mee eens is) zeker geplaatst worden zal? Ik zou cookie dan ook willen aanraden dit nieuws voortaan in de submit te zetten, zodat het in de queue komt etc.
Met een vriendelijke ~/O Floris

Bericht hierboven

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
Reaktie 1: Ik had dat P4 bericht al eerder geprobeerd te submitten, maar daarbij ging iets mis en doordat er iets tussenkwam heb ik niet meteen de poging herhaald. Het bericht was inmiddels alweer een dag oud. Mijn ervaring is dat het soms wel 2 dagen kan duren voor een nieuwssubmit wordt opgepikt, als het al wordt opgepikt (ik herinner me bijv. Intel's 3e kwartaalcijfers die nooit gepubliceerd zijn). Bovendien krijg ik persoonlijk soms de indruk dat AMD-nieuws op T.net toch een streepje voor heeft en dat gaf mij ook weinig fiducie in een vlotte afhandeling van een 2e submitpoging. Het jongere nieuwsbericht uit dezelfde bron (The Register), met als item dat de tekst 1.5Ghz op een LCD-scherm werd getoverd door een PC met een cpu die niemand te zien mocht krijgen :), werd wel geplaatst. Het P4 bericht leek mij toen wel interessante en relevante informatie voor lezers van die thread eronder. Ik geef toe dat het bericht lang wordt in zo'n smalle reaktiekolom, veel langer dan het oorspronkelijk leek. De reaktie van knakworst is in dat opzicht nog veelzeggender:
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=215656

Reactie 2: Is gewoon informatief en on-topic. Ik heb dit bericht zelfs nog ingekort, maar het is nog steeds lang. Aan de andere kant wil ik ook dat de info zo volledig mogelijk gegeven wordt.
Achteraf editten vind ik eigenlijk maar niks en je zou de indruk wekken een bericht naar je hand te zetten.

Reactie 3: Is ook informatief bedoeld en on-topic. Ook hier geldt weer dat het bericht, dat oorspronkelijk vrij compact leek, in zo'n reactiekolom erg lang wordt.

Conclusie mijnerzijds: Het posten/quoten van nieuwsberichtjes in reacties, is soms wenselijk vanwege de actualiteit. Sommige berichten worden door T.net minder snel opgepikt. Op GoT kun je een preview zien van je reactie en kun je editten voordat je submit. Achteraf inkorten/editten s*cks. Toch zal ik proberen in het vervolg meer rekening te houden met de omvang en leesbaarheid van gequote tekst in een reaktie.

Opm:
Ik zeur zelden over moderaties, maar nu we het toch over waardering hebben: ik vind mijn reacties mager beoordeeld vergeleken met die van anderen, maar soie.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Niet dat ik overigens veel modereer, maar als ik in een Intel-topic AMD zie staan en vice-versa, of bij 3Dfx nvidia, dan gaat er al een reflex om omlaag te modereren. On-topic blijven zal misschien beter werken.

* Delerium heeft wel eens op Intel gezocht en kreeg alleen maar slecht nieuws te zien

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Goed. Ik werd bang dat je alle drie die posts uit protest tegen het nieuwssysteem plaatste, want het is immers niet echt normaal om met 3 van zulke posts te komen.
Alleen bij de eerste was dat dus enigszins het geval.
Ik zal je nog wat +puntjes geven want op zich zijn het interessante posts, alleen nogal vreemd dus.
Dat -punt dat je vraagt ga ik niet geven. Leidt weer tot ruzie. Triest ja. Maar er krijgen wel meer mensen onterecht een +2, dus eentje extra vind ik minder erg dan al het gedoe wat we er weer van kunnen krijgen.

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
Ongeloveloos dat iemand een 'status aparte' krijgt omdat hij als een soort wandelende tijdbom een bedreiging zou vormen voor de rust in een virtual community. Ze hadden de EOD hun vak moeten laten uitoefenen.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Tsja.
Weet je waarom ik het zei trouwens? Ik had natuurlijk ook niets kunnen zeggen en toch kunnen modden, maar dat maakt voor de mogelijke reacties niet uit.

Verwijderd

Die gast moet gebanned worden met zijn propaganda..

Het is gewoon een feit dat intel een nieuwe reclacme campagne heeft gestart voor de PIII met de 3 blauwe sukkels, Dit houd in dat de P4 niet voor de grote massa is bedoeld.

Dus hou een keer op met dat ge-ouwehoer want nu is het echt uit de hand aan't lopen.
We weten wel dat jij pro intel bent en alles wat sceptisch is als pro AMD bestempelt. Maar moet je daar dag in en dag uit mee doorgaan ????? lijkt me niet echt nodig toch ? Ik vind je echt irritant, niemand doet zoiets, jij wel... altijd maar klagen over AMD nou ik klaag om jou geklaag.

Verwijderd

Topic over iets gerelateerd aan merk A, dan postings over concurrerende merken B, C en D -> Offtopic/troll/flamebait.

Het is niet zo moeilijk.

Testcase/cookie doet ook zn best. Net als iedereen hier behalve Johannes Klootzak Van Kontvlok thoe Reetkever, alias Xafer, die het normaal vindt om gewoon door te gaan met threads hier te vervuilen met kutpostings.

Ik word er een beetje moe van. Ik heb op dit moment 143 modpoints en ik zit er over te denken die op te gaan maken op een manier zodat alle postings waar ik het mee eens ben omhoog gaan en alle postings waar ik het niet mee eens ben omlaag gaan. Nuttig? nee hoor in het gehele niet, nadelig zelfs.

Moet elke foutgepoepte posting hier gedropt worden om bekeken te worden door het collectief? Ik vind dat INTENS ONBELANGRIJK als je bekijkt dat HIER OP DIT FORUM er leeghoofden rondlopen ala Xafer die het lezen van postings hier onmogelijk maken.

Ja geef me maar een waarschuwing. Er moet maar 1 fokking ding gebeuren hier en dat is dat XAFER van dit fokking forum verdwijnt.

DAARNA lijkt het me wellicht weer eens zinnig om het wijze hoofd te buigen over foutgemodde postings, of zielepotenproza dat een +2 verdient en een +SQRT(3) toebedeeld heeft gekregen van de modpieten.

Geen seconde eerder.

Verwijderd

Testcase/cookie doet ook zn best. Net als iedereen hier behalve Johannes Klootzak Van Kontvlok thoe Reetkever, alias Xafer, die het normaal vindt om gewoon door te gaan met threads hier te vervuilen met kutpostings
Dit is puur persoonlijk Otis, dus niet per defenitie een feit, dat je het met hem een bent is duidelijk en dat je niet met mij eens bent ook. Maar dat zegt meer iets over jou dan over mij en dus totaal niet relevant.

Hij doet inderdaad zijn best om telkens weer het zelfde gezeik op te starten, zeg es eerlijk vind jij dat niet irrietant ? Nee natuurlijk niet... ja ik weet het antwoord al. Maar er zijn wel meer mensen die dit knap lastig vinden.
Hij hoeft toch niet dag in dag uit over het zelfde te zeiken ? Waarom gaat ie dat niet op andere sites doen ? Waarom wel hier ??

Daar gaat het mij om.

Hij heeft altijd stomme reacties bij AMD nieuws, en is nooit sceptisch als het om intel gaat. Dat is duidelijk te merken. Als je daar geen problemen mee hebt is fijn...

Ik zei het al vaker het maakt mij niet zoveel uit wat je vindt van mij, want ik weet dat het belangrijker is wat er gebeurt en waarom iedereen zich af vraag wat hij nou wilt bewijzen. lijkt alsof jullie bang zijn voor hem ofzo.

Gefrustreede intel fanaaten verzieken de boel. >:)

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Gefrustreede intel fanaaten verzieken de boel. >:)
Huh, Ulio is Intel-fanaat? moet niet gekker worden. :P

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Je begrijpt het niet helemaal goed. Om niet te zeggen helemaal niet goed.
Xafer=Ulio vindt Testcase=Cookie Intel fanaat.

Aan Xafer: Kap nou eens met dit gezeik! Word er strontziek van! :r

Zal nu wel weer een enorme klotereactie komen...

Verwijderd

Ik ben ff een weekje weg geweest en ik dacht dat die hele oorlog tussen "je-weet-wel" en "je-weet-wel" hééééél errug ver achter ons lag.

Wat ziet mijn oog: we gaan gewoon lekker weer opnieuw beginnen.

Gutte-gutte-gut, kunnen we dan nooit als volwassen mensen (zij die de schoen passen, trekke hem aan!) het verleden laten rusten en gewoon net als vroeger lekker verder gaan.

Ongeloofelijk hoe triest en zielig sommige mensen (aantoonbaar) in elkaar zitten. Wat een ongeloofelijke kleuters lopen er toch rond! En maar blijven zeiken "ja, maar jij zegt dat" en "ban die en die".

Ik heb enige tijd geleden toch echt hier gelezen dat iedereen weer "vriendjes" was, kap daar dan verdomme eens mee!

Verwijderd

Nee hoor, het is wel leuk dat je dat zo schrijft, waneer zegt iemand tegen die gast om te kappen met zijn propaganda.. ???

En trouwens wil jij beweren dat hij geen intel fanaat is ? alles wijst erop.

Ik ben voor AMD en tegen intel, heb ik vaker toegegeven, maar ik blijf wel reeel. Ik ga niet zo zielig doen. Toen de K6 afgekraakt werd. Bleef ik ook rustig en vond het maar jammer... ik liep niet te janken over de celeron die het helmaal had gemaakt, sterker nog ik kocht zelf ook een stuk of 3.

Ik vind het gewoon lastig dat hij op zo'n manier duidelijk moet maken dat hij niet blij is met de gang van zaken. Vertel mij dan wie maakt zich hier het meeste druk ? Als ik hetzelfde als hem zou doen maar voor AMD dan is het niet goed, en zal ik zeker wel wat van merken -1 trolls enzo.

Overal op't net is het zo.. op anandtech bijv. ik heb een "best" buy artikel gezien. Ging over cpu's die je nu om de hoek kon halen, alleen de dual systeem was een intel.. 933Mhz nog wel, de rest waren allemaal AMD. 1,2Ghz was de snelste nu te koop.

Hij loopt zo moeilijk te doen, of dat nieuws over 2Ghz in januari, dat is ook iets waarvan ik denk tjonge jonge.. Dit is gewoon wat lekker makerij van intel want iedereen met een beetje verstand en kennis van zaken weet wel dat intel dit moeilijk werkelijkheid kan maken. Hij loopt kritiek te uiten over AMD's delay... kom op get real.. intel heeft nog steeds geen 1Ghz P3 in overvloed, Itanium wordt waarschijnlijk overgeslagen, de P4 wordt pas Q3'01 op z'n vroegst mainstream. 13 micron hebben ze nog niet eens, wie zegt dat het goed gaat ? kijk maar naar copperinterconnects.. ga zo maar door, dat noemt ie niet allemaal, maar heeft gelijk een conclusie klaar dat AMD zo hun succes niet kunnen behouden. DDR chipset voor de P4 komt pas Q3'01, Met andere woorden, waarom is ie daar niet sceptisch over ?? Dat zijn mijn bezwaren, hij is misleidend.

Kijk ik heb er helemaal geen problemen mee dat iemand liever een intel neemt of wat dan ook, zijn goed recht, maar ik vind het gewoon niet eerlijk dat hij wel zulkse onzin mag neer planten en klagen elke keer weer zonder dat iemand wat van zegt. Zijn kritiek op de 1,5 demo zijn helemaal niet gegrond. lees dat maar es goed. Is gewoon een weerspiegeling van zijn gedachten en voorkeur.

Heb ik ook geen problemen mee, maar overdrijf niet. En naar mijn mening wilt ie teveel pushen met intel geblaat. irrelevant jij moet ook niet moeilijk doen omdat ik gereageerd heb, want jij begon eerst met "opbouwende" kritiek op hem...lees maar de title van dit topic !!! Ik snap echt niet dat niemand ziet wat ik ook zie.

Hoe zit dit ??? Ziet men dat wel en boeit het men niet of ????? :9~

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Inmiddels kan ik zeggen dat het me niet meer boeit. Er was eerst een normale discussie maar als het ontaardt in geflame kan je er net zo goed mee ophouden.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hey, dit is het modereterforum. We gaan dus geen inhoudelijke discussie voeren over AMD en Intel Rulez.
Anders wordt dit forum binnen 2 dagen net als de LA een onzinforum.

Verwijderd

Op vrijdag 17 november 2000 13:18 schreef ecteinascidin het volgende:

[..]
.

Hoewel ecteinascidin wel meer schreef dan dat, maar dat terzijde.
Pagina: 1