Op maandag 20 augustus 2001 11:40 schreef __homeboy__ het volgende:

fatal exception OD op 16DF:000014E3
wil niet opstarten, ook niet onder veilige modus, telkens die melding terug .pc =p233 / 64mbRAM WIN95 HDD:1.4G
Heb hier de cd van technet99 maar vindt er niks op terug, wel alles wat ik niet moet vinden .het is geen slecht geheugen .Wat er gebeurd is : de persoon heeft zijn hdd gedefragmenteerd en is op enkele (fout)meldingen gelopen
(heeft ze niet opgeschreven, weet ze dus ook niet)
volgende morgen bij opstarten : fatal exception
Heb hier vanalles zitten proberen om niet opnieuw te moeten installeren (staat veel exotische software op)maar niks wil lukken .Herinstallatie over bestaand systeem dan maar dacht ik maar dan komt hij af met de melding dat hij geen conventioneel geheugen genoeg heeft .Heb de EMM386.exe toegevoegd aan de config.sys maar wil ook niet helpen
SOMEBODY HELP ME PLS
Defragmentatie met fouten? Het lijtk me dat het Windoze niet gelukt is om een bepaald block goed weg te schrijven en er bijvoorbeeld een bestand corrupt is waardoor ongeldige code in het geheugen wordt geladen en je een 0x0D exception kijgt (is speculatie hoor, kan van alles zijn natuurlijk, maar je zou b.v. een keer scandisk onder DOS kunnen proberen).
Okay als je het wel re-installen moet je ff in je config.sys het volgende toevoegen:
(ik ga ff uit van C:\WINDOWS al Windoze dir)
DEVICE=C:\WINDOWS\HIMEM.SYS
DEVICE=C:\WINDOWS\EMM386.EXE NOEMS
DOS=HIGH,UMB
Dit scheelt het meest. De rest van je devices kun je proberen te loaden met DEVICEHIGH=
Hierdoor heb je waarschijnlijk wel weer het een en ander aan memory.
Als het niet lukt met de installatie, gewoon even veilige modus en stap voor stap opstarten en zo en dan zo min mogelijk laden, alles uit opstarten halen, etc. Dan kun je kijken waar de fout zit