Toon posts:

Linksys BEFW11S4 of Linksys WRT54G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een wiresless router aanschaffen en nu had ik me gefocused op de BEFW11S4 maar nu zag ik vandeweek ook de WRT54G.

Wat zou de beste keuze zijn?
Zijn er mensen die ervaring hebben met de WRT54G?
Kan die booster van Linksys ook op beide modellen gebruikt worden (ik kan het zo niet vinden op hun site).

Ik heb hier een apart topic voor gemaakt omdat ik denk dat er meer mensen met dit dilemma zitten...............

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb er zelf geen ervaring mee helaas, ik ben van plan om van de zomer op wireless te gaan. :+

Maar bekijk dit topic even:
Linksys-g of Linksys-b

[ Voor 4% gewijzigd door Attilla op 07-02-2003 10:05 ]

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

kunnen deze apparaten ook in brigde mode zodat ze functioneren als een AP zonder router ?
deze is namelijk net zo duur.. en wie weet wil ik later de router func nog eens gebruiken !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Xandrios
  • Laatst online: 10:38
==> NT :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp het niet helemaal.
De befw11s4 is een AP + cable/DSL Router met een 4 port switch.
Bij de WRT54G zie ik alleen maar dat het Router en AP is dus geen switch.
Wat is hiet het nadeel van?

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
The Linksys Wireless-G Broadband Router is really three devices in one box. First, there's the Wireless Access Point, which lets you connect Wireless-G or Wireless-B devices to the network. There's also a built-in 4-port full-duplex 10/100 Switch to connect your wired-Ethernet devices. Connect four PCs directly, or daisy-chain out to more hubs and switches to create as big a network as you need. Finally, the Router function ties it all together and lets your whole network share a high-speed cable or DSL Internet connection.

snelheid is voor wireless dus ongeveer 54/11 5 keer sneller. Maar een bestaande breedbandverbinding van 54 Mb ... ? (niet te betalen) Voor interne filetransfer misschien wireless is te doen, maar daar kun je altijd de 4 poort switch gebruiken.

ik weet de prijs niet van de 54, maar zal nog wel een stukje hoger zijn.

Voor de booster moet je ff tweakers checken:
nieuws: Linksys WSB24 802.11b signaalversterker getest

...

Verwijderd

Topicstarter
Dus eigenlijk kun je net zo goed de BEFW11S4 nemen met een goede antenne?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand al wat reviews gevonden van de WRT54G?
Dat ding heeft een maximale snelheid van 54mb, als mijn bereik minder wordt zal de snelheid omlaag gaan maar omdat ik 54mb heb ipv 11 heb ik inverhouding toch een veel groter bereik, of is dit te simpel?

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Die laatste vraag deel ik. Ik moet ook kiezen tussen die twee, maar vind vooral het bereik doorslaggevend. Ik lees in de specs wel dat de WRT54g 15dBm zendvermogen heeft, maar die specs kan ik over de BEFW11S4 niet terugvinden.

• Joch_um_all
Op http://www.54g.org/ zeggen ze dat de g standaard 60% beter bereik geeft dan b.
Ook zeggen ze: "In addition, all 54g radios have better sensitivity than current 802.11b radios, and 54g provides outstanding coverage in its 802.11b compatible mode."

Moet ik dus voor die WRT 54 gaan als ik een beter bereik wil. Of begrijp ik het verkeerd?

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:11

Beaves

Usque ad Finem

Als je geen problemen hebt met 802.11b i.p.v. g dan zou ik voor de Netgear FM117P gaan, die is als beste getest kwa feature's en bereik. Hij is alleen wel redelijk duur, zo rond de 250 Euro.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Joch_um_all
dank voor de tip. Maar dan zit ik nog steeds met de vraag of G inderdaad een beter bereik heeft.

Verwijderd

Ik heb zelf geen ervaring met de 11 Mb apparatuur, maar ben erg tevreden over de WAP54 die ik zelf sinds twee maanden heb.

Het acces point staat op zolder in een zelfgemaakte kast (hout). Als ik in de woonkamer zit (ik heb betonnen plafonds) heb ik ongeveer nog 70% bereik.
Het kopieren van een file van 400 MB duurt dan ongeveer zo'n 3/4 minuten.

Als je het alleen voor internet gebruikt heb de extra snelheid niet nodig, dus is 11 Mbs is dan voldoende.

De WAP54 is alleen een acces point en kan als bridge functioneren (koppelen twee access points). De WRT54 is een accespoint, router en 4 poorts switch, maar mist de bridge functionaliteit.

• Joch_um_all
dank voor de info.............Ik heb em gisteren gekocht. De WRT54G. Instellingen zijn wireless nog niet vlekkeloos, maar ik geloof dat em dat in de DHCP zit.........ik blijf wel ff kloten tot ik het in orde heb.

Elke zoveel minuten verlies ik contact met het AP. Ook lukt het mij op onverklaarbare reden vaak niet om het Alcatel modem aan te spreken.......

.......enfin.......Als hij het wel doet dan heb ik ook gewoon volledig 54Mbps connectie dus das wel heel mooi!

• nightwatcher_b
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 14:31

nightwatcher_b

When the wolves are crying

Wireless G komt minder ver dan de b versie. De ontvangst gevoeligheid ligt lager en het apparaat beschikt over antenne diversity (jammer genoeg). Dit betekend hij beide antennes gebruikt, je kunt dus niet zoals de b versie 1 uitgang kiezen. Als je externe antennes wilt aansluiten moet je er eigenlijk twee gebruiken. Verder valt Wireless G over lange afstanden tegen.
Een wrt54g kan niet met een andere wirelessrouter praten en ook niet met een Wap54g.
Verder kan de Wap54g niet repeaten. Dus of een draadloze verbinding naar een bedrade verbinding of bridge-mode= point to point (kan ook point to multipoint met een max van 4) met andere Wap54g's dus.
Voordeel: het is wel wat sneller mits je geen grote afstanden moet afleggen.

Verwijderd

Jochum,

Ik wil er ook een gaan kopen maar de amerikaanse versie. Daar zit een sterkere zender op. Nadeel is alleen de adapter. kun jij voor mij kijken wat ik voor een waardes moet aanhouden voor de universele adapter die ik er dan bij zou moeten.

reden om dit te weten is dat ik niet het AP wil kopen en dan zonder stroom zit, ik wil dus eerst een adapter zien te vinden.

thanks
ps misschien een klien beetje of topic
\twixter

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 12:28
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 14:51:
Jochum,

Ik wil er ook een gaan kopen maar de amerikaanse versie. Daar zit een sterkere zender op. Nadeel is alleen de adapter. kun jij voor mij kijken wat ik voor een waardes moet aanhouden voor de universele adapter die ik er dan bij zou moeten.

reden om dit te weten is dat ik niet het AP wil kopen en dan zonder stroom zit, ik wil dus eerst een adapter zien te vinden.

thanks
ps misschien een klien beetje of topic
\twixter
je moet wel ff nagaan of die sterkere zender in Nederland wel is toegestaan!

I'm not weird, I'm a limited edition

Verwijderd

lowrider,

die is nog niet toegestaan. Maar ik zie niet in waarom iemand zich daar druk over zou maken. Ik denk dat het net zoiets is als die niet goedgekeurde telefoons die je vroeger had.

Twixter

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ik heb zelf nu zo'n maand de WRT54G, en ik heb er tot nu toe nog geen enkel probleem mee gehad, ook niet met wireless (54g). Ook de switch functionaliteit is goed, echt aanzetten, configgen en draaien met die hap.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Marijn_S
  • Niet online
CAP-Team schreef op 03 september 2003 @ 18:37:
ik heb zelf nu zo'n maand de WRT54G, en ik heb er tot nu toe nog geen enkel probleem mee gehad, ook niet met wireless (54g). Ook de switch functionaliteit is goed, echt aanzetten, configgen en draaien met die hap.
Ik heb 2 dagen geleden een WRT54G besteld maar ik lees nogal veel over port-forwarding/triggering problemen. Heb jij daar geen problemen mee?

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-02 19:54
Let wel op deze link, voordat je de WRTG54 Linksys aanschaft:

Port forwarding probleem

Bij bepaalde eth.modems werkt portforwarding dus (nog) niet. Linksys Ned. moet nog nwe. firmware uitbrengen, maar dat laat lang op zich wachten, waarschijnlijk 4 e kwartaal 2003.

De kombinatie: Alcatel Speed Touch Home (niet getweaked!) en de WRTg54 doet het niet m.b.t. "portforwarding" en dit is een basic-onderdeel van een router.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Cerberus schreef op 04 september 2003 @ 00:57:
[...]

Ik heb 2 dagen geleden een WRT54G besteld maar ik lees nogal veel over port-forwarding/triggering problemen. Heb jij daar geen problemen mee?
nope.. FTP, webcam en Remote Administrator werken prima van buitenaf ...
ik heb @home en een COM21 modem.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cap-team/got/router.jpg

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

LET OP!!!

Er zit een BUG in de WRT54G !
De router raakt na zoveel tijd (soms een uur, soms 2 weken) over beladen met alle pakketjes die in en uit gaan, en verbreekt verbindingen willekeurig. De fout is erkent door Linksys NL en er wordt aan gewerkt.

Buiten dat probleem is de router echt PERFECT. Echt rete snelle verbinding en mooi in elkaar gezet.

• Marijn_S
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 14:53:
LET OP!!!

Er zit een BUG in de WRT54G !
De router raakt na zoveel tijd (soms een uur, soms 2 weken) over beladen met alle pakketjes die in en uit gaan, en verbreekt verbindingen willekeurig. De fout is erkent door Linksys NL en er wordt aan gewerkt.

Buiten dat probleem is de router echt PERFECT. Echt rete snelle verbinding en mooi in elkaar gezet.
Ik heb daar echt geen problemen mee (draait nu een paar maanden). Dus dat zal vast niet met elke router gebeuren in ieder geval.

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-02 19:54
Cerberus schreef op 01 januari 2004 @ 01:04:
[...]

Ik heb daar echt geen problemen mee (draait nu een paar maanden). Dus dat zal vast niet met elke router gebeuren in ieder geval.
Ik heb de wrt54g reeds enkele maanden en werk met Firmware Version: v2.00.8 (Amerik.versie) onder kanaal 6 en draai alleen "G-Mode" en moet zeggen dat de router zeer goed functioneert.

Er was een periode dat "Linksys" nog geen goede firmware had voor de portforwarding tussen Alcatel Speed Touch eth.modem en deze router, maar ook dat probleem is opgelost met een nwe. firmware.

Het bereik is in mijn huis zeer goed, woon in een eengezinswoning en heb de pc-room op de 1e etage en gebruik m'n laptop (met "linksys-draadloos nic") overal in huis en in de tuin!

Cijfer voor bereik in huis en om het huis is: 8

Zet de router op een centrale plek in huis (niet dicht bij de magnetron..) en hij doet het in de meeste gevallen gewoon goed. Sommige andere gebruikers hadden een slecht bereik, maar dat lijkt me iets persoonlijks..obstakels/electronica etc.

Voor meer nieuws over deze router en andere linksys apps.:

http://www.dslreports.com/forum/equip,16

Zeer waardevolle en goede site, zie ook "gehackte firmware" voor groter bereik, maar dat heb ik nog nie gedaan.. :O
Pagina: 1