Toon posts:

kom er nogsteeds niet uit.. fsb wil niet op 133 !!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een paar topics hierover gehad maar ik kom er nogsteeds niet uit, ik heb een MSI k7t266 pro met een AMD Athlon xp 2000+, hij staat nu op fsb 100, maar ik kan em niet verzetten in de bios, er is als het goed is geen jumper voor....... ik heb al gesearched, op msi website gegeken, aan bekende gevraagt, maar het lukt nogsteeds niet

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Spread Spectrum uit staan? (Is het enige dat iin mij opkomt op dit moment)

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 11:25:
Ik heb al een paar topics hierover gehad maar ik kom er nogsteeds niet uit, ik heb een MSI k7t266 pro met een AMD Athlon xp 2000+, hij staat nu op fsb 100, maar ik kan em niet verzetten in de bios, er is als het goed is geen jumper voor....... ik heb al gesearched, op msi website gegeken, aan bekende gevraagt, maar het lukt nogsteeds niet
volgens mij zit er op dit mobo wel een jumper om die speed in te stellen heb zelf ook zo`n beestje.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 11:31:
[...]

volgens mij zit er op dit mobo wel een jumper om die speed in te stellen heb zelf ook zo`n beestje.
dan moet je nog maar een keer goed zoeken want heb er hier ook 1 en het moet toch echt in de bios :)

heb je er al een nieuwe bios op gegooid :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

MP lager zetten ??

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 11:41 ]

Verwijderd

Zo ik heb het ff voor je opgezocht! Er zit zeker een jumper op! Zet die op de pinnen 1-2 en dan doet hij het! Zie het plaatje!
Afbeeldingslocatie: http://www.wilterdink.com/got/KT266bewerkt.gif

Succes ermee!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dat is dus niet de pro :)

Verwijderd

Op de msi website stond dit:
K7T266 Pro2-U(MS-6593)

Misschien ff te snel gekeken?! |:(

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 11:51:
[...]

K7T266 Pro2-U(MS-6593)

nee hoor :)
hij heeft het zo te lezen over de gewone pro en niet over de pro2 :)
jij mischien te snel gelezen :?

op de k7t266 pro is die jumper die je aanwijst trouwens de clear cmoss jumper :o

[ Voor 12% gewijzigd door chucky666 op 08-02-2003 12:00 ]

Verwijderd

chucky666 schreef op 08 February 2003 @ 11:56:
[...]

nee hoor :)
hij heeft het zo te lezen over de gewone pro en niet over de pro2 :)
jij mischien te snel gelezen :?

op de k7t266 pro is die jumper die je aanwijst trouwens de clear cmoss jumper :o
Ik bedoelde ook dat IK te snel gelezen had! 8)7 En ik weet zeker dat dat voor de Pro2 wel de goede was geweest! :D
Maar ik kan het ook niet vinden in de manuel van MSI (bij de gewone Pro versie!) behalve dat je het in de bios in kunt stellen! ;-) Bij "hardware monitor setup" ???

Verwijderd

K7T266 Pro2 heb ik dit ook mee gehad. Kon eerst wel op 133 MHz en plotseling zonder aanwijsbare reden stond hij vast op 100. Opgestuurd naar MSI, ze hebben er andere northbridge, southbridge en bios chip op gesoldeerd en het probleem was er nog steeds. Heb toen een ander toegestuurd gekregen.

Gewoon even contact met ze opnemen dus.

Edit, adresgegevens:

Mystar Computer B.V.
Ekkersrijt 6050,5692
GA Son, The Netherlands.
E-mail: market@msi-computer.nl
URL: http://www.msi-computer.nl
TEL: 31-40-267-6600
FAX: 31-40-267-6699

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 12:04 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ze hebben er andere northbridge, southbridge en bios chip op gesoldeerd
Echt?

8)7

Verwijderd

Ja ik had ook zo'n reactie van "uh..... WTF?", maar dat zeiden ze echt :)
Kan zijn dattie gewoon 3 weken in de kast heeft gelegen en ze bij mijn 3e telefoontje zoiets hadden van "laten we 'm iets op de mouw spelden" :D

Oh blijkt niet duidelijk uit m'n verhaal trouwens, maar ik heb die verbouwde versie niet teruggestuurd gekregen ofzo. Zij hebben er daar aan lopen rommelen en kwamen er niet uit.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 12:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de k7t266 pro, NIET de k7t266 pro2
mijne mobo is niet rood :+

linkje naar mijn mobo:
http://www.msi.com.tw/pro....php?UID=27&MODEL=MS-6380
dominic schreef op 08 February 2003 @ 11:28:
Spread Spectrum uit staan? (Is het enige dat iin mij opkomt op dit moment)
sorry maar ik weet niet wat je daarmee bedoelt
ik weet ook niet wat je daarmee bedoelt sorry

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de BIOS :z

MP = Multiplier

Verwijderd

Topicstarter
ja is goed, ben alleen nu niet in de buurt van mijn mobo dus kijk ik na dit weekend ff

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 14:19:
Ik heb de k7t266 pro, NIET de k7t266 pro2
mijne mobo is niet rood :+

linkje naar mijn mobo:
http://www.msi.com.tw/pro....php?UID=27&MODEL=MS-6380

[...]

sorry maar ik weet niet wat je daarmee bedoelt

[...]

ik weet ook niet wat je daarmee bedoelt sorry
De symptomen zijn hetzelfde volgens mij en het zijn allebei MSI borden die toch redelijk veel op elkaar lijken, dus 't leek me niet geheel onlogisch dat het hetzelfde probleem is :)

Verwijderd

is je geheugen wel pc266? Het kan nl zijn dat het pc200 is (komt niet zo vaak voor)... en dan betwijfel ik of je de fsb uberhaupt wel op 133 kunt zetten... :?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan me wel herinneren dat het pc266 is... ik zal nog is kijke of het op de factuur staat

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:19

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 11:51:
[...]

K7T266 Pro2-U(MS-6593)

het is wel de pro2 want de pro hebben een groene kleur en dit is trouwens de raid versie (r) en niet de usb. De fsb moet je instellen in de bios, ik heb ook zo`n beestje RU.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
aard schreef op 08 February 2003 @ 19:46:
[...]

het is wel de pro2 want de pro hebben een groene kleur en dit is trouwens de raid versie (r) en niet de usb. De fsb moet je instellen in de bios, ik heb ook zo`n beestje RU.
de U is de usb, R is de raid.. hij heeft de -U

ik heb de -RU ben ik een paar dagen geleden achter gekomen, en heb dus raid :P

Verwijderd

Topicstarter
aard schreef op 08 February 2003 @ 19:46:
[...]

wat heb ik gezegd.... in kan em niet verstellen in de bios... hij lijked wel locked ofzo

Verwijderd

Volgens mij heb je, ondanks dat je 'n ander moederbord hebt, gewoon hetzelfde probleem als ik hier beschreven heb. Je kan ze nu natuurlijk niet bellen, maar als het maandag nog niet gelukt is zou ik als ik jou was gewoon even bellen, want waarschijnlijk kan je hier zelf weinig aan doen :)

Verwijderd

Topicstarter
het is idd hetzelfde probleem, ik zal anders wel ff bellen

Verwijderd

Zo zou het moeten:

Je gebruiksaanwijzing Blz. 3-26
Chapter 3
Hardware Monitor Setup
CPUFSBCLK
This item allows you to select the CPU Front Side Bus clock frequency.

Blz. 3-28
Chapter 3
Load Performance/Optimized Defaults
High System Performance.

Deze laatste optie zou je probleem moeten oplossen.

Gebruiksaanwijzing vindt je hier:
http://www.msi.com.tw/pro...l.php?UID=27&NAME=MS-6380

Als de instellingen niet bewaard blijven is je moederbord stuk. Kijken of je nog garantie kan claimen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 20:47 . Reden: foutje ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 20:45:
Zo zou het moeten:

Je gebruiksaanwijzing Blz. 3-26
Chapter 3
Hardware Monitor Setup
CPUFSBCLK
This item allows you to select the CPU Front Side Bus clock frequency.

Blz. 3-28
Chapter 3
Load Performance/Optimized Defaults
High System Performance.

Deze laatste optie zou je probleem moeten oplossen.

Gebruiksaanwijzing vindt je hier:
http://www.msi.com.tw/pro...l.php?UID=27&NAME=MS-6380

Als de instellingen niet bewaard blijven is je moederbord stuk. Kijken of je nog garantie kan claimen.
het eerste werkt zoiezo niet, want dat heb ik al eerder vertelt.. dat load high system performance kan ik niet doen omdat die functie niet meer in AMI bios v1.9 zit.... het lukt ook niet om v1.8 er terug overheen te zetten, hellup :(

Verwijderd

Topicstarter
anyone ?? (zie reply hierboven)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 19:40:
ik kan me wel herinneren dat het pc266 is... ik zal nog is kijke of het op de factuur staat

Ff tussendoor- in gevallen als dit zou ik nooit enkel afgaan op wat er op de factuur vermeld staat. Controleer de module en beter nog de chips zelf. 100MHz (200-DDR of PC1600) chips zullen gerate zijn op 10 of 9 ns, 133MHz (266-DDR of PC2100) zullen op 8 of 7ns staan en daarboven op 6ns. Afhankelijk van het merk chips zal dit getal meestal de laatste 1 of 2 cijfers van de eerste of tweede rij tekst op de chips zelf zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 23:27:
het lukt ook niet om v1.8 er terug overheen te zetten, hellup :(
Je hebt dus eerder de BIOS geflasht? Hoe had je dat gedaan? Ging dat klakkeloos? Wat voor een foutmelding krijg je als je v1.8 wil flashen? Heb je de BIOS Flash Protection op enabled staan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eerder met de MSI live update ofzo de bios van 1.8 naar 1.9 geflasht, alleen als ik nu 1.8 erover wil flashen in dos dan zegt die dat de bios te groot is ofzo, kep verder nog nooit een bios geflasht dus mischien doe ik wel wat fout.. bios protection had ik op disabled staan

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BIOS te groot? Download je wel het juiste versie?

Hier kun je BIOS downen: http://www.msicomputer.com/support/bios_result.asp
Dit is K7T266 Pro BIOS v1.8: http://216.158.218.35/edoc/bios_uploads/6380v18.exe
Dit is de DOS flash procedure: http://www.msicomputer.com/support/BIOS_AMI.asp
Bootdisks kun je hier downen: www.bootdisk.com (neem de DRDOS Flash disk)

Verwijderd

Topicstarter
ok, zit nu op school maar ik zal vanmiddag het nog een keer proberen, ik had wel de goeie bios, maar ik had de DrDos disk nog niet geprobeerd

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

Als je nu ff goed op de site kijkt zie je het volgende:
code:
1
2
3
4
5
Palomino (0.18u) 133/266MHz FSB
AthlonXP 2000+ 133 12.5 OK 

Thoroughbred (0.13u) 133/266MHz FSB
AthlonXP 2000+ 133 12.5 NO

DE LINK

Deze advertentieplaats is te huur!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is te wijten aan de afwijkende voltage spec dat de T'bred vereist :)

Maar, TS, kijk eens voor de zekerheid of je een Palo of een T'bred hebt. De Palo heeft een vierkante core en de T'bred een rechthoekige.

EDIT:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1016198703.jpg

Links T'bred, rechts Palo B)

[ Voor 29% gewijzigd door BalusC op 10-02-2003 10:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
dan heb ik de palo, maar dat met die Load high performance zou denk ik wel werken, omdat een paar andere dat ook hadden, het probleem was nu dat ik ami bios v1.8 er niet op kon zetten

• RammY

RammY

Dát!

Staat Flash Bios Protect uit in de BIOS? Anders heb je er maybee een jumper voor om dat uit te zetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 10:21:.... maar dat met die Load high performance zou denk ik wel werken, omdat een paar andere dat ook hadden
...
Dat is natuurlijk geen echt goede reden. Je hebt problemen, dus stel het rustiger in eerst. Als alles goed werkt kun je weer snellere instellingen proberen.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

RamShackle schreef op 10 February 2003 @ 13:01:
Staat Flash Bios Protect uit in de BIOS? Anders heb je er maybee een jumper voor om dat uit te zetten.
Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 09:37:
Ik heb eerder met de MSI live update ofzo de bios van 1.8 naar 1.9 geflasht, alleen als ik nu 1.8 erover wil flashen in dos dan zegt die dat de bios te groot is ofzo, kep verder nog nooit een bios geflasht dus mischien doe ik wel wat fout.. bios protection had ik op disabled staan
B)

• RammY

RammY

Dát!

Solly.. :)

Maybee de biosversie TOCH verkeerd opgeschreven?

Verwijderd

Topicstarter
RamShackle schreef op 10 February 2003 @ 15:09:
Solly.. :)

Maybee de biosversie TOCH verkeerd opgeschreven?
nee nee :P

Verwijderd

Enne.... wat zeiden ze bij microstar ? :P

Verwijderd

Topicstarter
Argh, ik heb net de ami bios 1.8 er terug overheen geflasht, maar ik deed nu Load high system performance en nogsteeds is de fsb niet omhoog gegaan, enigste verschil nu is dat die 1267 mhz is ipv 1250

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 16:55:
Enne.... wat zeiden ze bij microstar ? :P
uh ??

Verwijderd

bij een vriend van mij bleek de cpu cooler er niet goed op te zitten waardoor die niet op 133 kon, terwijl hij er ogenschijnlijk goed op leek te zitten :?
misschien is dat bij jou ook het geval

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 16:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
uh? waarom zou dat uit kunnen maken ?

Verwijderd

Sorry, mystar bedoel ik

Verwijderd

Topicstarter
wat is mystar als ik vragen mag? :S

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 12:02:
K7T266 Pro2 heb ik dit ook mee gehad. Kon eerst wel op 133 MHz en plotseling zonder aanwijsbare reden stond hij vast op 100. Opgestuurd naar MSI, ze hebben er andere northbridge, southbridge en bios chip op gesoldeerd en het probleem was er nog steeds. Heb toen een ander toegestuurd gekregen.

Gewoon even contact met ze opnemen dus.

Edit, adresgegevens:

Mystar Computer B.V.
Ekkersrijt 6050,5692
GA Son, The Netherlands.
E-mail: market@msi-computer.nl
URL: http://www.msi-computer.nl
TEL: 31-40-267-6600
FAX: 31-40-267-6699
Die luitjes :)

Verwijderd

Topicstarter
oh owke, maaruh kan het aan mn RAM liggen dat die niet hoger wil?? kep de ram op hcc gekocht, A merk en ik kan me herrineren 266 mhz (zoiezo niet hoger), niks heeft dus tot nu toe geholpen, ook niet de Load high system performance........

edit:
mischien dat het werkt als ik er een merk 333 mhz in prik ? of kan dat niet op dit mobo ??

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 19:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
???????????????? (zie reply hierboven)

Verwijderd

Topicstarter
*kicking this topic up
ben ten einde raad, kan het aan mn ram liggen ?

Verwijderd

zou kunnen :)

Verwijderd

Topicstarter
kijk, eindelijk een antwoord waar ik iets aan kan hebben.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het kan overal aan liggen. Dit is zelfs in de FAQ terug te vinden:
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 17 February 2003 @ 10:34:
Het kan overal aan liggen. Dit is zelfs in de FAQ terug te vinden:
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen
ik word niet echt veel wijzer uit pmg faq omdat ik niet precies weet waar het probleem ligt, toch maar ff msi bellen dan

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die FAQ is er juist om het probleem meer te lokaliseren. Heb je geen andere reepjes bijhanden om te testen? Anders laat je het maar aan de computerboer over.. Hij heeft materiaal zat om er dingen mee uit te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb verder geen reepjes bij de hand om te testen, bij de computerboer kost dat natuurlijk weer hardstikke duur :| zal ff bellen hoeduur dat is

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 10:50 ]

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:36

mvds

Totally awesome!

Ik zie een paar antwoorden hiertussen sta waarvan ik denk "als je niet weet waar je over praat, hou je er dan buiten"

- PC2100 is 133Mhz DDR geheugen, dus dat heeft er niks mee te maken.
- Hoe kan in godsnaam het verkeerd plaatsen van de koeler invloed hebben op het wel of niet kunnen instellen van de fsb?
- MP lager zetten? Zover ik weet zijn alle multipliers gelocked van de Athlon XP's

Warhammer, dit is nu al je derde topic over dit onderwerp. Niet echt de bedoeling denk ik. Een nieuw topic openen over hetzelfde probleem geeft echt niet sneller een antwoord.

Verder, flash de laatste bios. Doe dan een clear CMOS en daarna na opnieuw starten load bios defaults. Kijk dan in je bios of je ergens hebt staan of ie de CPU zelf moet detecteren of dat je het handmatig in kan stellen. Je mobo zou zelf de multiplier uit kunnen lezen uit je CPU, alleen moet dan de fsb ingesteld worden. Ik denk dat je gewoon je handleiding moet raadplegen, en even je bios doorspitten, ik gok dat je ergens een optie over het hoofd ziet.

Staat er trouwens op de core van je CPU ook dat het een 2000+ is?

[ Voor 5% gewijzigd door mvds op 17-02-2003 11:50 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Phantomastique schreef op 17 februari 2003 @ 11:49:
- PC2100 is 133Mhz DDR geheugen, dus dat heeft er niks mee te maken.
Er is nog altijd het aspect 'geheugentimings'. Cheapass PC2700 zal eerder stabiel CAS2 op FSB@133 kunnen lopen dan cheapass PC2100.
- Hoe kan in godsnaam het verkeerd plaatsen van de koeler invloed hebben op het wel of niet kunnen instellen van de fsb?
Oververhitting.
- MP lager zetten? Zover ik weet zijn alle multipliers gelocked van de Athlon XP's
Je weet maar nooit.. Misschien heeft hij een ungelockte CPU bij Eynsteyn gehaald of toch zelf voor elkaar gehad om de CPU te unlocken. Daarnaast: er zijn nForce2 plankjes die XP's "automagisch" unlocken -al doet dat hier er niet toe ;) -
Warhammer, dit is nu al je derde topic over dit onderwerp. Niet echt de bedoeling denk ik. Een nieuw topic openen over hetzelfde probleem geeft echt niet sneller een antwoord.
Sja, ik wilde hem ook dichtgooien, maar op die manier maakt hij het zichzelf alleen maar zuur. Op die manier komt hij er het beste achter dat hij niks anders kan om de Troubleshooter te lezen en/of (indien er onkundigheid/incapabiliteit heerst) het gewoon aan de PC boer over te laten.

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 17-02-2003 12:00 ]

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:36

mvds

Totally awesome!

BalusC: klopt, helemaal gelijk in. Maar ik neem aan dat ie als ie zijn fsb op 100 heeft staan, en naar 133 wil zetten, alleen een vastloper krijgt als zijn mem dat niet aankan. En dat niet de 133Mhz optie niet te selecteren is in de bios. :) En hetzelfde voor het verkeerd plaatsen van de koeler, ook dat zal de 133Mhz optie niet disablen. Je PC zal hooguit gaan piepen (overheat protection) of gewoon vastlopen (of rebooten).

Ik gok dat een flash -> clear cmos -> load defaults en dan het nalopen van de stappen wel een oplossing zal geven.

En even checken of je niet bent opgelicht en ook echt wel een 2000+ hebt.

Zou het hierna nog niet werken, dan zou ik even het bord terugbrengen. Maarre... waren er niet problemen met een kt133 chipset en een Athlon XP combo?

ohja, de edit gebruiken, en één topic gebruiken om een oplossing te vinden. Dan zijn we allemaal gelukkig.

Verwijderd

Topicstarter
ja het is wel een 2000+, ik heb de bios al geflashed, maar ik zal nog ff goed kijken anders breng ik em wel naar een computer shop
Pagina: 1