ervaring gamen gforce 4 440mx 64mb ddr op 1024x768

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 21:52
Ik ga een nieuwe pc kopen met amdxp 2000 en 512mb ram / nforce 2 mobo. Nu wil ik er een beetje op kunnen gamen. mijn favo spel is return to castle wolfenstein. Ik heb nu gehoord dat ik op mijn tft haast wel 1024x768 moet draaien voor mooi beeld omdat anders de tft op lagere resoluties mijn beeld vernaggeld. Nu wil ik eigenlijk weten of dit spel een beetje soepel draait nog op deze resolutie. Hoe kom ik hierachter? Ik heb even op tomshardwareguide gekeken en zie daar voor de meeste spelletjes refreshrates van 45 frames per seconde (op p4 3ghz) heb geen idee of zoiets genoeg is enzo. misschien heeft iemand er ervaring mee?

edit: mijn nieuwe mobo zal een eopx 8rda+ zijn en misschien valt er dan nog wat te overklokken van die agp of kan dat niet?

[ Voor 10% gewijzigd door savale op 03-02-2003 19:40 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Klopt, aangezien een TFT 'echte' pixels heeft, en dus moet rekken en strekken om er een andere resolutie op te kunnen toveren, wat dus niet zo mooi beeld geeft.

refreshrates van 45 frames per seconde
Je bedoelt neem ik aan framerates, geen refreshrates :) 45 FPS (frames per seconde) valt te doen, maar het zal nog niet helemaal vloeiend aanvoelen. 60 FPS is ongeveer de grens wanneer games er vloeiend uit zien.

Sowieso zal ik nooit een GeForce 4 MX kopen, ze zijn nog lang niet zo als hun grotere Ti broertjes, en dan moet je over een maand of 6 weer een betere videokaart kopen. Koop dan een GeForce 4 Ti 4200 (+- 160 euro), of een Radeon 9100/9500, daar heb je veel langer plezier van :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rafe op 03-02-2003 19:43 ]

Verwijderd

Dat spel zul je perfect kunnen draaien met die videokaart hoor :)

Met mijn geforce 2 ti en 1.9 ghz draait het zelfs goed op 1600x1200.

• savale
Rafe schreef op 03 February 2003 @ 19:42:
Klopt, aangezien een TFT 'echte' pixels heeft, en dus moet rekken en strekken om er een andere resolutie op te kunnen toveren, wat dus niet zo mooi beeld geeft.

refreshrates van 45 frames per seconde
Je bedoelt neem ik aan framerates, geen refreshrates :) 45 FPS (frames per seconde) valt te doen, maar het zal nog niet helemaal vloeiend aanvoelen. 60 FPS is ongeveer de grens wanneer games er vloeiend uit zien.

Sowieso zal ik nooit een GeForce 4 MX kopen, ze zijn nog lang niet zo als hun grotere Ti broertjes, en dan moet je over een maand of 6 weer een betere videokaart kopen. Koop dan een GeForce 4 Ti 4200 (+- 160 euro), of een Radeon 9100/9500, daar heb je veel langer plezier van :)
tjaah ik ben geen die hard gamer maar wil eigenlijk mijn spelletjes wel zo lekker op die hoge resolutie kunnen spelen. dus die mx is dan geen optie?

uhm ik ben geen die hard gamer en het is niet het allerbelangrijkste wat ik op me pc doe maar vooral dat spelletje vind ik wel intressant om soepel te kunnen spelen :)

[ Voor 9% gewijzigd door savale op 03-02-2003 19:48 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
savale schreef op 03 February 2003 @ 19:44:
[...]

tjaah ik ben geen die hard gamer maar wil eigenlijk mijn spelletjes wel zo lekker op die hoge resolutie kunnen spelen. dus die mx is dan geen optie?
Het kan natuurlijk wel, misschien moet je wat in de opties dingen lager zetten (texture details enzo).

Maar stel dat jij na RtCW een ander spel vind dat je zo leuk vind (bijv. Doom III, RtCW Enemy Territory), maar dat je dan tot de ontdekking komt dat je het spel niet goed kan spelen omdat je videokaart het niet aankan, een videokaart die je 6-12 maanden geleden nog heb gekocht. Is een beetje zonde niet waar?

Dus met een klein oog naar de toekomst gericht, doe jezelf een plezier en koop geen GF4 MX, zonde van je geld tenzij je alleen maar patiance speelt (mijn mening dan).

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Neem een TI. Beste prijs/kwaliteits verhouding momenteel. (of een radeon 9500(pro) natuurlijk)

Verwijderd

Ik zou echt geen geforce 4mx nemen.
De mx is eigenlijk een ouder type geforce die een beetje opgekieteld is.
Beter ga je voor een ti-4200 of een radeon 9500.
De race om de snelste videokaart is er toch een die je nooit kan winnen zonder een godsbedrag kwijt te zijn maar als je toch iets aan gaat schaffen kan je er beter een €40,- extra tegenaan gooien om een snelle kaart aan te schaffen dan dat je over een paar maanden merkt dat je toch een beetje performance tekort komt.
Er komt weer een nieuwe generatie games aan die die extra power wel nodig heeft (unreal2 bijv. lust 'm wel als je schaduw enzo ook aanzet.)
RTCW zal je wel niet altijd blijven spelen dus is het ook leuk als je iets anders ook max. kan draaien.
btw. als je een gamer bent ben je (bijna) verplicht om ook 512MB (r)d(dr)ram aan te schaffen.Je kan nog zo'n snelle videokaart hebben.......als je games gaan schokken omdat ie als een gek loopt te swappen is dat ook niet fijn :(

• savale
hehe ok dus het is wijs om wat meer geld uit te trekken voor een videokaart? :) ik dacht aan max 100 euro voor een videokaart en vond de gforce 4 wel een leuk prijsje hebben (ik hoopte ook op redelijke specs) :) ik zie trouwens in de pricewatch een VGA Connect3D 64Mb Rad.9100 TVO/DVI voor € 82,00 is dit al beter dan een gforce 4? of heeft iemand anders suggesties? die 512mb ram komt er zowiezo in :P

[ Voor 5% gewijzigd door savale op 03-02-2003 19:57 ]

Verwijderd

hehe dat zou ik dus echt niet doen :)

• savale
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 19:57:
hehe dat zou ik dus echt niet doen :)
hehe ik ok ik begin het een beetje te snappen denk: bij ati radeon alleen kijken naar de pro en bij gforce naar ti? :)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Radeon 9100 == opnieuw uitgebrachte radeon 8500. (en zodoende dus al verouderd) Ga voor een Ti4200, momenteel te vinden voor een 160-180 euro's naargelang merk en uitvoering. .....

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zie http://gathering.tweakers...t_messages/610591#welkevk. Lees een aantal reviews en je kan zo een keuze maken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.