Vorige week 2 MSI K7T266 Pro2 moederborden op de HCC gehaald samen met een 1GHz en een 1,3GHz processor beide met 133/266 MHz FSB.
Allebei getest natuurlijk en werkte allemaal perfect.
Maar 2 dagen terug kon ik opeens de FSB niet meer veranderen. Hij staat nu vast op 100MHz en is met de pijltjes in het bios ook niet meer te bereiken: het staat er in het wit ipv. het gebruikelijke geel.
Alles geprobeerd ondertussen:
- Moederbord alleen met videokaart en ram gestart.
- CMOS gereset.
- Batterijtje eruit gehaald.
Etc. etc.
Nu heb ik alle hardware die op dit moederbord zat aangesloten verhuisd naar het andere moederbord en het werkt weer als een zonnetje.
Dus ALLES exact hetzelfde, maar alleen het moederbord vervangen...
Dit probleem schijnt 'n enkele keer vaker voor te komen, maar er zijn nog geen oplossingen voor aangedragen.
Heeft iemand hier ervaring mee en misschien zelfs een oplossing ?
Allebei getest natuurlijk en werkte allemaal perfect.
Maar 2 dagen terug kon ik opeens de FSB niet meer veranderen. Hij staat nu vast op 100MHz en is met de pijltjes in het bios ook niet meer te bereiken: het staat er in het wit ipv. het gebruikelijke geel.
Alles geprobeerd ondertussen:
- Moederbord alleen met videokaart en ram gestart.
- CMOS gereset.
- Batterijtje eruit gehaald.
Etc. etc.
Nu heb ik alle hardware die op dit moederbord zat aangesloten verhuisd naar het andere moederbord en het werkt weer als een zonnetje.
Dus ALLES exact hetzelfde, maar alleen het moederbord vervangen...
Dit probleem schijnt 'n enkele keer vaker voor te komen, maar er zijn nog geen oplossingen voor aangedragen.
Heeft iemand hier ervaring mee en misschien zelfs een oplossing ?