Ik heb in mijn netwerkje een server draaien (Debian 3.0) met daarop samba (2.2.3a-12) en CUPS. Beiden werken heel goed, lokaal kan ik perfect printen mbv CUPS en op de windows pc's kan ik gewoon perfect bij de shares op de server komen.
Nou wil ik graag die printer via samba sharen over het netwerk, na uuuuren de doc's doorgelezen te hebben had ik het eindelijk voor elkaar dat de printer op de windows pc's zichtbaar is. Nu is alleen het probleem dat de clients steeds 'access denied' krijgen bij het openen van de printer/connecten naar de printer.
hier de relevante stukjes uit /etc/samba/smb.conf:
en
wat doe ik fout?
Nou wil ik graag die printer via samba sharen over het netwerk, na uuuuren de doc's doorgelezen te hebben had ik het eindelijk voor elkaar dat de printer op de windows pc's zichtbaar is. Nu is alleen het probleem dat de clients steeds 'access denied' krijgen bij het openen van de printer/connecten naar de printer.
hier de relevante stukjes uit /etc/samba/smb.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| [global]
obey pam restrictions = yes
passwd program = /usr/bin/passwd %u
passwd chat = *Enter\snew\sUNIX\spassword:* %n\n [knip]
*Retype\snew\sUNIX\spassword:* %n\n .
printing = cups
printcap name = cups
dns proxy = no
encrypt passwords = true
workgroup = workgroup
server string = server
syslog = 0
socket options = TCP_NODELAY
log file = /var/log/samba/log.%m
load printers = yes
invalid users = root
max log size = 1000
guest account = nobody |
en
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| [printers] comment = All Printers browseable = no guest ok = yes path = /usr/spool/samba printable = yes public = yes writable = no create mode = 0700 |
wat doe ik fout?
offtopic:
(oh, en modjes: als mijn post onvolledig is, zeg dat dan en geef mij een kans het te verbeteren, zeggen dat het onvolledig is en het topic dan zonder pardon op slot gooien slaat natuulijk nergens op! ik spreek helaas uit ervaring...
)
(oh, en modjes: als mijn post onvolledig is, zeg dat dan en geef mij een kans het te verbeteren, zeggen dat het onvolledig is en het topic dan zonder pardon op slot gooien slaat natuulijk nergens op! ik spreek helaas uit ervaring...
Rookworst zonder R is ook worst.