Toon posts:

MSI K7T266 Pro2 FSB vastgezet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week 2 MSI K7T266 Pro2 moederborden op de HCC gehaald samen met een 1GHz en een 1,3GHz processor beide met 133/266 MHz FSB.
Allebei getest natuurlijk en werkte allemaal perfect.
Maar 2 dagen terug kon ik opeens de FSB niet meer veranderen. Hij staat nu vast op 100MHz en is met de pijltjes in het bios ook niet meer te bereiken: het staat er in het wit ipv. het gebruikelijke geel.
Alles geprobeerd ondertussen:
- Moederbord alleen met videokaart en ram gestart.
- CMOS gereset.
- Batterijtje eruit gehaald.
Etc. etc.

Nu heb ik alle hardware die op dit moederbord zat aangesloten verhuisd naar het andere moederbord en het werkt weer als een zonnetje.
Dus ALLES exact hetzelfde, maar alleen het moederbord vervangen...

Dit probleem schijnt 'n enkele keer vaker voor te komen, maar er zijn nog geen oplossingen voor aangedragen.
Heeft iemand hier ervaring mee en misschien zelfs een oplossing ? :)

Verwijderd

JA, pas nog over gelezen op het msi forum terwijl ik op zoek was naar een oplossing voor een compleet ander probleem

die is gewoon op te lossen met een bios flash volgens iemand op het forum op de msi site

de MSI K7T266 Pro2 is zo'n beetje het vetste bord voor onder je athlon xp maar tegelijkertijd zijn er ook veeeel problemen mee
het hele forum staat vol met k7t266 pro2 problemen met fsb's die niet op 133 willen en allerlei andere problemen

blijkbaar heeft microstar een foute oplage want er zijn zelfs computerverkopers gestopt met moederborden verkopen omdat ze meer kosten dan profijt maakten door rma procedures :(

dus als flashen niet werkt
terug dat stuk stront want waarschijnlijk is het dan een doa :)

Verwijderd

Topicstarter
Hehe.. bios flash bennik vergeten erbij te zetten :) Maar ook dat heb ik al gedaan dus :'(
En het laffe is dus dat hij 't wel DEED. En hoe weet je nou zeker dat 'n ander moederbord dat ook niet zomaar opeens gaat doen...

Verwijderd

Topicstarter
Verder nog iemand met suggesties of iemand die hetzelfde probleem gehad heeft ?
Ik kan morgen pas naar MSI bellen.. :'(

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 10:54
Omruilen voor een asus?

Op het eerste gezicht is die MSI de beste keus voor je XP.
Maar ik zelf vind het de problemen niet waard.

Heb zaterdag drie kwart van m'n PC vernieuwt, en heb het 1 keer voor elkaar gekregen om winXP te installeren. Maar dat was zo onstabiel als de pest :(

Gister met geheugen terug geweest, omdat ik dacht dat het daar aan lag. Kom ik terug, lees ik hier op GoT dat het dus het moederbord is :(

Vandaag geen tijd, dus dan kan ik morgen pas terug :(

Ik ga dus mooi een asus moederbord halen.

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Verwijderd

Whahaha ik lig dubbel hier, de probleem topics voor zowel asus als msi schieten als paddestoelen uit de grond!

(sorry, beetje leedsvermaak >:))

Ik wacht nog eventjes tot de Abit KR7A-Raid leverbaar is ;)

Of zou het gewoon aan de KT266A liggen?

• wdv
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 22:13

wdv

Op dinsdag 04 december 2001 07:39 schreef OxiMoron het volgende:
Omruilen voor een asus?

Op het eerste gezicht is die MSI de beste keus voor je XP.
Maar ik zelf vind het de problemen niet waard.

Heb zaterdag drie kwart van m'n PC vernieuwt, en heb het 1 keer voor elkaar gekregen om winXP te installeren. Maar dat was zo onstabiel als de pest :(

Gister met geheugen terug geweest, omdat ik dacht dat het daar aan lag. Kom ik terug, lees ik hier op GoT dat het dus het moederbord is :(

Vandaag geen tijd, dus dan kan ik morgen pas terug :(

Ik ga dus mooi een asus moederbord halen.
Ik ben in het bezit van zo'n mooi A7v266-E Raid plankie en ga em vandaag omruilen. Ik dacht ook een goed en meteen werkend mobo te kopen.....helaas. Waarschijnlijk een doa.
Lees maar op: [topic=339155/1/25]
Ik hoop dat het nieuwe exemplaar wel werkt!
;(

Verwijderd

Topicstarter
hehehe.. mja 't gaat echt goed.. :P
ik ga msi zo ff bellen.. dat lijkt me wel een goed plan :)

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Het leuke is wel dat er ook een hoop mensen zijn die GEEN problemen hebben met het desbetreffende MSI-plankje, maar waar je nooit wat van hoort. (Ik noem geen namen!, zie sig... :P )

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

• OxiMoron
  • Laatst online: 27-06 10:54
Zonder Raid is ie ook kut hoor..

hele hele mobo is gewoon vern*PIEP*t

Volgens mij ligt het aan de combo: MSI en XP 1600

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 15:47 schreef OxiMoron het volgende:
Zonder Raid is ie ook kut hoor..

hele hele mobo is gewoon vern*PIEP*t

Volgens mij ligt het aan de combo: MSI en XP 1600
Ik wou net die msi bordje ophalen omdat ik zeer goede ervaringen had met mijn oude msi k7t turbo. :( :'(

Ik weet het nu ook niet meer. Misschien epox. Maar die zit weer met die k*t chipset fan. :?

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:37
heb hier ook een msi (kt266a zonder ru) met 1600+ en werkt perfect.
Pagina: 1