To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Afgeschermd, ik heb hier wel een kabel liggen met zo'n mantel eromheen, die moet ik dan toch gewoon met GND/massa verbinden?AcouSE schreef op 06 februari 2003 @ 22:08:
Anderhalf tot twee meter zou wel moeten werken. Dat hangt wel heel erg af van de omgeving (veel storing enzo). Evt. zou je afgeschermde kabel kunnen gebruiken
Jah idd, dat geeft de beste magnetische afscherming.ND schreef op 06 February 2003 @ 22:14:
[...]
Afgeschermd, ik heb hier wel een kabel liggen met zo'n mantel eromheen, die moet ik dan toch gewoon met GND/massa verbinden?
* Nd gaat opzoek naar de goedkoopste TFDS4500...
Verwijderd
nou snap ik waarom die van mij het niet doet.
Nou het is wel vandezelfde siteVerwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 23:57:
hee, jij hebt een heel ander schema dan mij. Deze heb ik gebruikt van deze site http://www.infraredport.com/ir-modul_en.HTML
[afbeelding].
Waar heb jij je TFDS4500 vandaan? Kan ik de TFDS4500 vervangen door een ander? zo ja, welke?
die zou ook moeten werken, het enige vershil zijn een paar filtjes aan de voedings kant. Daar kan moet ie zonder kunnenVerwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 23:57:
hee, jij hebt een heel ander schema dan mij. Deze heb ik gebruikt van deze site http://www.infraredport.com/ir-modul_en.HTML
[afbeelding].
Hms ja, daar heb ik um al gezien, maar het word wel duur als je teweinig besteldVerwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 23:11:
Ik heb hem bij conrad besteld. Was maar 7 euro
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/615861
Je kan hem dus op die duitse site bestellen.
[ Voor 19% gewijzigd door omeaart op 10-02-2003 21:26 ]
Ik dacht het wel...Lord Palf schreef op 10 February 2003 @ 21:09:
weet iemand misschien ook of deze met een afstandsbediening werkt? (van radio/tv ofzo)
Staat ergens in het topic van mijn vorige post
Bedankt voor de tipome aart schreef op 10 February 2003 @ 21:25:
Hier is ook al eens een ia over geweest.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/615861
Je kan hem dus op die duitse site bestellen.
Weet iemand nou wat de verzend kosten zijn nach Niederland? (je moet ze mailen, maar als iemand het toevallig weet
--------------------------------------------------------------------------------
Whackit schreef op 31 October 2002 @ 13:45:
[...]
Je kunt winamp (en andere programma's) wel besturen met een afstandsbediening via een IrDA poort.
Ik heb Hier ff getyped hoe ik dat heb gedaan
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/635802
Bij mij (W2K server)werkte WinLIRC niet goed, en toen ben ik opzoek gegaan naar een ander programma... uICE
Maar daar staat alles over in mijn topic
[ Voor 9% gewijzigd door omeaart op 10-02-2003 22:04 ]
Pics!!!!!Lord Palf schreef op 10 February 2003 @ 22:02:
die zie ik dus ook net staan en dat topic staat inmiddels al bij mn bookmarks morgen ff onderdelen halen
blijft die duitse site over infrarodport.de ofzo (als ik t goed begrijp zijn de verzendkosten daar 2 euro?!?)
Die Preise verstehen sich für eine Lieferung innerhalb Europas. Bei einer Bestellung von außerhalb Deutschlands kann sich die Lieferzeit wegen der längeren Beförderungszeiten natürlich verlängern. Auch ist eine andere Art der Bezahlung nötig, als die für Deutschland gütige Einzugsermächtigung. Mein Vorschlag für internationale Bestellungen ist die Bar-Vorkasse, genaueres bitte mit mir per E-Mail besprechen. (mn duits is niet al te best meer)
[ Voor 6% gewijzigd door ThaHandy op 10-02-2003 23:46 ]
Ik denk dat ik (2x moet um voor een andere tweaker ook bouwenLord Palf schreef op 11 February 2003 @ 18:58:
ben vandaag naar display geweest in a'dam (bilderdijkstraat) en daar hadden ze die ir transciedver niet en konden ze ook niet aan komen in purmerend is dat ding ook niet te krijgen dus zit weinig anders op dan conrad of die site denk ik...(of weet iemand waar dat ding hier gewoon in nederland te koop is?)
Oeh damn, daar vraag je me wat ffLord Palf schreef op 11 February 2003 @ 21:34:
mja t kan ook wel zonder printje lijkt me (zit ook btje krap bij kas maarja moet bezig blijven he) komen er eigenlijk extra kosten bij als je geld overmaakt naar t buitenland? (was namelijk wel zo tijdje terug kan ik me herineren)
Als er 10 mensen zijn...........maybe inkoopactie?
ik heb ietsjes meer post, en zit er een jaartje of anderhalf............maar ik heb ook tijd tekort (kzit in examenjaar)Lord Palf schreef op 11 February 2003 @ 21:47:
denk niet dat ik die met 25 posts ofzo mag beginnen hieren heb er ook niet echt de tijd voor
Kosten
In de regel is een overschrijving in de muntsoort van het land van bestemming het voordeligst.
Voor het overmaken van geld naar een bank- of Girorekening in een EMU-land, betaalt u bij de Postbank € 5,- per opdracht.
Daarnaast brengt ook de ontvangende Giro-instelling veelal kosten aan de begunstigde in rekening. Dit bedrag verschilt per land, al is het soms ook gratis.
Als u wilt voorkomen dat de ontvanger ook kosten betaalt, dient u op de opdracht 'our cost' neer te zetten. Daarmee geeft u aan dat u de kosten voor de begunstigde voor uw rekening neemt. U betaalt € 7,-.
(duitsland is een EMU land)
begin me nu weer af te vragen of conrad niet weer goedkoper word zo)
Verwijderd
trouwens bij mij werkt die versie van www.infrarotport.de / www.infraredport.com prima, op die site staat ook voor veel mobo's of ie werkt, en hoe je stekkertje eruit moet zien.
als je een goeie stabiele voeding hebt (+/- 5% volgens specificaties van TFDS4500 ) dan zijn al die condensatoren enzo niet nodig. De hele zooi wordt zo simpel:
edit:
zie net op de site van display dat ook HEC in delft een onderdeel van display is en bij display in a'dam kon ik um neit krijgen en bij radio elco (display purmerend volgens de site) konden ze hem ook al een hele tijd al niet meer bestellen waarom daar dan wel?!?
[ Voor 60% gewijzigd door Lord Palf op 11-02-2003 22:28 ]
Idd als er zoveel kosten aan verbonden zijn aan overschrijven dan is Conrad toch goedkoper....
Site?
[ Voor 5% gewijzigd door ND863 op 11-02-2003 23:10 ]
Verwijderd
(dus misschien eerst ff bellen naar HEC)
ik wil een IrDa module gaan bouwen voor mijn Nokia 8850 gsm.
Ik heb veel lopen searchen en volgens mij zijn alleen bovenstaande schema's IrDa, tot zover alles goed.
Ik heb alleen geen IrDa aansluiting op mijn mobo, is er iemand die mij kan vertellen hoe ik deze op de COM-poort aan moet sluiten en welke software nodig is, of kan ik gewoon de standaard windows drivers proberen?
Ik denk toch dat ik het 2e schema ga bouwen, omdat die toch net weer iets simpeler is.
/edit Een Nokia 8850 werkt toch met IrDa ipv IR?
[ Voor 6% gewijzigd door LiquidSmoke op 14-03-2003 14:49 ]