Toon posts:

Stilste Grafisch kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar de snelste grafische kaart die van de fabriek uit passief gekoeld is het moet namelijk een superstil systeem worden maar wel lekker vlot .
Zelf een andere koeler plaatsen is geen optie!!! ivm. garantie !.
Ik zelf had de msi mx440 agp 8x gevonden iemand nog beter kaarten.

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:38

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Ik weet niet precies waarvoor je de pc wilt gaan gebruiken, maar je kunt gerust een andere koeler op je kaart zetten zonder dat je garantie komt te vervallen. Mocht er ooit iets met je kaart aan de hand zijn, kun je gewoon de oude koeler erweer opzetten.

Mocht je het toch niet willen, denk ik dat je met een passief gekoelde MX440 (die je zelf al hebt gevonden) een beetje aan het maximum zit.

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Precies ik heb een Asus Geforce 4 TI 4200 met een Zalman HP80 koeler erop das passief gekoeld stiller kan niet :) en je garantie vervalt niet.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

Sapphire 9700Pro Ultimate Edition 128mb
Afbeeldingslocatie: http://www.ati-news.de/Bilder/News/Sapphire/ultimate-cooler.jpg
de snelste Chip en de stilste 9700Pro

www.triathlete.nl

• Sick Nick
  • Laatst online: 17-08 11:57

Sick Nick

Drop the top!

of gewoon elke willekeurige 9700pro en een zalman heatsink erop knallen ;) Zelfde resultaat en waarschijnlijk betere koeling (koper ipv alu)

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 10:01
ff je tags goed :D

Afbeeldingslocatie: http://www.ati-news.de/Bilder/News/Sapphire/ultimate-cooler.jpg

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef ff aan waarvoor je zo'n kreng wil gebruiken :Z

Een S3 868-based 1MB PCI kaart maakt ook helemaal geen herrie en doet prima 2D Windows acceleratie, maar je wil vast iets anders :+

Zelf heb ik vorige week een Matrox G550 in een systeem gebouwd, ook passief gekoeld, dus stil. En zolang je niet wilt 3D gamen is het nog steeds een van de beste kaarten.

Oslik blyat! Oslik!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:35
Zit gewoon standaart een Zalman hp-80 op :P is idd wel aardig voor de mensen die van stilte houden.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Topicstarter
Het is voor een klant van het bedrijf waar ik werk. Ik moet dus een systeem samenstellen.
Eisen, Bloedsnel,Fluisterstil en het maakt niet uit wat het kost dus die sapphire kaart komt zeker in aanmerking. (OFFTOPIC)En oa ook een 2,8 ghz amd 180 gb ibm deskstar en nog wat leuke dingetjes)

• cool0

cool0

LOL je wil een snel en stil systeem in mekaar zetten en je neem dan een AMD? ken je dan niet beter een P4 nemen met een Zalman CNPS6500B-Cu (PIV 3,06 Ghz) of Zalman CNPS5700D-Cu (PIV 3,06 Ghz) ik heb de eerste op me p4 en echt waar je hoort het ding niet.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 22:38
Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 15:14:
Het is voor een klant van het bedrijf waar ik werk. Ik moet dus een systeem samenstellen.
Eisen, Bloedsnel,Fluisterstil en het maakt niet uit wat het kost dus die sapphire kaart komt zeker in aanmerking. (OFFTOPIC)En oa ook een 2,8 ghz amd 180 gb ibm deskstar en nog wat leuke dingetjes)
puntjes op de I = XP 2800+ (die draait niet op 2,8 GHz, maar op 2,25 GHz) :+

Maar on-topic: die 9700 is de snelste die je kan vinden, Matrox gebruikt dacht ik tegenwoordig ook alleen maar fans op hun kaarten.

Maar we weten nog niet helemaal waar de PC voor gaat dienen. Die 9700 is een hele leuke kaart om mee te gamen en heeft behoorlijke 2D prestaties, maar als de PC voor b.v. een DTP-er wordt zou ik voor een Matrox zoeken :)

De nieuwe G200 serie heeft geen fans b.v en heeft weer veel multi-monitor mogelijkheden, en een ongeëvenaarde 2D kwaliteit!

[ Voor 36% gewijzigd door Vimana op 04-02-2003 15:27 ]

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

cool0 schreef op 04 februari 2003 @ 15:19:
LOL je wil een snel en stil systeem in mekaar zetten en je neem dan een AMD? ken je dan niet beter een P4 nemen met een Zalman CNPS6500B-Cu (PIV 3,06 Ghz) of Zalman CNPS5700D-Cu (PIV 3,06 Ghz) ik heb de eerste op me p4 en echt waar je hoort het ding niet.
FYI: de p4 stoot meer hitte af dan een evensnelle athlon, dus jouw "argument" is al lange tijd achterhaald.

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 16:41
zal ook voor een AMD 2800+XP wel een zalman koeling wezen.

Verwijderd

DTC_marijn schreef op 04 februari 2003 @ 15:36:
zal ook voor een AMD 2800+XP wel een zalman koeling wezen.
Is dat een feit? Zoiets heb ik dus nog nooit gezien.

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Tweakertje schreef op 04 February 2003 @ 15:29:
FYI: de p4 stoot meer hitte af dan een evensnelle athlon, dus jouw "argument" is al lange tijd achterhaald.
Bron?
is misschien handig te vermelden aangezien iedereen omgekeerde ervaingen heeft

[ Voor 3% gewijzigd door VlasBaard op 04-02-2003 15:45 ]

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• cool0

cool0

Is er (nog) niet. Maar ik zou het simpel houden Chieftec kast Geluidsmatten erin die speciaal voor die kast zijn gemaakt voor elke HDD een Geluidsisolater kopen Zalman of Nexus Voeding silent. Videokaart met Heatpipe en een Mainbord met intel chipset aangezien deze vaak standaard al passief gekoeld zijn ga je toch voor een AMD dan moet je een Zalman koeler kopen die op je Nortbridge komt (weet alleen niet als je dan nog garantie heb d8 het wel)

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

waterkoeling voor je proc?

www.triathlete.nl

• cool0

cool0

Waterkoeling is erg opslachtig voor een bedrijfs pc. Denk dat ik voor een p4 met zalman koeling zou gaan is erg stil (wat je ook wil) en Intel heeft een mooie naam in het bedrijfs leven die hebben ze ook wel verdient.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
VlasBaard schreef op 04 februari 2003 @ 15:44:
Bron?
is misschien handig te vermelden aangezien iedereen omgekeerde ervaingen heeft
Niet handig.. is namelijk offtopic ;) Het gaat hier om de grafische kaart.. niet de CPU.. Als de topic starter perse een AMD wil: laat hem. Het is niet aan jou om dat te veranderen.

Ik heb zelf ook betere ervaringen met intel dan met AMD (bezit van allebei verscheidene) maar anderen zweren bij AMD. prima! Ik zit er niet mee :)

Voor de topicstarter:

Leg nou eens goed uit wat je er precies mee wil: Zare 3d toepassingen of mooie strakke 2d graphics?? Is nogal een verschil namelijk..

Verwijderd

Van veel merken/typen zijn passief gekoelde modellen (en anders een HP-80 koeler erop).

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Scighera schreef op 04 februari 2003 @ 14:21:
Sapphire 9700Pro Ultimate Edition 128mb
[afbeelding]
de snelste Chip en de stilste 9700Pro
Sluit ik me volledig bij aan :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Er is wel degelijk een zalman cooler geschikt voor de 2800+ want de cnsp6000Cu heeft als spec : Over 2.13GHz (2600+) dus kan ook een ietse zwaardere koelen. verder is het een huiskamer pctje . even voor het idee zijn "oude" syteem is al weer 5 maandjes oud en past dus niet bij zijn net nieuw aangeschafte 19" tft met ingebouwde tv-tuner. hij is weer toe aan iets nieuws ;)

Verwijderd

Prolink Pixelview Gf ti 4200. zit wel koeler op maar is wel een van de stilste . zo kwam hij ok heb beste uit de test. die andere waren allemaal zo'n straaljagers.
waarom denk je dat ik die heb?!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

en als je echt een stille hdd+ snelheid wilt, mischien 2 seagate barracuda's (V of IV geloof ik) in raid 0?

niks

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is allemaal te beantwoorden met een beetje zoeken. Dus wat meer moeite doen voordat je een topic opent kan geen kwaad ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.