Toon posts:

Oude videokaart nieuw mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ouders (mobo) compu was kapot en om dat ik niet in de buurt woon heeft een ander voor mijn ouders ff een nieuw moederbord gehaalt. Het was een celly 433 dus werd gelijk een nieuwer mobo+xp2000+geheugen en videokaart gekocht.

Aangezien zij geen dikke gamers zijn vroeg ik aan diegene die dit had gekocht waarom hij een nieuwe videokaart had gekocht? De oude matrox g400 32mb voldoet toch prima voor hun.

Hij zei dat nieuwe mobos niet het agp voltage van oude videokaarten aan kunnen.

Dit kan toch niet klopen? Andersom snap ik het wel (oud mobo, niewe kaart).

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Onzin, kan gewoon.

leed: TNT2 op Asus A7V333 werkt perfect. PCI S3 2 mb ding ook :P

[ Voor 66% gewijzigd door sdomburg op 07-02-2003 16:28 ]

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:21

Nakebod

Nope.

Er zijn idd mobo's die nadat ik d8, alleen 1.8 volt agp kaarten aankunnen, en dat de oude kaarten vaak 3.3 waren (Of andersom en/of andere voltages)

Dus het kan best kloppen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Soms kan een oud mobo niet een nieuwe kaart aan, maar een nieuw mobo kan voor zover ik weet altijd een oude kaart aan.

Verwijderd

Topicstarter
Nakebod schreef op 07 februari 2003 @ 16:27:
Er zijn idd mobo's die nadat ik d8, alleen 1.8 volt agp kaarten aankunnen, en dat de oude kaarten vaak 3.3 waren (Of andersom en/of andere voltages)

Dus het kan best kloppen.
Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen?

Ik weet nml niet wellk nieuw mobo er is gekocht!

Verwijderd

Een nieuwe mobo kan niet altijd een oude kaart aan!!!!!!! In de handleiding wordt dit ook duidelijk gezegd en als je met de support belt, mailt zullen ze dit bevestigen. Je zult echter in de handleiding moeten kijken of de kaart op de nieuwe mobo kan.
Oudere kaarten werken op 3.3 volt (agp 2x kaarten). Nieuwere mobo's die agp 4x en 8x ondersteunen werken vaak met 1.5 volt voor de agp. Zou je de oudere kaart erin zetten dan zou je de circuits doorbranden.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

De Matrox G400 is een AGP 2x/4x kaart, dus dan zal op een mobo die AGP 4x ondersteund geen probleem mogen zijn

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Me neef heeft een nieuw P4 systeem, met een tnt 2 kaartje erin tot ze radeon binnen is...

Werkt dus :)

Verwijderd

Downgradeability is vrijwel altijd mogelijk (uitzonderingen daargelaten).

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

op de meest nieuwe mobos onderstuenen alleen 4x agp vid kaarten (1.5v)
aangezien die matrox een 4x kaart is zou ik niet weten wat het probleem is :?
Het blijkt dat de G400 in principe al vanaf het begin met AGP 4x overweg kon, maar dat support van de AGP 4x mode pas sinds de nieuwere '4A' revisies gegarandeerd wordt:

[ Voor 40% gewijzigd door ThaHandy op 07-02-2003 20:59 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dit was toch alleen bij die Kyro dingen :?
Enige info die ik heb :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Je zult naar het voltage moeten vragen. Mijn nieuwe mobo SOLTEK FRN 75 L, ondersteund geen kaarten met een voltage van 3.3 daarom heb ik voor de zekerheid maar een nieuwe videokaart aangeschaft, ik durf het niet aan om mijn circuits te verbranden... Dit is wat de handleiding erover zegt bij mijn moederbord....

The AGP slot on board supports 1.5V AGP 8x/4x card only. A Rib is specifically added to the 8x/4x slot so as to match the AGP 8x/4x card. To inser a 3.3V AGP 2x card into the AGP 4X slot will damage the system chip and burn the 1.5V Circuitry.

Ik koop dan liever een nieuwe kaart van 169 euro dan een nieuwe mobo en cpu.

Ik vroeg voor de zekerheid bij ATI hoe het met de kaartjes zat:
Hi

Do not worry all our cards work in 1.5v and even auto detect if the
motherboard is old and needs 3.3v.
Please go ahead and buy your new card and i hope you have many hours of fun.
Thanks

Dit ging over de radeon serie

Dit antwoord kreeg ik van de fabrikant van mijn oude vidkaart

Beste Peter,
Als dit in de handleiding staat zou ik inderdaad niet het risico lopen. De voltages lopen zo uiteen dat dit inderdaad problemen kan veroorzaken.
Met vriendelijke groet
Guillemot

Hmmm ik zou even de fabrikant van het nieuwe mainboard mailen en de fabrikant van de maker van de videokaart om zekerheid te hebben.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:28

MaDLiVe

.-Observer-.

Volgens mij verbrand er niets hoor. De pc gaat alleen niet aan. Kan iig geen permanente schade optreden ;)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Er is inderdaad een voltage probleem. Ik heb een jaartje geleden nog een pc in elkaar gezet waarbij in de doos van het moederbord een aparte bijsluiter zat om hiervoor te waarschuwen. 'k weet alleen niet meer wat voor mobo het was. Ik als ik het me goed herinner blazen o.a. TNTII kaarten je mobo op als je pech hebt. Over dit euvel is trouwens genoeg gepubliceerd op Inet. Even "googlen"
En laten we nu eerlijk wezen... Het systeem van je ouders kan weer een paar jaartjes mee.
Ik suggereer verder niets hoor maar... Toen ik een nieuwe videokaart aanschafte ripte mijn zoon ook mijn snelle kaart...

Misschien offtopic: De grafischekaarten ripper heeft stage gelopen bij een bedrijf dat PC's assembleerde en repareerde voor bedrijven en instellingen.
Hij beweert dat bij alle nieuwe Aopen moederborden met Intel chipset een waarschuwingssticker op het AGP slot geplakt zit.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 22:16 ]

Verwijderd

Volgens mij was dit alleen bij Intel-moederborden het geval. De meeste VIA-based borden (en dat zijn de meeste AMD-borden) hadden die beperking volgens mij niet, maar ik kan ernaast zitten.

Je komt er trouwens makkelijk achter: moederborden die alleen 1.5V AGP-kaarten aankunnen hebben een extra wig in het AGP-slot zitten, waardoor alleen geschikte kaarten, die daarvoor een inkeping op de juiste plek hebben zitten, daar vanzelfsprekend inkunnen. Het is (zover ik weet) dus een idot-proof systeem (no offence ;) ).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 22:07:
Volgens mij was dit alleen bij Intel-moederborden het geval. De meeste VIA-based borden (en dat zijn de meeste AMD-borden) hadden die beperking volgens mij niet, maar ik kan ernaast zitten.

Je komt er trouwens makkelijk achter: moederborden die alleen 1.5V AGP-kaarten aankunnen hebben een extra wig in het AGP-slot zitten, waardoor alleen geschikte kaarten, die daarvoor een inkeping op de juiste plek hebben zitten, daar vanzelfsprekend inkunnen. Het is (zover ik weet) dus een idot-proof systeem (no offence ;) ).
Er komt nog iets bovendrijven bij mij.

De extra wig is de norm om dit probleem te voorkomen.
Er zijn echter fabrikanten die zich niet aan de norm houden of hielden. Dit was het gevaar aan het hele gebeuren. Dus toch uitkijken!!!
Pagina: 1