'Groot' Onderzoek Warcraft 3 war3.exe Access_Violation prob.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Warcraft 3 Fatal Error: Memory cannot be read:

Ik weet dat hier al TIG posts over zijn, maar in geen van hen heb ik mijn antwoord kunnen vinden. Ook vind ik dat er te veel topics gestart zijn met te weinig info, dus wil ik hier een alleen duidelijke info van mensen met hetzelfde probleem.

Ik wil graag alleen [i] duidelijke [i/]posts zien , en vraag me niet of ik al opnieuw geïnstalleerd heb of een update gedraaid heb. Ikzelf werk in de automatisering business en weet dus vrij veel over computers.

Uitgeprobeerde Topics/Sites:

url’s

http://www.forumplanet.co...c.asp?fid=5070&tid=789946
http://www.blizzard.com/support/?id=awr0649p

topics

645647
683521
618242
[url=httphttp://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/569930] 569930 [/url]
565628
209237

Geen van alle gegeven oplossingen die hieronder gegeven zijn helpte.
- PC opnieuw installeren
- Warcraft 3 opnieuw installeren
- Laatste driver updates downloaden (DirectX 8.1 [i] EN [i\] DirectX
9.0moederbord, geluid, video, Warcraft 3)
- "X:\Warcraft III\Warcraft III.exe" –OpenGL #Warcraft op OpenGL
draaien
- war3.reg of AdvanceFix.reg (60 Hertz monitor draaien)
- Laagste Resolutie, Geluid uitgeschakeld
- Processorsnelheid omlaag klokken
- memtest86.exe draaien
- 3 verschillende Videokaarten geprobeerd (GForce 2 MX, Geforce 2
Ti,Geforce4 ti4200
- Ram van slot wisselen (waarna de game sneller crashed dan eerst,
binnen 10 min). Game opnieuw geïnstalleerd nog steeds hetzelfde
probleem.
- Geluidskaart in een andere PCI slot gezet en toen hielt de game het
51:21 uit voordat ie crashde (zonder enige rede, ik liep net weg van een
horde rode draken)
- Blizzard Tech support mailen

Tests omgeving:
10x een 2 player game laten draaien op mijn LAN netwerk op
verschillende maps.

Tijdsduur: +- 30 Minuten tot 45 minuten
Conclusie: Game crashed in deze tijdperiode

PC 1 Host ( zonder enige storing/Crash )

Besturingssysteem: Windows XP Professional met Service Pack 1 (5.1, Build 2600)
AMD XP 1800+
Type: MSI / MS 6380
Geheugen: 768 MB DDR 266 Hrtz RAM
DirectX 9.0 (8.1 ook geprobeerd)
---------------------------------------------------
Geluid: Sound SB Live! Wave Device
Driver Version: 5.12.0001.3300 (English)

Videokaart: NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X 128 DDR MB RAM
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce4 Ti 4200 with AGP8X
Driver versie: DetonatorXP versie 4.1.0.9

En nog een hele hoop andere dingen die in mijn Dxdiag file staat maar jullie niks aan hebben.

PC 2 Client ( met de storing/Crash )

Besturingssysteem: Windows XP Professional met Service Pack 1 (5.1, Build 2600)
INTELR / System Model: AWRDACPI
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.40GHz
Geheugen: 512 MB 333 Hrtz RAM
DirectX 9.0 (8.1 ook geprobeerd)
---------------------------------------------------
Geluid: Sound Blaster Live! Audio (E400) v5.1
Driver Version: 5.12.0001.3300 (English)

Videokaart: Point of View Geforce 4 TI4200 128 mb DDR RAM
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce4 Ti 4200
Driver versie: DetonatorXP versie 4.1.0.9

En nog een hele hoop andere dingen die in mijn Dxdiag file staat maar jullie niks aan hebben.

Mijn Crash melding is iedere keer anders:
(grote rode knop met X links in het beeld met war3 in de blauwe taskbalk)

This application has encountered a critical Error:

FATAL ERROR!

Program: x:\warcraft iii\warcraft iii\war3.exe
Exception: 0xC0000005 (ACCESS_VIOLATION) at 001B:3F323E7D

This instruction '0x3F323E7D' referenced memory at '0x3F623E7D'.
The memory could not be 'read'.

Press OK to terminate the application.

[OK]

Als iemand er wat aan deze foutmeldingen heeft dan type ik ze allemaal in (alle 4 die ik lokaal opegeslagen heb).

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe? :?

Ik ben echt vandaag hier een hele dag mee bezig geweest. En heb al meerdere dagen uren achter elkaar gezocht naar een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 21:01
tja.... mijn advies aangezien je de meeste denkbare dingen al hebt gedaan...de techsupport mailen (als je het nog niet heb gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

TheM schreef:
- Blizzard Tech support mailen
SonyEricsson schreef:
tja.... mijn advies aangezien je de meeste denkbare dingen al hebt gedaan...de techsupport mailen (als je het nog niet heb gedaan)
Kuch.

Anyway. Wat ik je kan vertellen is dat de oorzaak niet bij je systeem ligt, de "memory could not be 'read'" error treedt onder de meest uiteenlopende omstandigheden op (onder NT4, 2K en XP, wat doet vermoeden dat 't om een inherited bug gaat); in de MS knowledge base kun je er 'n aantal documenten over vinden maar die beschrijven slechts een handvol scenario's. Ik bedoel maar. Wat als paardemiddel schijnt (!) te werken is het uitschakelen van System in de process manager, nadeel is dat je comp daar instabiel van wordt dus je bent min of meer gedwongen na iedere WC3 sessie te rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je post, had zelf nog niet eraan gedacht om op "the memory could not be 'read'" te zoeken in google :) wel op war3.exe critical failure ect ect.

Ben even nu even de sites aan het lezen.

Is er echt geen beter oplossing? Zoals je zei, de meest uiteenlopende omstandigheden..... zie 't somber in, maar als iemand nog tips heeft zou ik die graag willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quaker
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11-2021
heb je toevallig een codec pack geinstalleerd? Ik had namelijk ook het Nimo Codec pack geinstalleerd en dan werkt WC3 niet. Of je moet je filmpjes in je map movies renamen of deleten dan werkt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist van die codec's error af, maar dacht dat ik er geen geinstalleerd had op client (zie boven). Echter op mijn host (*zie boven) heb ik DivX Pro Codec geinstalleerd staan en dat geeft geen prlemen :) als ik nogmaals goed kijk zie ik dit op mijn probleem pc:

X:\windows\system32\drivers wstcodec.sys
X:\windows\system32\I3codeca.acm
X:\windows\system32\ICcodecx.ax
X:\WINDOWS\RegisteredPackages\{AA936DF4-2B08-4B1F-B071-72192E287704}\wstcodec
X:\WINDOWS\RegisteredPackages\{AA936DF4-2B08-4B1F-B071-72192E287704}\wstcodec.inf

X:\windows\Driver Cache\I386\driver.cab staat wstcodec.sys
X:\windows\Driver Cache\I386\drivercab staat ovodec2.dll
X:\windows\Driver Cache\I386 staat wstcodec

lijkt erop dat er wel wat geinstalleerd is aan codecs :s

Ik had een Image van mijn WinXP pro gemaakt, denk dat ik morgen maar eens een volledig nieuwe installatie probeer :| daar gaat mijn tijd.

Nog meer adviesen? Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quaker
het maakt ook uit in welke volgorde je WC en codecs installeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou je iets duidelijker kunnen zijn Quaker, ik weet namelijk niks van codecs, nog heb ik nergens gelezen in wat voor volgorde dit dan zou moeten zijn :)

quote:
Of je moet je filmpjes in je map movies renamen of deleten dan werkt het wel.

Is dit van belang dan bij multiplayer? Er komen helemaal geen cinematica in voor!
8)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 03:31 . Reden: vraagie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quaker
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 03:29:
Zou je iets duidelijker kunnen zijn Quaker, ik weet namelijk niks van codecs, nog heb ik nergens gelezen in wat voor volgorde dit dan zou moeten zijn :)

quote:
Of je moet je filmpjes in je map movies renamen of deleten dan werkt het wel.

Is dit van belang dan bij multiplayer? Er komen helemaal geen cinematica in voor!
8)
bij mij is het zo dat als ik een codec pack geinstalleerd heb dat Wc3 dan niet werkt maar rename ik die movies dan start ie gewoon op, want aan het begin krijg je zo'n movie van dat blizzard logo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah ja, maar mijn probleem is dat ie pas na een aantal minuten in de game crashed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
had ik ook bij singleplayer. Schone install en het was verholpen.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
Ben benieuwd of je de oorzaak kan vinden. Bij mij treed deze bug ook zelden op tijdens het spelen van warcraft iii, eens in de maand ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat blijkt dus is dat Windows Update WEL Windows Media Player 9 download en WEL Codecs, dit kan het probleem dus veroorzaakt hebben.... Ik ben nu de updates aan het draaien en probeer het straks nog eens.

1 installatie windows xp proffesional
2 installatie Warcraft 3
3 foutmelding geen directx (videokaart of geluid) geluid geinstalleerd
4. driver update video kaart (detinator 411.09_win2kxp.exe
5. Windows Update (zonder codecs of Windows media player 9)
6. test warcraft 3 weer.... hopen dat het lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook je memory timings in de bios zo laag mogelijk gezet en daarmee getest?

Als jij alle drivers en patches up to date hebt lijkt het me verstandig om het probleem verder bij de hardware te zoeken.

Heel veel protection faults, memory read errors en bsod's komt gewoon door te agressief ingestelde hardware of kwalitatief mindere hardware.

Het lijkt me daarom handig om een proces van eliminatie te volgen. Timings laag in bios en testen maar. Test desnoods geheugen reepje voor reepje.

Op deze manier heb ik dus de zelfde problemen die jij hebt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
He SoftIce thx voor de post, zit een beetje hier te kijken, maar daar staat hoe je het omhoog kan tweaken, ik moet nog ff kijken op mijn broer's pc (die zit er nu achter :| maar echt eruitkomen doe ik niet uit deze beschrijving...... :? wat heb jij dan precies gewijzigt? Bedoel jij dit?

Voorbeeld 3 op deze site

Ook niet na het lezen van: topic 457583

(screenshot Tom's Hardware Guild)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 21:54 . Reden: mag van Tom niet pics plakken :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke hier heb ik het dan, deze post is niet offtipic omdat dit nog steeds een onderzoek van het warcraft 3 war.exe Access_Violation probleem is ;)

Bios Award BIOS V6.00PG
------------------------------------------------------------------------------------
| Standard CMOS Features | XXXXXXXXXXXXX
| | XXXXXXXXXXXXX
| | XXXXXXXXXXXxx
|Advanced Chipset Features |

**Advanced Chipset Features aangeklikt **

DRAM Timing = Selectable (kan ook naar manual of BY SPD (factory settings)switchen)

CAS Latering Time (CLT) = 2 gewijzigd naar 2.5 crash in 2.5 min. gewijzigd naar 1.5 crash 45-60 min (uitleg hier te vinden)

(nog een extra add :) : Ik heb er de manual bij gepakt, standaard bios instellingen zijn NIET hetzelfde als in de manual . Dus ga ik morgen de hele bios doorspitten en instellen zoals er in het boekje staat. :O maarja dat is misschien wel mijn laatste oplossing. Behalve als een mede tweaker een beter antwoord weet lees ik dat graag morgen....

Maar over dit hieronder kan ik niet zo veel vinden 8)7 ik hoop dat je verder kan helpen ben niet zo'n Bios tweaker, maar vind het wel enorm interessant! :+

Altive to preecharge delay = 7
DRAM RAS# to Cas# Delay = 3
DRAM RAS# Preecharge = 3

DRAM Read Thermal Mgmt = Disabled
AGP Apertive size (MB) = 128
Flash Bios Protection = Disabled

Ik heb wat gelezen

(check voor de systeemspecs van de Client bovenaan, nogmaals dit gaat niet om mijn pc maar om die van mijn broer, heeft dus niks te maken met mijn signature.

ADD INFO!

Jaja ik weet het ik Edit veel :p maar anders krijgen we een flooding van topics onder mijn naam en daar is niemand blij mee lijkt me, lol krijgen wel allemaal :z de tweakertjes hier :)

Wat ik nog wou zeggen, maar ik vergeten was. Iedere keer als de game crashed zie je in de Task manager een enorme piek van processor verwerking en dan klapt ie eruit (heb ik een screen van maar die kan ik niet plakken :'( ) dat was 't!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 23:23 . Reden: url niet goed+ Error Info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 20:35:
Oke hier heb ik het dan, deze post is niet offtipic omdat dit nog steeds een onderzoek van het warcraft 3 war.exe Access_Violation probleem is ;)

Bios Award BIOS V6.00PG
------------------------------------------------------------------------------------
| Standard CMOS Features | XXXXXXXXXXXXX
| | XXXXXXXXXXXXX
| | XXXXXXXXXXXxx
|Advanced Chipset Features |

**Advanced Chipset Features aangeklikt **

DRAM Timing = Selectable (kan ook naar manual of BY SPD (factory settings)switchen)

CAS Latering Time (CLT) = 2 gewijzigd naar 2.5 crash in 2.5 min. gewijzigd naar 1.5 crash 45-60 min (uitleg hier te vinden)

(nog een extra add :) : Ik heb er de manual bij gepakt, standaard bios instellingen zijn NIET hetzelfde als in de manual . Dus ga ik morgen de hele bios doorspitten en instellen zoals er in het boekje staat. :O maarja dat is misschien wel mijn laatste oplossing. Behalve als een mede tweaker een beter antwoord weet lees ik dat graag morgen....

Maar over dit hieronder kan ik niet zo veel vinden 8)7 ik hoop dat je verder kan helpen ben niet zo'n Bios tweaker, maar vind het wel enorm interessant! :+

Altive to preecharge delay = 7
DRAM RAS# to Cas# Delay = 3
DRAM RAS# Preecharge = 3

DRAM Read Thermal Mgmt = Disabled
AGP Apertive size (MB) = 128
Flash Bios Protection = Disabled

Ik heb wat gelezen

(check voor de systeemspecs van de Client bovenaan, nogmaals dit gaat niet om mijn pc maar om die van mijn broer, heeft dus niks te maken met mijn signature.

ADD INFO!

Jaja ik weet het ik Edit veel :p maar anders krijgen we een flooding van topics onder mijn naam en daar is niemand blij mee lijkt me, lol krijgen wel allemaal :z de tweakertjes hier :)

Wat ik nog wou zeggen, maar ik vergeten was. Iedere keer als de game crashed zie je in de Task manager een enorme piek van processor verwerking en dan klapt ie eruit (heb ik een screen van maar die kan ik niet plakken :'( ) dat was 't!
Juist ja, dat bedoelde ik ;)

Om de specificaties van jouw geheugen te achterhalen kun je op de chips zelf kijken. Je ziet dan de snelheid en de de instellingen voor het geheugen staan.

Je kunt ook een programma zoals sisoft sandra gebruiken om moederbord informatie uit te lezen. Dit programma kan ook weergeven wat voor geheugen je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zit ff te kijken op die SiSoft site, programma zit er wel grappig uit, maar kan je niet gewoon beter de manual aanhouden? Wil de bios niet overtweaken, wil gewoon dat dit :X spel werkt! :*) we houden het netjes :+

Edit: Inderdaad een grappig programaatje, ik heb 'm gedownload.
http://www.sisoftware.net

Ik heb nog 's die war3.reg file geprobeerd en nu blijft 't spel toch iedere keer hangen (war3.reg file van blizzard http://ftp.blizzard.com/pub/war3/other/ (opengl 640x480 60hrtz en geen geluid ingesteld). De game crashed nog steeds met een hoge processorpiek (+- 75% van max terwij het algemene niet eens op 'n tiende komt tijden het spelen met opengl). Dus heb ik de restart op failure aangezet (zie faq topic strenger modbelijd svp!)

Alle standaard bios instellingen zo gezet als in de manual, maar dit helpt ook niet :'(

Ik heb het mailtje van blizzard volledig ingevult terug gestuurd met wat screenshots, dus ik wacht het weer af

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 19:46:
Mijn Crash melding is iedere keer anders:
(grote rode knop met X links in het beeld met war3 in de blauwe taskbalk)

This application has encountered a critical Error:

FATAL ERROR!

Program: x:\warcraft iii\warcraft iii\war3.exe
Exception: 0xC0000005 (ACCESS_VIOLATION) at 001B:3F323E7D

This instruction '0x3F323E7D' referenced memory at '0x3F623E7D'.
The memory could not be 'read'.

Press OK to terminate the application.

[OK]

Als iemand er wat aan deze foutmeldingen heeft dan type ik ze allemaal in (alle 4 die ik lokaal opegeslagen heb).
Heb je ook getest met de AGP instellingen? Dus AGP rate lager zetten. Fastwrites uitzetten. En heb je geprobeerd je AGP aperture size lager te zetten?

Verder die fout die je opgeeft, geeft aan dat een instructie binnen CS selector 001B een variabele wil lezen binnen een 32 bits offset (3F623E7D) in het aangewezen segment binnen die instructie.

En die acces violation geeft aan dat die instructie geheugen probeert te lezen van een selector waar ie geen rechten heeft om deze te lezen. Je kunt het zien als een soort bouncer bij een club die je eruit gooit als je geen recht hebt tot toegang binnen een club :P

Dit soort problemen zie je dus ook wel bij stuurprogramma's binnen windows die systeemgeheugen op een verkeerde manier proberen te benaderen. Dit resulteert dan in de welbekende BSOD_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.

Dit soort problemen achterhalen is echt een kwestie van trial & error. Desnoods maak je een multiboot met meerdere OS'en. Installeer je kaal met alleen benodigde drivers etc. Daarna installeer je WC3. Ga je spelen op de diverse OS'en en kijkt of ie crashed met die foutmelding.

En laat die andere foutmeldingen ook maar ff zien als je die nog hebt. Kijken of het in dezelfde adres range ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mail mij anders even je e-mail adres en dan stuur ik je de foutmeldingen op. Ik heb nog geen internet site (nog steeds niet :)) om ze op te plaatsen en te linken. Komt later dus wel.
Pagina: 1