Toon posts:

IntelliMouse Explorer 3.0 valt steeds uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb deze muis nu ruim een jaar al, veel gamen enzo.. veel gebruikt.
Alleen nu tijdens het gamen en ook in windows zelf, geeft ie aan dat er een nieuw usb device is gevonden (de muis dus) gebeurt om de paar minuten ongeveer, en de muis reageert dan ook op niks meer..
Daarna doet ie het weer ff paar minuten ofzo.. en dan weer hetzelfde verhaal.
Heb al een andere USB poort geprobeerd maar helpt ook niks.
Volgens mij is de MS garantie 1 jaar, is al voorbij dus..
Waar zou dit nog meer aan kunnen liggen..?
Oja en mocht ie toch kapot zijn, wat is een goede GAME muis ?

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:18

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

MS heeft volgens mij langere garantie, voor defecten aan MS hardware gewoon ff 020-5001005 bellen. Leg daar je probleem uit en je krijgt na een aantal vragen een case-nummer. Met dat nummer wordt je doorverbonden naar MS Support Services. Daar wordt alles geregeld.

De mijne (een 1.0) was uit begin 2000, en die ging dit jaar kapot (kabelbreuk). Werd na ± 10 werkdagen omgeruild voor een nieuwe 3.0

Aan de andere kant kan dit natuurlijk ook een software probleem zijn . . .

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.

Verwijderd

Topicstarter
Stormtrooper schreef op 07 november 2002 @ 10:31:
Aan de andere kant kan dit natuurlijk ook een software probleem zijn . . .
Nee.. heeft het altijd goed gedaan met altijd dezelfde drivers..
Op elke windows installatie the same thing..

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Dan zou ik gewoon ff die MS dienst bellen, ff 10 dagen met een andere muis werken en beseffen hoe lekker die Explorer is.

Was voor mij 10 dagen afzien met een seriële logitech zonder scrollwheel....

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Zou best wel eens een gebroken kabel kunnen zijn, daar waar de kabel overgaat in het USB-aansluitstuk zijn ze nogal zwak.
* wzzrd is ook al aan zijn tweede bezig :P

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand toevallig het microsoft adres.. waar ze dat kapotte spul nakijken ?>
Is ergens in maastricht.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:56

Wallie

Herr

Als je ze ff belt weet je het zo he...

offtopic:
Walter denkt dat hier op got een hoop mensen een hekel hebben aan bellen naar een bedrijf.. schijnt eng te wezen...

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Topicstarter
Wallie schreef op 08 november 2002 @ 11:26:
offtopic:
Walter denkt dat hier op got een hoop mensen een hekel hebben aan bellen naar een bedrijf.. schijnt eng te wezen...
Schijnt eng te wezen.. LOL.. nee was vergeten te melden dat ik al gebeld had, kom jij een dag later.. met je nutteloze reply aanzetten.

Verwijderd

Dit is een veel voorkomend probleem met deze muizen, gewoon even bellen je hebt 5 jaar garantie op deze muis.
je krijgt zelfs een nieuwere uitvoering!!!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Zoals ik al zei.
Dus . . . :+

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
wzzrd schreef op 07 november 2002 @ 10:48:
Zou best wel eens een gebroken kabel kunnen zijn, daar waar de kabel overgaat in het USB-aansluitstuk zijn ze nogal zwak.
* wzzrd is ook al aan zijn tweede bezig :P
* AlterEgo had de breuk precies aan de andere kant: waar het staartje aan de muis zat :)
Na een kleine soldeer actie is alles weer fijn.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hebben ze dat in de 3.0 nog steeds? Mijn eerste model Intellimouse had ook een kabelbreuk, op de plaats waar die kabel intern in allerlei hoeken gewurmd word.

Wist trouwens niet dat er zo'n lange garantie op zat.. heb gewoon een nieuwe gekocht (en daarna de oude nog gerepareerd :) )

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 20:10
* Novah heeft twee keer een kabelbreuk gehad, ze liggen hier nu te verrotten omdat ik geen garantie meer heb.

Geen microshit gefuck meer voor mij, ookal hebben ze het gefixt, ik heb nu de MX500 en ik wil NOOOOOOOIT meer anders. Ergonomisch + beste optische sensor atm + 8 knoppen = nooit meer anders. :)

Verwijderd

Novah schreef op 09 November 2002 @ 22:32:
* Novah heeft twee keer een kabelbreuk gehad, ze liggen hier nu te verrotten omdat ik geen garantie meer heb.

Geen Microshit meer voor mij, ookal hebben ze het gefixt, ik heb nu de MX500 en ik wil NOOOOOOOIT meer anders. Ergonomisch + beste optische sensor atm + 8 knoppen = nooit meer anders. :)
heb je ze al 5 jaar dan?

• Novah
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 22:36:
[...]

heb je ze al 5 jaar dan?
Ik dacht ook 5 jaar maar de de gozer @ the store waar ik hem gekocht had vertelde me dat ze dit vaker hadden en dat microsoft maar 1 jaar garantie geeft. Ik heb nog gevraagt of ie zeker wist en toen vroeg hij het aan een collega en die zei ook 1 jaar.

Maar als dat dus niet zo is zal ik nog es ff na checken, die muis is ongeveer uit 2000 ofzo, ik wal eens kijken of ik dan nog wat kan doen. Misschien dat ze hem dan nog accepten en dat ik een nieuwe krijg maar ik wil die muis toch niet, MX500 is veel beter imo. Kwa specs is ie iig beter.

Maar... kan hem altijd dan nog verkopen :)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:36
ja ik wil mijn intellimouse 1.0 ook stuk hebben op een manier dat microsoft mij een 3.0 geeft :(
Novah schreef op 09 November 2002 @ 22:38:
[...]
Ik dacht ook 5 jaar maar de de gozer @ the store waar ik hem gekocht had vertelde me dat ze dit vaker hadden en dat microsoft maar 1 jaar garantie geeft. Ik heb nog gevraagt of ie zeker wist en toen vroeg hij het aan een collega en die zei ook 1 jaar.

Maar als dat dus niet zo is zal ik nog es ff na checken, die muis is ongeveer uit 2000 ofzo, ik wal eens kijken of ik dan nog wat kan doen. Misschien dat ze hem dan nog accepten en dat ik een nieuwe krijg maar ik wil die muis toch niet, MX500 is veel beter imo. Kwa specs is ie iig beter.

Maar... kan hem altijd dan nog verkopen :)
en laat ik nou zeker weten dan ms 5 jaar garantie geeft...
ze bedoelen misschien dat winkel 1jaar garantie geeft,
maar microsoft 5 jaar (en dat ze dat niet weten; zou niet de eerste keer zijn dat verkopers iets niet weten)

• Novah
ach... dynabyte maar ik check net site van informatique en die geven aan 3 jaar garantie, dat valt dan dus nog wel onder de garantie maar tis geen 5 jaar. Naja ik ga maandag wel ff bellen met de dynabyte dan.

Verwijderd

Topicstarter
Die kabelbreuk.. hoe is dit te repareren

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 22:56:
Die kabelbreuk.. hoe is dit te repareren
Als de breuk dichtbij de kant van de muis zit (meestal zit ie in het stukje kabel in de muis) gewoon na de breuk afknippen en de kabel opnieuw op de print solderen (stekkertje opnieuw gebruiken is mij niet gelukt)

Verwijderd

De mijne is ook gebroken. Ik ga ook eens kijken of ik nog garantie heb. Het was ook daar waar de kabel overgaat in het USB-aansluitstuk.

• Novah
Mijn kabelbreuk zit in de muis waar de kabel de muis ingaat. Ik heb er niets vreemds mee gedaan, gewoon normaal intensief gebruikt voor gamen.

Verwijderd

Topicstarter
Novah schreef op 09 november 2002 @ 23:20:
Mijn kabelbreuk zit in de muis waar de kabel de muis ingaat. Ik heb er niets vreemds mee gedaan, gewoon normaal intensief gebruikt voor gamen.
Bij mij ook op die manier gebeurd.. ik had eerst een explorer 1.0 die oudere versie iedergeval, maar die was na 1 maand al met een kabelbreuk.. dus ik kreeg van ms weer een nieuwe explorer 1.0 en deze was na een half jaar kapot.. toen kreeg ik een explorer 3.0.. en die is nu dus na een jaar kapot.

Verwijderd

Er zit zeker 5 jaar garantie op de intelli eye explorer 3.0 heb M$ laatst nog aan de lijn gehad over mijn 3.0 muisje, je krijgt als je hem opstuurd een nieuwere intelli eye terug

Verwijderd

Topicstarter
Tegenwoordig moet je de muis wel naar ze opsturen anders krijg je geen nieuwe meer.
Vond ik ook al zo vreemd :? je belt er heen en ze sturen zo een muis naar je op, zonder dat ze die oude terug willen..
Maar volgens die gozer werd er vaak misbruik van deze service gemaakt :+

• Novah
Waar vragen ze allemaal naar? Bonnetje van aankoop ook want ik weet niet zeker meer of ik die nog heb, muis is uit 2000 en ik lette toen niet zo erg op die dingen.

Verpakking heb ik ook niet meer. Kon je hem gewoon opsturen en adres erbij en kreeg je nieuwe? Hoe ging dat?

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Ik had dat probleem ook ownage, met een ouwe Qware muis ofzo, 1 of ander vaag merk. Heb de muis inmiddels weggegooid :P. Helemaal afgeragd door het gamen :)

If you can't beat them, buy them !

• Novah
Novah schreef op 10 november 2002 @ 15:20:
Waar vragen ze allemaal naar? Bonnetje van aankoop ook want ik weet niet zeker meer of ik die nog heb, muis is uit 2000 en ik lette toen niet zo erg op die dingen.

Verpakking heb ik ook niet meer. Kon je hem gewoon opsturen en adres erbij en kreeg je nieuwe? Hoe ging dat?
Bij mij is het dus zo dat de kabel naar de kloten is op het stuk dat de kabel de muis binnen gaat, NIET bij het USB stekkertje :)

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08 07:53

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

muis openmaken en de kabel er wat verder in drukken en dicht maken , zo heb ik het gedaan :)

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• Novah
RZB schreef op 11 november 2002 @ 19:08:
muis openmaken en de kabel er wat verder in drukken en dicht maken , zo heb ik het gedaan :)
Kan... ik heb hem vandaag op gestuurt en die gozer van Microsoft zei dat ik waarschijnlijk een splik splinternieuwe muis krijg van ze.

Verwijderd

Topicstarter
Novah schreef op 11 november 2002 @ 19:34:
[...]
Kan... ik heb hem vandaag op gestuurt en die gozer van Microsoft zei dat ik waarschijnlijk een splik splinternieuwe muis krijg van ze.
Moest jij die muis sturen naar ene Sven ?

• Novah
uuuh, jah :P
Ben jij dat toevallig ofzo :? :P :D
Of behaldelt hij alle muizen ofzo.

Naja, ik hoop iig dat ik snel nieuwe krijg, mijn server heeft iig nu een brakke muis en ik wil natuurlijk zo snel mogelijk die IntelliMouse Explorer terug.

• Aeon
  • Laatst online: 10-08 12:14
ik heb precies hetzelfde gehad. Muis uitvallen enzo. Ik kwam er idd achter dat het een draadbreuk was aan de muis kant. Dit verholpen, en weer een paar maanden door kunnen gamen. Maar nu merk ik weer precies hetzelfde. Ik kan em wel weer maken, maar ik krijg het ID dat die draadjes van MS toch een beetje een zwak punt zijn.

Verder bevalt die muis prima (1ste explorer versie) Toch ben ik wel benieuwd naar de MX 500 van logitech....

• Novah
De MX500 is.... ik ben sprakeloos, die muis is zoooooooooooooooooooo geil!
Echt die sensor... supergoed! Helemaal geen tweede meer nodig (zoals bij de oude sensoren in de dual optical)! 8 knoppen, vooral de scrollknoppen ownen dik en zijn goed tegen RSI. Natuurlijk past hij PRECIES in je hand, ergonomisch heet dat dacht ik. 5 jaar Logitech garantie, oftewel superservice :D

Ik heb hem nu een maand of 2 en nah... hoe je ook met dat ding beweegt hij schokt niet! echt een ubermuis, de MX-sensoren van Logitech zijn echt de beste at the moment :)

Nou... mijn Microsoft IntelliMouse Explorer heb ik opgestuurt, ik ben vanmorgen gebeld met de melding dat ik een nieuwe toegestuurd krijg, en jah... mijn MX500 blijft mijn primaire muis natuurlijk maar mijn server kan wel een goede muis gebruiken :)

ALS.. je een nieuwe muis gaat kopen, koop MX500 of de MX700, die is precies hetzelfde als de 500 alleen dan draadloos.
De MX300 is ook erg goed alleen is niet ergonomisch, heeft 3 knoppen ipv 8 maar die sensor blijft even goed als die van de MX500 en MX700.

Maargoed, ik heb dus de MX500 is gewoon een ubermuis, thats it :)

BTW: Ik ben geen PR-man van Logitech ofzo die muis is gewoon super goed :)

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 23:24:
[...]

Bij mij ook op die manier gebeurd.. ik had eerst een explorer 1.0 die oudere versie iedergeval, maar die was na 1 maand al met een kabelbreuk.. dus ik kreeg van ms weer een nieuwe explorer 1.0 en deze was na een half jaar kapot.. toen kreeg ik een explorer 3.0.. en die is nu dus na een jaar kapot.
Óf je hebt ultieme pech, óf je doet iets verkeerd. Waarschijnlijk dat laatste ;). Je muisdraad verdwijnt zeker zeker direct ergens achter (kast, beeldscherm, box) waardoor die soms blijft haken?

Verwijderd

Topicstarter
Nelis schreef op 12 November 2002 @ 21:19:
[...]

Óf je hebt ultieme pech, óf je doet iets verkeerd. Waarschijnlijk dat laatste ;). Je muisdraad verdwijnt zeker zeker direct ergens achter (kast, beeldscherm, box) waardoor die soms blijft haken?
Doet ie ook ja.. maar na een jaar pas gebeurt er wat |:(

• Novah
Hmm ik zit dus ook met twee kapotte IntelliMuizen en ik doe echt nix fout hoor, geen rare dingen mee. De kabel is beetje kapot op de plaats waar hij de muis ingaat, dus dan heeft volgensmij een kast ofzo waar hij langschuurt niet veel te maken met mijn probleem. :|

• Novah
Nou gewoon opsturen, ik heb inmiddels een nieuwe ontvangen, het allerlaatste model, kan niet precies vinden hoe of wat. Hij is kleiner, niet zo groot als de vorige, de duimknoppen zijn kleiner enz enz...

Op de CD staat IntelliPoint 4.1
Netjs binnen 7 dagen een nieuwe, als hij dus uitvalt ofzo, gewoon opsturen, krijg je nieuwe :)

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Verwijderd schreef op 07 November 2002 @ 10:24:
Heb deze muis nu ruim een jaar al, veel gamen enzo.. veel gebruikt.
Alleen nu tijdens het gamen en ook in windows zelf, geeft ie aan dat er een nieuw usb device is gevonden (de muis dus) gebeurt om de paar minuten ongeveer, en de muis reageert dan ook op niks meer..
Daarna doet ie het weer ff paar minuten ofzo.. en dan weer hetzelfde verhaal.
Heb al een andere USB poort geprobeerd maar helpt ook niks.
Volgens mij is de MS garantie 1 jaar, is al voorbij dus..
Waar zou dit nog meer aan kunnen liggen..?
Oja en mocht ie toch kapot zijn, wat is een goede GAME muis ?
Ik heb het zelfde probleem sinds twee dagen dat ie uit valt zomaar alleen "geeft ie aan dat er een nieuw usb device is gevonden (de muis dus)" heb ik niet. Ik heb de muis ongever 10maanden nu alleen ben de bon volgens mij kwijt :(. Morgen maar even bellen met microsoft.
Het is wel vervelend lang (10dagen ofzo) zonder goede muis zitten zeker als je games speelt op een hoog niveau ;/
Pagina: 1