Toon posts:

Gamen Kabel of ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
vraagje voor mensen met ervaring met Kabel en ADSL.

thuis heb ik momenteel een kabel(chello) internet verbinding,
ik ben voornemens over te stappen naar ADSL, omdat ik zelf en m'n 2 zonen nogal fanatieke internet gamers zijn, wil ik wel graag zeker zijn dat m'n daadwerkelijke snelheid niet minder word.
Op het web zijn allerlei theoretische snelheids vergeljkingen te vinden, maar omdat praktijk en theorie nogal eens verschillen wil ik vragen zijn er mensen op dit forum die ervaring hierin hebben?

greetZ.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor gamen is absoluut ADSL beter.. Met kabel heb je vaak 's avonds last van lag, en met wat peck overdag ook. :o

Met ADSL niet, als het goed is ;).
Veel stabieler en lagere pingtijden.

Maar om de download/upload snelheden met elkaar te vergelijken, kun je niet gewoon kabel en ADSL nemen natuurlijk.
Dat hangt er natuurlijk maar net van af welke provider, en welk abbo je hebt. :)

🌞🍃

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
kijk adsl (mxstream dan) is over het algemeen langzamer als kabel.

maar je heb wel een veel betere ping time...

ik heb zoiets van dat cd'tje (650 mb) komt ook wel binnen in die 3,5 uur...

maar jij zegt dat je zelf niet wil dat de snelheid omlaag gaat...

dan zou je moeten kijken voor een 7800/512 abbonnement bij cistron (via bbned)

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

adsl van xs4all is goed, als je het geld hebt neem je extra

xs4all heeft de beste routes (extra nog beter dan de basic-routes)

It seemed like a good idea at the time

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 19:02 schreef Stacium het volgende:
adsl van xs4all is goed, als je het geld hebt neem je extra

xs4all heeft de beste routes (extra nog beter dan de basic-routes)
Waar kan ik daar info over vinden ?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
Op zaterdag 25 mei 2002 19:03 schreef sjaak250 het volgende:

[..]

Waar kan ik daar info over vinden ?
www.xs4all.nl :)

ik heb nu wanadoo premium. meestal ping rond de 60/70 is wel redelijk te spelen.
ik ga ook overstappen op xs4all extra. Gelijk ff delen over 2 computers

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
Je kunt niet zo hard stellen van ADSL is sneller/betere ping dan kabel. Dat is per lokatie, per tijdstip, per gameserver en per abonnement anders. Hier in Amersfoort bijvoorbeeld heb je met kabel, in de meeste gebieden, een download van ca 4KB/s. Gamen kun je wel vergeten. Maar daar je chello hebt en dus niet in amersfoort woont :) zal het bij jou een stuk sneller zijn. (kun je enkele indicaties geven qua pings en op welke server dan, of downloadsnelheden).

Zelf heb ik ADSL 1024/256 van Planet gehad, altijd goeie ping, rond de 70. Nu heb ik 1024/512 van Cistron, net ff een wat betere ping van zo rond de 50. Maar dat is dus altijd variabel en reikt soms voor enkele secondes naar bijv 200 ofzo, tis nooit een enkele vaste waarde bedoel ik dus, maar gemiddeld zeker onder de 100.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

ADSL is nuttiger voor gamen!
Maar, als je het geld hebt kun je natuurlijk allebei houden! 8-)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:00

Zoefff

❤ 

Ik heb kabel (chello) en heb altijd hele goeie download snelheid en ping ook

In cs vaak de laagste ping van iedereen...tussen de 17-27 meestal... :7

Als ik jou was zou ik gewoon kabel houden...is toch niet zo'n ramp? En als je adsl gaat nemen heb je meteen weer aansluitkosten, wachttijd en shit....maarja, je moet t zelf weten :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Der hangt meer af van je provider(en je buurt) dan van de gebruikte techniek. Ik woon in een buurt waar maar 3 andere mensen kabelinternet hebben, en die gebruiken het dan alleen nog maar voor msn/mail/beetje surfen. Daardoor heb ik een ping van 12-25 op servers in Belgie (ik woon ook in Be) en 15-30 op servers in Nl.
In principe hoort adsl een lagere ping te hebben, maar dat is niet altijd het geval :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

ik merk geen geen ping verschillen tussen @home en mxstream basic via planet internet :)

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

ik las laast dat kabel inet beter uit de test komt dan ASDL maar eigenlijk ligt dit gewoon aan allerlei factoren:

je ISP, de buurt waar je woont, wat ze je bieden voor welke prijs enzz

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

KABEL !!!!!!!!!!! en niets anders !!!!!!!!!!

Verwijderd

ADSL = Eigen oprit = overboeking van 1:25 (je deelt je lijn met 25 personen)
Kabel = Gedeeld = overboeking van 1:heledorp (je deelt de kabel met het hele dorp)

Ik zou voor adsl gaan omdat je de hele tijd een goede ping hebt. Met kabel ben je meer van het tijdstip afhankelijk.

Zelf een ping van 24 @ strikerz.net met CIstron 1024.

Verwijderd

Overboeking bij ADSL hangt af van de ADSL provider (KPN/BBNed) en abbo.

De kabel deel je alleen met diegene die in dezelde straat/wijkcentrale zit.

(In het slechtste geval het hele dorp dus :D :) )
Op zondag 26 mei 2002 01:09 schreef Tuxus het volgende:
ADSL = Eigen oprit = overboeking van 1:25 (je deelt je lijn met 25 personen)
Kabel = Gedeeld = overboeking van 1:heledorp (je deelt de kabel met het hele dorp)

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 00:43 schreef -barbara- het volgende:
Vooral een prachtige onderbouwing heb je daar neergezet zeg :z

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04:30
@home, hengelo

450kb/s download :P

30 -50 ping
80-100 ping naar noorwegen en zweden

Tis 24/7 altijd goede ping en altijd goede download :D
Nooit lag :)

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-07 13:13
Op zaterdag 25 mei 2002 20:44 schreef ShittyOldMan het volgende:
Je kunt niet zo hard stellen van ADSL is sneller/betere ping dan kabel. Dat is per lokatie, per tijdstip, per gameserver en per abonnement anders. Hier in Amersfoort bijvoorbeeld heb je met kabel, in de meeste gebieden, een download van ca 4KB/s. Gamen kun je wel vergeten. Maar daar je chello hebt en dus niet in amersfoort woont :) zal het bij jou een stuk sneller zijn. (kun je enkele indicaties geven qua pings en op welke server dan, of downloadsnelheden).

Zelf heb ik ADSL 1024/256 van Planet gehad, altijd goeie ping, rond de 70. Nu heb ik 1024/512 van Cistron, net ff een wat betere ping van zo rond de 50. Maar dat is dus altijd variabel en reikt soms voor enkele secondes naar bijv 200 ofzo, tis nooit een enkele vaste waarde bedoel ik dus, maar gemiddeld zeker onder de 100.
Met 1mbit ADSL heb jij dus een ping van 70??? OMG!!!
Ik heb 512k, ook ik zit ook bij Planet Internet en heb altijd een ping van in de 30,40 soms 50. Ik woon in de randstad. :)

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op zondag 26 mei 2002 04:05 schreef Novah het volgende:
Ik heb 512k, ook ik zit ook bij Planet Internet en heb altijd een ping van in de 30,40 soms 50. Ik woon in de randstad. :)
Binnen NL op dit moment: average 30ms en dat met een continue upload/download (edonkey op de server) van 20/30 kb/s over dezelfde lijn.

Verder game ik regelmatig met 2 tot 5 man over een XS4all Fast lijn en dan voornamelijk Red Faction, Wolfenstein en Quake3.
Weinig ping problemen tenzij we met zijn allen in een grote ruimte op elkaar aan het schieten zijn :-)

Met kabel heb ik eerlijk gezegd maar heel weinig ervaring, alleen met Chello.
In Lelystad vind ik de respons traag, de download is soms goed bij grote downloads.
Amsterdam een jaar geleden een stuk beter, snelle downloads maar af en toe waren er onverklaarbare vertragingen.

IMHO heeft Adsl de voorkeur, maar mocht je willen vergelijken zou je eens moeten proberen bij buren/vrienden die adsl hebben.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:28
Op zaterdag 25 mei 2002 21:05 schreef Zoefff het volgende:
Ik heb kabel (chello) en heb altijd hele goeie download snelheid en ping ook

In cs vaak de laagste ping van iedereen...tussen de 17-27 meestal... :7

Als ik jou was zou ik gewoon kabel houden...is toch niet zo'n ramp? En als je adsl gaat nemen heb je meteen weer aansluitkosten, wachttijd en shit....maarja, je moet t zelf weten :)
idd ik heb ook vaak genoeg een ping van 21 tot 34 dus ik zou kwello houden ( ongeacht dat het een kut isp met hoog uit val percentage :( )

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Ik heb zelf ook kabel @home en heb een ping in Nl van gem 28ms en daarbuiten zit ik vaker rond de 70-90 dan erboven.
Downloadsnelheid ligt rond de 350-450 KB/s
Dus ik zou zeggen Kabel..

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 10:49 schreef maontje het volgende:
Ik heb zelf ook kabel @home en heb een ping in Nl van gem 28ms en daarbuiten zit ik vaker rond de 70-90 dan erboven.
Downloadsnelheid ligt rond de 350-450 KB/s
Dus ik zou zeggen Kabel..
Dat hangt er ook maar helemaal vanaf in welke buurt je woont, ik denk dat HlpDsK je geen gelijk zal geven :z

Verwijderd

ik had hier in arnhem met chello zoveel timeouts, dat ik naar mxstream ben gegaan...

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 29-07 12:01
Op zondag 26 mei 2002 04:05 schreef Novah het volgende:

[..]

Ja duh, het is ook maar net op welke server je connect he, is de UT server echt lekker dan zit ik soms nu ook op zelfs 20, heb je een mindere server te pakken dan schiet je wel eens tijdelijk naar 120 ofzo. Pak ik de server van m'n buurman dan zit ik op kweeniet-hoe-hoog want die heeft een gare upload. (en ik zit veelal op de drukkere servers). Maargoed, ik denk niet dat ik lager of hoger zal zitten dan jou, maar het is maar net wat je meet en registreert. (ik heb het even voor de duidelijk dus niet over websites pingen in dos)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Hoe zit het met ADSL en dan gamen van Quake III ik zit er namelijk ook over te denken om Cistron 1024/512 te nemen maar ik weet niet of dat een goede verbetering gaat worden op de UPC/Chello kabel lijn...?

iemand hier meer over...?

En hoe zit het met gamen via een netwerk. Als andere mensen downloaden is dan de adsl lijn meteen dood, ook als de upload 512kbit dus 64KB/s is :?

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Op woensdag 05 juni 2002 23:34 schreef DigitalFX het volgende:
En hoe zit het met gamen via een netwerk. Als andere mensen downloaden is dan de adsl lijn meteen dood, ook als de upload 512kbit dus 64KB/s is :?
Ligt eraan hoeveel die download vergt, denk ik...
Als het bv 10 kb/s is lijkt het me niet zo'n probleem...

• qless
  • Laatst online: 22:12

qless

...vraag maar...

Op zondag 26 mei 2002 00:43 schreef -barbara- het volgende:
Ik zie dat je bij telenet.be zit...das een veel beter kabelprovider dan de meeste nl. (alleen die downloadlimiet en verplichte proxy is :r )

Mijn adsl in belgie naar een telenet! game server = 30-40 ms
Van telenet aansluiting naar telenet game server = 70-80 ms

Dus was beter? (8>

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

ik heb ook meerdere versies gehad: eerst xs4all adsl het was :(, daarna chello: het was :o en even paar maandjes later alweer: :'( verschilt dus heel erg per persoon waar je zit!
ik heb nu met chello over het algemeen de beste ervaring kwa gamen, maar kwa downloaden is het erg wisselvallig: cssen: pings van 10!-50, downen meestal 140KB.
ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:59

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

ik zou zeggen ADSL, altijd een ping van 50-60 met Tactical Ops, op een jolt server, op servers in zweden zit ik op 90-100, prima dus, ik heb btw XS4all, basic abbo.

www.google.nl

Verwijderd

t licht er ook aan als je pc wel snel is :) als je een 386 met een 10mbit nicje neer veegt en gaat pingen is die veel langer dan als je een 2ghz neer kwakt met een 10mbit nicje :)
Pagina: 1