Toon posts:

GoT photoshoot day...haalbaar?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 383 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Utrecht zou idd mischien mooi zijn
't ligt in ieder geval centraal, en utrecht stad is makkelijk bereikbaar met ov

Meer dan de jaarbeurs heb ik nog nooit gezien van utrecht, dus ik zou niet weten wat er allemaal te zien zou zijn

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Hmmm..ik heb ook wel interesse! Heb sinds vrijdag mijn Powershot A40 dus dan zal dit de kans zijn om de digicam-fotografie technieken een beetje onder de knie te krijgen!

Default blanke hetero

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

De stad Utrecht lijkt me leuk. Goed bereikbaar met ov.
Er zijn parken, grachten, domtorens en kerken en mensen in overvloed.
En... er zijn ook genogeg cafés! ;)

Is er een datum genoemd? 1 maart is voor mij een goede datum!

Merlijn

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02 11:24
Dit lijkt me een erg leuk idee.

Locatie is nog wel een punt natuurlijk.

Als het niet te ver is doe ik mee. Evt. kunnen mensen meerijden vanuit regio Den Haag.

Verwijderd

Even hier op inhakende: Ik ben van plan om deze week (misschien morgen al) een dagje vrij te nemen om foto's te schieten van mooie wagens op de Auto RAI. Zijn er misschien meer geinteresseerden? Wellicht kunnen we, als we uitgeschoten zijn op de RAI dan meteen nog even naar Schiphol doorkarren.

• maca
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2022
Hum lijkt me ook wel leuk om mee te doen mits het in het weekend is.
Provincie of stad utrecht lijkt me ook een goed idee.

Als het utrecht city wordt kun je denken aan de Dom, aan mooie gevels en gevelstenen, aan de werfkelders, rondvaartboten , grachten en terrasjes en eventueel musea en kerken.
(Of met de hele groep de Domtoren beklimmen en uitzichtsfoto's maken)

Zelf ben ik eigenlijk meer fan van natuurgebieden maar die heb je ook vollop daar in de buurt. Bijvoorbeeld op de utrechtse heuvelrug de bossen, of de piramide van austerlitz oid.

Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 10:56:
Even hier op inhakende: Ik ben van plan om deze week (misschien morgen al) een dagje vrij te nemen om foto's te schieten van mooie wagens op de Auto RAI. Zijn er misschien meer geinteresseerden? Wellicht kunnen we, als we uitgeschoten zijn op de RAI dan meteen nog even naar Schiphol doorkarren.
helaas kga vandaag al naar de rai :)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• Erry
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-02 14:13

Erry

Soms camera, soms stereo

Ben zelfs net terug van de RAI

Verwijderd

Ok ik ga vanavond! Als er mensen zijn die ook gaan dan is het misschien leuk om wat af te spreken? Mail me dan even op marco@i-marco.nl !

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:15

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Schiphol lijkt me zelf niet zo interessant, behalve dat het uitgekauwd zal zijn, kom je volgens mij niet echt op de leuke plekken.
En fotograveren van achter een glazen ruit kan misschien leuk voor de moeilijkheidsgraad maar verder ook niet ;)

Ik stem voor Utrecht (stad) of de Hoge Veluwe oid.
Beide erg centraal gelegen, bereikbaar dmv openbaar vervoer en genoeg te zien/fotograveren. :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:26
Erry G schreef op 10 February 2003 @ 13:30:
Ben zelfs net terug van de RAI

Pics! Ben benieuwd naar D60 pics van de RAI :7

Verwijderd

[quote]Oscar the Grouch schreef op 10 February 2003 @ 14:40:

En fotograveren van achter een glazen ruit kan misschien leuk voor de moeilijkheidsgraad maar verder ook niet ;)
[quote]
je kutn gewoon boven op het terras agan fotograferen hoor, nix mis mee :*)

• Erry

Erry

Soms camera, soms stereo

Phreak schreef op 10 February 2003 @ 15:40:

[...]

Pics! Ben benieuwd naar D60 pics van de RAI :7
Niet dus!

Bijna 90 pics gemaakt (265 MB kaartje vol). Bijna alle foto's gelukt, maar onbruikbaar door gemiddeld 5.000 hinderlijke reflecties per foto. Had mijn toestel beter thuis kunnen laten en lekker kunnen gaan kijken!

EDIT: Twee voorbeeldjes:

Binninin gaat wel:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/erry54/GOT/Peugeot.jpg

Maar buitenzijde is een ramp:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/erry54/GOT/Enzo.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Erry op 10-02-2003 16:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 23:45:
Ok,
Om het voor iedereen leuk te houden is de provincie Utrecht misschien het makkelijkste. Nu nog een locatie. Aerodynamic kan iig met mij meerijden (wonen beide in Den Haag)
Hé dat is wel relaxed :D

Verwijderd

Erry G schreef op 10 February 2003 @ 16:48:
[...]

Niet dus!

Bijna 90 pics gemaakt (265 MB kaartje vol). Bijna alle foto's gelukt, maar onbruikbaar door gemiddeld 5.000 hinderlijke reflecties per foto. Had mijn toestel beter thuis kunnen laten en lekker kunnen gaan kijken!
Kun je een voorbeeldje posten van wat je precies bedoelt? Ik heb al zat goeie foto's gezien van mensen van de autorai namelijk. Ik ga trouwens zelf ook zo naar de rai dus mij benieuwen of ik er wat van kan maken...

• Erry

Erry

Soms camera, soms stereo

Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 16:56:
[...]

Kun je een voorbeeldje posten van wat je precies bedoelt? Ik heb al zat goeie foto's gezien van mensen van de autorai namelijk. Ik ga trouwens zelf ook zo naar de rai dus mij benieuwen of ik er wat van kan maken...
Heb post inmiddels aangepast
EDIT
nog een voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/erry54/GOT/Alfa.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Erry op 10-02-2003 17:07 ]

• Daan
Erry G schreef op 10 februari 2003 @ 17:02:
[...]

Heb post inmiddels aangepast
EDIT
nog een voorbeeldje:

[afbeelding]

Mja, maar dat goort er denk ik gewoon bij.
Is zoiets eigenlijk te voorkomen met een polarisatie filter of werkt dat niet zo goed op dit soort dingen?

Heb je nog geflitst trouwens? Ik ga a.s. vrijdag en wil weten of ik mijn externe flitser met omnibounce kapje mee moet nemen :)

• Erry

Erry

Soms camera, soms stereo

Heb geflitst met en zonder omnibounce en zonder flits gewerkt. Het probleem zijn die miljard spots boven je hoofd waar je weinig aan kunt doen.

Volgens mij zijn hier geen filters voor.

[ Voor 14% gewijzigd door Erry op 10-02-2003 17:14 ]

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-03 14:54
Hoek van Holland! Strand,duinen,natuur,bos,haven,boten etc ;)

• Daan
Erry G schreef op 10 February 2003 @ 17:13:
Heb geflitst met en zonder omnibounce en zonder flits gewerkt. Het probleem zijn die miljard spots boven je hoofd waar je weinig aan kunt doen.

Wat geeft het beste resultaat? Ik krijg overmorgen mijn omnibounce binnen namelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Erry G schreef op 10 februari 2003 @ 17:13:

Gebruik jij een Canon flitser of een Metz? De Metz 54MZ3 icm D30/60 en omnibounce schijnt nl. klote te zijn

Verwijderd

Ik ben net terug! Ben aan het "oogsten" as we speak. En mensen: neem ASJEBLIEFT een statief mee. Niet flitsen! Dat wordt echt RUK met peren. Ik heb alles met statief zonder flits gedaan en dat lijkt heel mooi geworden te zijn. Ik ga nu uitzoeken en dan post ik straks even wat!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 12:18

miekol

erm

Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 22:30:
[...]

Gebruik jij een Canon flitser of een Metz? De Metz 54MZ3 icm D30/60 en omnibounce schijnt nl. klote te zijn
550EX met Omnibounce is ruk met D30/D60 heb ik gelezen. E-TTL stuurt een pre flash en door de omnibounce wordt die verzwakt waardoor de 550EX denkt dat hij veel sterker dan nodig moet flitsen.
Op DPreview.com forums staan heel veel positieve dingen over D30/D60 + 54MZ3 + Omnibounce combi

* miekol is nu aan het sparen voor een Metz 54 MZ 3 :)

Verwijderd

Topicstarter
miekol schreef op 10 February 2003 @ 22:54:
[...]
550EX met Omnibounce is ruk met D30/D60 heb ik gelezen. E-TTL stuurt een pre flash en door de omnibounce wordt die verzwakt waardoor de 550EX denkt dat hij veel sterker dan nodig moet flitsen.
Op DPreview.com forums staan heel veel positieve dingen over D30/D60 + 54MZ3 + Omnibounce combi

* miekol is nu aan het sparen voor een Metz 54 MZ 3 :)
De Metz ontspoort met Omnibounce, de Canon flitsers juist niet.....

Quote uit een DPreview topic:
I don't have the Stofen, but we were talking about in a thread the other day. It seems that the Stofen reduces the pre-flash output to a point where the Metz gets a lower reading, thus it increases the exposure output thinking it is doing the right thing, but it is actually overexposing.

This is for ETTL mode obviously as there is a pre-flash involved....if using the Metz in full Auto mode I have been told that the Stofen works fine.

Persoonlijk heb ik met mijn 420EX flitser en een bouncekap nog geen problemen gehad. De Metz heeft echter het voordeel dat je de E-TTL kunt omzeilen maar dat kan met de 550EX ook

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 23:09 ]

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Maar even om back on topic te komen, lijkt me goed plan om eens zo'n meting te regelen, als het inderdaad maar centraal gelegen is, utrecht en de veluwe zijn goede plaatsen.

Misschien handing om even een poll te maken om de animo te checken en om de locatie uit te vogelen? Ikzelf ben niet zo handig dus dat laat ik aan een ander over!

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Nou het valt me alles mee mensen!

Afbeeldingslocatie: http://www.i-marco.nl/got/rai1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-marco.nl/got/rai2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-marco.nl/got/rai3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-marco.nl/got/rai4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-marco.nl/got/rai5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-marco.nl/got/rai6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-marco.nl/got/rai7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-marco.nl/got/rai8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-marco.nl/got/rai9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-marco.nl/got/rai10.jpg

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

hmm nice ! ik heb allees uit losse hand gedaan met 1/30ste... 70 % is gelukt denk ik :(
maar ik ga niet triest met een statief op zo'n auto beurs lopen hoor :D :D

Verwijderd

Firecow schreef op 10 February 2003 @ 23:53:
hmm nice ! ik heb allees uit losse hand gedaan met 1/30ste... 70 % is gelukt denk ik :(
maar ik ga niet triest met een statief op zo'n auto beurs lopen hoor :D :D
Nou ik kan je vertellen... er liepen veel gasten rond met digicams en een heleboel hoorde ik achter mijn rug zo van: damn ja... dat is wel slim, een statief meenemen...

Ik heb er geen spijt van. Interesseert mij toch geen hol wat een ander denkt. Ik heb wel voor de komende week scorend SIG materiaal, te beginnen met deze hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.i-marco.nl/got/lambo_s.jpg

Krijg jij die er zo op uit de losse hand met 1/30ste? :P

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

nice soep :) ja dat kan ik alleen wel onbewerkt.
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/agulien/yup3.jpg

Verwijderd

Firecow schreef op 11 februari 2003 @ 00:17:
nice soep :) ja dat kan ik alleen wel onbewerkt.
[afbeelding]
Eerlijk is eerlijk, zeker niet slecht! Maar ik vind hem er wel wat minder strak opstaan... En ik weet, het KAN wel op 1/30 maar er mislukt echt superveel. Had ik ook met die sessie met mijn vriendin. Ik kon echt veel wegsmijten...

• Erry

Erry

Soms camera, soms stereo

Ik ben waarschijnlijk een ouwe zeur, maar die lambo heeft toch echt een andere kleur geel! En die witte strepen eroverheen vind ik ook niet zo fraai.

Oh ja ik gebruik een 550 EX

Verwijderd

Erry G schreef op 11 februari 2003 @ 00:38:
Ik ben waarschijnlijk een ouwe zeur, maar die lambo heeft toch echt een andere kleur geel! En die witte strepen eroverheen vind ik ook niet zo fraai.

Oh ja ik gebruik een 550 EX
Ouwe zemelaar! :P :P
Dat trek je dan maar bij in PS... heheh... voor mij lijkt het er anders verdomd veel op. Maar inderdaad, ik heb niet de hele tijd mijn witbalans bij zitten stellen. En wat betreft die strepen: Het ging me nu net te ver om aan de organisatie te vragen of ze het licht even uit wilden doen en er een stemmig spotje op wilden zetten ;)

• Erry

Erry

Soms camera, soms stereo

Idee:
Topic splitsen in
1 Photoshoot day
2 RAI

• Daan
Erry G schreef op 11 February 2003 @ 00:48:
Idee:
Topic splitsen in
1 Photoshoot day
2 RAI

Puik plan, hier dus verder:
[rml][ DC] Fotograferen op de AutoRAI[/rml]

• miekol

miekol

erm

Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 23:01:
[...]

De Metz ontspoort met Omnibounce, de Canon flitsers juist niet.....

Quote uit een DPreview topic:
I don't have the Stofen, but we were talking about in a thread the other day. It seems that the Stofen reduces the pre-flash output to a point where the Metz gets a lower reading, thus it increases the exposure output thinking it is doing the right thing, but it is actually overexposing.

This is for ETTL mode obviously as there is a pre-flash involved....if using the Metz in full Auto mode I have been told that the Stofen works fine.

Persoonlijk heb ik met mijn 420EX flitser en een bouncekap nog geen problemen gehad. De Metz heeft echter het voordeel dat je de E-TTL kunt omzeilen maar dat kan met de 550EX ook
Je bedoelt FEL? De Metz kan je compleet full auto doen en met de 550EX moet je dan altijd de compositie opnieuw doen nadat je FEL heb gedaan

Marco/Firecow:

http://www.pbase.com/image/12056854 70mm @ 1/8 sec handheld :+
http://www.pbase.com/image/12293820 17mm @ 1/6 sec handheld :+
http://www.pbase.com/image/12293844 17mm @ 1/13 sec handheld :+

Ontopic: Photoshoot day in Utrecht > DOEN! Lijkt mij iig leuk!

[ Voor 18% gewijzigd door miekol op 11-02-2003 11:31 ]

• bipo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 09:27

bipo

TomV

Utrecht lijkt me ook de meest geschikte plaats. Het is makkelijk met het OV bereikbaar (ook met de auto :) ), en het centrum is zeer fotogeniek.

Je kan de oudegracht en de dom nemen, maar ook de nieuwegracht, het wilhelminapark, de oude stadsmuren... Eigenlijk alles tussen Vredenburg (centrum) en het Wilhelminapark is zeer de moeite waard. Zowel natuur, architectuur, mensen als café's! :D Maart lijkt me ook een geschikte maand, maar dan wel het einde van de maand, omdat dan het weer wat meer mogelijkheden biedt.

Erry G, anders kunnen wij nog wel eens het centrum van IJsselstein doorlichten? Woon zelf in Nieuwegein.

We learn from our past, we live in the present, we develop for the future

Verwijderd

Sorry, maar nadat ik IJmuiden heb voorgesteld is dit hier alleen maar een opsomtopic van wat-er-in-je-plaats staat geworden. Ergo> ik denk niet dat de dag serieus gepland zal gaan worden.
Kom dan eens met voorstellen; wanneer- hoe- waar, en eten we ;) enzovoort.
Persoonlijk lijkt mij wel goed; het voorjaar (als "wanneer" suggestie) en mensen met auto's....hoeveel? Kunnen mensen met een auto ook anderen meevervoeren rond de locatie? Moeten we nog eten?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 21:22 ]

Verwijderd

Lijkt me HEEL leuk om bij die dag te zijn! Ik heb geen auto.. (pas 15.. :() Maar ik kan wel met OV komen. Ik kan erbij zijn!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Misschien kan de starter van dit topic met een plaats + datum komen.

Merken we vanzelf wat we nodig hebben aan auto's, ov, drinken en eten.
Want inderdaad fotograferen maakt hongerig en dorstig!

Merlijn

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik verwacht dat het utrecht zal worden
En dan een beetje in de lente, als het goed weer is (om op een terrasje te zitten :P)

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:46

Wok

Dakloos...

Utrecht zou mooi zijn :) Ben er al een tijd niet meer geweest en het is bovendien makkelijk te doen met de trein vanuit Zwolle.

Ik wacht in spanning af! :P

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Topicstarter
Oke, Utrecht dus. En dan in de lente om ook de inwendige GoT'er te verwennen op een terrasje in de zon......

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

hmm utrechts is wel goed maar om nou de heledag gebouwtjes te fotograferen ?

• Erry

Erry

Soms camera, soms stereo

Firecow schreef op 14 februari 2003 @ 00:06:
hmm utrechts is wel goed maar om nou de heledag gebouwtjes te fotograferen ?
Hele dag?
Het barst daar ook van de kroegen en we moeten toch regelmatig overleggen, neem ik aan?

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Er zijn behalve gebouwen ook parken. Natuur genoeg. En mensen.
Dus onderwerpen te over. Er is ook nog een spoorwegmuseum.

En natuurlijk dranklokalen om te 'overleggen'. Interessant om de diverse stadia van aangeschotenheid te schieten!

We lezen wel wanneer.

Merlijn

Verwijderd

Topicstarter
Spoorwegmuseum....jeugdsentiment!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
Merlijn_merlin schreef op 14 februari 2003 @ 00:20:
Er zijn behalve gebouwen ook parken. Natuur genoeg. En mensen.
Dus onderwerpen te over. Er is ook nog een spoorwegmuseum.

En natuurlijk dranklokalen om te 'overleggen'. Interessant om de diverse stadia van aangeschotenheid te schieten!

We lezen wel wanneer.
Hehe, verwijde pupillen => rode ogen = niet goed :P

Verwijderd

rob van den broek schreef op:
Spoorwegmuseum....jeugdsentiment!
Spoorweg is wel mooi opzich, al die oude treinen.... Kunnen wel aardig wat mooie shotjes opleveren, lijkt me...

• Renard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Goed idee!

Locatie en dag, als het maar mooi weer is, maakt mij niet veel uit heb toch een ov, en kan nog 3 andere meenemen met 40% korting op de ns. :)

• Erry

Erry

Soms camera, soms stereo

Dat is dan duidelijk.
Rob: noem eens een dag!

Verwijderd

Voor mij liever eind maart dan begin maart, eind maart is denk ik iets beter weer...

• Erry

Erry

Soms camera, soms stereo

Maakt mij niet uit, bij slecht weer (=donker) neem ik gewoon mijn statiefje mee
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/erry54/GOT/Statief.jpg

• Wok

Wok

Dakloos...

Statiefje neem ik hoe dan ook mee. Persoonlijk heb ik ook liever de tweede helft van maart. Begin maart zal voor mij nogal hectisch in verband met de afronding van mijn studie.

Verwijderd

Topicstarter
Erry G schreef op 15 February 2003 @ 00:12:
Dat is dan duidelijk.
Rob: noem eens een dag!
Eeeeuuuh, met lekker weer? Als ik dat kon was ik super-weermannetje.
Ik denk idd eind maart, begin april.
We moeten even kijken qua vervoer. Ik neem Aerodynamic mee met de auto. Eventueel een 3e persoon uit Den Haag (ik heb een Honda Prelude is die zijn niet bekend om hun passagiersruimte achterin)

Verwijderd

Okee; ik kom uit IJmuiden en kan liefhebbers van die kant (Haarlem A'dam beverwijk) meenemen.

• Erry

Erry

Soms camera, soms stereo

OK, het wordt Utrecht, de exacte dag komen we wel uit.
En dan?
Ergens verzamelen, iedereen loslaten en that’s it?

Is het misschien een goed idee dat ik, als geboren en getogen Utrechter, een voorstel in elkaar draai over:
Verzamelplek
Aanbevolen route
Aandachtspunten
Verzamelplek

Lijkt mij aardig als we een beetje dezelfde route lopen en fotograferen, kunnen we daarna op GoT ook beter elkaars werk beoordelen.

Ik hoor het wel!

• Erry

Erry

Soms camera, soms stereo

Gaan er morgen (vandaag dus) nog mensen naar het Autotron?

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Ik heb op zich ook wel interesse. Misschien dat een vriend van mij ook wel mee wil. Utrecht lijkt mij wel praktisch en leuk (misschien kan er met de NS iets geregeld worden over fotograferen op een rangeerterrein in de buurt?).

Misschien is het prettig om een inventarisatie te houden van wie, waar en camera's (voor het uitwisselen van kennis)

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Verwijderd

Wie pikt er een datum? Hoe eerder ik het vantevoren weet hoe groter de kans dat ik ook daadwerkelijk kan komen. Ik wil er graag bijzijn in ieder geval!

• Wok

Wok

Dakloos...

Een dag valt voor mij in ieder geval af: zaterdag 22 maart. Dan kan ik onmogelijk vrij krijgen (tenzij ikzelf of iemand in de familie overlijdt): balans :(

Ook 7 maart houd ik liever vrij, omdat ik dan hoogstwaarschijnlijk mijn diploma Hogere Informatica op kan gaan halen :)

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:05

Puck

W32.Deadcode.A

Ik wil ook wel mee, mits ik op die datum kan. Alleen kan ik dus alleen op een zaterdag :(

Arrived anxious, left bored

• bipo

bipo

TomV

Zaterdag komt denk ik de meesten het beste uit, dus het wordt een zaterdag. In de binnenstad van Utrecht. Voorstel is 22 of 29 maart. Wie biedt? :)

• maca
De 29e komt mij denk ik beter uit. De 22e heb ik namelijk een praktijk ochtend van mn fotografie cursus :)

Verwijderd

Overigens wordt het dit weekend ook mooi weer.........

Verwijderd

Ik weet niet hoe serieus dit plan nog is, maar het lijkt mij iig heel leuk om te doen. Op zich is Rotterdam ietsie interessanter dan Utrecht, denk ik zo. Twee weken geleden heb ik een hele dag door de Rotterdam stad en haven gereden, achterop een motor en ik had mn digicam in de hand. :) Best veel fotootjes genomen, waarvan er ook nog mooie tussenzaten. Nog knap lastig, van achterop een motor fotograveren. Maar goed, daar moet je toch eigenlijk minimaal wel een fiets hebben wil je fatsoenlijk dingen van de haven kunnen zien. Dat is misschien een voordeel van Utrecht. Maar goed, Utrecht en Rotterdam ligt maar 20 minuten uit elkaar, dus qua afstand is Rotterdam/Utrecht niet zooo boeiend in mijn ogen. Je zou zelfs beide in een dag kunnen doen :D Maar verder lijkt me Utrecht een goed idee.

Wie kan er dan 29 februari in Utrecht? Ik iig wel. Lijkt me wel heel cool, samen digifoto's nemen. Ik ben zelf toch altijd op zoek naar een excuus om foto's te maken, dit lijkt me ideaal. :D

Verwijderd

Lijkt me wel leuk :) Alleen ik moet vanuit hartje Friesland komen.... :)

Verwijderd

Rijden daar treinen dan? Of bussen :) Obviously hebben jullie al wel internet, dus de beschaving is in dat stukje Friesland wel doorgedrongen :P Maar goed, the more, the merrier, als er tenminste nog animo is. :|

• Wok

Wok

Dakloos...

Animo vanuit hier (Zwolle) is er nog steeds! ;) Alleen komt 29 februari me niet uit in verband met werk. Als besloten wordt op een zaterdag te gaan 'shooten' dan wil ik dat graag wel ruim twee weken van tevoren weten, zodat ik die dag vrij kan krijgen van mijn werk. Doordeweekse dagen vormen tot nog toe geen probleem voor me. :)

Verwijderd

Hmm, kan wat mij betreft natuurlijk ook wel op latere weekends, maar 29e komt mij toevallig wel goed uit. Het is organisatorisch gezien wel beter om het ietsie later te plannen, zodat de mensen meer tijd hebben dit soort dingen te plannen :) Maar goed, moet maar eens beslist worden. Ik mail de topicstarter wel ff.

• bipo

bipo

TomV

Alleen komt 29 februari me niet uit
bij mijn weten wordt zaterdag 29 maart bedoeld.

• MrE

MrE

bipo schreef op 22 februari 2003 @ 07:37:
[...]
bij mijn weten wordt zaterdag 29 maart bedoeld.
En ik ben zelfs bang, gezien de voortgang en definitieve plannen, dat het maart 2004 gaat worden.

Gezien de prettige weersomstandigheden van de laatste tijd, hebben we een kans laten liggen.

Maar we kunnen het proberen op b.v. zaterdag 21 maart in Utrecht (heeft iemand een thema, of leuke plek om foto's te maken, of heeft iemand connecties om op een rangeerterrein van de NS te fotograferen?)
Wie kan er een laptop meenemen om tussentijds fotovergelijk te doen?
Welke camera's worden er meegenomen? (ik kom zelf met een Dimage 7)

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Als er een datum en plaats gepriktm worden dan komen de mensen, de camera's en de ideeën vast wel!

Goed idee dat van de NS rangeerterreinen.

Verwijderd

Zaterdag 21 maart 2004? Hmm, kan wel hoor. Maar inderdaad, even nadenken over een goede datum en dan minstens een maand van te voren, connecties regelen ed. Dan nieuw topic. Ik heb op zich geen connecties daaro. Ik zal wel naar data kijken, een dezer dagen (dit weekend zit ik dus in Utrecht, geen tijd om data te checken.)

NS rangeerterrein is inderdaad leuk! En het spoorwegmuseum :)

• MrE

MrE

Ok!

Een datum waar we ons op kunnen richten (en die een maand vooruit ligt) Zaterdag 5 april (om ook de werkende Gotter een kans te geven eventueel zondag 6 april)

Treinen als thema (goed idee van dat museum Berran ( http://www.spoorwegmuseum.nl/ )
Zaterdag en zondag open van 11.30 tot 17.00 uur.
Alhoewel ik zelf een 'echt' spoorwegemplassement leuker zou vinden, dus hoop ik dat er nog een Gotter is met connecties (maar beggars can't be choosers).

Gezien de openingstijd van het museum lijkt het mij een goed idee om te verzamelen op Utrecht CS om 11.00 uur

Zo, de kop is er af.
Let's say, dat we een meeting hebben als er 10 Gotters meegaan.

Verwijderd

5 april ben ik naar Dortmund. Dus je kan mij niet meerekenen..

Utrecht is op zich wel goed, kan ik zo komen met de trein.

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:01

vanDaal

-ismeereentje

Ik zou op zich wel kunnen.

Mochten er nog meer mensen kunnen, open dan even een nieuw topic met daarin de definitieve datum/tijd/plaats. Dat valt iets meer op.

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

5 april ben ik jarig dus gaat ook niet door voor mij :)

Verwijderd

Ik vier mn verjaardag dan waarschijnlijk ook... (verjaardag is 9 april). Dus ik kan ook niet... :(

• MrE

MrE

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 10:51:
5 april ben ik naar Dortmund. Dus je kan mij niet meerekenen..

Utrecht is op zich wel goed, kan ik zo komen met de trein.
&
Firecow schreef op 28 February 2003 @ 11:57:
5 april ben ik jarig dus gaat ook niet door voor mij :)
&
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 12:17:
Ik vier mn verjaardag dan waarschijnlijk ook... (verjaardag is 9 april). Dus ik kan ook niet... :(
Dat is fijn om te weten (Firecow en Bluhhhh alvast gefeliciteerd), maar het draagt helaas niets bij aan de haalbaarheid van de meeting.
Wat ik graag wil weten is of jullie graag mee willen, en bijvoorbeeld een andere datum voorstellen (week eerder of later bijvoorbeeld).
Als dan blijkt dat er teveel Gotters niet kunnen, dan kunnen we de richtdatum die ik aangaf naar die week eerder of later verschuiven.

Dus kan je niet, dan alleen reageren als je een alternatief aan wil dragen rond de richtdatum die ik noemde.

Als je kan komen, geef dan ook even aan welke camera je hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door MrE op 28-02-2003 13:09 . Reden: de gevulde kip, spinazie en gekookte aardappels graag, en het frambozen-cake toetje. ]

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02 11:24
Zit op dit moment met gescheurde kniebanden thuis, maar als ik op 5 april kan lopen (zonder krukken) wil ik zeker wel komen... Dan kom ik met een G2

Denk dat we best wel leuke locatie hebben, maar als iemand nog via-via kan regelen dat we ook op een 'echt' spoorwegemplassement terecht kunnen lijkt me erg leuk erbij!

• MrE

MrE

Kijk, zo mag ik het horen ;)
gewond , maar enthousiast

Beterschap overigens

• miekol

miekol

erm

MrE schreef op 28 February 2003 @ 14:21:
Kijk, zo mag ik het horen ;)
gewond , maar enthousiast

Beterschap overigens
Dat vind jij wel leuk als mensen gewond zijn he? >:)

Maaruh 5 april zou ik in principe wel kunnen

• J0YR1D3R
  • Niet online
5 April is imho best, ik heb een Finepix 2800z :)

• bipo

bipo

TomV

Tja, ik kan 5 april wel, maar 29 maart komt me beter uit. Ik neem trouwens m'n Nikon Coolpix 5700 mee.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik wil ook wel komen, maar is het erg om een gewone cam mee te nemen.. vind het gewoon leuk om te fotograferen :)

5 april kan ik ook wel vrij voor krijgen

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• MrE

MrE

Dit gaat er meer op lijken.

De lijst tot dusver:
vanDaal
RedHead (indien genezen)
miekol
JOYR1D3R
bipo
Gitaarwerk
MrE

29 maart is eventueel bespreekbaar omdat Binne, Bluhhhh en Firecow dat eventueel beter uitkomt, maar alleen als dat ook uitkomt voor de mensen die nu al positief hebben gereageerd op de datum van 5 april.
Gitaarwerk schreef op 28 February 2003 @ 15:49:
ik wil ook wel komen, maar is het erg om een gewone cam mee te nemen.. vind het gewoon leuk om te fotograferen :)

5 april kan ik ook wel vrij voor krijgen
Al neem je een mobieltje met camera mee, dat maakt mij niets uit. Ik zie deze dag ook als uitgelezen moment om ervaringen en tips uit te wisselen.

Eens kijken hoe ik Athlonmkf kan bereiken om een nieuw topic te openen

[ Voor 35% gewijzigd door MrE op 28-02-2003 15:58 . Reden: een roti rundvlees speciaal en twee mazaa mango ]

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

In principe kan ik op zowel 29 maart als op 5 april.

• Wok

Wok

Dakloos...

Mijn Canon PS S40 en ik hebben een sterke voorkeur voor 5 april! :)

Verwijderd

Ook ik kan niet op 5 april; dat zijn er dus al drie die dan niet kunnen.
Elke andere datum is goed wat mij betreft; de latere maart data werden algenoemd eerder.
Ik kom zeker en neem mijn finepix s304 mee.

• Montana
  • Laatst online: 01-03 18:02

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Ik heb best grote interesse in de dag opzich, ....alleen ik ben getrouwd en mijn vrouw is jarig op 5 april. Dus weinig kans.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• maca
Ik heb interesse en hoogstwaarschijnlijk ook tijd op 5 april en/of 29 maart.
Dimage 5

• DJSmiley
  • Laatst online: 27-02 14:05
Lijkt mij ook wel wat.... Spoorwegmuseum idd wel cool, zullen ook wel modelbanen zijn, dus ook voor macrofoto's...

en een rangeerterrein zou idd helemaal :9~ zijn... of werkplaats oid, best de moeite waard om ff te informeren...

Broertje is iig helemaal gek van treinen, dus die gaat iig mee dan ;)

Tenslotte kan ik eventueel wel laptop meenemen.... dus dan kunnen we ook pics overzetten/uitwisselen. (writer zit erbij in). Heb alleen een smartmedia lezer, andere formaten moet iemand dus ff lezers/drivers meenemen.

Digicam... tja :( l33t 1.3mpixel, of een betere tegen die tijd, want mn cam is atm beetje dood. ( [rml][ Digicam] Olympus: Vastlopers?[/rml] ) :( :(

• MrE

MrE

Na het weekend komt de grote sprong voorwaarts blijkt wel.

@ Montana, Kan je dan eventueel de 29 ste?

Kan iemand overigens Athlonkmf bereiken? Op zijn mail (Athlonkmf at tweakers.net toch?) wordt niet gereageerd, en gezien de potentiele komers, lijkt een nieuw topic mij wel verstandig.

De stand zover:
vanDaal
RedHead (indien genezen)
miekol
JOYR1D3R
bipo
Gitaarwerk
Merlijn_merlin
wokmaster
maca
DJSmiley (+ support act ;) )
PuCK
MrE

[ Voor 4% gewijzigd door MrE op 03-03-2003 15:33 . Reden: een tomatensoep, de 500gr steak met en een dame blanche ]

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:05

Puck

W32.Deadcode.A

Ik wil ook MEE!! Ik kan in principe alle dagen op een zaterdag of zondag ( neem ik gewoon vrij van me werk :D).

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 03-03-2003 14:39 ]

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

MrE; mag ik niet mee?........Val ik een beetje buiten de groep?

Ware het niet voor mijn bericht op 13 feb. was de handel helemaal niet meer serieus geworden; "Sorry, maar nadat ik IJmuiden heb voorgesteld is dit hier alleen maar een opsomtopic van wat-er-in-je-plaats staat geworden. Ergo> ik denk niet dat de dag serieus gepland zal gaan worden.
Kom dan eens met voorstellen; wanneer- hoe- waar, en eten we enzovoort.
Persoonlijk lijkt mij wel goed; het voorjaar (als "wanneer" suggestie) en mensen met auto's....hoeveel? Kunnen mensen met een auto ook anderen meevervoeren rond de locatie? Moeten we nog eten?" Kijk maar naar de posten ervoor; iedereen was maar een beetje aan het opsommen dat zijn stad mooi was enzow.......Vanaf die tijd is het weer een beetje op rails gekomen. Niet dat ik vindt dat dat helemaal aan mij te danken is, maar er moest wel iemand ff herinneren waar de topic ook alweer over ging.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 19:56 ]

• DJSmiley
  • Laatst online: 27-02 14:05
* DJSmiley is aan t rondkijken voor nieuwe digicam... geen idee wanneer ik 'm koop, maar anders scoor ik wel tijdelijke cam.... Moet 't natuurlijk wel op tijd weten ivm werk... vrij krijgen is onmogelijk ongeveer... (maar daar heb ik scheit aan)

Verwijderd

MrE; nog iets......Er werd gesproken over 22 of 29 maart voordat jij je er actief mee ging bezighouden. Een enkele kon dan niet, maar dat hou je altijd wel. Jij opperde toen 5 april en direct geven nu 5 (!) man aan dat ze dan niet kunnen......en nu zeg jij dat het alleen op een andere dag gehouden kan worden als de paar mensen die positief op 5 april gereageerd hebben het er mee eens zijn. Dat klopt niet he?
Er waren EERDER al MEER stemmen opgegaan voor maart. Dit is wel de omgekeerde wereld.
Maar goed; ik neem aan dat ik nu niet meer welkom ben en wel weer van het forum verwijdert zal worden........... Ik heb in ieder geval wel gezegt wat ik ervan vindt en ik denk dat ik gelijk heb.

• MrE

MrE

Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 19:50:
MrE; mag ik niet mee?........Val ik een beetje buiten de groep?

[betoog].
omdat er een tijd niet meer productief was gereageerd, heb ik het topic weer een beetje wakker willen schudden.
Ik ben eigenlijk alleen maar uit gegaan van de mensen die na mijn hernieuwde oproep hebben gerageerd.

Omdat het topic nogal verviel in 'bij mij in de stad staat <put landmark here>', heb ik een plaats (Utrecht) en moment (5 april of een week eerder later) aangegeven.

Inmiddels zijn er al wat reacties op binnen, dus lijkt het mij verstandig om met deze datum in ieder geval door te gaan (om weer een verzanding te voorkomen).

Uit je betoog maak ik overigens niet op of je wel of niet mee kan/wil op 5 april.

Omdat Athlomkmf op zich laat wachten, heb ik alvast een ander topic geopend, en zal ik een en ander via een andere mod proberen te regelen.

HET NIEUWE TOPIC:
[rml][ photoshoot day] (rond) 5 april in Utrecht[/rml]

Verwijderd

Sorry, maar dit klopt niet. Ik heb NA jouw vernieuwde oproep van 28 feb. nog DIT geschreven; "Ook ik kan niet op 5 april; dat zijn er dus al drie die dan niet kunnen.
Elke andere datum is goed wat mij betreft; de latere maart data werden algenoemd eerder.
Ik kom zeker en neem mijn finepix s304 mee."
Dat is toch duidelijk? En geschreven tussen jouw opsommingen in.......dus had je mij net als alle anderen op kunnen nemen in de lijst.
Of bedoel je de allerlaatste opsomming? Want daarna heeft er nog maar 1 gereageerd en zou je lijstje wel erg kort zijn.
Maar goed; waarom persee 5 april terwijl dan de meeste mensen niet kunnen? De lol gaat er wel een beetje af zo.........
Ik geef dit antwoord expres hier om de nieuwe topic niet te "bedoezelen" hiermee.......

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

MrE schreef op 28 February 2003 @ 15:52:
Al neem je een mobieltje met camera mee, dat maakt mij niets uit. Ik zie deze dag ook als uitgelezen moment om ervaringen en tips uit te wisselen.

Eens kijken hoe ik Athlonmkf kan bereiken om een nieuw topic te openen
mooi :Y)

ik zal eens donderdag ff met men chef lullen.. (moet toch vrij hebben)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1 2 Laatste