Toon posts:

[XP][IE6] URL error !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik zit hier met een heel vaag en wazig probleem ! Waar ik als ICT'er (2e leer jaar) niet op uitkomt, zelf helpdesk chello, en andere ICT'ers komen er niet uit.

Sinds kort heeft een maat van mij, zijn hardeschijf geformateerd en Xp erop geknalt. Hij had daarvoor windows me en internet via chello, dat draaide als een zonnetje.
Maar nu XP erop staat wilt internet maar niet werken. We keken natuurlijk eerst of de Netwerk instellingen klopte, dat allemaal is nagekeken en klopte. Maar internet weigert te functioneren, het vage weer is, updaten van XP en pingen lukt weer wel. Dus ik dacht het zal wel een DNS foutje zijn, want die maakt van IP adressen weer een mooi http adres van. Maar ook die instelling klopt. Ik heb nog gekeken, naar proxy server, ook dat hielp niks. Het enige wat ik nog vermoedt is een software fout, waarschijnlijk in IE, maar ik ben er nog niet uitgekomen wat.

Ben iig, nu best radeloos... :|

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Email werkt wel?

Heb je een andere browser geprobeerd?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Probeer eens tweakers.net te pingen vanaf de command line ivm DNS, of heb je al een domeinnaam gepingd?

/als dat lukt, probeer dan je DNS te pingen om te kijken of die leeft/klopt

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 21:44 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:03

Wildfire

Joy to the world!

Heb je, voor de zekerheid, de firewall uitgezet en eventueel ook TCP/IP opnieuw geïnstalleerd?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-> IT

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Enforcer
  • Niet online
Is het gewoon een standaard (kale) installatie van WindowsXP ?
10/100Mbit Half/Full Duplex mode van je NIC al geprobeert om te zetten ?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Mja, je zegt wat je gedaan hebt, maar niet wat eruit kwam. Je hebt dus een dns probleem. Pingen naar bv je dns server levert dus een reactie op. Pingen naar bv www.tweakers.net levert geen reactie op. De adressen staan goed ingesteld. Heb ik het zo goed samengevat?

Waarschijnlijk heb je last van een probleem dat optreed bij een bepaald stukje spyware: new.dot.com of new.net.domains. een fix heb ik hier al eens beschreven.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor jullie antwoordt, ik zal silentstorms zijn mogelijk oplossing even proberen.
BTW: het is een Frisse install van XP, en ik probeer ook nog even te kijken naar de 10/100 duplex instelling. Hij heeft ook een COM21 modem, dus met een vast ip adres.

P.S: sorry voor me late reply, kon de post even niet meer vinden...

• Enforcer
  • Niet online
Die fix die SilentStorm heeft geschreven werkt alleen maar voor Win95/Win98/WinME pc's ...
Dus hier heb je niets aan momenteel.

Een volledige uitleg van het NewDOTNet Probleem heb ik ook al eens compleet uitgelegt:
Enforcer in "Updaten van I&T FaQ: Onderwerpen"

Maar dit is niet het probleem aangezien het om een compleet frisse install van WindowsXP gaat en dus heb je die NewDOTNet Spyware er niet opzitten.

Andere netwerkkaart al geprobeert / Drivers geupdate ?

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

De oplossing die vermeld staat onder genoemde link werkt voor alle operating systemen. Er staat idd bij dat het voor win9x is, maar ik heb een aantal bevestigingen gekregen (helpesk) dat deze fix ook precies zo werkt voor winXP.

Kom je er met deze fix niet uit, dan zul je windows moeten herinstalleren.

• Enforcer
  • Niet online
De reden waarom ik afhaak bij WinXP/Win2000/WinNT is de manier waarop Externe Toegang in elkaar zit in deze OS'en. Dit is totaal anders dan bij Win95/Win98/WinME.

Bij WinXP kan je bij mijn weten Externe Toegang niet op een dermate manier deinstalleren/herinstalleren dat alles wat er mee te maken heeft verwijdert/teruggezet wordt.

Ik heb zelf al heel wat pc's onder ogen gehad met dit probleem en heb het 1x geprobeert op een WinXP machine en dat werkte voor geen meter omdat de Winsock settings niet opnieuw terug worden gezet (weet niet meer zeker, aangezien het alweer een tijdje geleden is dat ik dit probleem onder ogen heb gehad bij een WinXP machine).

Wat je wel kan proberen is je Netwerkkaart eerst te deinstalleren voordat je met het register aan de gang gaat. Nadat je de winsock settings hebt verwijdert en de computer opnieuw hebt opgestart wordt autom. je netwerkkaart weer opnieuw geinstalleert, en het kan zo maar zijn dat je winsock settings ook weer goed worden teruggezet. Maar dit is maar een suggestie en heb dit dus zelf nog niet uitgeprobeert.

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 12:02

fcs

Wat Enforcer zegt klopt (dacht ik).

Had soort gelijke probleem, maar dan met netwerk (3 pc's via swith deed moeilijk).
Na het verwijderen van alle netwerk drivers, en weer herinstalleren, vond hij alle computers.

Denk dus ook dat op het moment dat je drivers verwijdert + alle netwerk instellingen (via veilige modus), en dan weer automatisch laat installeren, het internet weer zou moeten werken.

Wist zel niet wat hierboven beschreven is, maar klinkt wel logisch in de oren..
Proberen kan geen kwaad, er is toch geen internet verkeer :)

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Ik moet bekennen dat mijn informatie maar second-hand is. Toch weet ik zeker dat het met die truc mogelijk is de socket (want daar gaat het uiteindelijk om, niet direct 'extern beheer') terug te zetten. De reg keys zijn (nu ik het nog even letterlijk doorneem), niet precies hetzelfde.
HKLM/system/currentcontrolset/services/winsock en /winsock2 zijn gewoon daar aanwezig;
DHCP staat niet in vxd, maar gewoon in services. De andere keys bestaan niet/zijn geintegreerd.

winsock staat nu in %systemroot%\system32\winsock.dll

Zo moet ie gewoon werken.

Enforcers idee om eerst de netwerkkaart te verwijderen, is ook een goede. Het probleem kan niet in de configuratie van de netwerkkaart zitten. Dit probleem is niet netwerkspecifiek.

• Enforcer
  • Niet online
Op zich klopt het allemaal wel wat je zegt, ware het niet dat zodra je die Winsock settings verwijdert je deze in WinXP (bij mijn weten) niet meer kan terugzetten. Daarom vroeg ik mij af hoe jij (of andere die van mening zijn dat het in WinXP wel werkt) die Winsock dan weer terug zet in zijn originele staat. Bij Win95/Win98/WinME machines is het vrij simpel, daar wordt gewoon die Winsock settings weer opnieuw aangemaakt zodra je Externe Toegang installeert, maar dit kan je totaal niet beheren onder WinXP volgens mij ?

Voorderest gaf ik al aan dat het probleem wat de topicstarter heeft niet direct daarmee te maken heeft (of Winsock moet al fout zijn in de install van WinXP) aangezien deze al met een frisse install van WinXP is begonnen en totaal niets te maken heeft gehad met die Winsock settings.

Maar proberen kan geen kwaad :)

[ Voor 24% gewijzigd door Enforcer op 12-02-2003 17:17 ]

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

in mn eerste post stond nog 'als je new.net' in je software lijst hebt staan. De topicstater gaf een post daarna aan dat het om een fresh install ging. Daarmee kunnen we deze discussie in principe wel stoppen. Toch ben ik wel benieuwd hoe dit precies ging met winXP.

edit:Even met collega over gehad (zie lager :P): Het is toch niet mogelijk met XP. Heb ik me er ergens in vergist. Voornamelijk om de reden die enforcer al noemde: je kunt tcp/ip en extern beheer er niet meer uithalen.

@topicstarter:
je hebt gekeken naar proxy fout.. staat er uberhaupt een proxy? Zo ja, haal eens weg? Ook een automatisch configuratiescript kan problemen geven. Verschuif de security sliders eens naar 'gemiddeld' of 'medium'. De geavanceerde opties kun je voor de zekerheid ook terugzetten naar default.

[ Voor 18% gewijzigd door SilentStorm op 12-02-2003 18:38 ]

Pagina: 1