Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[IR] Simpele vraag !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van een ander topic wil ik deze IR ontvanger maken.. alleen de vraag is :

Afbeeldingslocatie: http://www.heatseekerz.net/images/articles/Remote%20Control/Sensor/17%20-%20Zevende%20stap.JPG

Kan ik de IR led ook "verlengen". Ik wil deze namelijk niet achterop me kast maaar de led aan de voorkant :d zodat ik met me AB kan spelen.

Kan ik deze dus verlengen met behulp van gewonen kabeltjes?

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
denk het wel, maar dan heb je kans dat er energie verloren gaat om het zo te zeggen )

• Kr3Kr
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

ja, afgeschermde kabel kan geen kwaad denk ik ;)

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Jep dat kan

Verwijderd

Lijkt me wel, want wat heb je in hemelsnaam aan een ir ontvanger achterop je PC???
Pastasaus schreef op 05 februari 2003 @ 15:09:
denk het wel, maar dan heb je kans dat er energie verloren gaat om het zo te zeggen )
Nah niet echt :) Draad heeft praktisch geen weerstand.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 15:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK! dan weet ik dat.. misschien nog even wat anders.. die connector moet dus aan je COM... steekt dus uit.. enig idee hoe ik dit allemaal binnen in de kast kan houden?? Met een verlengkabeltje?? van female/male?

afgeschermd kabeltje als in die gele dingen rechts?

Afbeeldingslocatie: http://www.heatseekerz.net/images/articles/Remote%20Control/Sensor/01%20-%20Componenten.JPG

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 15:15 ]

• Kr3Kr
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 15:13:
Lijkt me wel, want wat heb je in hemelsnaam aan een ir ontvanger achterop je PC???
veel mensen hebben een RS232 aan de voorkant ;)

Gregor van Egdom Krekr

• NoTo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 15:13:
Dat maakt niet zo gek veel uit, via muren enzo komt het signaal ook wel aan. Dat staat ook in de handleiding (ik heb dat ding ook eens gemaakt).
De kabel verlengen kan trouwens geen kwaad. Dat heb ik ook gedaan :)
Mijn probleem was echter dat als ik de afstandbediening gebruikte ik nooit 2 keer het zelfde binnenkreeg en dus geen programma's kon installeren. :(

dude... wait... what...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Verlengen is inderdaad geen probleem.. Ik heb het ding gewoon aangesloten via een stukje flatcable, en dat ging goed..

En over het intern wegwerken: sommige moederborden hebben een tweede compoort als bracket meegeleverd. Dan kun je het mooi intern houden :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. nou .. dan moet dan geen probleem zijn. Voordat wegwerker verzin ik wel wat.. het gaat er alleen om dat het niet uitsteekt.. dus zo'n verlengkabeltje van buiten naar binnen en dan aansluiten moet ook wel werken :)

thx all!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

* m-m komt even een P brengen voor de topictitel en melden dat t prima kan.

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

je kan gewoon vanaf de compoort naar de componenten stuk een kabeltje zetten.. MAX 3 meter.

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 11:22

PCR

* PCR vindt het niet echt super, zoiets achter de comp.

Ik zou het tenminste even op printje solderen en dat printje dan ergens in de comp verwerken en dan het spul verlengen :)

Codedivision | Freedom Internet

Verwijderd

Je kunt er ook een verlengkabeltje tussen zetten :+

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Veel mobo's hebben idd een com-aansluiting die niet gebruikt wordt, je krijgt er soms een bracket bij om die aan te sluiten, ideaal om daarop dat ding aan te sluiten. :)

Verwijderd

je kunt natuurlijk ook gewoon een compoort verlengkabel kopen

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Linkje naar dat topic?
En wat zijn de kosten van de hele schakeling?
Want hiermee kan je je GSM mee communiceren?

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:53
Xavier schreef op 05 February 2003 @ 17:18:
Linkje naar dat topic?
En wat zijn de kosten van de hele schakeling?
Want hiermee kan je je GSM mee communiceren?
Dit lijkt mij alleen een ontvager voor een Afstandsbediening, dus geen 2zijdige communicatie (wat je voor je telefoon nodig hebt) ;)

Als het nog niet gezegd was: Het verlengen is gewoon mogelijk ;) ik heb het zelf gedaan met een RS232 verlengkabel van 3 meter die door me hele kast heen lag :D
kleiner hadden ze atm niet, en ik moest en zal het gebruiken :)

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
[rml][ IR] Welke afstandbediening?[/rml]
is de link naar dat topic gestart door......MIJ!
en gelockt na.......2 uur en 7 minuten...een nieuw record :S

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

pEeDy16 schreef op 05 February 2003 @ 19:51:
[rml][ IR] Welke afstandbediening?[/rml]
is de link naar dat topic gestart door......MIJ!
en gelockt na.......2 uur en 7 minuten...een nieuw record :S

Als je het niet eens bent met een slotje kan je mailen, ga niet andermans thread lopen verkloten

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:53

GG85

.......

Niet moeilijk doen, die van mij werkte achter m'n HQ08 Bigtower nog op 14 meter, dus werken doet ie altijd.

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Ik zelf gebruik het schema wat in mijn topic te zien is.. deze schakeling kost zo'n 3 euro.. de software die ik gebruik is WinLIRC en Gider .. dit is de beste combinatie die ik kon vinden.

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

stomme vraag misschien maar waar heb je die IR ontvanger vandaan ??

d0h laat maar zie nu pas dat je 'm gaat bouwen :D

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 11:48 ]

• steenz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09-2024
Je kunt gewoon verlengen, heb ik ook gedaan.

Als je geen 2x hetzelfde signaal krijgt, kan dat zijn omdat de ontvanger te gevoelig is en dus te veel ruis oppikt. Ik heb een oude ontvanger uit een oude videorecorder gesloopt en gebruikt. Bij deze bleek dat als ik er een lamp vol op richtte, hij een stuk minder gevoelig werd, waardoor ik wel kon calibreren. Daarna gewoon die lamp weggehaald en toen werkte alles wel.

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 11:47:
stomme vraag misschien maar waar heb je die IR ontvanger vandaan ??

d0h laat maar zie nu pas dat je 'm gaat bouwen :D
Dit is de link! Is trouwens ook uit een ander topic.

http://www.heatseekerz.ne...e=articles&id=4&pagenum=1

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
NoTo schreef op 05 February 2003 @ 15:46:
[...]

Dat maakt niet zo gek veel uit, via muren enzo komt het signaal ook wel aan. Dat staat ook in de handleiding (ik heb dat ding ook eens gemaakt).
|:( |:( |:(

ik hoop voor jou dat je dat grappig bedoelde...voor zover ik weet is het nog nooit iemand gelukt om door een muur heen licht te laten schijnen (tenzij er natuurlijk een gaatje in die muur zit B))

en zoals zoveel al zeggen, verlengen moet gewoon kunnen... niet al te lang denk ik maar ik neem niet aan dat je er 10 meter draad aanvast wil maken (m.i. gaat het draadloos effect dan wel wat verloren :P)

met een hamer past alles

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Kr3Kr schreef op 05 February 2003 @ 15:14:
[...]

veel mensen hebben een RS232 aan de voorkant ;)
Mischien als je een hele oude case hebt, maar tegenwoordig niet meer hoor. Alleen maar usb en firewire.

• Kresh
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 15:45
Punksmurf schreef op 06 februari 2003 @ 15:59:
[...]

|:( |:( |:(

ik hoop voor jou dat je dat grappig bedoelde...voor zover ik weet is het nog nooit iemand gelukt om door een muur heen licht te laten schijnen (tenzij er natuurlijk een gaatje in die muur zit B))
Hij bedoeld niet dat het 'licht' door de muren heen gaat, maar dat het via de muren weerkaatst wordt zodat het uiteindelijk bij ontvanger komt
(ook dan werkt dat niet echt lekker, tenminste bij mij niet, dus ik heb hem ook gewoon naar de voorkant van m'n kast verhuist..)

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik heb nog een vraag :)

Dit is de IR ontvanger:

Afbeeldingslocatie: http://www.heatseekerz.net/images/articles/Remote%20Control/Sensor/15%20-%20Voorbereiding%20Zevende%20stap%20A.JPG

deze is zoals jullie zien vierkant met een bolletje..

de vraag is:
Zijn er IR ontvangers die rondzijn en zonder vierkant omhulsel zodat ik deze kan monteren in plaats van een HD Led, dit voorkomt boren in me kast aan de voorkant. Zo ja, welk type kan ik dan het beste nemen?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand wel eens van deze software gehoord? Iemand ervaring hier mee?

http://w1.470.telia.com/~u47016698/index.htm
Pagina: 1