Toon posts:

[Brander] 90 graden gedraaid in kast?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi! :)

Aangezien ik bezig ben met het design voor mn casemod en ik erg beperkt ben in de ruimte in mn case (een 40mm metalen grenaatkist (aka: ammokist :D)) moet ik mn CD-speler en brander op hun zijkant in gaan bouwen. Nou weet ik uit ervaring dat je je speler gewoon kan draaien en dat alles gewoon goed werkt (zolang je van die haakjes op het laadje hebt ;)).

Maar hoe zit het met een brander? ik neem aan dat het gewoon kan zolang je van die haakjes hebt, maar zijn hier mensen met ervaring?

ja, ik heb wel gezocht, maar het enigste waar ik op uit kwam was: cd brander 90graden draaien?
en daar wordt alleen bevestigt dat je van die haakjes moet hebben. Maar aangezien het design van mn case drastisch afhangt van of dit kan of niet wou ik het nog even voor de zekerheid vragen.

ow, verkeerde forum op new topic geklikt 8)7 ff een SeM aanmaken :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 23:56 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mijn brander wil ook nog wel eens op zijn zij liggen. gaat gewoon goed. Ik heb geloof ik iedere drive in iedere denkbare positie gehad.
Alleen ondersteboven is wat moeilijk in sommige gevallen. Verder maakt het geen donder uit. (op zijn zij gaat ook wel, zonder haakjes, moet je alleen wat klooien om die cd in de drive erin te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
ook als je brandt? of alleen als je speelt?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 00:18:
ook als je brandt? of alleen als je speelt?
Ik heb ermee gebrand. (op zijn kop alleen niet gefikt) maar verder wel op de zijkant of wat dan ook.
Ik moest even mijn hdds backuppen, kwam uit op iets van 100GB. Tja, dat gaat met een 24x plex beetje te lang duren, vond ik. Dus heb ik er een 40x plex naast gehangen, maar die hing dus buiten de case. Gaf geen enkel probleem. (nou moet ik ook wel zeggen dat die plextors gewoon ALTIJD werken ;))

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik heb wel eens een CD gebrand 'op zijn kant'
Dat ging net zo goed als altijd :)

(stille hint: gewoon even uitproberen)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

dreeke schreef op 04 februari 2003 @ 00:21:
Ik heb wel eens een CD gebrand 'op zijn kant'
Dat ging net zo goed als altijd :)

(stille hint: gewoon even uitproberen)
Wat alleen minder slim is om te proberen is de drive te bewegen als hij aan het schrijven is (dus hem ineens op zijn kant gooien). Wil nog al eens fout gaan bij sommige drives (ja, ook eens geprobeerd met mijn Sony fikker.... :P).
en met mijn matshita in mijn notebook, die vind het echter minder erg

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er worden zelfs veel 'design' kasten verkocht door A-merken met de CDRW drive standaard vertikaal gemonteerd, geen enkel probleem dus als ze erop gebouwd zijn dus 'haakjes' hebben. Maar bewegen is idd niet aan te raden...

Oslik blyat! Oslik!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Als je een CD-ROM drive omgooit tijdens het lezen dan hapert ie ook even, dus best voor de hand liggend dat een brander dan ook niet vrolijk doorgaat met branden :P

Maar, verticaal plaatsen is dus geen probleem nee.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan, mooi dat ik dat weet :) Bedankt!

Trouwens, zelluf testen gaat nog niet hij is nog in aankoop ;)

offtopic:
wie is mooki? :9

dit is wat google me terug geeft 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 00:56 ]

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:17

Jaymz

Keep on moving !

OH -> OM :)

Verwijderd

Topicstarter
k, bedankt :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, hier ook een brander verticaal gemonteerd zonder problemen..

Maar als je nou heel zeker wilt zijn, zoek je gewoon de specs van de verschillende branders. Als het goed is staan daar ook de mounting-specs bij :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.