Toon posts:

Welke auto MP3 speler ?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers...zit me hier gek te piekeren over welke autoradio cd/mp3 speler ik nu ga kopen.

1: JVC KD-LH7 299 euro

2: Kenwood KDC-M6021 289 euro

3: ?

Wie heeft ervaringen met bovengenoemde apparatuur of evt. een andere aanrader ?

Heb nu een Pioneer 3400r met mosfet 4x50 W en geeft strak geluid, maar helaas geen MP3 optie....ga ik dan qua geluid achteruit ?

Verwijderd

Topicstarter
eenmaal................

Verwijderd

Ik heb zelf de JVC en die bevalt perfect. Ja nou wil je natuurlijk weten waarom maar waarom die zo goed bevalt weet ik niet kan het niet zeggen in vergelijking met andere autoradio´s. Hij is wel heel gebruiksvriendelijk vind ik.

• paerad
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Zelfde keuze gehad,
en ook de pioneer deh-7400 (duurder)-maar vond ik het niet waard, ga gewoon voor de JVC, is perfect apparaat. Heb nu +6mnd en een en al plezier mee!

Kies altijd wel voor een fabrikant die ervaring/produceert heeft met audio/cd apparatuur zodat de versterker een goede is, zo werden modellen als lenco-achtigen(klonen) hier erg op afgerekend (niet best was). Ct-magazine stond hier een mooi artikel over, auto cd mp3 spelers

suc6

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:22

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Tssssk, ongeduldig mannetje.....

Als je snel antwoord wil hebben moet je de search maar aanslingeren, genoeg nuttige hints!

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
meendering schreef op 03 February 2003 @ 15:49:
Tssssk, ongeduldig mannetje.....

Als je snel antwoord wil hebben moet je de search maar aanslingeren, genoeg nuttige hints!
Gaaaaaaaaaaaap! Thx, ga dus NU maar die JVC halen.

Thx luitjes......

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:22

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

van die JVC krijg je geen spijt. ;)

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
Afijn....kommik gister bij men. HFords, uitverkocht......grrrr....het was al 18:00 en dus ga ik zo maar een naar hun andere vestiging. Als het goed is is het kwestie van omprikken bedrading en zal ik mijn bevindingen later op de dag plaatsen.....ben zeeeeer beneijd :)

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Je kan voor JVC gaan.
Zelf zou ik ook nog uitkijken naar Alpine........ Maken echt super radio's ook met goede mp3 mogelijkheden!

Alleen je betaald er wel wat voor, maar dat is het absoluut waard!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ik heb zelf ook die JVC, en ik ben er heel erg zwaar tevreden over moet ik zeggen. :)
Absoluut een aanrader, zeer zeker omdat het display en de bediening heel erg overzichtelijk zijn. :)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
pinodambini schreef op 04 February 2003 @ 13:21:
Je kan voor JVC gaan.
Zelf zou ik ook nog uitkijken naar Alpine........ Maken echt super radio's ook met goede mp3 mogelijkheden!

Alleen je betaald er wel wat voor, maar dat is het absoluut waard!
Nadat ze me vorige apline hadden gestolen uit de auto heb ik nu een Alpine met MP3 support, klinkt super en geen lange wacht tijden tussen het switchen van directories.

was wel prijzig €550 oid maar had het er voor over.

Slash Care
Mementô

Verwijderd

Ik ben van plan om een mp3 speler in een boot te zetten. Ik zit alleen met 1 probleempje; het overspringen. Ik heb gemerkt dat vele spelers een enorme last hebben van overspringen (als je met een auto over een drempel rijdt of met de boot over een golf).

Welke speler is dan het meest aan te raden? :?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn bevindingen over eerder genoemde JVC in vergelijking met de Pioneer 3400r (zonder mp3);

Het geluid van de JVC is wat doffer en heeft minder regel opties. Verschil tussen CD en MP3 is nihil en dus goed. Tevens een zeer korte laadtijd van MP3 nummers. Naar mijn mening is de Pioneer met mosfet 4x50W beetje teveel van het goede gezien de standaard speakers in mijn auto en klinkt de JVC op harder volume een stuk beter, maar minder zuiver als de Pioneer. Prijsqualiteit verhouding JVC = uitermate goed en zeker het geld waard. Toch wijk ik nu af van mijn principes en voel dat ik iets mis.....oftewel een PIONEER....Nog even een maandje wachten en ga dan toch maar een duurdere pioneer kopen met MP3 functie. Daarbij natuurlijk een betere speakerset, zodat het geheel tot zijn recht kan komen.

Pioneer rulezzzzz

• nixan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-08 19:11

nixan

and then?

Nieuwe Sony
Afbeeldingslocatie: http://users.raketnet.nl/nixan/images/sonyMP80_nieuw.jpg

MP 80
(de opvolger van de MP70)
Deze is vanaf 1 feb beschikbaar in de VS, maar zal hier binnenkort ook zijn.
Ik kan niet wachten

Het display kan 7 kleuren aannemen; dus ook het amber/oranje van mijn Renault
(Waarom denken autoradiofabrikanten toch, dat iédereen een volkswagen heeft / blauwe dashboard verlichting)

[ Voor 31% gewijzigd door nixan op 04-02-2003 13:54 ]

where is my car?

• Case
  • Laatst online: 09-08 20:22
Ik heb de 6021G, en ben er erg over te spreken. Geen stilte tussen de tracks, zoals veel autoradio's wel hebben. Verder geen enkel probleem mee gehad, prima dingetje.. Leest ook uitstekend CD-RW overigens.

met de JVS heb ik geen ervaring

Mijn Firewizzie

Verwijderd

Topicstarter
ps; koste wat het kost, een sony komt er bij mij NIET in!

• nixan

nixan

and then?

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 13:58:
ps; koste wat het kost, een sony komt er bij mij NIET in!
Oh, sorry
Ik kan het wel waarderen als iemand wat met bepaalde merken heeft (wat dan ook)

where is my car?

• Marv
  • Laatst online: 11-06 06:52
Geen lenco nemen... slechte ervaringen mee :/ (zie ook search)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

zit over deze te denken...de JVC KD-SH99R. wel cool apparaatje met front line-in http://193.121.210.231/Jv...SH99R&Country=Deu&Lang=De

Afbeeldingslocatie: http://193.121.210.231/JvcCons/products/images/kd-sh99r.jpg

goedkoopste dat ik heb gezien is 321,- :P

[ Voor 5% gewijzigd door freddifish op 04-02-2003 15:40 ]

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 14:30

Magic666

No one's neighbour!

wat is het verschil tussen de Sony MP80 en MP70?

Zo te zien alleen de kleur van de speler? Mijn mp70 is zilver en deze meer zwart.

Verwijderd

Deze zit ook in dezelfde prijsklasse mischien dat dit wat is heb er zelf nog geen ervaring mee

Sony CDX-MP30 € 259,-

Afbeeldingslocatie: http://www.halfords.nl/privatedata/images/Artikel/ar_1223_PIC.jpg

Specs:

Sony CDX-MP30
CD/Tuner waar MP3 bestanden mee afgespeeld kunnen worden.

4 x 50 watt max vermogen
Geschikt voor MP3
RDS-EON
2 lijnuitgangen
CD-text
My Best Sound Position
D-Bass

Deze komt zo bij de halfords vandaan

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 15:49 . Reden: ff specs erbij ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 15:48:
Deze zit ook in dezelfde prijsklasse mischien dat dit wat is heb er zelf nog geen ervaring mee

Sony CDX-MP30 € 259,-

[afbeelding]

Specs:

Sony CDX-MP30
CD/Tuner waar MP3 bestanden mee afgespeeld kunnen worden.

4 x 50 watt max vermogen
Geschikt voor MP3
RDS-EON
2 lijnuitgangen
CD-text
My Best Sound Position
D-Bass

Deze komt zo bij de halfords vandaan
die heb ik ook in de 106 van m'n vriendin gedrukt. mooi dingetje :)

• nixan

nixan

and then?

Magic666 schreef op 04 februari 2003 @ 15:47:
wat is het verschil tussen de Sony MP80 en MP70?

Zo te zien alleen de kleur van de speler? Mijn mp70 is zilver en deze meer zwart.
Hoewel Topicstarter niet eens Sony overweegt, wil ik je vraag wel beantwoorden:
De verschillen zijn inderdaad minimaal, de voorversterkeruitgang is nu 4 Volt, maar ik weet niet of dat al zo was.
En het uiterlijk is inderdaad veranderd.
Het afspelen van VBR MP3's (zoek op VBR voordat je wat vraagt) was voor verbetering vatbaar bij de Sony MP70, het lijkt me logisch dat dit is aangepast, maar dat is pure speculatie.

where is my car?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:19
Ik heb wat met Sony, ik moet altijd alles van Sony hebben, tv, video, ps2, stereotoren etc. Maar wat betreft autoradio's kunnen ze mij echt niet warm maken. Ik heb geen enkel model van Sony gezien wat echt mooi is. Kwalitatief schijnen ze (ja ja, ik heb het ook maar van horen zeggen) niet zo geweldig te zijn voor de prijs. Maar ik dus in mijn auto een Pioneer DEH-7400 gezet. Ik ben eigenlijk heel tevreden met die keus. Bovendien kunnen de knopjes zowel amber als groen worden gezet, zodat het bij de verlichting van het dashboard past. Verder een fantastisch goed radiootje met mp3.

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08 07:35
Ok ik heb de Kenwood MP3 speler in de auto, nu alweer bijna twee jaar dus dat was toen de eerste MP3 speler van Kenwood maar ben daar nog steeds heel tevreden mee! Leest goed CD-RW, goede navigatie tussen de verschillende mappen, zoekfunctie en ook geen stilte tussen de nummers. Tot op heden dus nog steeds geen miskoop geweest!

For rent

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

nixan schreef op 04 February 2003 @ 23:07:
[...]

Hoewel Topicstarter niet eens Sony overweegt, wil ik je vraag wel beantwoorden:
De verschillen zijn inderdaad minimaal, de voorversterkeruitgang is nu 4 Volt, maar ik weet niet of dat al zo was.
En het uiterlijk is inderdaad veranderd.
Het afspelen van VBR MP3's (zoek op VBR voordat je wat vraagt) was voor verbetering vatbaar bij de Sony MP70, het lijkt me logisch dat dit is aangepast, maar dat is pure speculatie.
Die 4 volt was idd bij de MP70 maar een volt of 2, vbr vbr....... zegt me helemaal niks! ;) VBR's speelt de MP70 wel maar met tikken, alsof de speler niet overweg kan met bitrate wisselingen. Ik heb alleen CBR dus ik heb daar geen last van.

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:29

Aidix

Geluidspietlut

4volt is de lineout, als je geen vette versterker in je kofferbak wilt heb je daar niets aan.

Dat hij geen VBR afspeelt (of niet goed) is een rede om hem niet te kopen, slechte productontwikkeling moet je afstraffen, niet belonen.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

het enige nadeel is het VBR gebeuren maar zoals gezegd heb ik alleen CBR. Voor de rest vind ik de speler nog het mooist/beste van alles wat hier voorbij komt maar dat is MHO.

Verwijderd

Die JVC heb ik zelf ook, perfect ding waar niet te veel rommel op zit waar je nix aan hebt, en prima geluidskwaliteit (ook zonder extra versterker in t koffer). Mosfet is altijd beter maar of je er zo veel op achteruit gaat betwijfel ik.
Sony is een kwestie van smaak, ik vind de modellen van Sony niet mooi, neemt niet weg dat het een goed apparaat is. ;)

succes

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Ik ben tevree met de Kenwood. Wat extra wil je weten over dit ding?

Verwijderd

JVC KD-SH909R

Perfect ding, heb hem nu een half jaar en ben nog steeds tevreden. Die 2 sec zoektijd tussen de nummer irriteerd (mij) niet.

Verwijderd

Weet iemand of het een gekend probleem is dat de Sony CDX-CA750X zeer snel overslaat bij het lezen van CD's op een slecht wegdek? Heb deze unit een week en heb me er al mateloos aan geërgerd :( , hoewel de betreffende wegen er niet ZOO slecht bij lagen..
(PS: vond het beetje té om hier topic voor te openen, dus vraag ik het even snel hier)

Verwijderd

Topicstarter
Na een aantal dagen is voor mij de ergernis de grens. Die JVC gaat terug en ik ga een PIONEER halen. Met name de onvoeldoende geluidsinstellingsmogelijkheden van die JVC wat me totaal niet aanstaat.

Leuk speelgoed, maar geef mij maar iets beters........PIONEER rulezzz

• clstat
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 15:29
Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 08:56:
Na een aantal dagen is voor mij de ergernis de grens. Die JVC gaat terug en ik ga een PIONEER halen. Met name de onvoeldoende geluidsinstellingsmogelijkheden van die JVC wat me totaal niet aanstaat.

Let er wel op dat bijv. de Pioneer DEH-P7400MP zo'n 2..4 sec. zoektijd heeft...

XP2000+, GA7VRXP, 2 x 40GB Maxtor in Raid0, Hitachi 174SXWB, Canon Powershot A40

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 08:56:

Onvoldoende geluidsinstellingen? wat wil je dan? Een 10-bands equalizer per kanaal? De Loudness is IMHo bij hogere volmes idd nog een beetje te nadrukkelijk aanwezig, maar verder ben ik toch zeer tevreden over de geluidskwaliteit. En er zit momenteel standaard VW-materiaal in m'n Golf.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• Pauwl
  • Laatst online: 02-08 08:58
:? Ik denk niet dat je met een pioneer een betere geluidskwaliteit gaat krijgen hoor.
Koop dan gelijk een Alpine :)

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:01
Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 08:56:

Ik heb ook de DEHP7400MP en ik moet zeggen schitterend geluid!! Heb zelf JBL speakers eraan hangen en dan is het helemaal perfect, niks geen gezeur met verseterkers oid.
Alleen de wachttijd bij MP3's is irri, maar daar ben ik aan gewend en ik vind zelf dat het geluid het probleem zonder meer opheft..
Al met al fantastisch ding!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:01
Pauwl schreef op 10 February 2003 @ 11:35:
:? Ik denk niet dat je met een pioneer een betere geluidskwaliteit gaat krijgen hoor.
Koop dan gelijk een Alpine :)
Ik denk wel iets beter, alleen kan het niet op tegen Alpine. :)

• Pauwl
  • Laatst online: 02-08 08:58
Sja als je toch al rond de 400 euro wilt uitgeven voor een pioneer zou ik er nog 63 euro bij leggen en een Alpine CDA-7893R kopen voor 463 bij http://www.carhifisystems.nl/
Vooral als je geen aparte versterker hebt een perfecte radio met 4x60w (max) vermogen :)

Verwijderd

Heb nu een jaar de Sony CDX-MP30. Bevalt uitstekend. Prima geluid. Slaat nooit over bij MP3. Het leuke is dat ik er ook nog de Sony 10CD-wisselaar mee bedien, die er nog in zat van m'n vorige radio.

• memphis
  • Laatst online: 16:00

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik heb onlangs een MP70 gekocht en ben zeer te spreken over de kwaliteit.
VBR nog geen last van gehad maar dat komt omdat mijn collectie voor meer dan 95% uit een vaste bitrate bestaat.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
Mijn Review over de JVC KD-LH2000R

Aanvulling:

HU: JVC KD-LH2000R
Amp: GroundZero 4200, 4 kanaals versterker, 85 Watt RMS per kanaal
Compo: GroundZero RC16, 80 Watt RMS
Sub: Magnat XTC1000, 180 Watt RMS, 400 Watt MAX in een gepoorte kist van netto 21 litter.
Rears: Sony Xplods V6940, 4-weg, 80 Watt RMS ofzo

Compo zit er nog niet in, maar ik vind het nu al erg mooi klinken. Rears zitten op mijn HU, compo komt op mijn amp.

Pics huidige kist en bouw deurbakken

Greetz MrBaaco

Pagina: 1