ASUS A7M266-D

Pagina: 1
Acties:

• Error323
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 19:51
Hey mensen,

Ik zit met een dilemma, ik kan een ASUS A7M266-D kopen voor vrij weinig. Dit is een dual moederbord. En nu wou ik weten of dit een beetje stabiel is met 2 mp processors erop.

Mijn andere keuze was namelijk een Chaintech 7VJN Zenith(R) Nforce2. Deze schijnt heel goed te zijn. Kunnen jullie mij helpen met het maken van een juiste keuze?

Ik zoek een stabiel moederbord maar wel met zo veel mogelijk processor kracht.
En ook wil ik graag weten hoeveel % een dual mobo rendabel is tegenover enkel processor moederbord.

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Greetz,
Error323

github.com/Error323

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:10

Tacoos

i am i

Kijk hier voor dual proc voordelen/nadelen
en op het 2CPU forum
of gebruik de omega search
om meer info over de A7M 266D te vinden ;)

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:52
waar gebruik jij je pc voor? als je gewoon games doet en een beetje office etc heb je niks aan dual cpu.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:01

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Asus A7M266-D is erg stabiel. Natuurlijk wel goed geheugen gebruiken (liefst ECC registered) en niet verwachten dat je met een dual Athlon plank ver kunt overklokken.

Dual is 25 tot 75 procent sneller dan uniprocessor als je een beetje aan multi-tasking doet. Daar staat tegenover dat de 760MPX chipset een verouderde geheugencontroller heeft en op slechts 266MHz FSB draait. Games draaien meestal trager.

Je moet het niet doen als je alleen maar wat zit te browsen, IRC'en en gamen. Het is wel sneller als je workstation-achtige toepassingen draait of heel veel tegelijkertijd doet.

• Error323
Ik gebruik mijn computer voor 3dsmax en maya. Dus ik heb een snel systeem nodig, maar vooral STABIEL!!!! :) Dat prefereer ik boven dual.

github.com/Error323

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De A7M266 >ZONDER de D dus< is het meest stabiele moederplankje wat ik ooit van ASUS heb gehad. Of dit reden kan zijn ook de "D" serie dezelfde kwaliteit toe te kennen is mij niet bekend.

Tip: Kijk ook eens even hier

ARME AOW’er

• Error323
http://www.revonx.com/~personal/folkert/other/nieuwepc.txt Dit was mijn eerste keus. Maar nu kan ik via via :) een A7M 266D kopen voor vrij weinig. En dan wou ik vragen of dat veel verschil zou geven.

Ik gebruik dus grafische programma's en een beetje gamen (heeeeeel af en toe).

de A7M 266D kan dus op 266 mhz geheugen draaien... en heeft dat nu veel (merkbaar) verschil met het geheugen dat ik wou kopen?? 512MB PC3200 DDR SDRAM, CAS2, Platinum Heatspreader (Corsair)

Grtz,
Folkert

github.com/Error323

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Tja, nu wordt het ineens een "welke PC moet ik kopen"-topic of i.i.g. iets wat jezelf gemakkelijk uit zult kunnen zoeken.

Stap nu maar af van het dual-processor idee. Bijna zeker weten dat je dat niet nodig hebt en voor de prijs van 1 processor minder heb je misschien meer aan een RAID opstelling (gezien je twee schijven)

ARME AOW’er

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:01

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je A7M266-D heeft niets aan PC3200. Je kunt beter PC2100 registered kopen vanwege de hogere stabiliteit. Overklokken heeft weinig zin.

Mijn A7M266-D draait erg stabiel. Vorige week is hij nog wel twee keer kort na elkaar gecrashed, maar toen kregen we een uur later te maken met een stroomstoring van de Nuon. Ik heb het vermoeden dat de netstroom daarvoor al niet erg zuiver was.

• Error323
GuardianAngel schreef op 05 February 2003 @ 17:30:
Tja, nu wordt het ineens een "welke PC moet ik kopen"-topic of i.i.g. iets wat jezelf gemakkelijk uit zult kunnen zoeken.

Stap nu maar af van het dual-processor idee. Bijna zeker weten dat je dat niet nodig hebt en voor de prijs van 1 processor minder heb je misschien meer aan een RAID opstelling (gezien je twee schijven)
waarom weet je dat bijna zeker?? Grafische programma's vereisen veel processor kracht (en videokaart kracht) Maar het renderen gaat alleen via processor en geheugen.

Mijn vraag is gewoon nogsteeds of de A7M266-D i.v.m. de Chaintech 7VJN Zenith(R) Nforce2. Veel gunstiger is qua stabiliteit en snelheid. En dan bedoel ik wel meegerekend met de verschillen in geheugen snelheid.

Ik zou gewoon graag jullie ervaringen met jullie systemen willen horen (mits deze hetzelfde zijn) of jullie kennis op het gebied van multi processors e.d.

Greetz,
Error

github.com/Error323

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Qua stabiliteit is er niks op een dual AMD platform aan te merken, spul is met de juiste componenten rotsvast :)
In feite geldt voor elke computer dat de verkeerde software (drivers) en onjuiste hardware componenten de stabiliteit de das om doen, dus wat kun je er over zeggen? Feit is wel dat de AMD-760 met z'n Registered en ECC geheugen ondersteuning en redelijk conservatief maar tried en proven ontwerp het in zich heeft stabieler te zijn dan de huis,- tuin- en keuken desktop mobo's.

Snelheid. Heb je veel geheugenbandbreedte nodig dan zal de nForce2 het beter doen, heb je veel rekenkracht nodig dan is de AMD-760 de beste keuze. Het een en ander hangt dus af v.d. applicaties en in hoeverre ze efficient met twee cpu's om kunnen gaan. Met jouw info is er zo niet een pasklaar antwoord te geven. Heb je al wat vergelijkende tests gelezen op het internet?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Error323
Thx allemaal voor jullie antwoorden ik weet er een hoop meer van. Ik ben eruit :) Ik ga toch voor m'n m'n eerste keus. De chaintec, omdat ik dan ook wat meer ben voorbereid op de toekomst :)

Greetz & Thnx,
Error323

github.com/Error323

Pagina: 1