Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IR] Software voor besturing PC

Pagina: 1
Acties:

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Topicstarter
Na een stuk of 40 topic's te hebben bekeken in de search dacht ik van ik open maar eens een topic..

Ik heb een IR receiver in elkaar gesoldeerd en dat werkt allemaal goed! :)
alleen nu is de software een probleem.. Ik heb een aantal dingen geprobeerd.

Lirc.. Dit is alleen software tot 30 toetsen :(
PCremote werkt het beste alleen maar tot 4 toetsen :(
uICE leert niet goed :r klote programma
IRMAN kan ik niet downloaden :( alleen de source . en ik zou niet weten hoe ik die als exe moet compilen..

Heeft iemand anders nog tips?
Hij moet wel IR op de Com kunnen ontvangen.
55 toetsen aankunnen (mijn sony AB heeft 55 toetsen)
Ik draai winxp .. dus dat moet ook nog doen :)

Hier een schema voor als je zelf zo'n ding wil maken.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakhardware.com/images/guide/remote/schaltplan.gif
onderdelen:
78L05
2 Elco's(tantaan dingen werken ook)
Weerstandje 4,7K
Diode 1n4001 ofzo

Graag topic duidelijk houden.. niet meteen schreeuwen ik wil ook zo'n ding..

[ Voor 2% gewijzigd door AcouSE op 27-09-2003 10:54 ]

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Irman -> www.eviation.com
en kijk eens op www.girder.nl
vooral de laatste is misschien wel iets voor jou

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Girder lijkt me idd een goede optie.. Je kunt ook ff bij het siemens gedoe kijken, daar zit ook het een en ander aan ir in..

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-11 18:02

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Ik heb zelf ook zo'n ding gemaakt... (een hele tijd terug) en het enigste goede programma wat ik ken is Uice.. wat jij zelf niet echt positief uit de bus doet komen.. ik denk dat bij jou het probleem is dat de Freq van je ir ontvanger niet overeenkomt met de freq van de afstandsbediening. bij mij werken er maar een paar ab's mee.
1 universele en 1 van m'n Magnavox TV.
Ik zou gewoon een andere AB pakken... en Uice gebruiken.. bij mijn weten is d'r geen ander goed programma voor win32.

• Looki

Looki

Topicstarter
insan1ty schreef op 11 January 2003 @ 04:00:
Girder lijkt me idd een goede optie.. Je kunt ook ff bij het siemens gedoe kijken, daar zit ook het een en ander aan ir in..
Deze had ik ook al geprobeert .. maar deze werkt niet via de Com :(
SjOuKeS schreef op 11 January 2003 @ 12:18:
Ik heb zelf ook zo'n ding gemaakt... (een hele tijd terug) en het enigste goede programma wat ik ken is Uice.. wat jij zelf niet echt positief uit de bus doet komen.. ik denk dat bij jou het probleem is dat de Freq van je ir ontvanger niet overeenkomt met de freq van de afstandsbediening. bij mij werken er maar een paar ab's mee.
1 universele en 1 van m'n Magnavox TV.
Ik zou gewoon een andere AB pakken... en Uice gebruiken.. bij mijn weten is d'r geen ander goed programma voor win32.
Uice heeft het probleem dat het zoveel kost :( als ze nu eens wat goeds ontwerpen .. freeware als het kan.. ik ga binnenkort toch zelf eens aan het proggen.. Visualbasic kan ik een beetje .. dus gewoon proberen ..

Als iemand nog meer handige progjes kent.. graag! :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

raar jij hebt een 7905 erin zitten.. ik een 7805 en die werkt ook :S
en als ik zo naar het schema kijk dat jij gepost hebt moet dat ook een 7805 zijn hoor...

• I
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:05

I

met Lirc bedoel je dan winlirc of de linux versie?
winlirc in combinatie met grider werkt goed

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 13:06

Denhomer

Doh !

Voor girder moet je idd de winlirc plugin downloaden, dan gaat het echt perfect

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik gebruik momenteel WinLIRC en IRAssistant. Allebei gratisch. :) Werkt iig lekker soepel. IRAssistant werkt met macro's, dwz je reserveert een aantal knoppen om te kunnen wisselen tussen bepaalde functies die je aan de rest van knoppen toekent.
Andere dingen heb ik nog niet echt geprobeerd. Misschien da'k Girder maar eens probeer.
Dat 'learn' lukte bij mij ook niet bij WinLIRC, maar ik heb daar verder geen tijd aan besteed. Ik heb gewoon zo'n .cfg bestandje die bij mijn AB past, en dat werkt volledig (eerst niet helemaal, om eoa vage reden -vandaar da'k learn probeerde-, maar nu dus wel).

Edit: 55 toetsen. 8)7 Wil je die allemaal uit je hoofd gaan leren? Lijkt me niet echt praktisch.

[ Voor 11% gewijzigd door Aham brahmasmi op 12-01-2003 13:01 ]

• Looki

Looki

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 12:15:
raar jij hebt een 7905 erin zitten.. ik een 7805 en die werkt ook :S
en als ik zo naar het schema kijk dat jij gepost hebt moet dat ook een 7805 zijn hoor...
Sorry foutje in mijn typen.. :) 79 is negatief.. :( tis 78 ..
Thermo man schreef op 12 January 2003 @ 12:58:
55 toetsen. 8)7 Wil je die allemaal uit je hoofd gaan leren? Lijkt me niet echt praktisch.
Ik heb een eigen frontje op de AB gemaakt :) photoshop de maten instellen .. en tekenen maar :) moet nog een definitieve versie maken als alles is ingestelt .. print ik hem op fata papier uite en plastifiseer hem dan.. de knopjes eruit snijden en klaar! :)

• Looki

Looki

Topicstarter
Ik heb nu Lirc aan de gang.. ik kan nu maar 30 knoppen maken, maar daar kijk ik de eerste tijd wel ff overheen.. ik heb nu Gider geinstelleerd.. alleen hoe stel ik die op LIRC in? als ik op learn druk ontvangt hij namelijk niets :(
Je moet wel bij plugin's zon vakje aankruisen en dan een compoort opgeven.. maar dan werkt ie nog niet :( weet iemand hoe je dat moet doen? I/Denhomer weten die mischien? met de Winamp plugin werkt het al wel! :)

• Aham brahmasmi
Ik heb de laatste versie van Girder ook efkens gedownload, en zie nu ook nergens hoe je nou kunt instellen welke knop je voor welk commando kunt gebruiken.
Het progje lijkt een beetje op IRAssistant, maar daarbij is het veel duidelijker hoe alles in te stellen is. De interface van IRAssistant is wel een beetje buggy, maar bij het gebruiken werkt alles gewoon zonder fouten.

Ik wil ook wel even weten hoe Girder nou ingesteld kan worden, want het programma ziet er beter uit dan IRAssistant. Ik kan alleen niks in de menu's vinden waarmee iets ingesteld kan worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Aham brahmasmi op 13-01-2003 20:46 ]

• K-Jay
  • Laatst online: 10:38

K-Jay

Klaas Jan

Looki schreef op 12 januari 2003 @ 21:52:
Ik heb nu Lirc aan de gang.. ik kan nu maar 30 knoppen maken, maar daar kijk ik de eerste tijd wel ff overheen.. ik heb nu Gider geinstelleerd.. alleen hoe stel ik die op LIRC in? als ik op learn druk ontvangt hij namelijk niets :(
Je moet wel bij plugin's zon vakje aankruisen en dan een compoort opgeven.. maar dan werkt ie nog niet :( weet iemand hoe je dat moet doen? I/Denhomer weten die mischien? met de Winamp plugin werkt het al wel! :)
Je moet even een plugin ophalen op de Girder pagina. Anders werkt ie idd niet.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• Aham brahmasmi
WinLIRC plugin heeft ie al. Je moet bij File>Settings>tabje plugins WinLIRC aanvinken. Ik zie daar trouwens nergens een instelling voor een compoort :?, maar dat hoeft ook helemaal niet omdat die in WinLIRC is ingesteld. Girder is gewoon een stuk(je) ingewikkelder dan een programma'tje als IRAssistant; daarom is het handig om in de online help te kijken hoe je Girder precies instelt.

Verwijderd

WinLIRC in combinatie met IRassist. Volgens mij had ik daar vroeger meer als 30 toetsen.
Anders 2 WinLIRC servers draaien misschien?

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:19
volgens mij moet dat kunnen, 2 LIRC's draaien, kep er namelijk wel eens 2 naast elkaar gedraaid.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:12
Winlirc draait gewoon als een server dus kun je met winsock de data uitlezen, hier zijn wel voorbeelden voor op het web. niet al te ingewikkeld

• Looki

Looki

Topicstarter
BTW ik heb het al lang werkent.. je schopt een topic van 3 maanden oud omhoog :P .. maar vragen en tips kunnen altijd hier terecht :)

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:19
ja sorry, ik was op zoek naar een IR-receiver...
het resultaat komt binnenkort (als het gelukt is wat ik wilde)....

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

ik ben nu bezig met dit schema solderen, maar ik had nog een vraag, R1 zit volgens het schema vast op DCD(1).. maar waar komt de andere kant, op de rts(7) verbinding of op de gnd :? ik denk zelf RTS maar even voor de zekerheid ;)

Specs

• K-Jay
  • Laatst online: 10:38

K-Jay

Klaas Jan

Longlegg schreef op 26 September 2003 @ 20:55:
ik ben nu bezig met dit schema solderen, maar ik had nog een vraag, R1 zit volgens het schema vast op DCD(1).. maar waar komt de andere kant, op de rts(7) verbinding of op de gnd :? ik denk zelf RTS maar even voor de zekerheid ;)
Je moet die kant van R1 met drie dingen verbinden: de diode, de condensator en de transistor. Als een soort kruispuntje van vier straten zeg maar, net als op het plaatje.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Verwijderd

Ondanks de ervaring dat er meestal maar 1 vraag beantwoord wordt, hoop ik toch dat er iemand het volgende als 1 geheel ziet en op alledrie vragen kan en wil antwoorden:

1. Welk van de in dit topic genoemde software is (het meest) geschikt om te koppelen aan een kant-en-klare Irda USB?

2. En hoe deel je dit programma dan mee dat de AB-Irda communicatie via dit USB apparaat moet verlopen?

3. Moet je zodanig ingrijpen dat de source van het programma benodigd is?

Thx.

• Aham brahmasmi
IRDA wordt doorgaans voor dataoverdracht gebruikt, niet voor het ontvangen van de signalen van een afstandsbediening. Het is geloof ik wel mogelijk maar ik zou eerst maar eens google raadplegen.
Pagina: 1