Ik heb zelf ook erg vreemde problemen gehad met de 42.09 drivers van Nvidia ook met een MSI GF4 maar dan een 4600-TI.
Ik had het probleem dat wanneer ik deze drivers installeerde en ik daarna de resolutie hoger wilde zetten dan 1024x768 dat niet meer kon in 32 bits kleuren, bovendien had ik bij diverse spellen (MOHAAS, UT2K3) rare lichtvlakken in de textures zitten, terwijl dat bij de standaard drivers die bij de kaart geleverd werden dat niet het geval was. Wanneer ik de detonator 42.07 drivers gebruikte kon ik de resolutie en 32 bits kleuren weer naar hartelust veranderen maar waren de rare lichtvlakken nooit helemaal verdwenen tijdens het spellen van diverse spellen. De enige drivers waar de kaart ooit goed op gedraaid heeft waren de drivers die erbij geleverd zijn, maar dat kan misschien ook wel met het hieronder beschreven probleem te maken hebben.
Het grootste probleem van de kaart was echter (sinds de aankoop ervan) dat ik om de zoveel minuten uit vrijwel alle spellen vloog naar m'n desktop, nader onderzoek door mijzelf en een vriend (heeft zeer veel tijd en meerdere probeersels gekost) wees vrijwel zeker uit dat dit een defect van de videoplank betrof en dus ligt de plank onderhand bij de leverancier, omdat hij zeer waarschijnlijk niet helemaal lekker is.
Ik ben dan ook helemaal niet tevreden over deze MSI kaart en toen ik hem retour bracht naar mijn leverancier (afgelopen donderdag) zeiden ze dat ie opgestuurd moest worden en konden ze me geen nieuwe geven omdat deze kaart niet meer geproduceerd schijnt te worden. Waardoor mijn ontevredenheid over deze MSI plank alleen maar toenam.
Ik hoop dan ook dat ik eind deze week uitsluitsel krijg over dat kreng en dat ze me een andere plank uit laten zoeken, waarbij ik zeer zeker met eventueel een kleine bijbetaling zal overstappen op een Hercules radeon 9700 Pro.