Toon posts:

Online gaming verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lo,

Voordat ik begin met mijn verhaaltje hier wil ik voorop stellen dat ik de search wel gebruikt heb. Hoewel ik een "nieuwe" user ben, gebruik ik het Tweakers forum wel vaker om dingen te lezen / op te zoeken, dus geheel nieuw ben ik niet. Niet dat dit boeit :).

Ik post dit eigenlijk naar aanleiding van mijn Chello verbinding. Zoals altijd hebben sommige mensen nou eenmaal brakke verbindingen en ik ben er daar een van. Online gaming is niet echt naar mijn zin, gezien de ping times die ik haal zowel naar NL als naar het buitenland. Kortom, ik wil een andere provider. Ik denk zelf dat ADSL beter is voor online gaming? Ik wil in ieder geval vragen wat jullie zien als een ideale verbinding voor online gaming. Pings naar NL en naar het buitenland (met name Engeland) wil ik uiteraard zo laag mogelijk hebben.

Ook heb ik al op speedtest.nl gezocht naar een verbinding, maar echte ervaringen lijken me toch iets beter. Overigs viel me op dat met name de 8mbit ADSL verbindingen een hogere pingtime hebben tov. hun kleinere broertje? Toch wel opmerkelijk dat een in theorie snellere verbinding een hogere toeganstijd heeft...

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en als je iets aanbeveelt, geef dan aub ook gem. pingtimes naar enkele servers. Thx ;).

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Ik heb in ieder geval XS4ALL Fast met pings van 14/15ms, dus perfect voor games. Met chello was dit 30 en meer, ook prima maar toch te variabel. Mijn ADSL lijkt veel constanter.

• SilentStorm
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Over je huidige verbinding: in sommige gevallen is er een makkelijk oplosbaar probleem waardoor je ping tijd zo hoog is. Zelfs als het niet meteen oplosbaar is: je zou kunnen vragen om aan de pingmonitor te worden gezet; Bij chello zijn vervolgens je pingtijden bekend en indien extreem hoog, kunnen er maatregelen worden genomen. Ik ping nu bv met gem. 13 ms naar t.net (goede wijk, 30 is wel ong gemiddeld). Ook bij adsl hangt de snelheid en pingtijd erg af van de status van het netwerk in jou omgeving. Iedereen maar wat loos zijn pingtijden hier laten blaten heeft dus niet zoveel nut.

Een ideale verbinding is een LAN netwerk :+ (als ping nadert 0, gaming experience nadert 100% tevredenheid (qua verbinding dan ;))
ADSL is over het algemeen constanter in snelheid en ping dan kabel. Totale snelheid ligt lager, maar _vaak_ (dus niet altijd), zijn de pingtijden ook lager.

offtopic:
Ik denk niet dat een topic alleen over ping tijden hier veel draagvlak heeft om bovengenoemde reden (afhankelijk van eigen situatie). Toch is het eerder wel toegestaan; we zien vanzelf :)

voor wat algemene info over de verschillende internet mogelijkheden en hun voor en nadelen, zie hier en hier in de faq.

en via [search=pingtijden provider] vind je een paar vergelijkbare topics, zoals Post je PING in games met Eweka/Metia/Cistron? of Gamen Kabel of ADSL

Misschien volgende keer iets meer research voor het openen?

Localhost is where the heart is

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
jep schreef op 08 February 2003 @ 16:20:
Ik heb in ieder geval XS4ALL Fast met pings van 14/15ms, dus perfect voor games. Met chello was dit 30 en meer, ook prima maar toch te variabel. Mijn ADSL lijkt veel constanter.
Leuk en aardig die 15 ms van je, maar naar welke servers is dat dan ? En dan bedoel ik dus niet vanuit een dos venstertje ff een ping doen, maar ingame pings dus met de netcode van het spel.

• jep
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

ProgrammerX schreef op 09 februari 2003 @ 13:09:
[...]

Leuk en aardig die 15 ms van je, maar naar welke servers is dat dan ? En dan bedoel ik dus niet vanuit een dos venstertje ff een ping doen, maar ingame pings dus met de netcode van het spel.
Die weet ik niet, maar zo kun je 't vergelijken. Die ping is naar een willekeurige machine in Amsterdam met een dikke verbinding. Mijn eigen, Tweakers.net, whatever. :)

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Chello is in principe erg geschikt voor OG maar helaas is de ping niet stabiel. In de speedtest ping test haal ik steeds een ping van 4.0ms maar helaas merk je in games dat het niet stabiel is. :'(

In mijn clangebeuren hebben de kabbelaars over het algemeen ook een lagere ping dan de adsl'ers, maar instabiel.
Planet internet ligt op het moment op zijn gat en heeft een gem ping van 200ms 's avonds dus niet echt aan te bevelen. :p

Cistron is niet de meest super verbinding voor OG aangezien ze vaak problemen hebben met pl, wel tijdelijk want de support werkt daar gewoon ;), maar de pings zijn niet de laagst mogelijke met ADSL.

Verder weet ik 't niet want het zijn verder niet nederlands providers en daar heb je niet zoveel aan. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Gert op 09-02-2003 13:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja, maar waar ik eigenlijk meer op doelde is een algehele indruk, maar dat is inderdaad niet op te maken uit mijn post :P. Chello zuigt voor online gaming in mijn regio, niet zozeer ALLEEN vanwege de pingtimes, maar ook vanwege de netcode die erop ingesteld wordt.

Voorbeeld: met Counter-Strike zijn je rates, updaterates en cmdrates erg van toepassing op de hoeveelheid die (accuraat) aankomt. Heb je een goede verbinding, dan kunnen je rates hoger, zonder hiermee de hoeveelheid loss en nauwelijks je ping te verhogen. Hoe hoger is uiteraard hoe meer je raakt, hoe beter.

Met Quake3 is je packetloss ook erg van belang en dit geldt voor vrijwel elke FPS game. Mijn chello heeft naar verhouding gewoon veel packetloss, maar ik heb gehoord dat ADSL vrijwel altijd rond de 0% zit? Van een kwaliteits verbinding mag je toch wel minimale loss verwachten? :P (0% over een hele dag of over zelfs een heel uur is niet te realiseren, dat is ook wel erg extreem :)).

Verwijderd

Van uit Centrum A'dam:
chello: nl:14/18 uk 20/24
met me nieuwe ADSL fast (xs4all) nl:30/45 uk 45/50
wel gaar want met Chello had ik ook geen last van lags/pl maar me vader wou overstappen op adsl..

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 15:52 ]

Pagina: 1