Toon posts:

Maxtor hd reboot zichzelf?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer 3 weken geleden heb ik de volgende nieuwe hardware gekocht om in mijn kastje te bouwen:

AMD Athlon xp 1800 (processor)
MSI KT4V (mobo)
Maxtor DM9+ 80GB Liquid 2mb cache (HD)
300 watt voeding
512mb ddrram (pc2700)

Had het hele zooitje geinstalleerd, vid kaart en cdrom spelertjes enzo had ik al...
Mooie partities gemaakt, Win XP erop gezet en dat werkte allemaal perfect!

Tot ie eergisteren opeens crashte en zichzelf opnieuw opstartte.
Uiteraard kreeg ik bij het laden van Win XP het "scandisk scherm" met die lichtblauwe achtergrond.
Je krijgt bij dat scherm 10 seconden de tijd om de check te skippen, ik d8 ik laat hem ff zn gang gaan... maar elke keer dat ik dat nu doe, blijft ie bij 6 sec (remaining tot de check) hangen...
Als ik de check probeer te skippen hangt ie ook...

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 13:57 ]

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-03 12:29

Hu9o

Schokkend

Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 21:05:
Ongeveer 3 weken geleden heb ik de volgende nieuwe
:? nog niet af?

edit1:
Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 21:05:
Ongeveer 3 weken geleden heb ik de volgende nieuwe hardware gekocht om in mijn kastje te bouwen:

- AMD Athlon xp 1800 (p
Ok mooi voor je :p Wat heeft dit met de Maxtor te maken :?

Edit2:
Type eerst eens het hele bericht, en druk dan op de verstruur bericht knop, steeds bij editen per component is niet echt handig ...

[ Voor 61% gewijzigd door Hu9o op 06-02-2003 21:08 ]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Topicstarter
Vervolg van bovenstaande:

Als ik probeer vanaf de winxp cd te booten hangt ie ook als ik winxp probeer te stalleren...

Ik heb wat searches gedaan hier, andere ide kabels geprobeerd, oude hd erin gegooid om te testen... maar als ik die oude hd erin gooi (met win2k erop) dan krijg ik een blauw scherm met de error: Inaccessible boot device.

Nu weet ik geen idee meer waar ik moet zoeken, dus alle suggesties zijn welkom.
Liefst in lekentaal ;)

en btw, heeft zo'n 80 gig hd van maxtor per definitie een hdd cooler nodig?

thx alvast

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 21:12 ]

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-03 12:29

Hu9o

Schokkend

NEe geen cooler nodig

Is je bootpartitie wel geactiveerd??

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik dat checken?

en als ie niet geactiveerd is, hoe kan ik hem dan activeren?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)

Verwijderd

Topicstarter
Thx, heb geprobeerd dat maxtor "powermax" progje te gebruiken maar dat krijg ik niet voor elkaar aangezien mijn diskdrive (ook!) niet werkt :P

Ik heb mijn hd ff bij een vriend in zn pc gelegd, als slave, en vreemd genoeg kon ik daar al mijn (3) partities gewoon accessen, lezen en beschrijven.
Alles stond er ook gewoon nog op.

Maarrrr ( ;) ) toen ik thuis mijn hd er weer in legde (als master) met smart enabled krijg ik een blauw scherm tijdens mooie startscherm van Win XP:

"A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer

The problem seems to be caused by the following file: nv4_disp.dll

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA"

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 13:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik smart weer disable krijg ik dat blauwe scherm NIET, maar dan krijg ik dus weer dat scandisk gebeuren, met reboot :P

Kan iemand me vertellen wat de funtie is van dat "nv4_disp.dll" bestand?

Trouwens nog iets anders, als ik mijn pc aanzet zie ik helemaal in het begin bij de hardware detecties enzo een regeltje ergens tussenstaan: "Primary IDE channel no 80 conductor cable installed" ... ofzoiets.

Enig idee wat dat inhoud?

(ps. sorry dat ik in 2 replies antwoord maar op de een of andere manier worden mijn berichten afgebroken als ik teveel in 1 textarea veld plaats...)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 13:33 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Waarom gebruik je niet gewoon het knopje "bekijk bericht" en/of het edit-knopje ??
Of ben je zo ongeduldig??

Edit: die driver komt van je nVidia videokaart. Page_fault_in_nonpaged_area kan naast brakke drivers ook door gaar geheugen komen. Check ook Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)

En die 80 conductor cable foutmelding komt omdat je geen 80-polige kabel hebt gebruikt (duh :+ ) of omdat je de kabel goed verkeerd hebt aangesloten. 80-polige ATA66/100/133 kabels zijn te prefereren boven 40-polige kabels ivm snelheid.

[ Voor 85% gewijzigd door BalusC op 10-02-2003 13:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
zie vorige reply.. onderaan.. :(

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:27

Boy

www.byoscoop.nl

Hee, deze foutmelding heb ik ook vaker gekregen. Ik heb ook smart enabled, maar de laatste tijd krijg ik deze foutmelding niet meer. 'kheb wel de drivers van m'n gf4 mx440 opnieuw geinstalleerd. Ik kreeg deze fout trouwens bij de multiplayer demo van Rainbow Six 3

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
je moet je geheugen ook maar eens testen met memtest86 de foutmelding PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA geeft namelijk vaak geheugen problemen aan (daarmee spreek ik uit ervaring :( )

Verwijderd

nv4_disp.dll = NVIDIA Compatible Windows 2000/XP Display driver

Dus heeft niks met je HD te maken maar eerder met je agpkaart en/of drivers daarvoor.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm ok, maar hoe doe ik dat?
hoe kom ik uberhaubt in dos zonder windows op te starten? daar was toch een shortcut voor ofzo?

Trouwens, in de ms knowledge base stond iets over dat nv4_disp.dll bestand, dat lijkt te gaan over vidcard drivers van nvidia...maar die zijn 16mb en ik kan dus helemaal niet in windows komen op mjin eigen pc.. dus hoe krijg ik die dingen in godsnaam geupdate dan? :P

en in aanvulling tot al het bovenstaande, als ik probeer in safe mode op te starten krijg ik een lijst van bestanden te zien, waarbij 'hij' vastloopt bij het bestand: mup.sys ???

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Euh, die nv4_disp.dll zit gewoon in het Detonator pakket :z

Te downloaden van www.nvidia.com, www.guru3d.com, www.m3dzone.com, etc..

Verwijderd

Topicstarter
Doh, maar hoe krijg ik dat ding geinstalleerd als ik niet in windows kan komen? :P

en als het via dos kan, hoe kan ik dan in dos komen zonder dat ie eerst win probeert te starten?

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Opstartdiskette maken mbv www.bootdisk.com afhalen of druk op F8 bij het opstarten en pak je daar iets van 'laatst werkende opstart instellingen' of zoiets heet dat.

of ff andere videokaart erin pleuren en dan opstarten en dingen doen die je verbeteren moet...

[edit]
wat gebeurd er als je in die andere pc boot vanaf jou hd?

[ Voor 14% gewijzigd door Boy op 10-02-2003 14:57 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Hmm.. Heb je ergens een USB kaart oid in je systeem zitten? Trek deze uit en/of schakel de USB in de BIOS uit :)

Verwijderd

Topicstarter
Nope, geen USB kaart.. bij mijn mobo (MSI KT4V) zat wel zo'n usb controler met van die ledjes erop maar die heb ik er niet in zitten :P

Andere vid kaart erin heb ik al geprobeerd, zelfde prob...

Opstartdiskette, tja ik zou wel willen maar mijn diskdrive werkt (ook) niet, het lampje van dat ding brand constant (ook als er geen diskette in zit) en hij leest nix... lol? :P

Mijn hd booten in een andere pc heb ik nog niet geprobeerd maar dat ga ik vanavond zeker doen..

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:44
Tijdens het booten op F8 drukken, uit het bootmenu danwel 'last known good config' kiezen, of 'VGA mode'.

VGA drivers eraf mikken en opnieuw starten. Als ie dan wel goed doorloopt kun je de drivers opnieuw installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Beide opties onder F8 geprobeerd, beide resulteren weer in een reboot... begint het er al een beetje hopeloos uit te zien? :P

Trouwens, zou die error "Primary IDE Channel no 80 Conductor Cable Installed" er iets mee te maken kunnen hebben?

edit:
Ik heb mijn diskdrive aan de gang gekregen, en weten te booten in dos, maar eenmaal daar kan ik alleen op de A:\ komen

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 16:27 ]

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 10:55
Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 15:04:
Nope, geen USB kaart.. bij mijn mobo (MSI KT4V) zat wel zo'n usb controler met van die ledjes erop maar die heb ik er niet in zitten :P

Andere vid kaart erin heb ik al geprobeerd, zelfde prob...

Opstartdiskette, tja ik zou wel willen maar mijn diskdrive werkt (ook) niet, het lampje van dat ding brand constant (ook als er geen diskette in zit) en hij leest nix... lol? :P

Mijn hd booten in een andere pc heb ik nog niet geprobeerd maar dat ga ik vanavond zeker doen..
Draai je floppy kabel is om :)
En dat van die kabel zegt ie als er geen 80 aderige kabel aanzit ATA 100/33

[ Voor 7% gewijzigd door T-Blizzard op 10-02-2003 16:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update: cmos geprobeerd te resetten... zonder resultaat

"Powermax" van maxtor geprobeerd te runnen maar zoals ik al zei, de hd wordt gewoon helemaal niet zichtbaar als ik een dos bootdisk gebruik.

Heb ook geprobeerd een of andere patch mbt. het mup.sys probleem van de MS site te downloaden maar deze kun je blijkbaar alleen vanuit windows laden.

Update2: Nu krijg ik bij het starten in safe mode een blauw scherm na het laden/hangen van mup.sys, met de volgende error: "a driver corrupted pool memory used for holding pages destined for disk"
Kan iemand me vertellen wat dit inhoud?

edit:
Ik heb trouwens vrij veel soortgelijke problemen gevonden op de search, en op google, maar geen van allen biedt echt een oplossing.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 18:18 ]

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

zoek eens op rempart, die gooit alle partities weg.
dan met fdisk nieuwe maken, klaar
ik had een soortgelijk probleem, misschien helpt het :)

one more thing...

Verwijderd

Topicstarter
ehhh kun je dat ff vertalen naar lekentaal? :P

rempart? fdisk?

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Wat damikey zegt gooit alle gegevens wat je hebt weg, dus dat je weer een lege schijf hebt...is denk ik niet de bedoeling...

edit:

btw: sjenguh? jij uit m'stricht?

Verwijderd

Probeer zowieso eens met een memorytest proggie, je RAM te scannen op fouten. Het foutmelding PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA, Heeft in iedergeval te maken dat er iets geen toegang heeft of niet kan lezen van een bepaald gedeelte van het geheugen. Dit kan komen door een brakke driver of door kapotte ram

Verder is die nv....dll een nvidia driver. Ik heb ook dergelijke problemen met deze driver gehad. Het installeren van de 4in1 driver + de nieuwste driver van nvidia verhielp dit probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Update (het is nl nog steeds niet opgelost :P):

Ik heb gisteren mijn hd in een andere pc gegooid, met bijna precies dezelfde specs...als master.
Precies hetzelfde probleem bij hem, dus het lijkt me sterk dat het aan andere hardware in mijn computer ligt, toch?

Daarna heb ik mijn hd als slave gezet (nog steeds in die andere pc) en zijn hd als master, dat werkt prima, al mijn (3) partities worden (zoals eerder gezegd) gewoon weergegeven.
Ik heb geprobeerd zijn mup.sys te gebruiken op mijn hd, en deze weer als master gezet, helaas... nog steeds geen effect.

Nu heb ik gewoon al mijn data ff bij hem erop gegooid, zodat ik kon formatteren.
Kheb al mijn partities geformatteerd nu, en thuis weer geprobeerd xp er opnieuw op te installeren. Ik kom nu al ietsje verder; ik boot vanaf cd, windows laadt allerlei systeem gegevens enzo, dan hit ik enter om xp opnieuw te installeren, f8 om te agree-en met de voorwaarden, en dan krijg ik mijn partities te zien.
En daar gaat het gewoon weer mis, wat ik ook doe, hij start gewoon altijd opnieuw op...

Zou het helpen als ik de partities gewoon helemaal verwijder, of merge ofzo?

Eventueel nog andere suggesties?

EDIT: hmm, alle partities nu gedelete, hd weer in mijn eigen pc gelegd, en geprobeerd windows te installeren, maar nog steeds boot ie opnieuw als ik iets met partities probeer te doen/maken... HD toch dood misschien?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 14:26 ]

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 15:22

Trek Y11

Eat my shorts

Heb je eens gekeken in het bios op welke snelheid je agp poort staat ?

Probeer eens te booten met AGP 2x misschien dat dat helpt.

Bij mij was dit probleem hierna opgelost.

What if this weren't a hypothetical question?

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx! Ga ik strax ff proberen als ik weer thuis ben...(zit nu op me werk)

Though, ik heb een "Geforce 2 MX-400 64Mb with TV/out" en die zou volgens de specs 4x aan moeten kunnen..toch?
En bij AGP control in de bios moet ik 'hem' op 64mb zetten, toch? :P

Trouwens nog een update, ik heb geprobeerd een andere hd met 1 lege (geformatteerde) partitie en 1 volle partitie erin te leggen als master, maar daarbij had ik weer hetzelfde probleem.. dus aan de hd zal het iig niet liggen, phew :)
Dataverlies is trouwens ook niet meer belangrijk aangezien ik alles op de hd van een vriend van me heb gezet totdat ik mijn eigen zooi weer aan de gang heb.

Ik laat strax wel ff weten of het gelukt is met dat 2x agp gebeuren...

Verwijderd

Topicstarter
hmmmmmmmmmm, 2x agp werkte ook niet...

Windows 98 maar geprobeerd, en dat lukte WEL (in 2x)... hopelijk is het nu dus opgelost, die xp cd gaat iig de prullenbak in :P

Thanks voor al jullie support!
Pagina: 1