Toon posts:

NEC DVD-Brander werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een DELL Dimension 8250 met een NEC 1100A DVD+RW (IDE) brander. Na een verse Windows XP installatie en Nero 5.5.10.0, wilde ik een DVD'tje proberen te schrijven. Hij gaf aan dat het gelukt was, maar ik kon hem niet lezen in m'n DVD-ROM speler.

Op de website van Nero stond dat ik versie 5.5.10.7 nodig had, omdat daar een bugfix in zat, zodat hij de DVD's in alle DVD-ROM/spelers kon lezen.

Na deze geinstalleerd te hebben, krijg ik bij het wissen en/of branden in Nero een "SCSI Target Error". Ik heb het e.e.a. uitgeprobeerd wat ik met de SEARCH kon vinden, maar geen succes.

Verder:
- Heb ik de nieuwste versies van diverse andere brandprogramma's geprobeerd (clonecd, easycd creator, primodvd (herkent m'n brander niet), DVDXCopy en natuurlijk gewoon windows XP)
- De nieuwste ASPI drivers van Adaptec geinstalleerd.
- brandt hij wel gewoon CD-R(W) zonder problemen.
- speelt de NEC 1100A wel gewoon DVD's af.

Wie heeft er een oplossing voor mijn probleem? Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 07:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even omhoogschoppen, ik heb nog steeds geen oplossing kunnen vinden :'(

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand hier ervaring mee gehad?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-03 16:12
ftp://ftp2.nero.com/wnaspi32.dll

Daarmee heb ik goeie ervaringen. Die bij je NERO in de map gooien (program files/ahead/nero geloof ik)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n harddisk maar eens opnieuw geformatteerd en direct Nero 5.5.10.7 erop gezet. Hij kan wel branden, maar m'n DVD-ROM (of een andere DVD-ROM) leest de gebrande DVD (Datawrite DVD+RW) niet.

Als ik een zo'n DVD+RW vervolgens probeer te erasen, krijg ik weer "SCSI Target error".

Wie weet een oplossing?

Die .dll file biedt helaas ook geen uitkomst.

Verwijderd

Probeer eens andere DVD media.... Princo bijvoorbeeld!
Neem voor de zekerheid een 1x DVD (+/-) r(/w).

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Hyperion het kan kloppen dat je die DVD niet kan lezen in de DVD rom speler dat heb ik namelijk ook, maar zodra ik die DVD in mn brander stop kan ik m wel lezen ;) probeer dat eens zou ik zeggen ;)

Een DVD- (DVD min) kan daarentegen wel gewoon gelezen worden in je DVD-rom speler ;)

Verwijderd

Topicstarter
De DVD-ROM die ik heb, ondersteunt zowel + als -RW. Ook in andere DVD-ROMs doen ze het niet.

Ik heb een Philips DVD+RW gekocht, maar kreeg weer een error. Ik kan hem nu niet meer erasen en/of formatteren (wat ik overigens bij geeneen van de andere beschreven DVD+RW's kan), terwijl het toch echt een DVD+RW is.

Ik heb hier: http://forum.firmware-flash.com/viewtopic.php?t=11166 ook een thread geopend, maar daar kunnen ze me ook niet helpen.

Zelfs DELL weet geen raad. Heeft iemand een ander idee? :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 18:50 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met mijn NEC. Is er inmiddels een oplossing voor het erasen van een DVD+RW ? Nero zegt bij een +RW dat er "geen media aanwezig is". Terwijl als ik er een DVD+R of een CD+RW inleg hij het gewoon doet.

HEt lijkt net alsof hij een gebrande DVD+RW niet meer ziet als je hem in de brander legt (ook afspelen niet dus). :?

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem, heb een:
DELL 1100A DVD+RW (IDE) brander en Nero 5.5.10.15.

Dat K... ding produceert DVD+RW's die niet in een ANDERE drive te lezen zijn.
Ook het wissen van een DVD+RW gaat niet, al 2 DVD+RW verknoeit.
Ook ik krijg een "SCSI Target Error" in Nero.
Heb ook de bijgeleverde Easy CD Creator geprobeert, die wist ook niet en
geeft niet eens een foutmelding.

Ik heb ook in een Philips DVD-writer geprobeerd de DVD te wissen, ook geen
succes.

De DVD's waren overigens wel op het (Nero) DVD_ROM(UDF 1.0.2) formaat gebakken om op mijn standalone DVD speler af te kunnen spelen.

Als de 1100A niet betrouwbaarder wordt vind ik het een miskoop!

Wie weet een oplossing.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:23
Probeer eens je IDE driver te vervangen door de standaard driver van Microsoft. Dat was bij mij de oplossing met m'n Nforce2 chipset.

• joey2
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05-2024
als het probleem alleen met dvd +rw is kijk dan met dvdinfo als er geen mediacode opstaat is dat het probleem
ik heb de dvd+rw in een andere brander gebruikt en daarna stond er wel een mediacode op
als je 'm dan snel formatteerd met de nec en er weer wat opzet blijft de mediacode er op staan en doet hij het wel overal in

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lees eens [rml][ Ervaringen] NEC ND-1100(A)/1300 DVD branders[/rml]
Daar wordt dit probleem besproken.

(Vanaf Pagina 3 voor degene die niet willen zoeken)

[ Voor 20% gewijzigd door Paquito op 02-05-2003 14:52 ]

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 00:01
DELL=HELL

ff offtopic

Neem gwoon een zelfbouw ding, of MEDION :P

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:58

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De NEC drives hebben problemen, check: http://delltalk.us.dell.c...=by_date_ascending&page=1

Anyways, ik had er ook last van. DVD+RW kon ik 1 maal beschrijven, wissen ging niet en opnieuw beschrijven lukte ook niet. In bovenstaande thread hebben mensen ook last van 'SCSI target error' en/of 'Power calibration error'. Mijn oplossing was de drive ruilen, de nieuwe drive doet het wel goed, de verklote DVD+RWs kon ik gewoon wissen en hergebruiken, gelukkig.

Dus, mail Dell ff dat je een brakke NEC hebt en dat je hem wilt ruilen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Pagina: 1