[quote]
JT schreef op 09 februari 2003 @ 14:25:
[...]
---------------------------------------------------------------------------------
Idd, maar als je sub niet onder de 60hz normaal kan komen dan vind ik dat toch vreemd. Op diep te komen heb je OF geld (Zie REL subs, klein, komen toch behoorlijk diep maar zijn niet goedkoop want het kost geld om een kleine sub te ontwerpen die toch diep gaat) OF een grote behuizing nodig.
---------------------------------------------------------------------------------
Vroeger heb ik me nogal veel bezig gehouden met Hifi en luidsprekers en zo.
Van die tijd heb ik nog een test CD'tje met allerlei testjes op frequentie gebied, vervorming, rose ruis, in fase-uit fase enz.
Had er nog niet eerder aan gedacht dat ik dat wel even kon proberen op mijn PC.
Deze even gedraaid op mijn Inspire 6700 met dat kleine subje.
De sub van de 6700 komt inderdaad met gemak onder de 50Hz.
50Hz klinkt zeer duidelijk en op een goed geluids niveau.
40Hz klinkt wel zwakker maar nog duidelijk aanwezig.
30Hz is hoorbaar maar wel behoorlijk zwak.
20Hz hoor (voel) je alleen in de bioscoop.
Deze test heb ik gedraaid op het geluidsniveau waarop ik normaliter een film afspeel. Dat is niet snoeihard maar wel op een redelijk volume. Het volume van de sub staat ergens tussen de 40 en 50%.
Normaliter zijn op mijn geluidsinstelling explosies goed voelbaar. Bijvoorbeeld in Lord of the Rings is het vuurspuwende monster levensecht aanwezig, als de grote boze ridder zijn vingers verliest, inclusief de ring, volgt er een soort 'atoom explosie' , waarop de buren vroegen of bij ons de wasmaschine op hol was geslagen......
Ik bedoel maar.
Natuurlijk zijn er betere en vooral duurdere sets.
Maar in de low-end systemen (Creative - Logitech - Labtech -Philips) is volgens mij de Inspire 6700 een voorbeeld voor wat er allemaal gepresteerd kan worden voor relatief weinig geld.
Deze mening over de 6700 wordt ook ondersteund door talrijke reviews op het I-net en tests in bladen.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome