Verwijderd

Topicstarter
Doordat de prijs van de Tungsten T behoorlijk verlaagt is (Link Pricewatch) zijn er veel mensen die geïnteresseerd raken in dit ding, dus leek het me handig om een apart topic te maken ipv het Dell topic nog meer te verneuken :P

Ik heb er zelf eentje bij www.takeitnow.com besteld voor €426 incl. verzendkosten en hoop hem morgen binnen te krijgen.

Dus als je vragen over dit ding hebt, gebruikerstips en goede (freeware) software aanmerkingen plaats deze gaarne hier :)

Handige links:
MP3 player ($16)

Soundpatch voor Tungsten

PalmGear

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 13:50 ]

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
ik ga hem ook kopen wee alleen niet waar!!

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Inderdaad.. die prijsverlaging maakt hem wel erg aantrekkelijk. Maarja ik heb toch liever de Sony NX denk ik.. normaal hou ik niet van bloatware, maar dat ding zit ZO VEEL op, is gewoon de ultieme gadget :)

Verwijderd

Topicstarter
justice_strike schreef op 07 February 2003 @ 12:35:
ik ga hem ook kopen wee alleen niet waar!!
Take it now is wel een goede shop, enige inetshop waar ik onder vooruitbetaling betaal :)

Heb er wel eens meer besteld.

Die andere die in de pricewatch staan ken ik allemaal niet.....

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
dit is ook wel een interessant forum over de palm tungsten t, ik kijk hier heel vaak.

http://discussion.brighth...isplay.php?s=&forumid=151

Ook ik heb de Palm Tungsten T. Erg tevreden over, hoewel in het begin het bovenste gedeelte van m'n schermpje wat minder gevoelig was (is een bekend probleem wat wel vaker voorkomt), het is gelukkig snel vanzelf over gegaan, veel anderen hebben hem moeten omruilen.

Over de Sony NX, ik heb toch voor de palm gekozen omdat deze bluetooth heeft, en een stukje kleiner is.

[ Voor 12% gewijzigd door StanTheMan op 07-02-2003 13:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jah, net even opgezocht, die NX70 is groot, en zelfs zwaarder dan menigeen PPC :o

Vind hem ook lelijk BTW, maar das een kwestie van persoonlijke smaak natuurlijk :)

• StanTheMan
en als je nu een nx70 koopt baal je over een paar maanden omdat de nz-90 uit is..

Verwijderd

Weet iemand of ook de Tungsten W ergens in nederland al te krijg is of wanneer die verwacht wordt?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik ben ook nog elke dag blij met m'n Tungsten. Er zijn zo ontzettend veel leuke dingen voor te downloaden! Gisteren ben ik weer een paar uur bezig geweest met InsaniQuarium, een spelletje van Astraware.
Sinds de soundpatch er is, gebruik ik de Tungsten ook als MP3 speler met Pocket Tunes. Het is een 30 dagen trial versie, maar tegen die tijd zal de gratis RealOnePlayer er wel zijn. Ook in de trein filmpjes kijken is nu veel leuker met verbeterd geluid.
Van het probleem met verminderde gevoeligheid van de bovenkant van het scherm heb ik geen last.
En een detail waar ik helemaal enthousiast over ben is de stylus. Die is echt prachtig afgewerkt, en het veermechanisme is goed bedacht. Bovendien blijven mijn balpennen langer heel nu ik iets anders heb om constant mee te klikken en draaien.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Hoe verhoud de tungsten zich nu tot de sony clie SJ30 ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff gekeken:

Tungsten: PalmOS5.0, IrDa, Bluetooth, 144Mhz ARM, SD/MMC slot

SJ30 : PalmOS4.1, IrDa, 33Mhz. Dragonball, Memory Stick slot

Verwijderd

Mooi dingetje.

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje over SD kaartjes, is Dane Elec een goede keuze icm een Tungsten?

• StanTheMan
haas schreef op 07 February 2003 @ 14:25:
Bovendien blijven mijn balpennen langer heel nu ik iets anders heb om constant mee te klikken en draaien.
haha nu maar hopen dat die stylus wat steviger is dan de gemiddelde bic-pen, want ze zijn wel wat duurder!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 14:33:
Ik heb ff gekeken:

Tungsten: PalmOS5.0, IrDa, Bluetooth, 144Mhz ARM, SD/MMC slot

SJ30 : PalmOS4.1, IrDa, 33Mhz. Dragonball, Memory Stick slot
wel grote verschillen toch.. maar aan de andere kant.. wat does a man need? SJ30 is ook vrij handy... ook kleiner geloof ik...

• StanTheMan
voelt waarschijnlijk wel een stuk langzamer aan, heb net even met m'n broers t675 zitten spelen en die heeft een 66 MHZ dragonball

• justice strike
ok ik heb dus net een pcoket pc in mijn handen gekrege (ipaq) en ik begin nu echt weer te twijfelen... de ppc is kwa vormgeving echt mooi. kan je op de tungsten een background neerzetten trouwens?? en is er ook een mogelijkheid om blocktranscribe te doen dus dat je op het scherm een zinnetje opschrijft en dat hij dat dan opzet, want dat vond ik op de ppc toch echt zo ultiem!!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Eigen achtergronden kunnen in verschillende programma's ingesteld worden. Kijk maar hier: haas in "Show hier je desktop - PDA edition". Veel themes haal ik bij www.clieskins.com, die combineer ik met eigen foto's. Eigen themes maken is ook mogelijk voor veel programma's. En met Colorize, Khroma en Butterfly kun je de kleuren van de GUI veranderen door middel van een palet. Ook daar zitten veel themes bij. Zelf vind ik Khroma van de genoemde het fijnst. Kijk maar voor een snel in elkaar gezet superlelijk theme:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/haashaas/screenkhroma.jpg

Verwijderd

haas schreef op 07 February 2003 @ 14:25:
...Sinds de soundpatch er is, gebruik ik de Tungsten ook als MP3 speler met Pocket Tunes. Het is een 30 dagen trial versie, maar tegen die tijd zal de gratis RealOnePlayer er wel zijn...
Is er al bekend wanneer die uit gaat komen? Ik heb nu die Aeroplayer, maar die is expired

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je andere launchers gebruikt kun je ook gewoon plaatjes gebruiken. Facer heeft bijvoorbeeld een interface die wel een beetje op de PPC-toestand lijkt:

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketgoddess.com/images/facertoday.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.palminfocenter.com/images/img_facer2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.palminfocenter.com/images/img_facer4.jpg

Ik gebruik zelf trouwens liever LauncherX

[ Voor 4% gewijzigd door Bigs op 07-02-2003 18:23 ]

• justice strike
ok en het omzetten van handschrift naar woorden? kan dat ook of is het alleen met grafitti en letter per letter?

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Today (freeware) heeft ook de PocketPC interface met deze skin.
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/haashaas/today.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Hé, weet iemand een US webstore die ook naar europa verscheept met Palm accesoires?

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 10:05
Ik heb sinds gisteren mijn tungsten ontvangen. Nog geluk gehad ook, ik zie dat ze bij de pdashop tijdelijk niet leverbaar zijn. (ik had hem zelf binnen 2 dagen in huis)
Resultaat? Superlatieven schieten te kort. Wat is dat een klein monstertje, zeg. Alleen jammerm, dat er geen mp3 speler op zit of gratis down te loaden. Palm heeft ons de realplayer belooft, maar hoelang duurt nu?

Overigens ben ik naar SD uitbreidingskaartjes aan het kijken. Weet iemand of apacer en sandisk erop werken? Van Dane-elec heb ik gehoord, van wel.
Ten tweede. Weet iemand een winkel, die de slim leather mapje van de tungsten voorradig heeft? (indien via internet, dan het liefst via rembours en snel) Ik zag via de pricewatch nog maar 4 winkels staan. Wanneer worden ze weer in Nederland verwacht? Zelfs op de palmclub forum hoor je er niets meer van.

Verwijderd

Topicstarter
Op tweakers.net kan je zo'n kaartje kopen, €5 rembours kosten dacht ik

Ik koop er gelijk zo'n USB lezer bij.

Gaat me weer veel geld kosten zie ik al :P, bluetooth adapter voor PC, SD kaartje.

En misschien zo'n toetsenbord :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 21:30 ]

• StanTheMan
justice_strike schreef op 07 februari 2003 @ 17:33:
... de ppc is kwa vormgeving echt mooi.
dat is een beetje het gevaar.. pocketpc is ook mooier (meer multimedia / gadget gehalte), maar het gaat erom of het handig is. na een tijdje ben je ook wel uitgekeken op de nieuwigheid/patserigheid/mooiheid

over de sd-kaartjes: ik zou geen sandisk kopen, die staan erom bekend om langzaam te zijn, incompatibel en dat ze van slechte kwaliteit zijn.

Lexar heb ik veel goeds over gelezen, maar zijn bijna niet in NL te verkrijgen. Ik heb zelf een Panasonic 256 MB, die het tot nu toe goed doet, en in een benchmark programma redelijk snel is.

Over dat handschrift herkenning, ik denk dat je als je graffiti onder de knie hebt, je daarmee het snelste kan schrijven.
(helaas komt graffiti 2 eraan in PalmOS 5.2, wat gelijk is aan Jot en dat ook op de PPC gebruikt wordt)

[ Voor 15% gewijzigd door StanTheMan op 07-02-2003 21:40 ]

Verwijderd

ik heb hem net binnen, prachtig apparaat. alleen idd de digitizer bovenaan werkt nie lekker, ik hoop dat dit verdwijnt, vind het wel een grove fout, maar kwist dat het risico er was toen ik hem bestelde.

audiopatch werkt ook ok, alleen pop geluidje bij system sounds erbij, is ook nie 100 % ok nog dus.

maaarrrrrrrrr.... het is wel een beauty hoor, damn dat scherm!

Verwijderd

Topicstarter
Probeer eens een harde reset? of de schroefjes die bovenaan zitten wat losser schroeven? Deze tips heb ik van het palmclub forum.

De mijne is trouwens vandaag verstuurd, hopelijk per TPG want dan zou ik hem morgen moeten hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 23:03 ]

Verwijderd

beide gedaan, beide hielp niet

• justice strike
waarvoor een usb flash lezer? kan dat niet via de cradle en de palm zelf??

• StanTheMan
kan wel, maar het gaat soms sneller ff snel een bestand op de kaart zetten via een reader dan de hele hotsync te moeten uitvoeren

Verwijderd

ik kan niet bluetooth voor mekaar krijgen met mijn 6310i, hij vraagt om een passkey, en ik heb al mijn mogenlijke wachtwoorden al gebruikt, weet iemand toevallig welk password er wordt bedoeld?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij moet je een code invoeren op de telefoon en deze ook gebruiken op de palm, of andersom.. om een parnetship te maken ofzo :P

Verwijderd

Klopt, je moet eerst op je toestel Bluetooth / vindbaar zijn oid aanzetten, dan vraagt je toestel om een passkey, kun je gewoon wat invoeren; daarna je Palm het ding laten zoeken, weer diezelfde key invoeren en je hebt een apparatenpaar.

Verwijderd

mijn toestel vraagt dus niet om een passkey, althans misschien een tijd geleden een keer dat ik toen wat ingevoerd heb. wat kan ik doen als ik dit niet meer weet?

• justice strike
is er trouwens een kinome player for windows? ik bedoel ik kan het wel encode maar de kwaliteit kan ik niet bekijken... en de palm emulator crashed op kinoma player!

• justice strike
hey kan in de tungsten nou alleen sd kaartjes of ook cf... want bij cnet staat dat ook cf erin kan... maar ik kan nergens een duidelijk antwoord vinden

Verwijderd

Topicstarter
Neej, das complete onzin, er kunnen SD/SDIO/MMC kaartjes in, verder niets.

BTW, ik hoop dat ik mijn Tungsten morgen krijg, gister ff bij Dixons langgeweest en daar stonf hij in de vitrine, heb er maar 1 woord voor: _/-\o_

• justice strike
hmz die usb lezers voor die sd kaartjes (en de sdkaartjes zelf) zijn zo prijsiz dat ik er echt 2 keer over moet denken ik dacht ik neem wel ff een 128 mb kaartje maar dat gaat niet zomaar :(

Verwijderd

Topicstarter
Ben je €100 kwijt idd, ik ga zwlf voor 64, 128MB koop ik er later dit jaar misschien bij voor MP3, eerst ff horen hoe het klinkt, heb hier nl. ook een MD liggen, als het goed klinkt gaat MD weg en koop ik een 128MB kaartje bij :)

Maar wil eig ook wel zo'n toetsenbord en een aluminium hardcase :P

• justice strike
aluminium hardcase doe ik zowieso wil niet dat dat ding kapot gaat als ik hem perongeluk laat vallen
toetsenbord moet ik nog bekijken maar ik wil meteen heelveel documenten en programma's erop doen... en film :P maar vind eigenlijk dat ze een betere codec moeten ontwikkelen als er met kinoma 139+- aan frames behaald kan worden dan kunnen ze ook wel een effectievere codec verzinnen (naar mijn mening)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 19:46:
Ben je €100 kwijt idd, ik ga zwlf voor 64, 128MB koop ik er later dit jaar misschien bij voor MP3, eerst ff horen hoe het klinkt, heb hier nl. ook een MD liggen, als het goed klinkt gaat MD weg en koop ik een 128MB kaartje bij :)

Maar wil eig ook wel zo'n toetsenbord en een aluminium hardcase :P
Ik heb zelf die hardcase, omdat ik hem tijdens werk in me borstzak heb zitten en die bevalt prima!!. je klikt hem thuis zo heel makkelijk uit de case in the craddle en na de sync/laden weer heel makkelijk erin.

Wat dat toestsenbord betreft, die krijg ik dinsdag binnen. Twijfelde eerst tussen die van Palm en logitech, maar ben toch voor die van palm gegaan. Ik weet niet of er al mensen zijn op dit forum die hem al hebben?

De Audiokwaliteit icm met de Aeroplayer is niet vergelijkbaar met een losse mp3 speler vind ik. Het luistert als een goede radio uitzending. Ik weet niet of daar nog verbetering in gaat komen?

Verwijderd

Topicstarter
Welk toetsenbord?, die ultra thin of die andere, als ik een keyboard koop ga ik voor de ultra thin :)

Over de geluidskwaliteit: Sound patch al geïnstalleerd?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 21:43 ]

• justice strike
ff ter vergelijking een 90 minuten film met kinoma is iets van 350 mb lang, zoals ik al eerder zei als ze inplaats van een framerate van 159 een die codec efficienter maken :P ... anyways als ik een tungsten koop (zit nu alleen nog te twijfelen tussen een dell en een tungsten (bitch die ik ook ben :P) dan denk ik dat ik een divx codec ervoor maak :P

• StanTheMan
zou relax zijn.. en knap..

maarre.. de audio kwaliteit is best ok, hoewel het niet zal kunnen tippen aan je MD. Verder moet er alleen gewoon een soort van equalizer komen voor de players, om een beetje te compenseren..

Geheugenkaartjes zijn idd vrij prijzig, heb zoals eerder gezegd in singapore een 256 mb panasonic voor +/- 160 euro erbij gekocht, en heb nu maar 100 MB over, en niet eens mp3's erop staan..

• justice strike
ja dat probleem zal ik dus ook krijgen, veel bestanden (docs pdf ppt) die erop moeten komen te staan

Verwijderd

geef mij maar toshiba e330 :) :*) , heeft volgens mij veel betere beeldkwaliteit :)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 16:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 16:13:
geef mij maar toshiba e330 :) :*) , heeft volgens mij veel betere beeldkwaliteit :)
Nuttig, goed beargumenteerde reactie, die ook geheel over het onderwerp gaat...
justice_strike schreef op 10 February 2003 @ 10:25:
ja dat probleem zal ik dus ook krijgen, veel bestanden (docs pdf ppt) die erop moeten komen te staan
Kleine waarschuwing, mocht je een groot SD kaartje kopen (> 128 mb volgens mij), dan moet je uitkijken voor problemen met Sandisk SD kaartjes. Op het forum van de palmclub staat daar wat informatie over. De Panasonic / Lexar kaartjes hebben geen problemen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 21:40:
Welk toetsenbord?, die ultra thin of die andere, als ik een keyboard koop ga ik voor de ultra thin :)

Over de geluidskwaliteit: Sound patch al geïnstalleerd?
Die ultra thin die je bij de pdashop kan kopen.

Kheb de soundpatch geinstalleerd maar nu is die Aeroplayer verlopen :(

• StanTheMan
de nieuwste werkt top..

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, Van Gend en Loss heeft mijn exemplaar nog niet afgeleverd :|

Nou jah, hopen dat ik hem morgen krijg.

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

StanTheMan schreef op 10 February 2003 @ 03:09:
zou relax zijn.. en knap..

maarre.. de audio kwaliteit is best ok, hoewel het niet zal kunnen tippen aan je MD. Verder moet er alleen gewoon een soort van equalizer komen voor de players, om een beetje te compenseren..

Geheugenkaartjes zijn idd vrij prijzig, heb zoals eerder gezegd in singapore een 256 mb panasonic voor +/- 160 euro erbij gekocht, en heb nu maar 100 MB over, en niet eens mp3's erop staan..
Wat neem jij dan allemaal mee op je pda?

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• StanTheMan
Excrusiator schreef op 10 February 2003 @ 18:36:
[...]

Wat neem jij dan allemaal mee op je pda?
vooral heel wat medische naslagwerken (grootste is een anatomie atlas van 60MB isilo formaat)..

• justice strike
hoeveel pagina's pdf zou ik op een palm kwijt kunnen (dus zegmaar op 8 mb?) en hoeveel doc's op 8 mb??

• StanTheMan
ja dat hangt er natuurlijk vanaf..

• justice strike
schatting natuurlijk :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 18:02:
Hmm, Van Gend en Loss heeft mijn exemplaar nog niet afgeleverd :|

Nou jah, hopen dat ik hem morgen krijg.
Al wat gezien ? Voor mij is de tungsten ook een serieuze kandidaat dus hoor/lees graag ervaringen.

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-02 17:32
Anders moet je eens kijken op palmclub.nl. Daar is een "officiele" (frontpage) review geschreven, en HEEL veel posts zijn er terug te vinden op 't forum, als je zoekt op "Tungsten".

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist is hij door Van Gend en Loos in mijn handen gedrukt :)

Moet zeggen: _/-\o_

Hij voelt en ziet er heel goed uit, enigste minpuntje is dat ie wat zwaar aanvoelt, maar tis dan ook de zwaarste palm op de markt :) (nog wel een stuk lichter dan PPC apparaten BTW)

Hij is nu aan het laden, op het moment dat ie klaar is (over zo'n 2 u) ga ik de desktop software installeren en ff spelen met dat ding, laat nog wel weten wat mijn indruk daar van is.

• justice strike
wat is nou het essentiele verschil tussen mmc en sd kaartjes? ik bedoel ze kunnen allebei toch in dezelfde slot en je kan er allebei data op zetten.

Verwijderd

http://pdaclub.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=9565

Staan in dat topic ook nog wat linkjes enzo.

Verwijderd

Topicstarter
justice_strike schreef op 11 February 2003 @ 18:02:
wat is nou het essentiele verschil tussen mmc en sd kaartjes? ik bedoel ze kunnen allebei toch in dezelfde slot en je kan er allebei data op zetten.
SD heeft schrijfbeveiliging en ondersteunt beveiligde bestanden (bijv. copyright MP3's), bovenien heeft SD een doorvoer snelheid van 10MB/sec tergenover 2.5MB/sec voor MMC, SD ondersteunt ook grotere formaten

SD is de opvolger van MMC, prijzen verschil is er nauewlijks dus koop gewoon SD.

Nu even met dat ding zitten spelen en scherm is echt geweldig, suerscherp allemaal.

Bijgeleverde programma's zijn ook erg goed, vooral doc's on the go is erg handig.

Verwijderd

Weet iemand of PalmOS 5 ook een Java Virtual Machine heeft?

• StanTheMan
niet standaard

Verwijderd

yezzzz, plam heeft een fix gemaakt voor het digitizer probleem, check: http://www.palm.com/suppo.../tungstent_digitizer.html

veel plezier ermee! bij mij doet ie het nu perfect. >>>>>beter laat dan nooit

• StanTheMan
supervaag dat zo'n schijnbaar hardware probleem, met een patch is op te lossen, maar natuurlijk wel goede zaak

Verwijderd

werken die backgrouds ook met os4.1.?of ben je daar verplicht de gewone achtergrond van palm te gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
StanTheMan schreef op 13 February 2003 @ 15:16:
supervaag dat zo'n schijnbaar hardware probleem, met een patch is op te lossen, maar natuurlijk wel goede zaak
Ach jah, zolang het maar opgelost is hè :)

Zoals op het palmforum al gezegd is, nu nog een MP3 player en de Tungsten is af :)

• StanTheMan
hm, eerst ook een update naar 5.2, met alle patches ingebouwd, en alle foutjes eruit... dan is ie af!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 15:18:
werken die backgrouds ook met os4.1.?of ben je daar verplicht de gewone achtergrond van palm te gebruiken?
Hoe krijg je uberhaupt die backgrounds erop??

• StanTheMan
door een launcher te gebruiken die het ondersteunt..

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 22:41

TAA

Liever IRC

Weer een stukje dichter bij een perfecte Tungsten|T; een software (!!) patch om de digitizer problemen (bovenste 5mm van het scherm) op te lossen...

http://www.palm.com/suppo.../tungstent_digitizer.html

edit:

volgende keer het topic toch maar ff teruglezen; late reactie ;)

[ Voor 17% gewijzigd door TAA op 13-02-2003 20:46 ]

Verwijderd

Wat krijg je eigenlijk allemaal als je de Tungsten koopt, ik bedoel: Cradle? Beschermdoosje, etc?

Verwijderd

Tungsten, beschermkapje (doorzichtig plastic ding), cradle, adapter met een paar andere stekkertjes erbij en software cd-roms. Volgens mij staat bij Palm op de site ook wel ergens wat er precies in de doos zit.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, op www.palm.com/nl en dan what's in the box.

Bij de voedingsadapter zitten trouwens verschillende adapter, iig een Ned en een Engelse, die andere ken ik niet :)

Verder zitten er 2 cd's bij, eentje met Palm Desktop en de drivers, op de andere staat veel bonussoftware, standaard zitten er trouwens drivers bij voor de meest gangbare bluetooth en ir telefoons, ook wel handig :)

Verwijderd

Krijg het al wat warmer door die Tungsten, maar hoelang gaat die accu mee bij weinig gebruik? (zeg eens +/-15 min p.d.)

• StanTheMan
dan wel een weekje

Verwijderd

StanTheMan schreef op 13 February 2003 @ 19:46:
door een launcher te gebruiken die het ondersteunt..
en waar kun je die vinden??

• StanTheMan
palmgear.. tik maar in zlauncher, launcherx, facer, megalauncher..

Verwijderd

Ooh nee he, heb hem net besteld (en betaald) bij takeitnow! Een review in PC-MAGAZINE 2 heeft mij over de streep getrokken en natuurlijk de prijs. De Axim zat nogal in mn hoofd door o.a. z'n mem en cpu, ppc, maar Palm/ Tungsten wint het door zijn OS-snelheid/ simpelheid, afmeting en BT! _/-\o_ Goed, nu het (SD) geheugen, welk merk (en grote?) is aan te bevelen voor de Tungsten, iemand?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zelf voor de 64mb van dane-elec, bij tweakers.net geheugen shop voor €44 incl. rembours.

Scandisk kan je beter niet nemen, schijnen wat problemen te hebben met de Tungsten.

Verwijderd

Hoe verhoudt de TT zich eigenlijk met grafische applicatie t.o.v. pocketpc's met XScale proc's? Ik ben vooral geinteresseerd in het schrijven van grafische applicaties en het maakt me eigenlijk niet uit op welk platform, als ie het maar goed en snel doet...

Verwijderd

Geheugen / Secure Digital Card 128MB (Dane-Elec) besteld, Bush bedankt voor de tip ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 23:45:
Geheugen / Secure Digital Card 128MB (Dane-Elec) besteld, Bush bedankt voor de no-Scandisk tip ;)

• pyravex
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

Ik wil eigenlijk ook wel een tungsten|T kopen maar nu vroeg ik me af of er ook iets van een Wlan expantion pack komt?
dat lijkt me nl wel ideaal. want ik doe nix met bluetooth :(

ik heb vandaag heel utrecht centrum afgelopen opzoek naar pda'S (zijn echt slecht verkrijgbaar btw!!)
toen heb ik de tungsten in me handen gehad, DAMN! das wel een heel mooi apparaatje.
schiet me nog wat te binnen
zou ik als ik er een koop een bluetooth kaartje in een pc kunnen zetten om hem zo te sync-en met outlook bv??

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• StanTheMan
ja dat kan, maar het is niet echt nuttig.. je kan het net zo goed met je cradle doen, dat gaat net zo snel, en er is weinig voordeel om het draadloos te doen

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:15

Exirion

Gadgetfetisjist

pyravex schreef op 15 February 2003 @ 17:33:
zou ik als ik er een koop een bluetooth kaartje in een pc kunnen zetten om hem zo te sync-en met outlook bv??
www.palm.com

Dit soort standaard vragen zijn toch niet nodig he...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
pyravex schreef op 15 februari 2003 @ 17:33:
Ik wil eigenlijk ook wel een tungsten|T kopen maar nu vroeg ik me af of er ook iets van een Wlan expantion pack komt?
dat lijkt me nl wel ideaal. want ik doe nix met bluetooth :(

ik heb vandaag heel utrecht centrum afgelopen opzoek naar pda'S (zijn echt slecht verkrijgbaar btw!!)
toen heb ik de tungsten in me handen gehad, DAMN! das wel een heel mooi apparaatje.
schiet me nog wat te binnen
Volgens mij waren ze daar wel mee bezig, hij accepteer SDIO dus ik neem aan dat er ook wlan kom, Bluetooth SDIO is ook beschikbaar, dus waarom niet :)

Als alles goed gaat bestel ik morgen een 64MB kaartje :), eerst ff mijn oude videokaart verkopen :P

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 21:09
Ik vind de tunsten T ook wel een mooi ding. Maar ik wil graag wlan en extra geheugen tegelijk kunnen gebruiken. Zoals bij bijv. de axim. Daarom ga ik denk ik ook voor de axim oid

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

• pyravex

pyravex

hoe staat het met de levensduur van de batt?
dat kan ik nergens vinden op de site :(

• pyravex

pyravex

is de TT als astandsbediening te gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
StanTheMan schreef op 16 February 2003 @ 14:43:
afstandsbediening voor tungsten/palm: www.pacificneotek.com (omniremote)
:)

Levensduur van de batterij is wel ok hoor, ongeveer een week met normaal gebruik staat op de site.

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:50

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik ben al effe bezig om de Tungsten te laten verbinden met mn computer, Dit heb ik werkend gekregen mbv een extra programmatje mochappp. Dit is op zich wel leuk en aardig maar ik wil het graag zonder extra programmatjes doen (tis een shareware programma en moet dat elke keer opstarten enz vink onhandig)

Zijn er users die zonder hulpprogramma's hun Tungsten met hun PC hebben laten praten ?

BTW connectie is geen probleem, een paar maken was makkelijk. Het probleem is meer een ppp verbinding oid maken zodat ik ook mail kan versturen, en internetten.

ps ik maak verbinding met de bijgeleverde bluetooth module op mn MSI KT4 ULTRA.

Oh ja ik zag een vraag over een wlan adapter, op het forum van brighthand hebben ze er een gespot bij expansys.

zie: http://www.expansys.com/product.asp?code=WLAN6060

update: ik heb het al gevonden in de forums van brighthand is er een link naar een pdfje waar het harafijn wordt uitgelegd, hier is de link naar de thread:

http://discussion.brighth...5c72ba9531&threadid=24153

[ Voor 16% gewijzigd door TTLCrazy op 16-02-2003 19:52 . Reden: update ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe het met Apacer SD kaartjes zit, zijn deze een beetje goed? ik ben nl. morgen in het centrum van A'dam en MyCom verkoopt deze kaartjes.

En koop liever in de winkel dan online :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb zojuist een Apacer 64mb kaartje gekocht, tip voor de mensen die hem als MP3 speler willen gaan gebruiken, koop een USB lezer erbij, want het gaat traaaaaaaaaaag...

Wat ik wel jammer vind is dat sommige applicaties niet op de kaart kunnen, zoals document to go, want dan wil hij niet synchroniseren..

met de PDF reader lukt dat wel, photobase alleen als je de applicatie op de handheld zet, de pics kun je kan via het computer programma wel op de SD kaart zetten.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 19:25 ]

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:05

botoo

💀 too old to die young

Een card reader om je bestanden naar je sd-card te sturen is idd geen overbodige luxe, traaaaaaaaag is nog zachtjes uitgedrukt, ik dacht de eerste keer dat ik een .ogg bestand (25MB) over wilde pompen dat 'ie vastgelopen was :(

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Een multi cardreader, iid wel handy, wat is een goed merk? Eehh, ik heb ook zo'n Lexar 128mb memory stick, gaf dat merk geen prob's bij het herkennen/uitlezen? mmm... Maar morgen komt mijn TT samen met een 7650 dus... even kijken hoe dat samen met BT gaat. 8)

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 17:31:
Wat ik wel jammer vind is dat sommige applicaties niet op de kaart kunnen, zoals document to go, want dan wil hij niet synchroniseren..
Je kunt Documents to Go wel op de kaart zetten. Verplaats WordView, SheetToGo en SlideshowToGo naar de kaart, maar laat alleen DocumentsToGo (144 kb) in het RAM staan. De synchronisatie gaat dan gewoon goed. Voor documenten kun je in de desktopclient van DocumentsToGo bij Details de locatie (bv sdkaart) aangeven.

Verwijderd

misschien een beetje een domme vraag :P

is de Palm Tungsten de opvolger van de Palm M515?

update:

Ik :| hoe dom :| :/
Was nogal een Dell fan, en ik heb die Palm eigelijk nog niet eens echt goed bekeken...

Maar nu even op de website van palm te hebben gekeken, heb ik denk ik mijn keuze gemaakt.

nu heb ik even wat vraagjes:

Is voor multiemedia de Palm geschikt dan bedoel ik, misschien kleine filmpjes van 10sec tot een minuut.

voor MP3? kan ik hem als een mp3 speler gebruiken? of moet ik toch maar een Ipod daar voor nemen...

Kan je er CompactFlash kaartjes indoen? (ik heb een Canon S40)

is het al bekent, of er uberhaupt Wlan komt de de Palm Tungsten?

alvast bedankt
ps. heeft mediamarkt groningen de palm liggen?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 10:53 ]

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Ja.
Pagina: 1 2 3 Laatste