Ik heb recent een Ti 4200 van Leadtek, maar sinds ik 'em vervangen heb door mijn vorige kaart (Leadtek GF2 MX-400 64MB) lopen sommige games voor geen meter meer; of zelfs in het ergste geval totaal niet meer. Om maar een paar voorbeelden te noemen:
Als ik 'Beetle Crazy Cup' probeer te runnen krijg ik zwart beeld waarna vervolgens mijn monitorlampje gaat flikkeren en het systeem hoogstwaarschijnlijk geen signaal meer krijgt. De monitor werkt overigs na een reboot gelukkig dan wel weer. 'Colin Mcrae 2.0' hetzelfde verhaal en 'Freedom Force' ziet er ingame totaal verneukt uit om het zomaar uit te drukken; intro en menu trouwens weer niet. Dit is allemaal gekomen na de video kaart-switch naar de Ti4200, dus ik heb een sterk vermoeden dat er wel een verband is.
Ik heb uiteraard al verschillende detonators uitgeprobeerd en zelfs de originele drivers van de site en van de meegeleverde CeeDee geïnstalleerd, maar helaas zonder resultaat. Ze zouden toch feitelijk moeten werken.
Het zijn weliswaar wat oudere games van een jaar of anderhalf, maar toch ook weer niet zo oud dat ze nog uit het DOS-tijdperk stammen. En dan nog...
Maar goed. Ik heb zo'n idee alsof de kaart nog moet worden 'fine-getuned' of geoptimaliseerd voor verschillende toepassingen ofzo? Misschien iets in de OpenGL instellingen.
Ik heb namelijk ik weet niet hoeveel optie-vensters erbij gekregen dus... wie weet. 
Specs:
• AMD Athlon XP 1700+ @ 1477 MHz
• MSI K7T Turbo MS6330, VIA KT133/A, Biosv. 3.6, VIA 4in1 v4.45
• 384MB Jetram PC133 SDRAM (1*256 + 1*128MB)
• Leadtek Geforce 4 Ti 4200, A280 LE TDH 128MB DDR
• Maxtor DiamondMax UDMA 133/7200 RPM 40 GB
Suggesties?
Als ik 'Beetle Crazy Cup' probeer te runnen krijg ik zwart beeld waarna vervolgens mijn monitorlampje gaat flikkeren en het systeem hoogstwaarschijnlijk geen signaal meer krijgt. De monitor werkt overigs na een reboot gelukkig dan wel weer. 'Colin Mcrae 2.0' hetzelfde verhaal en 'Freedom Force' ziet er ingame totaal verneukt uit om het zomaar uit te drukken; intro en menu trouwens weer niet. Dit is allemaal gekomen na de video kaart-switch naar de Ti4200, dus ik heb een sterk vermoeden dat er wel een verband is.
Maar goed. Ik heb zo'n idee alsof de kaart nog moet worden 'fine-getuned' of geoptimaliseerd voor verschillende toepassingen ofzo? Misschien iets in de OpenGL instellingen.
Specs:
• AMD Athlon XP 1700+ @ 1477 MHz
• MSI K7T Turbo MS6330, VIA KT133/A, Biosv. 3.6, VIA 4in1 v4.45
• 384MB Jetram PC133 SDRAM (1*256 + 1*128MB)
• Leadtek Geforce 4 Ti 4200, A280 LE TDH 128MB DDR
• Maxtor DiamondMax UDMA 133/7200 RPM 40 GB
Suggesties?