Toon posts:

[cm] Tobo led mod

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 429 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice modje _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Heb je er ook een schema van??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schema:

Afbeeldingslocatie: http://foto.rembo.servehttp.com/schematobo.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat je het geduld hebt voor zo'n schema... Dat kan ik nou niet opbrengen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:05

Quintus

Eg wel! Dus....

En nog steeds zoeken mensen hier een fatsoenlijk schema voor. waaronder ik mezelf ook kan rekenen. Kan dat hier dan aub gepost worden? Squicky heb ik al gemaild maar die reageert niet.

edit: Ik zie net het fotoschema van Rembooo staat. Dat helpt al een eind. Misschien is een getekend schema mogelijk? Dan kan ik het zelf verder we oplossen.

O ja, de spanning die naar het ToBO loopt is toch 5 volt?

[ Voor 38% gewijzigd door Quintus op 27-03-2003 12:58 ]

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus

Quintus

Eg wel! Dus....

Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 21:08:
Ik heb 1 plus draad en 2 mindraden, op de eerste mindraad zitten 7 leds met een weerstand van 10 ohm 5 watt dissiperend, en aan de andere mindraad zitten 20 leds, daar zit een weerstand van 3.3 ohm aan die 5 watt dissipeert.
Mag ik hieruit concluderen dat de blauwe lijnen op de foto van Rembooo hier wat boven de 2 min lijnen zijn en de Rode de plus.

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Quintus schreef op 27 March 2003 @ 13:16:
[...]

Mag ik hieruit concluderen dat de blauwe lijnen op de foto van Rembooo hier wat boven de 2 min lijnen zijn en de Rode de plus.
Dat klopt ja.

En er loopt inderdaad 5 volt over, gewoon uit de voeding van de computer gehaald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Remboo: wat voor tobo heb jij, ik geloof geen safeway, dus precies dezeflde mod is het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quintus schreef op 27 maart 2003 @ 12:55:
En nog steeds zoeken mensen hier een fatsoenlijk schema voor. waaronder ik mezelf ook kan rekenen. Kan dat hier dan aub gepost worden? Squicky heb ik al gemaild maar die reageert niet.
Op welk e-mail adres heb je me dan gemaild want ik heb niets gehad. Mail me maar op osmama@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Remboooo heeft het in tsjechie gehaald, dus zal wel een of ander vaag merk zijn

En Squicky, je broer werkte toch ergens aan?

-edit-
Ik vind Remboooo's schema wel duidelijk genoeg eigenlijk... Wat vinden jullie er niet duidelijk aan dan? Polariteit van de LEDs is wel duidelijk doordat blauw de min is en rood de plus, en het aantal LEDs dat aan elk van de draden hangt staat er links naast.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is best wel duidelijk hoor. maar wat voor draad heb je voor de stroom? je hebt toch niet gewoon zo'n molex connector.

Ik zie een witte draad van ps/2 en een zwarte voor de ledjes maar heb je die draad gewoon gekocht ergens in de winkel zodanig dat je die kan aansluiten op je molex? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in mn case een female 'adapteraansluiting' gemod waar 5 volt uit komt, die is intern verbonden met een molex. In mn toetsenbord heb ik precies hetzelfde (female) connectortje, en daartussen zit dus een 2-aderig draadje met aan allebei de kanten een male adapterstekkertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 11:11
Quintus schreef op 27 March 2003 @ 12:55:

edit: Ik zie net het fotoschema van Rembooo staat. Dat helpt al een eind. Misschien is een getekend schema mogelijk? Dan kan ik het zelf verder we oplossen.

O ja, de spanning die naar het ToBO loopt is toch 5 volt?
waar heb je in godsnaam een schema voor nodig
ti's gewoon een hoop parallel geschakelde ledjes met een flinke weerstand ervoor, zo moeilijk is dat toch niet dacht ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Shadow schreef op 21 February 2003 @ 08:35:
[...]

Maar Kr3kr kan wel meer niet (bv op tijd voor een toets komen, nietwaar >:) ).

Maar over dat tobo: erg leuk gedaan. Mijn tobo is al blauw en doorzichtig, dus kan ik volstaan met een paar witte ledjes. Goed idee, ik denk dat ik het maar even suptiel jat :P.
Ik weet dat dat een beetje een oude post is, maar zou je mij wat foto's kunnen mailen van jou tobo ( arjan.a@planet.nl ) Ik vraag me namelijk af hoe jij je tobo blauw en doorzichtig hebt gekregen (dat wil ik ook:P :9~ :7) dus als je ff wat foto's en misschien wat technical details zou willen mail, graag (en nu maar hopen dat je die niet ergens kant en klaar hebt gekocht:P (mogt dit wel zo zijn, waar dan?))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je niet gewoon die foto's hier posten dan heeft de rest er ook nog wat aan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, is ook een goed id, maar wordt het dan niet allemaal TE offtopic:P post hem dan bij de "kleine mods thread"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OverSoft schreef op 31 maart 2003 @ 16:59:
[...]

waar heb je in godsnaam een schema voor nodig
ti's gewoon een hoop parallel geschakelde ledjes met een flinke weerstand ervoor, zo moeilijk is dat toch niet dacht ik zo
Idd, het is ook doodsimpel, ik heb de mod ook zonder een schema gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alhoewel ik betwijfel of het even simpel is als glowire erin stoppen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus

Quintus

Eg wel! Dus....

Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 19:47:
[...]

Op welk e-mail adres heb je me dan gemaild want ik heb niets gehad. Mail me maar op osmama@hotmail.com
Je hebt mail :D

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF! ik heb geen mail aangekregen. add me dan maar op msn: hans__peeters@hotmail.com (let op de 2 _ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus

Quintus

Eg wel! Dus....

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 15:05:
WTF! ik heb geen mail aangekregen. add me dan maar op msn: hans__peeters@hotmail.com (let op de 2 _ ).
Zonder spaties toegevoegd, welkom in de lijst POWERjos2

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quintus schreef op 03 April 2003 @ 18:57:
[...]

Zonder spaties toegevoegd, welkom in de lijst POWERjos2
in de lijst POWERjos2? 8)7 8)7 :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus

Quintus

Eg wel! Dus....

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 18:58:
[...]

in de lijst POWERjos2? 8)7 8)7 :? :?
neej das je profielnaam.

Bijdeweg ik heb je mail ontvangen. Dank daarvoor.

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quintus schreef op 05 April 2003 @ 02:36:
[...]

Bijdeweg ik heb je mail ontvangen. Dank daarvoor.
Np. Snap je het een beetje of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je een ccfl ook op het lichtnet aansluiten, zo ja, hoe? Ik wou hem namelijk op mijn tobo laten schijnen (een blacklight ccfl) nadat ik mijn tobo heb ingesmeerd met uvreflecterende verf. Maar hoe zorg ik dat die ccfl niet gelijk door brandt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 22:29:
Kan je een ccfl ook op het lichtnet aansluiten, zo ja, hoe? Ik wou hem namelijk op mijn tobo laten schijnen (een blacklight ccfl) nadat ik mijn tobo heb ingesmeerd met uvreflecterende verf. Maar hoe zorg ik dat die ccfl niet gelijk door brandt?
Ga naar de winkel vraag een blacklight en betaal.

Of je van een pc ccfl op 230V kan aansluiten weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ligt aan hoe je em krijgt, en dat kun je waarschijnlijk altijd navragen bij de lampjesboer waar je em haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 22:55:
ligt aan hoe je em krijgt, en dat kun je waarschijnlijk altijd navragen bij de lampjesboer waar je em haalt
Ligt het aan mij? ik snap het niet helemaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus

Quintus

Eg wel! Dus....

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 15:55:
[...]

Np. Snap je het een beetje of niet?
Ja hoor, ben er verder nog niet mee bezig geweest ik moet eerst de leds van de IA maar eens hebben.

Wat me wel opviel is het volgende; in je schema zitten de weerstanden op de plus lijn dat is ook normaal volgens mij. Maar als ik het fotoschema van Remboooo bekijk zitten daar de weerstanden op de min lijn zie quote hieronder.

Quintus --> Mag ik hieruit concluderen dat de blauwe lijnen op de foto van Rembooo hier wat boven de 2 min lijnen zijn en de Rode de plus.

Jasperde_Lange --> Dat klopt ja.

Welk schema klopt er nu eigenlijk en waarom? Hij lijkt me vreemd om weerstanden na de leds te plaatsen. :|

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn schema is gemaakt door iemand die elektronika heeft gestudeerd en die ook een elektronika zaak heeft (iets in de naart toch) dus ik denk wel dat mijn schema goed is.

Een weerstand is toch om de stroom mindersterk te maken he? een voorschakelweerstand dacht ik dat het heet.

Ik weet ook niet welk schema goed is :?

Ik wou mijn tobo ook gaan modden maar ik was laatst aan het solderen. ik had mijn soldeerbout neergelegt op mijn computertafel (naast mijn tobo) en ineens valt dat ding om. recht op mijn tobo nu is er een deel weggebrand bij de spatie 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 01:22:

Ik weet ook niet welk schema goed is :?
Ik heb de weerstanden aan de min draad zitten net als Remboooo, en dat blijkt prima te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus je hebt je modje af?

Effe pics maken plz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus

Quintus

Eg wel! Dus....

Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 09:27:
[...]

Ik heb de weerstanden aan de min draad zitten net als Remboooo, en dat blijkt prima te werken
Ja het werkt wel bij jou, maar het zijn VOORschakelweerstanden. Dus lijkt het me dat als je ze er achter plaatst dat het wel werkt maar dat de leds op den duur sneller kapot gaan. :?
Of zit er verschil in het gebruik tussen dissipierende weerstanden en standaard koolstofvoorschakelweerstanden?
Misschien dat Jasper of Remboooo dat kan testen door de weerstanden eens aan de pluslijn(en) te hangen? :*)

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zou kunnen, lijkt me meer wat voor rembooo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb effe een hele stomme vraag.

Ik wil effe leren ledjes solderen dus ik wil effe gewoon 4ledjes aan elkaar hangen. maar hoe moet dat?
Solderen. ja snap ik ook.
Moet het zo:

l+ -l
l l
l____+ledje-____-ledje+____+ledje-____l

Of zo:

l+ -l
l l
l____+ledje-____+ledje-____+ledje-____l

???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus

Quintus

Eg wel! Dus....

+ - <--------------------------------------------------------------------|
|----weerstand-----+Ledje- ----------+Ledje- ----------+Ledje-|

Draadje van de plus van de voeding naar de juiste weerstand dan naar de plus (lange poot) van de led van af de min naar de plus van de volgende led enz. De laatste min naar de min van de voeding.

De weerstand hangt af van het aantal leds, de spanning van de bron en het verbruik van de leds.

Volgens mij staat er in de faq ook van allles over. Suc7

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik die tobo led mod ga doen wil ik stroom nemen van mijn ps/2. kan dat? Of hoe moet ik het anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap