Toon posts:

Garantie vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ben nu in het trotse bezit van een M$ intelli explorer muis die stuk is gegaan. Ik denk een kabelbreuk. Hij is 1,5 jaar oud.

Weet iemand of hier nog garantie opzit?? Lijkt me leuk: claimen bij ome Bill. 8)

Anders zit er niets anders op dan een neue kaufen. :'(

Verwijderd

Topicstarter
oja, het is een optical.. dus wel de moeite waard..

Verwijderd

normale garantieperiode is één jaar
t' zal dokken zijn denk ik....

Verwijderd

2 jaar bij de leverancier van product volgens ned. consumenten wet.

PS logitech MX serie heeft 5 jaar garantie

Verwijderd

Nee, valt buiten de garantieperiode... als kabelbreuk al onder garantie valt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 21:30:

1 jaar volgens de wet, 2 jaar is een fabeltje

Verwijderd

ligt er aan wat de te verwachte gebruiks duur is.
Bij voorbeeld fabrikant van wasmaschien zegt dat zijn product een leven lang mee gaat.
en geeft 2 jaar garantie.
Omdat 2 jaar een korte periode is ten opzichrte van levenslang (20 jaar) heb je volgens de (oude ) consumenten wet recht op een langere garantie periode dan twee jaar.
Het lijkt me sterk dat in de nieuwe wetgeving is afgeschaft.

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:18

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Hier is al vaker een topic over geweest. Zie IntelliMouse Explorer 3.0 valt steeds uit

Is heel simpel: draadbreuk valt onder garantie.

Bel even met 020-5001005. Leg daar je probleem uit en je krijgt na een aantal vragen een case-nummer. Met dat nummer wordt je doorverbonden naar MS Support Services. Daar wordt alles geregeld.

maar dat lees je allemaal wel in het andere (wat oude) topic.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.

Verwijderd

To Products Home
General Information
#
Overview
#
Features
#
System Requirements
#
Common Questions
#
Related Products
#
Related Books
#
Standard Pricing
#
Academic Pricing
#
Volume Pricing
More Information
#
Visit The Microsoft® IntelliMouse® Web Site
* To Product Support Home
Select from the alphabetical list of all products

Microsoft® IntelliMouse®

Order Now
Overview
The more efficient way to work.

Comes with a three-year warranty!
Benefits
* Easy scrolling simply roll the wheel forward or backward (in Windows® 95 - and Windows® NT® 4.0 based applications) instead of clicking on a scroll bar or arrow.
* Zoom quickly. in or out by holding the CTRL key while rolling the wheel (in compatible applications).
* Work hands-free with Auto-Scroll. Press the wheel, set the scroll speed, then watch your document scroll automatically.
* Feel the comfort of Microsoft IntelliMouse. Its raised back fits the palm of your hand, and its side is curved so its easy to hold - whether you're right-handed or left-handed.
* Count on the Microsoft guarantee. If you're not satisfied with your mouse for any reason, return it within 30 days of purchase for a full refund.

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:57

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 21:38:
ligt er aan wat de te verwachte gebruiks duur is.
Bij voorbeeld fabrikant van wasmaschien zegt dat zijn product een leven lang mee gaat.
en geeft 2 jaar garantie.
Omdat 2 jaar een korte periode is ten opzichrte van levenslang (20 jaar) heb je volgens de (oude ) consumenten wet recht op een langere garantie periode dan twee jaar.
Het lijkt me sterk dat in de nieuwe wetgeving is afgeschaft.
met daarbij in gedachte houdend hoelang men er al gebruik van heeft kunnen maken. Dus 20 jaar meegaan en hij gaat na 5 jaar kapot is het minimaal 25% eigen kosten.
En vanaf vorig jaar is het europees verplicht 2 jaar garantie op alles behalve mobiele telefoons en computer-producten die genieten ook nog een uitzondering omdat die markt zo snel verloopt. Dus als je 2 jaar krijgt op pc-spullen is het mooi meegenomen, maar het hoeft niet.

De verwachte levensduur kan je gewoon opvragen bij bv. de consumentenbond en is in veel gevallen niet langer dan 8 jaar op electronica.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Verwijderd

Tis heel leuk die verwachte levensduur en die regeling met de wet...
In de praktijk krijg je 1 jaar (soms meer, hier blijkbaar dus) garantie.. Gaat het artikel in het 3e jaar stuk dan mag je dus naar de kantonrechter om een gedeelte van je geld te krijgen...

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Een kabelbreuk gebeurt niet zo maar lijkt me... Geen garantie dus...

Maargoed, misschien is Microsoft aardig... Gewoon proberen...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 21:56:
Tis heel leuk die verwachte levensduur en die regeling met de wet...
In de praktijk krijg je 1 jaar (soms meer, hier blijkbaar dus) garantie.. Gaat het artikel in het 3e jaar stuk dan mag je dus naar de kantonrechter om een gedeelte van je geld te krijgen...
Inderdaad heel leuk al dat geblaat over wat wettelijk is en wat niet.... Als de topicstarter gewoon dat 020-nummer draait komt het allemaal voor elkaar en dat is waarschijnlijk het enig belangrijke nu. MS is niet zo rot als sommigen denken ;)

Ik ben er tot nu toe niet slechter van geworden: een 2 jaar oude MS Explorer 1.0 na 10 dagen omgeruild te krijgen voor een gloednieuwe 3.0 (en ik had ook een draadbreuk).

MS-figuur vertelde me dat daar gewoon garantie op zit maar dat men ook een beetje kijkt naar hoe de muis er fysiek uitziet. Is de muis op alle fronten zwaar beschadigt en is het een MS Home muis, dan kan men wel moeilijk doen na een bepaalde periode, maar dat lijkt me niet meer dan logisch.

[ Voor 18% gewijzigd door Stormtrooper op 03-02-2003 22:04 ]

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Moartn schreef op 03 February 2003 @ 22:00:

D's dus gelijk het jammere: die explorers zijn echt fijne muizen, maar als je kijkt hoe die kabel de muis ingaat, dan is dat vragen om breuken. Niet dat ik daarom zou kiezen voor een draadloze of een ander merk.

Maar als je net thuiskomt van een LAN-party en je muis is overleden omdat je (voorzichtig als je bent) de kabel netjes opgerolt hebt en daarbij blijkbaar een iets te scherpe hoek maakt tussen kabel en muis, dan doet dat toch pijn..... :X

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Als die kabels dus wat brakjes zijn zal microsoft dus wel niet zo moeilijk doen lijkt me, ookal is het net 100% hun schuld dat dat ding kapot is.

Bel die lui nou eerst maar eens op voordat je de wetboeken er bij haalt. Er zijn bedrijven die nog wel wat aan service doen op deze planeet hoor :z

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het een kabelbreuk is.. Maar ik ga het gewoon proberen.. Ik heb overigens zelf een 1.0a ..

In ieder geval bedankt!!!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Zou je voortaan geen M$ willen gebruiken maar MS als afkorting van Microsoft, bvd.

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 21:30:

das alleen voor producten gekocht na 1 jan 2002 reken de datum van vandaag 1.5 jaar terug is <2002 dus 1 jaar garantie verplichting voor de leverancier en niet 2 ;)

Sommige mensen....

Verwijderd

Moartn schreef op 03 February 2003 @ 22:00:

Onzin, dit is een veel voorkomend probleem met deze muizen.
Ik heb dit ook gehad met mijn 2 jaar oude muis.
Ik heb toen gebeld met MS en heb na 2 weken een nieuwe gehad.
Er zit geloof ik zelfs 5 jaar garantie op deze muis.
Dus gewoon bellen met MS.
Eskimootje schreef op 03 February 2003 @ 22:27:
Zou je voortaan geen M$ willen gebruiken maar MS als afkorting van Microsoft, bvd.
Waarom stoor jij je daaraan?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 11:23 ]

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het is gewoon een regelrechte troll naar Microsoft toe.

C:\>_

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Vinnie schreef op 04 February 2003 @ 11:34:
[...]

Het is gewoon een regelrechte troll naar Microsoft toe.
Helemaal mee eens.

Is het de topicstarter overigens al gelukt om wat wijzer te worden over de status van zijn muis?

Verwijderd

en als je geen garantie krijgt, laat de tweaker in je loskomen, en strip het kabeltje ff opniew en soldeer het zaakje netjes weer aan elkaar met wat krimpkous der omheen. :-)

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 11:22:

[...]

Waarom stoor jij je daaraan?
Als jij me kan uitleggen wat voor waarde het heeft, behalve stoer te doen met anti-Microsoft geblaat mag je het zeggen :/ . << dat is ook meteen wat me stoort eraan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 21:32:
[...]

1 jaar volgens de wet, 2 jaar is een fabeltje
1 jaar volgens de wet 2 jaar volgens europa beetje grijs gebied nog dus

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Eskimootje schreef op 06 February 2003 @ 23:35:
[...]

Als jij me kan uitleggen wat voor waarde het heeft, behalve stoer te doen met anti-Microsoft geblaat mag je het zeggen :/ . << dat is ook meteen wat me stoort eraan.
Een beetje jammer altijd idd: iedereen flamed MS spul, maar werkt er wel mee. Ik werk al vele jaren met zowel MS hardware als software en zo rot is het echt niet.

Vind persoonlijk de MS muizen, keyboards en gamecontrollers altijd van een hoge kwaliteit en soms zelf heel vernieuwend. Uitzondering de rare layout van het Insert/Delete/Home/End/Page Up/Page Down gedeelte op sommige KB's. Heb zelf zo'n beetje alles van MS op dit gebied (alles behalve de draadloze zooi).

Software is natuurlijk altijd een verhaal apart, hangt er maar van af wat je wilt en wat voor systeem, maar ik ken de nodige Linux freaks die toch wel heel erg te spreken zijn over Windows 2000 en XP.... Heb zelf ook wel de nodige Linux ervaring (RedHat, maar liever nog Gentoo) en heel simpel: Linux is mooi, maar soms valt er echt nog wel wat te leren van hoe alles bij MS werkt. Wil hier geen oorlog beginnen, dus als je het hier niet mee eens bent, Lima Bravo.

Wat ik altijd grappig vind is dat als je zegt tegen derden dat je een MS hater bent, iedereen dan "begrip" voor je heeft want alles is zo rot van MS, maar die derden draaien zelf ook MS-spul omdat ze niets anders begrijpen. Linux, BeOS, OS/2, et is ze allemaal niet goed genoeg: te ingewikkeld, te weinig software (lees: games) etc. etc..

Beetje hetzelfde als het eeuwige geflame over IE etn de integratie daarvan. MS als monopolist. Er zijn zo lekker veel concurrenten op desktop OS gebied. Als jij nu toevallige de enige bent die een bepaald product op de markt komt, de mogelijke concurrenten hebben daar geen antwoord op wat enigszins in de buurt komt, ben je dan gelijk een monopolist die misbruik maakt van zijn marktpositie?). Geldt overigens niet alleen voor desktop OS , maar ook wel degelijk voor server OS.

Ben zelf wel overtuigd van het nut van Linux als server OS, maar W2K is zeker een betrouwbaar platform (net zoals Novell Netware, het hangt ervanaf wat je er voor over hebt en waar je IT-personeel mee kan werken etc. etc.), maar op de desktop is er gewoon simpelweg geen (breed inzetbaar, kantoor vriendelijk, simpele "ik kan niet meer dan klikken op een muis-gebruiker") alternatief. Mensen horen in de media dat anderen daar niet blij mee zijn, lezen en horen van alles over M$ en het ultieme kwaad (maar begrijpen er vaak niets van) en nemen dat klakkeloos over.

Pagina: 1