Manier om teletekst bij een uitzending op te nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Wat ik wil is het volgende weten:
Zal dit mogelijk zijn met een TV kaart zoals bijvoorbeeld Pinnacle Studio PCTV Pro waarbij je ook kunt opnemen op de harde schijf (MPEG2):
1. Neem een nederlandstalig programma op, zeg maar "Ook dat nog welke tt pagina 888 ondertiteling heeft.
2. De dag erna speel ik " Ook dat nog" af vanaf de PC. En schakel teletekst pagina 888 op de TV aan. (via TV uit ofzoiets).

Kan ik nu "Ook dat nog" met de ondertiteling zien of niet?
Kunnen alle TV kaart gebruikers die hun systeem aangesloten hebben op de TV dat aub proberen?
Dus IS het gehele teletekst signaal ook opgenomen of niet?

Alvast bedankt!

En ja..ik ben doof en wil graag ondertiteling opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik weet wel dat als je het met een videorecorder opneemt je het teletekst signaal niet mee opneemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik denk het niet... Bij het TV signaal zie je minder lijnen dan dat er verzonden worden, de "extra" lijnen zijn voor informatie zoals teletekst... ik ga er niet vanuit dat je die wilt meenemen in je Mpeg(2) compressie... (jij dan weer wel, maar voor het beeld maakt het niet uit dus ze worden helaas niet meegenomen voorzover ik weet)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69362

ik heb het net voor je geprobeerd met mijn pinnacle studio pctv pro kaartje en teletekst wordt bij mij niet mee opgenomen...
sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
Ja ik weet het. Vandaar dus de vraag of het met een van de TV kaarten nu mogelijk is om het teletekst signaal gewoon mee te nemen in de MPEG2 encoding en weer decoden.

[ Voor 22% gewijzigd door Solstice op 09-02-2003 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
Anoniem: 69362 schreef op 09 februari 2003 @ 22:39:
ik heb het net voor je geprobeerd met mijn pinnacle studio pctv pro kaartje en teletekst wordt bij mij niet mee opgenomen...
sorry
Speelde je het af op de TV? Zodat die het teletekst kon decoderen?

In ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

insan1ty schreef op 09 February 2003 @ 22:32:
Ik weet wel dat als je het met een videorecorder opneemt je het teletekst signaal niet mee opneemt...

Oh? Dan is er iets grondig mis met onze videorecorder :P
Hij neemt het wel degelijk op namelijk.. Probleem is alleen dat (om dezelfde redenen dat de beeldkwaliteit bij opnemen minder is) er aardig wat storing in zit. Boel letters/kleuren die niet kloppen dus.

Ontopic: Ik heb geen PCTV Pro, maar een PCTV gewoon. Die heeft iig geen functie om teletekst mee op te nemen of zo, ik denk dat de Pro dat dus ook niet heeft. Je zou eventueel om suggesties kunnen vragen op het PCTV Support forum, daar hangen een boel techies van Pinnacle rond om vragen te beantwoorden.

[ Voor 11% gewijzigd door m-m op 10-02-2003 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 13:29

Scighera

swim-bike-run

het enige wat je nog van het signaal kan ontcijferen zijn zender,tijd en datum

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:46
volgens mij is de enige oplossing voor je probleem iest in de trand van : videorecorder (met teletext) op zender zetten die je op wil nemen, dat signaal via de scart met je tv kaart opnemen.
Aangezien ik ervan uit ga dat ook de opnames wil kunnen starten als je niet thuis bent denk ik aan iets als een ir blaster, videorecorder en pc met tv kaart setup.
Je programmeert via de task scheduler de opname, stuurt eerst via de ir blaster een signaal naar de videorecorder ( om hem op het juiste kanaal te zetten en teletext 888 aan te zetten) en start dan het tv kaart programma. Het is wat omslachtig maar volgens mij momenteel de enige oplossing.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:16
(titelfix, maakt het wat algemener)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 11:50
Er bestaan videorecorders die het teletekst signaal wel degelijk volledig opnemen. Verschillende merken hebben ze. De VRT (de Belgische staatzenders) heeft een lijst van die dingen voor dove en slechthorende mensen (die een ondertitelde opname wel degelijk kunnen gebruiken.)

Vind de lijst niet meer direct, maar als ik me goed herinner waren het er een stuk of 15. (Is 2 jaar geleden ondertussen)

Mss eens rondkijken op hun site, en een mailtje sturen naar de dienst teletekst of ondertiteling? Zal odd ook eens verder neuzen.

[EDIT]
Damn je vroeg het voor een tv-kaart. |:( Aangezien het mogelijk is voor analoge videorecorders zal er ook wel een programma bestaan die het kan?

[EDIT2]
Heb even gezocht op de site van de belgische teletekst (http://195.0.110.53/tv1_m...88_startpagina/index.html), en daar staat dit:
Kan men ondertitels opnemen op een videorecorder?

Ja, dat kan als u over een super-vhs-videorecorder beschikt. De procedure is erg eenvoudig. U neemt het gewenste programma gewoon op. Daarna speelt u het programma af en kiest u met de afstandsbediening van uw televisietoestel opnieuw pagina 888 van teletekst. De ondertitels zullen dan meelopen. Let er wel op dat u S-VHS-cassettes van een goede kwaliteit gebruikt. Want het signaal is erg zwak en wordt bij oudere cassettes onstabiel.
Er bestaan ook videorecorders met een ingebouwde teletekst-decoder. Daar is het wel mogelijk om één vooraf geselecteerde pagina op te nemen met gewone vhs-cassettes. Volgens onze informatie zijn die toestellen echter niet meer te koop.

[ Voor 54% gewijzigd door ShadowrunR op 10-02-2003 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-11-2024

MrE

Sugardaddy take me home..

Het is een beetje omslachtige, maar ik meld het toch maar even.

Er zijn volgens mij ook programma's die je desktop capturen (om bijvoorbeeld instructiefilmpjes te maken). Zou je daar geen gebruik van kunnen maken?
Programmaatje laten draaien op je pc, en zo het tv programma met ondertiteling opnemen (en later eventueel naar video omzetten)

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:33

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

TV kaart met teletext nemen ?
Ik weet niet als dan ook opname van de teletext mogelijk is....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
Dank je voor de antwoorden.
Ik ga contact opnemen met Philips over deze issue.
Want zoals het nu uitziet zullen alle doven en slechthorenden buiten de boot vallen wanneer de super VHS recorders binnen 5 jaar van de markt zijn.
Digitale opnemers nemen het teletekst signaal dus niet op.
En dat is een hele kwalijke zaak, zeker als alle TV digitaal gaat worden (het schijnt dat je ook geen teletekst meer hebt bij sommige sateliet kanalen die normaliter het wel hebben).

Of TV alleen via setup boxes, en TiVo's etc etc.

Mijn missie is duidelijk...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reindu
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-04-2024
Nog even over DVD recorders.
Ik heb een JVC superVHS recorder, die teletekst (min of meer, er vallen nogal eens wat letters weg) opneemt, en ik wil ook een DVD-recorder die dat kan.
Ik heb contact gehad met Philips, Sony, LG en JVC.
Geen van deze merken hebben een DVDrecorder, die dat kan. Alleen bij Sony werd gezegd, dat het misschien in een toekomstige versie kwam.
Dat moet kunnen, want het huidige apparaat heeft een teletekst decoder aan boord, anders kon hij de programmagegevens niet lezen.
JVC zei nog, dat het een min of meer toevallig ontdekte eigenschap is bij super-VHS. Toen ik zei, dat zelfs bij dure superVHS banden het niet perfect gaat, zei hij dat dat de reden is, om het niet in de specificaties te vermelden.

reindu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Dat is wel interessant. Maar dit topic is nu al meer dan een jaar oud. Niet echt handig om precies dit topic ervoor te kicken dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.