Toon posts:

MSI Geforce Ti4200 128 MB problems

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi luitjes. M'n eerste post hier.

Ik heb een vraag betrefd mijn net aangekochte MSI Geforce 4 Ti 4200 128 MB (VTD8x).
In mijn eigenschappen van mijn kaart zie ik tot mijn verbazing de volgende informatie:

Afbeeldingslocatie: http://www.waypoint-informatisering.nl/ferdi/df2r/pics/problem.jpg

Mijn moederboard is een Abit KR7A die welliswaar 4x AGP ondersteund. De kaart is 128 MB DDR.

Kan iemand mij uit de brand helpen? Ik heb zelf geen flauw idee waar het aan ligt.

Alvast bedankt!

Ferdi

Verwijderd

Slik... da's lekker... hier zou ik ook niet zo snel iets op weten.

Driver versie lijkt goed: Detonator 41.09
BIOS van de kaart lijkt wat betreft versie inderdaad een GF4 BIOS

Heb je de kans om de kaart op een andere computer te proberen?
Welk OS gebruik je?

Laat eens een screenshot van het MSI tabblad zien.

Het lijkt er al bijna op dat iemand je een GF1 SDR verkocht heeft en de ID string veranderd heeft naar die van een GF4. Het is ver gezocht, maar ja, het kan wel; er is een nVidia BIOS editor, die deze mogelijkheden biedt. Ik hoop het echter niet voor je.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi FirePower, bedankt voor je snelle reactie.
Hier volgt de MSI Tabblad:

Afbeeldingslocatie: http://www.waypoint-informatisering.nl/ferdi/df2r/pics/problem2.jpg

Edit: De kaart ziet er uit als een GF 4 Ti4200 Dus dat zal wel goed zitten

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 21:49 . Reden: info vergeten.. ]

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:05
lijken me geen snelheden voor een GF1... kan je geen andere detonator downloaden en even proberen of er wat veranderd ofzo

Verwijderd

Het lijkt goed. Dit is een overgeklokte GF4 Ti-4200. (Standaard snelheden zijn Core/Mem van 250/444 voor de 128MB, en 250/500 voor de 64MB.)

Ik zou eens in het BIOS van het moederbord kijken. Misschien heb je AGP daar op 2x staan, en beperk je daar het geheugen van je gfx kaart of iets dergelijks. Misschien is het een bug in de MSI drivers: probeer eens de standaard Detonator 30.82. Deze gebruik ik nog steeds. Hij is stabieler dan de 41xx op mijn systeem, als ik zware spellen speel. (Neverwinter Nights, Morrowind, UT en RTCW op 1600x1200...) De 40xx en 41xx willen soms wel eens een crash veroorzaken, terwijl de 30.82 dat nog nooit heeft gedaan.

Verwijder wel eerst je MSI drivers volledig.
Als je het Clock tabblad terug wilt, zoek dan op Guru3d.com naar het bestand CoolBits.reg; deze geeft het Clock tabblad vrij in de detonators.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
FirePower, thanks, ik zal het eens proberen!
Misschien een domme vraag,
edit:
sorry, 'k ben moe, had niet goed gelezen

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 22:13 . Reden: 'k was moe :) ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in m'n BIOS gekeken en AGP stond inderdaad op 2x en heb het nu op 4x gezet. Het enige probleem nu is dat hij 32 MB SDRAM herkent in de bovenstaande eigenschappen.

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Probeer toch eens een nieuwere detonator versie.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oude en de nieuwe detonator drivers geprobeerd. De nieuwe werken beter, maar is een 3D Mark 2001 score van 9158 niet wat zielig voor mijn Geforce? Ik heb een AMD Athlon 1800+ met 512 MB DDR.

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 22:55:
Ik heb de oude en de nieuwe detonator drivers geprobeerd. De nieuwe werken beter, maar is een 3D Mark 2001 score van 9158 niet wat zielig voor mijn Geforce? Ik heb een AMD Athlon 1800+ met 512 MB DDR.
Valt wel mee.
Probeer ook ff je moederbord drivers updaten.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! 'K zal dat ook eens proberen.

Over de BIOS: Ik heb alles voor m'n AGP ge-enabled, dingen zoals Fast Write. Is dit nodig, of moet het juist niet ge-enabled staan?

Verwijderd

Fast Write maakt je systeem 1 a 2% procent sneller, maar het KAN het systeem ook instabiel maken, m.n. op oudere VIA chipsets zoals de KT133(a).

Geef eens zoveel mogelijk je volledige systeem specificaties zoals moederbord, geheugen, en instellingen van het BIOS op geheugengebied.

9158 3DM is niet echt hoog, maar ook niet te laag. Je zit ermee in de middenmoot. Mijn neefje met een Thunderbird 1400 en een GF4 Ti-4200 haalt ca. 9500.

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 23:39:
Fast Write maakt je systeem 1 a 2% procent sneller, maar het KAN het systeem ook instabiel maken, m.n. op oudere VIA chipsets zoals de KT133(a).

Geef eens zoveel mogelijk je volledige systeem specificaties zoals moederbord, geheugen, en instellingen van het BIOS op geheugengebied.

9158 3DM is niet echt hoog, maar ook niet te laag. Je zit ermee in de middenmoot. Mijn neefje met een Thunderbird 1400 en een GF4 Ti-4200 haalt ca. 9500.
Maar dan lijkt mij niet dat ie niet oc-ed is.

Met mijn systeem en alles op standaard haal ik 10500 ongeveer. (sys zie sig)

Verwijderd

Inderdaad, die TB1400 is niet OC'ed, en hij draait op SDRAM op 133 MHz. De GF4 Ti-4200 heeft 128 MB, en draait op de standaard snelheid van 250/444.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal later in de middag m'n BIOS settings posten.

Weet iemand in de tussentijd tot hoever ik m'n kaart veilig kan overklokken?

Verwijderd

Houd 't gewoon een beetje normaal. 10% overklok moet meestal wel zonder probs te halen zijn, dus van 250/450 naar 275/495 ongeveer. Vaak kun je hoger. Ga niet met stappen van 50 Mhz per keer, maar klok 10 MHz hoger, en gebruik de pc een tijdje. Geen probs? Weer 10 erbij, en zo verder totdat je problemen krijgt zoals hangen, crashen, e.d. Ga dan terug naar de vorige instelling. Als je wilt, kun je dan finetunen met stappen van 1 of 2 MHz per keer.

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Fuck, ik weet het niet meer.
Eerst wou ik deze XFX GEFORCE4 Ti 4200 128MB DDR VIVO & DVI met zijn tv in, maar het is een Ti en ik heb gehoord dat ze geen direct x 9 ondersteunen :(

Dus weet ik het nu niet meer. Weet iemand een alternatief (voor dezelfde prijs van max 250 €) ??? aub ??

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:29

IQM

... een mooie ATI Radeon 9500 pro kaart ?

Dan moet je alleen je Video In missen. DVI en TV out heeft die ook.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Choller.. ik heb nu 1 reactie verwijderd. Je vraag is niet alleen een vraag die in de Faq vermeld staat, namelijk een 'welke videokaart moet ik kopen' vraag, je stelt ook nog eens precies dezelfde vraag in meerdere topics, ook bekend onder crossposten wat niet de bedoeling is.

Lees http://gathering.tweakers...t_messages/610591#welkevk eens goed door :)

Daarnaast valt dit ook onder topic kapen, gewoon way offtopic een eigen vraag gaan stellen. Vanaf nu graag weer ontopic reageren op de vraag van de starter :)

[ Voor 19% gewijzigd door Pollewob op 03-02-2003 20:13 ]

Verwijderd

Ik heb zelf ook erg vreemde problemen gehad met de 42.09 drivers van Nvidia ook met een MSI GF4 maar dan een 4600-TI.

Ik had het probleem dat wanneer ik deze drivers installeerde en ik daarna de resolutie hoger wilde zetten dan 1024x768 dat niet meer kon in 32 bits kleuren, bovendien had ik bij diverse spellen (MOHAAS, UT2K3) rare lichtvlakken in de textures zitten, terwijl dat bij de standaard drivers die bij de kaart geleverd werden dat niet het geval was. Wanneer ik de detonator 42.07 drivers gebruikte kon ik de resolutie en 32 bits kleuren weer naar hartelust veranderen maar waren de rare lichtvlakken nooit helemaal verdwenen tijdens het spellen van diverse spellen. De enige drivers waar de kaart ooit goed op gedraaid heeft waren de drivers die erbij geleverd zijn, maar dat kan misschien ook wel met het hieronder beschreven probleem te maken hebben.

Het grootste probleem van de kaart was echter (sinds de aankoop ervan) dat ik om de zoveel minuten uit vrijwel alle spellen vloog naar m'n desktop, nader onderzoek door mijzelf en een vriend (heeft zeer veel tijd en meerdere probeersels gekost) wees vrijwel zeker uit dat dit een defect van de videoplank betrof en dus ligt de plank onderhand bij de leverancier, omdat hij zeer waarschijnlijk niet helemaal lekker is.

Ik ben dan ook helemaal niet tevreden over deze MSI kaart en toen ik hem retour bracht naar mijn leverancier (afgelopen donderdag) zeiden ze dat ie opgestuurd moest worden en konden ze me geen nieuwe geven omdat deze kaart niet meer geproduceerd schijnt te worden. Waardoor mijn ontevredenheid over deze MSI plank alleen maar toenam. :(

Ik hoop dan ook dat ik eind deze week uitsluitsel krijg over dat kreng en dat ze me een andere plank uit laten zoeken, waarbij ik zeer zeker met eventueel een kleine bijbetaling zal overstappen op een Hercules radeon 9700 Pro. :9

Verwijderd

hey firepower hoe komt dat jou neef zo hoge score haalt ik heb ook 1400 en ik haal niet eens 9500 maar 8600 ofzo

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 20:33:
hey firepower hoe komt dat jou neef zo hoge score haalt ik heb ook 1400 en ik haal niet eens 9500 maar 8600 ofzo
Dat weet ik niet zo snel... Ik kan niet alles vergelijken.

Geef de volgende informatie:
Driver versies, en instellingen, BIOS instellingen en geheugensnelheden.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 01:38 ]

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem (niet alle MB van kaart gedetecteed).

Om een lang verhaal kort te maken: Als het goed is heb je zo een tweak-programma zoals TweakXP of TweakNow of zo geïnstalleerd. Daarin heb je de optie "Enable large system cache" ge-enabled.

Terug disablen en probleem opgelost. Vraag mij niet hoe het komt, maar het is gewoon zo. Ik heb het ondertussen al een paar keer gelezen op het inet en bij mij heeft het inderdaad uitgedaan...

Hope it helps

En laat iets weten of het geholpen heeft

MolAnO

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 00:04:
Inderdaad, die TB1400 is niet OC'ed, en hij draait op SDRAM op 133 MHz. De GF4 Ti-4200 heeft 128 MB, en draait op de standaard snelheid van 250/444.
9500 punten voor een TB1400 standaard is netjes.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 17:20:
[...]

9500 punten voor een TB1400 standaard is netjes.
Ja, maar ik heb een beetje gelogen. >:)
De TB1400 is niet OC'd, maar de kaart wel, heb ik gezien. Niet standaard 250/444, maar 260/500. Ik was dat vergeten; ik heb die PC een paar maanden geleden geïnstalleerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 01:36 ]

Pagina: 1