welke mobo is dit (pic included)?

Pagina: 1
Acties:

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
na een actieve sloopbui vanmorgen heb ik dit mobo uit een oude packard b(h)ell geript... er staat NERGENS een aanduiding op wat het voor mobo zou kenne zijn, niet tussen de PCI-sloten, niet op laatste ISA slot, nergens...

Afbeeldingslocatie: http://ettynet.mine.nu/images/unknown.jpg
grote versie

weet iemand toevallig ook wat voor raar slot dat is (met die pijl erbij) er staat 'AMC' onder :?

anywayz: er zat een Celeron(1) 333Mhz in met 32mb pc66
ob een ati videokaart van ATI(4mb) en een geluidskaart van yamaha

ik moet natuurlijk weten welk mobo dit is omdat ik graag de bioz wil update...

[ Voor 9% gewijzigd door OGangstah op 09-02-2003 14:27 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53
1. Ik zie geen pic?? Wordt ie gehost op 14k4 ofzo??

2. Boot dat ding eens, en gooi CTBIOS erover. Da's een dostooltje dat wel eea aan info kan uitlezen.

• OGangstah
sorry pic doet t nu wel, moest ff plaatje url editen

ctbios? zal ff proberen...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ten eerste, je moet niet verwachten dat in élke OEM computer zo'n reguliere standaardmobo is gemonteerd. Ten tweede, BIOS upgrades download je gewoon van de site van de OEM fabrikant :z

Packard Bell gebruikt vaak gestripte/licht aangepaste MSI mobo's. En vaak kun je ook de BIOS van MSI op zo'n mobo flashen. Maar een succesvol resultaat wordt niet altijd gegarandeerd.. Zoek eens met de Omega naar "packard bell moederbord bios" B)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53
OGangstah schreef op 09 februari 2003 @ 14:28:
sorry pic doet t nu wel, moest ff plaatje url editen

ctbios? zal ff proberen...
http://www.biosworld.com/ctbios.htm

WAAROM wil je trouwens bios update?

Wat doet ie nu niet wat ie wel hoort te doen?

Vooral bij PBs enz, waar dus idd soms "gemodde" MSI planken in zitten: Flashen als je t echt ZEKER weet.
If it ain't broken, don't fix it

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:48

Shuriken

Life is all about priorities

Jeez lekkere snelle host. Hij staat bij mij al 5 min. op die pic te stampen

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• OGangstah
nou, ik krijg een hoop gezeik als ik win2k op dit mobo wil installen, dus ik d8(wat al een vaker gelukt is, ook met zon MSI/pbell mobo) ff bioz flashen...

leuke was, heb ongeveer dit zelfde mobo gehad, van MSI, ben achter type gekomen, MSI bioz erin...hoop nieuwe leuke features:P

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

nou, ik krijg een hoop gezeik als ik win2k op dit mobo wil installen
Als je dat 'gezeik' nou eens nader specificeert, dan kunnen we je hoogstwaarschijnlijk gewoon verder helpen zonder dat je een BIOS update moet hebben :)

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

Uit de Technische PMG FAQ

• Welke moederbord zit er momenteel in mijn systeem?

Dat kun je op de volgende manieren uitzoeken:
- de hele mobo afzoeken naar kleine lettertjes en deze eventueel opgooglen
- de BIOS string door www.wimsbios.com halen
- opvragen mbv WCPUID en/of CPU-Z

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:27

Maximus

PhD i.o.

/slooom, je moet het ff hosten op een snellere verbinding. --> http://www.thisforumisdown.com/upload.php

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

BalusC schreef op 09 February 2003 @ 14:29:
Ten eerste, je moet niet verwachten dat in élke OEM computer zo'n reguliere standaardmobo is gemonteerd. Ten tweede, BIOS upgrades download je gewoon van de site van de OEM fabrikant :z

Packard Bell gebruikt vaak gestripte/licht aangepaste MSI mobo's. En vaak kun je ook de BIOS van MSI op zo'n mobo flashen. Maar een succesvol resultaat wordt niet altijd gegarandeerd.. Zoek eens met de Omega naar "packard bell moederbord bios" B)
Dat gaat inderdaad niet altijd goed!

Ik heb ooit een MSI OEM bord van een Vobis-machine geflashed met een BIOS die bij hetzelfde typenummer zou horen. Sindsdien klaagt die bij het booten steeds over het niet aanwezig zijn van een ATA-66 kabel (de southbridge van dat bord ondersteunt niet eens ATA-66) en schakelt hij zichzelf niet meer automatisch uit bij het afsluiten van Windows.

Uitkijken met die OEM-borden, dus. Zelfs als je van een retail-bord met exact hetzelfde typenummer een BIOS vindt!

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 10:11
Er moet toch echt wel ergens een nummer i.o.d. staan!

kijk maar eens goed op de printplaat, hier moet toch echt ergens een type nummer aanwezig zijn.
Gewoon alle interessante nummers bij google intikken

mcb1

• OGangstah
ik ben hard aan het zoeken op de MSI Site...nog nikz, maar ik heb echt n manual nodig enzo, want ik weet niet hoe ik de power knop en hdd lampje moet aansluiten enzo...(of t word heel lang proberen) maar iemand nog een idea over dat AMC-slot?(zie pijl)

• Gardocki
  • Niet online
OGangstah schreef op 09 februari 2003 @ 15:34:
ik ben hard aan het zoeken op de MSI Site...nog nikz, maar ik heb echt n manual nodig enzo, want ik weet niet hoe ik de power knop en hdd lampje moet aansluiten enzo...(of t word heel lang proberen) maar iemand nog een idea over dat AMC-slot?(zie pijl)
Die AMC connector is "gewoon" een audio line-in om bijvoorbeeld het geluid van een ATI TV-tuner te verbinden met de onboard (?) geluidskaart. Dat is tenminste wat ik hier uit begrijp.

They made me do it.

• OGangstah

Verwijderd

SiSoft sandra weet meestal ook heel wat info uit je mobo te trekken.

Wellicht dat je dat eens kan proberen. :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 21:30:
SiSoft sandra weet meestal ook heel wat info uit je mobo te trekken.

Wellicht dat je dat eens kan proberen. :)

SiSoft Sandra weet heel veel info eruit te trekken, maar leidt 9 van de 10 keer tot meer verwarring dan je mee begon. Eigenlijk alleen aan te raden als je al op andere manieren de info zou kunnen krijgen... :o

Maar goed, voor de goede orde is dit de PB 885 oftwel oftewel MediaRunner Maui+ (het is de 885 en plus omdat het 4MB videogeheugen heeft, itt 2MB bij de 880/non-plus). Maar dat zijn alleen namen die binnen PB relevant zijn.

IRL is dit de Intel MU440EX. Je kunt er zonder meer een Intel BIOS over flashen. Dat is nota bene waar ze op de helpdesk van PB zelf mee werken- systemen met deze mobo en de Intel BIOS omwille van snellere CPU en betere ACPI support. Met de Intel BIOS kun je er zonder problemen WinXP op zetten.

De Intel BIOS heeft PB gemakshalve op hun support site:
http://support.packardbel...temnr/REFBIOS00280300.asp

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1