Maar het is mijn mod die op de foto staat. En het is bovendien aan mij gerichtVerwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 15:03:
[...]
Boeie, we hebben precies dezelfde mod...
Bovendien komen alle ideeën van mij
Verwijderd
(Y) goed gedaan man, orgineel!
Modbreak: Nieuwe policy m.b.t. reacties in CME-showtopics
Modbreak: Nieuwe policy m.b.t. reacties in CME-showtopics
[ Voor 68% gewijzigd door m-m op 22-02-2003 20:13 ]
Tering!
Vet man. Echt wel gaaf. Enne, blauwe ledjes zijn ZOOO GAAF!!!
Vet man. Echt wel gaaf. Enne, blauwe ledjes zijn ZOOO GAAF!!!
ja deze is wel erg fel. En het is een heel oud tobo zoals ik zie, ik had het gedaan op een iets wat nieuwere (sorry JaperVerwijderd schreef op 07 February 2003 @ 18:52:
Ziet er goed uit... Maar ik vind een neonstring toch iets mooier effect geven
Verwijderd
Wow, mooi gedaan
Ziet er ook beter uit dan een glowwire imho...
Doet er me aan denken dat ik hier ook nog wel wat blauwe ledjes heb rondslingeren
Doet er me aan denken dat ik hier ook nog wel wat blauwe ledjes heb rondslingeren
Hoe ziet dat er nou van boven uit ?
Het lijkt me niet zo mooi verdeeld als glowwire ?
Het lijkt me niet zo mooi verdeeld als glowwire ?
offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 15:03:
[...]
)[/quote]
Doet me een beetje aan die DE reclame denken ...
[quote]
- Het is mijn idee !
+ Het is jouw idee, maar ik heb het bedacht.
[/quote]
[quote]Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 15:03:
[...]
Doet me een beetje aan die DE reclame denken ...
[quote]
- Het is mijn idee !
+ Het is jouw idee, maar ik heb het bedacht.
[/quote]
[ Voor 28% gewijzigd door Sine op 08-02-2003 20:51 ]
Sine, dat is Kanis & Gunnik. 
Geeft niet jij kwam met de reclame, maar ik heb het merk erbij bedacht
Geeft niet jij kwam met de reclame, maar ik heb het merk erbij bedacht
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Celmis, ik heb dit toetsenbord zoals je kon lezen woensdag of dinsdag gekocht, dus het is geeeen oud toetsenbordCelmis schreef op 08 February 2003 @ 19:07:
[...]
ja deze is wel erg fel. En het is een heel oud tobo zoals ik zie, ik had het gedaan op een iets wat nieuwere (sorry Japer)

mag ik een duidelijkere foto? of een toetsenbord schema met kruisjes waar de leds zitten?
en hoeveel ledjes heb je gebruikt?
LEZEN, hierboven staat ergens hoeveel ledjes ik heb gebruiktG33rt schreef op 09 February 2003 @ 15:18:
mag ik een duidelijkere foto? of een toetsenbord schema met kruisjes waar de leds zitten?

Sorry voor de brakkigheid, maar paint maakt niet zulke leuke jpg's
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 08:38 . Reden: piclocatie veranderd ]
Ehm, ik had nog ongeveer 1 minuut de tijd, voordat mn pa fijn de telefoonstekker eruit ging halen, omdat nog steeds het inetw8woord erin stond opgeslagen, wat hij zogenaamd al 3 keer weggehaald had.
Maar hij had het dus verkeerd gedaan, daarom lukte het hem niet. Snappie?
Anyway, het is te zien, dus niet zeuren
Maar wat voor weerstanden moeten er nou in, en zijn dan gewone normale of speciale weerstanden?
Verwijderd
Speciale weerstanden die 5 watt kunnen dissiperen ('weggooien'), een normale weerstand zou veel te heet worden.
* Kr3Kr !
maareh, ik denk dat ik dat ook ga doen. ik heb nl. een logitech elite, en daar past geen glowwire in
[ Voor 4% gewijzigd door Kr3Kr op 20-02-2003 19:49 ]
Je had helemaal niet dat molex kabeltje kapot hoeven knippen. Je kon ook gewoon kabeltjes achter in het molex stekkertje douwen (is veel makkelijker).
P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.
en lekker veiligmark10123 schreef op 20 februari 2003 @ 19:52:
Je had helemaal niet dat molex kabeltje kapot hoeven knippen. Je kon ook gewoon kabeltjes achter in het molex stekkertje douwen (is veel makkelijker).
koop dan meteen een molex-contra stekkertje
Kan aan mij liggen en ik zou ook niet precies weten hoeveel ohm potmeter je moet hebben maar ik heb gister een 1k ohm potmetertje gehaald en die koste nog geen euroVerwijderd schreef op 07 February 2003 @ 07:19:
[...]
en probleem 2 is, ik heb gewoon geen geld om die potmeter te kopen, ik had het al wel in gedachte natuurlijk, dat is namelijk nog veel vetter, gewoon met een potmeter de ledjes dimmen enzo.
maarre ff w88 tot de volgende maand, dan krijg ik weer geld van mn pa
Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg
Maar Kr3kr kan wel meer niet (bv op tijd voor een toets komen, nietwaar
Maar over dat tobo: erg leuk gedaan. Mijn tobo is al blauw en doorzichtig, dus kan ik volstaan met een paar witte ledjes. Goed idee, ik denk dat ik het maar even suptiel jat
[ Voor 36% gewijzigd door the_shadow op 21-02-2003 08:40 ]
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Verwijderd
Das is super gaaf... Dure grap?? die leds allemaal?
Jah idd ken je letters nog zien? en als je s'avonds op bed gaat zijn je ogen ook blauw cker?
en zie je ook blauw?
maar heel goed gedaan geef een 9.9
Jah idd ken je letters nog zien? en als je s'avonds op bed gaat zijn je ogen ook blauw cker?
en zie je ook blauw?
Zit iedereen hier bij elkaar in de klas ofzoThe_Shadow schreef op 21 February 2003 @ 08:35:
[...]
Maar Kr3kr kan wel meer niet (bv op tijd voor een toets komen, nietwaar).
...
Maar ook BillsGate zegt dat dat een mooi toetsenbord is. Nu is voor mij iedereen die een soldeerbout vast kan houden en er ook daadwerkelijk iets mee kan maken een held.
* Twan V heeft een hele zondagmiddag besteed aan drie blauwe ledjes in een toetsenplank.
En eindelijk werkte het! Een week later gaat er een glas wijn over: Einde oefening...
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
Als je dan die kabeltjes erin hebt zitten EN GOED.. Dan kan je het altijd nog af tapen met isolatie tape. Heb ik ook gedaan. En het is maar 12 volt daar kun je niet dood aan gaan ofzo.Kr3Kr schreef op 20 februari 2003 @ 20:34:
[...]
en lekker veilig
P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.
Kr3Kr schreef op 20 February 2003 @ 20:34:
[...]
en lekker veilig
Ik zei dus, ik heb helemaal geeeeen geld, zelf schuld bij RembooooKabalA! schreef op 20 februari 2003 @ 20:48:
[...]
Kan aan mij liggen en ik zou ook niet precies weten hoeveel ohm potmeter je moet hebben maar ik heb gister een 1k ohm potmetertje gehaald en die koste nog geen euro
Ik ben 10 euro voor het tobo kwijt geweest en 7,50 voor de elektronica enzo niet duur dus. Dat blauwe valt verder wel mee hoor, af en toe uitzetten zodat je niet helemaal gek wordtVerwijderd schreef op 21 februari 2003 @ 10:15:
Das is super gaaf... Dure grap?? die leds allemaal?
en zie je ook blauw?
Nou Celmis, Remboooo en ik wel, maar Kr3Kr niet iig.
Verwijderd
Mooi gedaan heb je ook een schakellaartje dat je het uit kan zetten? voor het geval je je gaat irriteren, ik begrijp best dat je een keer wilt gaan slapen en je pc aan wilt laten staan (ik zou niet kunnen slapen).
Verwijderd
en hoe vaak heb jij er overgedaan om die plastic "dopjes" weer allemaal op de plaats terug te krijgen?? ik 3 keer elke keer met me mouw er over... en daarna ben je er een kwijt... ik ehb dus nu geen pause toets meer!!:(
Ik heb hier helaas nog geen geld voor zoals misschien wel bekend is, als die potmeter en schakelaar er een keertje inkomen meld ik het vanzelf welVerwijderd schreef op 21 February 2003 @ 23:19:
Mooi gedaan heb je ook een schakellaartje dat je het uit kan zetten? voor het geval je je gaat irriteren, ik begrijp best dat je een keer wilt gaan slapen en je pc aan wilt laten staan (ik zou niet kunnen slapen).
Dit is een tobo van Safeway en het is echt geweldig, de rubbertjes vallen precies goed, voor alle toetsen ben je een minuutje bezigVerwijderd schreef op 21 February 2003 @ 23:23:
en hoe vaak heb jij er overgedaan om die plastic "dopjes" weer allemaal op de plaats terug te krijgen?? ik 3 keer elke keer met me mouw er over... en daarna ben je er een kwijt... ik ehb dus nu geen pause toets meer!!:(
hoe sterk moeten die weerstanden nou zijn, er staan zoveel verschillende in dit topic
zou je een simpel schema kunnen maken met waar de weerstandjes enzow moeten komen ? PLZ
/offtopic
Kijkt naar eigen toetsenbord en ziet aardig wat rotzooi erin liggen, blek, moet er niet aan denken dat het dan ook nog blauw oplicht.
/offtopic
Maar hoe heb je het voor elkaar gekregen dat je de LED's niet fijnprakt onder je toetsen? Nogal wazige pics vandaar.
Kijkt naar eigen toetsenbord en ziet aardig wat rotzooi erin liggen, blek, moet er niet aan denken dat het dan ook nog blauw oplicht.
/offtopic
Maar hoe heb je het voor elkaar gekregen dat je de LED's niet fijnprakt onder je toetsen? Nogal wazige pics vandaar.
Speed kills, but beauty lives forever...
De toetsen zitten in die rondjes die je op de foto ziet, daar passen ze net tussen, en de pootjes van de leds ook, dus dat is precies goed aan het toetsenbordkimjansen schreef op 23 February 2003 @ 17:00:
/offtopic
/offtopic
Voor de mensen die hetzelfde tobo willen halen, ik heb het bij de citysystems in nijmegen gehaald, er zit er volgens mij ook 1 in apeldoorn
idd apeldoorn is ook vertegenwoordigd, maar wat hoe sterk zijn je uiteindelijke weerstanden nou?
Ik heb 1 plus draad en 2 mindraden, op de eerste mindraad zitten 7 leds met een weerstand van 10 ohm 5 watt dissiperend, en aan de andere mindraad zitten 20 leds, daar zit een weerstand van 3.3 ohm aan die 5 watt dissipeert.
Zie je de letters nog wel? Of kun je ook blind typen ?
Lijkt me namelijk wel minder als je dat niet kan, ziet er wel gelikt uit.
Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I
Verwijderd
Het is handig het hele topic te lezen voordat je zoiets neerzet.Keesr schreef op 25 February 2003 @ 21:17:
Zie je de letters nog wel? Of kun je ook blind typen ?
Ik kan hetVerwijderd schreef op 06 February 2003 @ 23:39:
[...]
Maar welke tweaker kan er nou niet blind typen, hè
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 22:30 . Reden: laatste zin toegevoerd ]
Verwijderd
Je moet het gewoon goed doen. 100% van de tijd dat je tobo openlicht de kant waar de dopjes inzitten ondersteboven & horizontaal houden (ik heb al 2 tobo's gemodVerwijderd schreef op 21 February 2003 @ 23:23:
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 22:35 ]
openlichtVerwijderd schreef op 25 February 2003 @ 22:34:
[...]
Je moet het gewoon goed doen. 100% van de tijd dat je tobo openlicht de kant waar de dopjes inzitten ondersteboven & horizontaal houden (ik heb al 2 tobo's gemod).

Verwijderd
toffe mod
ik ga ook zoiets doen.
Allen ga ik onder alle toetsen een ledje maken die reageren, op de toets aanslagen.
misschien wel met div gekleurde leds.
ik ga ook zoiets doen.
Allen ga ik onder alle toetsen een ledje maken die reageren, op de toets aanslagen.
misschien wel met div gekleurde leds.
Waarom heb je niet die 3 leds van je Caps Scroll en Num veranderd?
Voor de rest ziet et er wel geinig uit.
Verwijderd
ziet er zeker stoer uit!!
en zeker voor dat geld. Je zou eigenlijk een toetsen bord met zo'n scroll wieltje moeten hebben en deze dan als dimmer gebruiken. is alleen erg duur denk ik (alleen het moederbord al). maar dan heb je wel wat!
en zeker voor dat geld. Je zou eigenlijk een toetsen bord met zo'n scroll wieltje moeten hebben en deze dan als dimmer gebruiken. is alleen erg duur denk ik (alleen het moederbord al). maar dan heb je wel wat!
Hiernaar wordt een te laag voltage gestuurd, dus kan het ledje er helemaal niet op branden...Lethal schreef op 03 March 2003 @ 21:43:
Waarom heb je niet die 3 leds van je Caps Scroll en Num veranderd?
geen blauwe of ook geen enkele andere led, zitten er dan low current leds in ofzo?
bij mij moeten die rood worden
Uhm, k snap et niet...JBplap schreef op 05 maart 2003 @ 18:17:
geen blauwe of ook geen enkele andere led, zitten er dan low current leds in ofzo?
Verwijderd
Hij vraagt of er ook geen andere leds in kunnen...
En hij wil er zelf rooie inhebben...
(Bij mij werken de blauwe bij de weg wel als cap, num en scroll lock... Veel te fel eigenlijk ook nog, maar dat moet ik nog ff wegwerken
En hij wil er zelf rooie inhebben...
(Bij mij werken de blauwe bij de weg wel als cap, num en scroll lock... Veel te fel eigenlijk ook nog, maar dat moet ik nog ff wegwerken
Verwijderd
kan iemand een duidelijk schema van deze mod maken? ik zou het ook graag gaan doen maar ik zou een schema willen.
Greetz Squicky
Greetz Squicky
ik kan het zelf ook wel uitleggen:
Het ging dus om het feit dat Jasperde_lange zijn caps en num niet gemod kreeg door er andere in te doen omdat dta niet werkte.
Dus zeg ik omdat er voor gewone leds te weinig spaning loopt, of als hij er low current leds (leds die op een lager voltage lopen) in doet of het dan wel werkt
Het ging dus om het feit dat Jasperde_lange zijn caps en num niet gemod kreeg door er andere in te doen omdat dta niet werkte.
Dus zeg ik omdat er voor gewone leds te weinig spaning loopt, of als hij er low current leds (leds die op een lager voltage lopen) in doet of het dan wel werkt
Ik geloof dat er al iemand aan bezig is, ik ga het niet zelf doen, dus in afwachting van diegene.Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 23:30:
kan iemand een duidelijk schema van deze mod maken? ik zou het ook graag gaan doen maar ik zou een schema willen.
Greetz Squicky
www.theforumisdown.com <== alleen als het kleiner is dan 50kb
Flying High!
Verwijderd
Ik heb een schema (niet echt duidelijk
maarja.) ik wil het alleen nog kunnen uploaden. het is 645 kB groot. kan er ook niet aan doen.

Verwijderd
Misschien opslaan als gif/jpeg? En dan uploaden naar www.theforumisdown.com of www.picserver.tk
En als het echt niet past mail je hem maar naar mij (mr_theezakje_AT_hotmail.com) en dan post ik hem hier wel
En als het echt niet past mail je hem maar naar mij (mr_theezakje_AT_hotmail.com) en dan post ik hem hier wel
Verwijderd
Ziet vet uit !!! Is het niet te fel! Anders ga ik ook eens proberen als ik mijn nieuwe zwart met silveren toetsenbord heb!
Ehm, Remboooo, kun je voor hem niet heel ff tijdelijk een accountje aanmaken op je server voor dat schematje?Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 23:20:
ik kan die foto's niet uploaden want die is te groot. Uw e-mail adres klopt niet.
Enneh, Squicky, ben jij degene die ik in mn MSN lijst heb staan, anders kun je hem ook een keertje msnnen. Of naar mij mailen, want mijn adres staat dus gewoon in msn.
Verwijderd
Nice modje
Heb je er ook een schema van??
Heb je er ook een schema van??
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 18:23 ]
En nog steeds zoeken mensen hier een fatsoenlijk schema voor. waaronder ik mezelf ook kan rekenen. Kan dat hier dan aub gepost worden? Squicky heb ik al gemaild maar die reageert niet.
edit: Ik zie net het fotoschema van Rembooo staat. Dat helpt al een eind. Misschien is een getekend schema mogelijk? Dan kan ik het zelf verder we oplossen.
O ja, de spanning die naar het ToBO loopt is toch 5 volt?
edit: Ik zie net het fotoschema van Rembooo staat. Dat helpt al een eind. Misschien is een getekend schema mogelijk? Dan kan ik het zelf verder we oplossen.
[ Voor 38% gewijzigd door Quintus op 27-03-2003 12:58 ]
Unknown
Mag ik hieruit concluderen dat de blauwe lijnen op de foto van Rembooo hier wat boven de 2 min lijnen zijn en de Rode de plus.Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 21:08:
Ik heb 1 plus draad en 2 mindraden, op de eerste mindraad zitten 7 leds met een weerstand van 10 ohm 5 watt dissiperend, en aan de andere mindraad zitten 20 leds, daar zit een weerstand van 3.3 ohm aan die 5 watt dissipeert.
Unknown
Dat klopt ja.Quintus schreef op 27 March 2003 @ 13:16:
[...]
Mag ik hieruit concluderen dat de blauwe lijnen op de foto van Rembooo hier wat boven de 2 min lijnen zijn en de Rode de plus.
En er loopt inderdaad 5 volt over, gewoon uit de voeding van de computer gehaald
Remboo: wat voor tobo heb jij, ik geloof geen safeway, dus precies dezeflde mod is het niet
Verwijderd
Op welk e-mail adres heb je me dan gemaild want ik heb niets gehad. Mail me maar op osmama@hotmail.comQuintus schreef op 27 maart 2003 @ 12:55:
En nog steeds zoeken mensen hier een fatsoenlijk schema voor. waaronder ik mezelf ook kan rekenen. Kan dat hier dan aub gepost worden? Squicky heb ik al gemaild maar die reageert niet.
Remboooo heeft het in tsjechie gehaald, dus zal wel een of ander vaag merk zijn
En Squicky, je broer werkte toch ergens aan?
-edit-
Ik vind Remboooo's schema wel duidelijk genoeg eigenlijk... Wat vinden jullie er niet duidelijk aan dan? Polariteit van de LEDs is wel duidelijk doordat blauw de min is en rood de plus, en het aantal LEDs dat aan elk van de draden hangt staat er links naast.
En Squicky, je broer werkte toch ergens aan?
-edit-
Ik vind Remboooo's schema wel duidelijk genoeg eigenlijk... Wat vinden jullie er niet duidelijk aan dan? Polariteit van de LEDs is wel duidelijk doordat blauw de min is en rood de plus, en het aantal LEDs dat aan elk van de draden hangt staat er links naast.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 11:50 ]
Verwijderd
Is best wel duidelijk hoor. maar wat voor draad heb je voor de stroom? je hebt toch niet gewoon zo'n molex connector.
Ik zie een witte draad van ps/2 en een zwarte voor de ledjes maar heb je die draad gewoon gekocht ergens in de winkel zodanig dat je die kan aansluiten op je molex?
Ik zie een witte draad van ps/2 en een zwarte voor de ledjes maar heb je die draad gewoon gekocht ergens in de winkel zodanig dat je die kan aansluiten op je molex?

Verwijderd
Ik heb in mn case een female 'adapteraansluiting' gemod waar 5 volt uit komt, die is intern verbonden met een molex. In mn toetsenbord heb ik precies hetzelfde (female) connectortje, en daartussen zit dus een 2-aderig draadje met aan allebei de kanten een male adapterstekkertje.
waar heb je in godsnaam een schema voor nodigQuintus schreef op 27 March 2003 @ 12:55:
ti's gewoon een hoop parallel geschakelde ledjes met een flinke weerstand ervoor, zo moeilijk is dat toch niet dacht ik zo
Verwijderd
Ik weet dat dat een beetje een oude post is, maar zou je mij wat foto's kunnen mailen van jou tobo ( arjan.a@planet.nl ) Ik vraag me namelijk af hoe jij je tobo blauw en doorzichtig hebt gekregen (dat wil ik ook:PThe_Shadow schreef op 21 February 2003 @ 08:35:
[...]
Maar Kr3kr kan wel meer niet (bv op tijd voor een toets komen, nietwaar).
Maar over dat tobo: erg leuk gedaan. Mijn tobo is al blauw en doorzichtig, dus kan ik volstaan met een paar witte ledjes. Goed idee, ik denk dat ik het maar even suptiel jat.
Verwijderd
Hehe, is ook een goed id, maar wordt het dan niet allemaal TE offtopic:P post hem dan bij de "kleine mods thread"
Idd, het is ook doodsimpel, ik heb de mod ook zonder een schema gemaakt.OverSoft schreef op 31 maart 2003 @ 16:59:
[...]
waar heb je in godsnaam een schema voor nodig
ti's gewoon een hoop parallel geschakelde ledjes met een flinke weerstand ervoor, zo moeilijk is dat toch niet dacht ik zo
Je hebt mailVerwijderd schreef op 30 March 2003 @ 19:47:
[...]
Op welk e-mail adres heb je me dan gemaild want ik heb niets gehad. Mail me maar op osmama@hotmail.com
Unknown
Verwijderd
WTF! ik heb geen mail aangekregen. add me dan maar op msn: hans__peeters@hotmail.com (let op de 2 _ ).
Zonder spaties toegevoegd, welkom in de lijst POWERjos2Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 15:05:
WTF! ik heb geen mail aangekregen. add me dan maar op msn: hans__peeters@hotmail.com (let op de 2 _ ).
Unknown
Verwijderd
in de lijst POWERjos2?Quintus schreef op 03 April 2003 @ 18:57:
[...]
Zonder spaties toegevoegd, welkom in de lijst POWERjos2

neej das je profielnaam.
Bijdeweg ik heb je mail ontvangen. Dank daarvoor.
Unknown
Verwijderd
Kan je een ccfl ook op het lichtnet aansluiten, zo ja, hoe? Ik wou hem namelijk op mijn tobo laten schijnen (een blacklight ccfl) nadat ik mijn tobo heb ingesmeerd met uvreflecterende verf. Maar hoe zorg ik dat die ccfl niet gelijk door brandt?
Verwijderd
Ga naar de winkel vraag een blacklight en betaal.Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 22:29:
Kan je een ccfl ook op het lichtnet aansluiten, zo ja, hoe? Ik wou hem namelijk op mijn tobo laten schijnen (een blacklight ccfl) nadat ik mijn tobo heb ingesmeerd met uvreflecterende verf. Maar hoe zorg ik dat die ccfl niet gelijk door brandt?
Of je van een pc ccfl op 230V kan aansluiten weet ik niet.
ligt aan hoe je em krijgt, en dat kun je waarschijnlijk altijd navragen bij de lampjesboer waar je em haalt
Verwijderd
Ligt het aan mij? ik snap het niet helemaalVerwijderd schreef op 06 April 2003 @ 22:55:
ligt aan hoe je em krijgt, en dat kun je waarschijnlijk altijd navragen bij de lampjesboer waar je em haalt
Ja hoor, ben er verder nog niet mee bezig geweest ik moet eerst de leds van de IA maar eens hebben.
Wat me wel opviel is het volgende; in je schema zitten de weerstanden op de plus lijn dat is ook normaal volgens mij. Maar als ik het fotoschema van Remboooo bekijk zitten daar de weerstanden op de min lijn zie quote hieronder.
Quintus --> Mag ik hieruit concluderen dat de blauwe lijnen op de foto van Rembooo hier wat boven de 2 min lijnen zijn en de Rode de plus.
Jasperde_Lange --> Dat klopt ja.
Welk schema klopt er nu eigenlijk en waarom? Hij lijkt me vreemd om weerstanden na de leds te plaatsen.
Unknown
Verwijderd
Mijn schema is gemaakt door iemand die elektronika heeft gestudeerd en die ook een elektronika zaak heeft (iets in de naart toch) dus ik denk wel dat mijn schema goed is.
Een weerstand is toch om de stroom mindersterk te maken he? een voorschakelweerstand dacht ik dat het heet.
Ik weet ook niet welk schema goed is
Ik wou mijn tobo ook gaan modden maar ik was laatst aan het solderen. ik had mijn soldeerbout neergelegt op mijn computertafel (naast mijn tobo) en ineens valt dat ding om. recht op mijn tobo nu is er een deel weggebrand bij de spatie
Een weerstand is toch om de stroom mindersterk te maken he? een voorschakelweerstand dacht ik dat het heet.
Ik weet ook niet welk schema goed is
Ik wou mijn tobo ook gaan modden maar ik was laatst aan het solderen. ik had mijn soldeerbout neergelegt op mijn computertafel (naast mijn tobo) en ineens valt dat ding om. recht op mijn tobo nu is er een deel weggebrand bij de spatie

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 01:23 ]
Ja het werkt wel bij jou, maar het zijn VOORschakelweerstanden. Dus lijkt het me dat als je ze er achter plaatst dat het wel werkt maar dat de leds op den duur sneller kapot gaan.Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 09:27:
[...]
Ik heb de weerstanden aan de min draad zitten net als Remboooo, en dat blijkt prima te werken
Of zit er verschil in het gebruik tussen dissipierende weerstanden en standaard koolstofvoorschakelweerstanden?
Misschien dat Jasper of Remboooo dat kan testen door de weerstanden eens aan de pluslijn(en) te hangen?
Unknown
Verwijderd
Ok, ik heb effe een hele stomme vraag.
Ik wil effe leren ledjes solderen dus ik wil effe gewoon 4ledjes aan elkaar hangen. maar hoe moet dat?
Solderen. ja snap ik ook.
Moet het zo:
l+ -l
l l
l____+ledje-____-ledje+____+ledje-____l
Of zo:
l+ -l
l l
l____+ledje-____+ledje-____+ledje-____l
???
Ik wil effe leren ledjes solderen dus ik wil effe gewoon 4ledjes aan elkaar hangen. maar hoe moet dat?
Solderen. ja snap ik ook.
Moet het zo:
l+ -l
l l
l____+ledje-____-ledje+____+ledje-____l
Of zo:
l+ -l
l l
l____+ledje-____+ledje-____+ledje-____l
???
+ - <--------------------------------------------------------------------|
|----weerstand-----+Ledje- ----------+Ledje- ----------+Ledje-|
Draadje van de plus van de voeding naar de juiste weerstand dan naar de plus (lange poot) van de led van af de min naar de plus van de volgende led enz. De laatste min naar de min van de voeding.
De weerstand hangt af van het aantal leds, de spanning van de bron en het verbruik van de leds.
Volgens mij staat er in de faq ook van allles over. Suc7
|----weerstand-----+Ledje- ----------+Ledje- ----------+Ledje-|
Draadje van de plus van de voeding naar de juiste weerstand dan naar de plus (lange poot) van de led van af de min naar de plus van de volgende led enz. De laatste min naar de min van de voeding.
De weerstand hangt af van het aantal leds, de spanning van de bron en het verbruik van de leds.
Volgens mij staat er in de faq ook van allles over. Suc7
Unknown
Verwijderd
Als ik die tobo led mod ga doen wil ik stroom nemen van mijn ps/2. kan dat? Of hoe moet ik het anders doen?
dat zal je ps2 lijn niet trekken een halve ampere je zult het met een extra draadje moeten doen
Verwijderd
Naar het schijnt trekt mijn ps/2 lijntje het wel. Maar ik weet nog niet zeker of ik het ga doen hoor. zal wel zien.JBplap schreef op 08 April 2003 @ 17:15:
dat zal je ps2 lijn niet trekken een halve ampere je zult het met een extra draadje moeten doen
Een ps/w poortje levert net genoeg energie voor je 3 "lock" lichtjes. Voor 27 leds is het echt onmogelijk.Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 17:20:
[...]
Naar het schijnt trekt mijn ps/2 lijntje het wel. Maar ik weet nog niet zeker of ik het ga doen hoor. zal wel zien.
En mensen, ik zou eerst jezelf iets meer leren over elektronica e.d. <wat vast in de FAQ staat> voordat je hieraan begint, niet dat er veel fout kan gaan, maar als er iets verkeerd zit kun je zelf uitzoeken waar het probleem zit.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 08:45 ]
Op hoeveel volt horen jouw leds te lopen
mijne op 4.5 en met jouw weerstanden voor 3.5v heb ik echt maar heel weinig effect, volgens bedanski lopen jouw leds op 3.5v maar in het begin van het topic zei je dat je het op 4v kon houden
kan ik dus mijn leds op bv 5v laten lopen
mijn shift werkt niet ;s
mijne op 4.5 en met jouw weerstanden voor 3.5v heb ik echt maar heel weinig effect, volgens bedanski lopen jouw leds op 3.5v maar in het begin van het topic zei je dat je het op 4v kon houden
kan ik dus mijn leds op bv 5v laten lopen
mijn shift werkt niet ;s
Verwijderd
Of je weerstanden nou voor of na de leds poot maakt helemaal niets uit (Natuurkunde 2e klasQuintus schreef op 07 April 2003 @ 13:05:
[...]
Ja het werkt wel bij jou, maar het zijn VOORschakelweerstanden. Dus lijkt het me dat als je ze er achter plaatst dat het wel werkt maar dat de leds op den duur sneller kapot gaan.![]()
Of zit er verschil in het gebruik tussen dissipierende weerstanden en standaard koolstofvoorschakelweerstanden?
Misschien dat Jasper of Remboooo dat kan testen door de weerstanden eens aan de pluslijn(en) te hangen?

En weerstanden dissiperen altijd, anders zouden het geen weerstanden zijn. Het enige speciale aan deze weerstanden is dat ze geschikt zijn om grote hoeveelheden energie 'weg te flikkeren', omdat een normale weerstand in deze schakeling behoorlijk heet gaat worden.
Heb weinig natuurkunde gehad op school en zeker niet over ledsVerwijderd schreef op 17 April 2003 @ 22:01:
[...]
Of je weerstanden nou voor of na de leds poot maakt helemaal niets uit (Natuurkunde 2e klas).
En weerstanden dissiperen altijd, anders zouden het geen weerstanden zijn. Het enige speciale aan deze weerstanden is dat ze geschikt zijn om grote hoeveelheden energie 'weg te flikkeren', omdat een normale weerstand in deze schakeling behoorlijk heet gaat worden.
Iig bedankt voor de uitleg. Nu nog wachten op de leds van de Spacy IA.
(ja ik heb ze nog steeds niet)
Unknown