Toon posts:

QoS pakketplanner waar? (98se)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
na aanleiding van het vorige topic en hulp van dutch3men (wel lan, geen internet (win98se)) ben ik erachter gekomen dat ik een QoS pakketplanner mis, dat verklaart ook waarom ik geen internet krijg, via wat voor iets dan ook
, maar als ik een protocol of service wil toevoegen dan staat QoS pakketplanner er niet meer bij, waarschijnlijk is gedeleted en zo dat hij niet meer daar staat bij dat rijtje van services,
ik heb al google afgezocht, waar vind ik een qos installatiepakket of .inf? (het kan dus niet met netwerkeigenschappen>toevoegen)

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 09:20

bennierex

Pilot_Z

Ik heb het vorige topic niet gelezen, maar weet je zeker dat het daar aan ligt? Kan me namelijk niet voorstellen dat je dat nodig hebt voor je internet.

[edit]
volgens mij zit QoS ook alleen maar in XP en niet (standaard) in eerdere windows versies

[ Voor 25% gewijzigd door bennierex op 08-02-2003 15:18 ]

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Volgens mij heeft win98 dat niet eens... Misschien toch naar andere oorzaken zoeken voor je probleem.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Voor win98 is er nog geen QoS packetscheduler. Deze heb je ook niet nodig voor correct internet. Deze zal alleen proberen om je snelheid te stabiliseren.

Je probleem met internet ligt dus ergens anders aan. In je vorige topic staat dat er wel verbinding is tussen deze laptop en je eigenlijke gateway, je winXP machine (ik neem aan dat dat 192.168.1.1 is). Wat je vervolgens nog even daar moet doen, is ICS aanzetten of een programma voor internet delen installeren. Ik denk dat je daar met behulp van de faq wel uitkomt

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
ik deel internet door middel van een router : een arescom netdsl 1000 :) en dus 192.168.1.1 is die router, de xp machines zijn 192.168.1.2 tm 1.6
maar het rare is ook ik zie geen verbindings icoontje linksonderaan in de tray :?

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 09:20

bennierex

Pilot_Z

dan zou ik je bekabeling, netwerkkaart (check ook apparaatbeheer, of hoe dat ook weer heet) en router/hub maar eens nakijken.

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

die staat standaard ook niet ingeschakeld.

Je andere computers (.1.2 t/m 1..6), hebben die wel internet dan?

zo nee, dan ligt het aan een instelling op je router
zo ja, dan ligt het aan een instelling op je laptop.
Als ik het goed begrepen heb is dit laatste aan de hand. Kun je dan eens kijken of je wel kan pingen op het internet? probeer eens een ping naar je dns server (62.58.62.132) en een ping naar bv www.tweakers.net.

Wat komt daar uit?

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm schreef op 08 February 2003 @ 15:31:
die staat standaard ook niet ingeschakeld.

Je andere computers (.1.2 t/m 1..6), hebben die wel internet dan?

zo nee, dan ligt het aan een instelling op je router
zo ja, dan ligt het aan een instelling op je laptop.
Als ik het goed begrepen heb is dit laatste aan de hand. Kun je dan eens kijken of je wel kan pingen op het internet? probeer eens een ping naar je dns server (62.58.62.132) en een ping naar bv www.tweakers.net.

Wat komt daar uit?
ligt aan de instelling van de laptop, dat weet ik zeker hier de pings :
ping www.tweakers.net:
onbekende host www.tweakers.net
ping 62.58.62.132:
dat doet hij wel :) gemiddelde ping is 26 ms 4 verzonden 4 ontvangen

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Dan heb je last van een dns probleem. Bij je tcp/ip protocol kun je op een van de tabbladen dns invullen (je kunt deze ook controleren via een 'winipcfg' bij start->uitvoeren). De dns servers zijn dus waarschijnlijk verkeerd ingevuld. Als je zeker weet dat dit niet het geval is, heb je mogelijk last van een programma dat oa met kazaa wordt meegeleverd en bekend staat als new.dot.com of new.net.domains. Kijk hier eens voor meer informatie. was wel even zoeken :)

[ Voor 5% gewijzigd door SilentStorm op 09-02-2003 04:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gescanned voor virussen en voor spyware, en die allemaal gedeleted, maar het internet werkt nog steeds niet, de dns server settings staan goed dus ik kan het probleem maar niet vinden

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Je zou het eens kunnen proberen met een andere set dns servers. Die van chello zijn (oa) 212.142.28.66 / 212.142.28.130. xs4all zit op 194.109.6.66 en 194.109.9.99. Als dezen niet werken heb je toch nog last van een virus oid. Als je bovengenoemd stukje spyware op je computer had, moet je nog wel die fix bij dslreports uitvoeren, die ook gelinkt staat in dat stukje. Een laatste optie zou nog een slecht ingestelde firewall.

edit: ik zie nu pas dat dat linkje naar mn profiel toe leid ipv de post die ik bedoel.. fixxed.

[ Voor 11% gewijzigd door SilentStorm op 09-02-2003 04:52 ]

Pagina: 1