Nieuwe Leadtek Ti4200-kaart; Probs met games... :-/

Pagina: 1
Acties:

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Ik heb recent een Ti 4200 van Leadtek, maar sinds ik 'em vervangen heb door mijn vorige kaart (Leadtek GF2 MX-400 64MB) lopen sommige games voor geen meter meer; of zelfs in het ergste geval totaal niet meer. Om maar een paar voorbeelden te noemen:

Als ik 'Beetle Crazy Cup' probeer te runnen krijg ik zwart beeld waarna vervolgens mijn monitorlampje gaat flikkeren en het systeem hoogstwaarschijnlijk geen signaal meer krijgt. De monitor werkt overigs na een reboot gelukkig dan wel weer. 'Colin Mcrae 2.0' hetzelfde verhaal en 'Freedom Force' ziet er ingame totaal verneukt uit om het zomaar uit te drukken; intro en menu trouwens weer niet. Dit is allemaal gekomen na de video kaart-switch naar de Ti4200, dus ik heb een sterk vermoeden dat er wel een verband is. :) Ik heb uiteraard al verschillende detonators uitgeprobeerd en zelfs de originele drivers van de site en van de meegeleverde CeeDee geïnstalleerd, maar helaas zonder resultaat. Ze zouden toch feitelijk moeten werken. :? Het zijn weliswaar wat oudere games van een jaar of anderhalf, maar toch ook weer niet zo oud dat ze nog uit het DOS-tijdperk stammen. En dan nog...

Maar goed. Ik heb zo'n idee alsof de kaart nog moet worden 'fine-getuned' of geoptimaliseerd voor verschillende toepassingen ofzo? Misschien iets in de OpenGL instellingen. :? Ik heb namelijk ik weet niet hoeveel optie-vensters erbij gekregen dus... wie weet. :)

Specs:

• AMD Athlon XP 1700+ @ 1477 MHz
• MSI K7T Turbo MS6330, VIA KT133/A, Biosv. 3.6, VIA 4in1 v4.45
• 384MB Jetram PC133 SDRAM (1*256 + 1*128MB)
• Leadtek Geforce 4 Ti 4200, A280 LE TDH 128MB DDR
• Maxtor DiamondMax UDMA 133/7200 RPM 40 GB

Suggesties?

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Sommige games hebben een eigen config waar ze bijhouden wat voor kaart er in zit. Check dat eens.

Do as I say, don't do as I do.

• Silent Thunder
Bart-01 schreef op 09 februari 2003 @ 12:59:
Sommige games hebben een eigen config waar ze bijhouden wat voor kaart er in zit. Check dat eens.
Nou jah, voor de games die nog niet eens willen opstarten en er 'extern' geen config-menu beschikbaar is, valt er sowieso weinig te tunen; maar bij de rest heb ik alle mogelijk combinaties al geprobeerd.

• Silent Thunder
Ik heb ff wat screens genomen van wat relevante option-menu's. Misschien dat nog iets 'anders moet staan' ofzo....

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/config001.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Misc/config002.JPG

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je bij het verwisselen van de kaarten de oude drivers wel goed geuninstalleerd?

• Silent Thunder
Pollewob schreef op 09 februari 2003 @ 13:21:
Heb je bij het verwisselen van de kaarten de oude drivers wel goed geuninstalleerd?
Jup, in software-scherm @ configuratiescherm gedelete; kaart eruit om vervolgens nieuwe erin te steken. En als finishing touch meegeleverde driver-CeeDee eroverheen gejast.

Verwijderd

Das een AGP 8x kaart op een niet-AGP 8x mobo als ik het goed zie? Heeft dat er misschien mee te maken dat ze een conflict opbouwen?

Of moeten ze feitelijk onderling perfect werken?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:20

Shuriken

Life is all about priorities

ja je moet ff detonatordestroyer draaien. Ik had ook problemen toen ik overstapte van een gf2 naar gf4.

Detonatordestroyer doet meer dan een uninstall. Dat was bij mij ook het enige wat hielp.

[ Voor 25% gewijzigd door Shuriken op 09-02-2003 13:33 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Pollewob
  • Niet online
AGP 3.0 is backwards compatible met AGP 2.0, dus dat zou geen probleem moeten zijn :)

Wat gebeurd er eigenlijk als je je CPU weer op default snelheid zet?

• Silent Thunder
Pollewob schreef op 09 February 2003 @ 13:32:
AGP 3.0 is backwards compatible met AGP 2.0, dus dat zou geen probleem moeten zijn :)

Wat gebeurd er eigenlijk als je je CPU weer op default snelheid zet?
Die processor loopt gewoon op originele snelheid hoor. Is in ieder geval niet overgeclockt; geen enkel onderdeel in me systeem trouwens.

Nou jah... het '@' tekentje was misschien wel wat misleidend in me specs, maar dat was gewoon om de default snelheid aan te geven. ;)

• Silent Thunder
Shuriken schreef op 09 February 2003 @ 13:32:
ja je moet ff detonatordestroyer draaien. Ik had ook problemen toen ik overstapte van een gf2 naar gf4.

Detonatordestroyer doet meer dan een uninstall. Dat was bij mij ook het enige wat hielp.
Kool! Let's try...

Edit:
Detonator Destroyer is the only tool that completely removes detonator drivers from your Windows 95 (All versions),Windows98,Windows 98SE,Windows ME system. It removes all versions of detonators from 6.XX up! - Support for 2000 and XP coming! :?

En 3 keer raden welk OS ik juist heb... :X

[ Voor 36% gewijzigd door Silent Thunder op 09-02-2003 13:59 ]

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:20

Shuriken

Life is all about priorities

Ik weet niet welke versie je hebt van Det. Destroyer. Ik heb zelf Windows 2000 en het werkte prima.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Pollewob
  • Niet online
Via het 2e linkje uit de Faq (http://www.google.nl/sear...&q=detonator+destroyer+xp) kom je wel bij versies uit die onder XP werken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Pollewob op 09-02-2003 14:17 ]

• Silent Thunder
Pollewob schreef op 09 February 2003 @ 14:17:
Via het 2e linkje uit de Faq (http://www.google.nl/sear...&q=detonator+destroyer+xp) kom je wel bij versies uit die onder XP werken :)
Ow nou jah, my fault. Werkt dus idd ook met een NT-versie. :)

Maaruh… het werkt! Ik heb dus de Detonator Destroyer gebruikt voor het deïnstalleren, om ze vervolgens opnieuw te installen en de games werken weer perfect. Zou je eigelijk verplicht moeten gebruiken als je die drivers gaat verwijderen. Of nog beter… dat Nvidia het in zijn uninstaller verwerkt. :P

Thnx voor de replies, Shuriken in het bijzonder. :)

Verwijderd

Hallo

Je draait zekker onder windows dan is het nog al logies dat die het niet goed doet
Mijn advies is dan ook gooi windows er af en zet het er dan weer op want windows gooit de nieuwe driver over de oude heen en dat gaat bijna nooit goed bij windows. Meschien kun je ook nog wel proberen om de oude drivers via software in de configuratie scherm de drivers te uninstallen en dan de nieuwste NVidia Drivers downloaden op HTTP://www.NVIDIA.com

Als je dan nog een probleem heb dan kan ik je wel helpen via MSN

Mijn adress Is BasBas2000@MSN.COM

HE veel plezier
LATOR

• ZiegoM
  • Laatst online: 14-08 11:41

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 15:15:
Hallo

Je draait zekker onder windows dan is het nog al logies dat die het niet goed doet
Mijn advies is dan ook gooi windows er af en zet het er dan weer op want windows gooit de nieuwe driver over de oude heen en dat gaat bijna nooit goed bij windows. Meschien kun je ook nog wel proberen om de oude drivers via software in de configuratie scherm de drivers te uninstallen en dan de nieuwste NVidia Drivers downloaden op HTTP://www.NVIDIA.com

Als je dan nog een probleem heb dan kan ik je wel helpen via MSN

Mijn adress Is BasBas2000@MSN.COM

HE veel plezier
LATOR
Welkom op GoT, lees even de faq: http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Het probleem is volgens mij al opgelost.

\_Specs_/

Pagina: 1