Bij ons in het dorp komt verlopig en waarschijnlijk nooit breedband internet. Nu ligt in het dorpje naast ons adsl. Een vriend van mij woont daar en vond het goed op zijn internet te delen. Hij woont op ongeveer 1 km afstand, achter een bos.
We willen daar een mast neerzetten ongeveer 15 meter hoog (hoger heb je een vergunning nodig) en dan een wireless netwerk aanleggen.
Nu heb ik de laatste weken veel op gezocht en ben tot de conclusie gekomen dat ik het gewoon ga proberen te maken, lukt het niet, dan met tussenstations bij andere mensen uit ons dorp.
Nu wil ik deze staal antenne maken:
http://trevormarshall.com/biquad.htm
Met daarbij een accespoint.
Nu wilde ik eerst 2 wap11 accespoints neerzetten, deze wilde ik in amerika gaan bestellen bij www.buy.com omdat dit zo'n 50 euro pet Ap scheelt met nederland.
Nu kwam ik gisteren de nieuwe ap. van linksys tegen, de 54mbit versie
Mijn vraag is nu, wat zijn de Nadelen van deze versie.
Het gaat hier specifiek om:
WRT54G
WAP54G
En het nadeel van de WRT54G ten opzichte van de WAP54G, buiten om dat de WRT54G ook router is.
Als er geen echte nadelen aan de Linksys-g versie zitten, wil ik deze ook in amerika bestellen. Misschien zijn er nog meer mensen die dat willen?
Maar wacht natuurlijk wel de posts af.
We willen daar een mast neerzetten ongeveer 15 meter hoog (hoger heb je een vergunning nodig) en dan een wireless netwerk aanleggen.
Nu heb ik de laatste weken veel op gezocht en ben tot de conclusie gekomen dat ik het gewoon ga proberen te maken, lukt het niet, dan met tussenstations bij andere mensen uit ons dorp.
Nu wil ik deze staal antenne maken:
http://trevormarshall.com/biquad.htm
Met daarbij een accespoint.
Nu wilde ik eerst 2 wap11 accespoints neerzetten, deze wilde ik in amerika gaan bestellen bij www.buy.com omdat dit zo'n 50 euro pet Ap scheelt met nederland.
Nu kwam ik gisteren de nieuwe ap. van linksys tegen, de 54mbit versie
Mijn vraag is nu, wat zijn de Nadelen van deze versie.
Het gaat hier specifiek om:
WRT54G
WAP54G
En het nadeel van de WRT54G ten opzichte van de WAP54G, buiten om dat de WRT54G ook router is.
Als er geen echte nadelen aan de Linksys-g versie zitten, wil ik deze ook in amerika bestellen. Misschien zijn er nog meer mensen die dat willen?
Maar wacht natuurlijk wel de posts af.