[netwerk printen] windows -> linux -> printer probleem

Pagina: 1
Acties:

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
hoi,

kan iemand mij helpen met het aan de praat krijgen van een printer over een netwerk?
ik heb een canon bjc 4300 aangesloten op mn linux suse 8.0 bak. test pagina's komen er goed uit, dus vanuit linux ken ik printen. nou is het de bedoeling dat ik ook ken printen van andere computers. op dit moment heb ik effe een netwerkje opgebouwd met mijn win xp computer en die met linux erop, met een switch er tussen. maar wat ik ook probeer, ik krijg t niet voor elkaar dat ik kan printen vanuit winxp naar die canon.
als ik vanuit windows die linux computer benader dan is de printer wel te zien. als ik er dubbel op klik krijg ik een scherm waar ik een driver moet aangeven. daar heb ik elke keer gewoon de canon bjc4300 driver laten installeren.

dus hoe krijg ik nou die printer aan de praat zodat ik met windows 98 en xp via linux met die bjc 4300 kan printen? op die linux comp heb ik samba en cups geinstalleerd.

Ohja, en met search enzo heb ik geen werkend resultaat gekregen. alleen maar info over hp printers en hoe je ken printen vanaf een linux comp naar een printer die is aangesloten op een windows computer, en ook posts zonder (werkend) antwoord.

bvd.

Ik heb echt een hele goeie PC.

Verwijderd

http://www.linuxprinting.org/
Heb je die tutorials en HOWTO's al geprobeerd ? Bovendien typ je wel een leuk verhaaltje maar je geeft verder niet aan wat je op je Linux machine hebt gedaan/geconfigged om het aan de praat te krijgen.
Lees ook [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] eens door.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
mischien dat je aan dit topic wat heb? :)

Rookworst zonder R is ook worst.