Toon posts:

aanmelden XP op win2k server duurt te lang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk gemaakt met windows 2k server en 2 clienten beide win XP pro. Als ik wil aanmelden bij de server (domeincontroller) krijg ik het scherm bezig met toepassen persoonlijke instellingen wat wel tot 2 minuten kan duren.
Op de server zijn de pc's en users aangemaakt, de pc's ziet de server perfect als ik bij de eigenscahappen ga kijken.
Op dit moment is er een simpel logon scrpit actief, met 2 maal NET USE opdrachten, maar voor de rest niks.

Weet iemand hoe ik het inloggen bij de server kan versnellen? het is wel de bedoeling dat de users zich aanmelden bij de domeincontroller.

Verwijderd

Ik gok dat de dns op je clients niet goed staan. Deze moeten verwijzen naar je DC.

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 16:11
kan ook klinken als een groot profiel wat opgehaald wordt. heb je gekeken hoe groot het profiel is van deze users? (als er al eens mee geinternet is dan loopt dat soms in de 10-tallen megabytes)

Verwijderd

Topicstarter
HamsterDance2 schreef op 02 februari 2003 @ 21:24:
kan ook klinken als een groot profiel wat opgehaald wordt. heb je gekeken hoe groot het profiel is van deze users? (als er al eens mee geinternet is dan loopt dat soms in de 10-tallen megabytes)
in dit geval niet, het gaat hier om een verse installatie, er is dus nog geen programma gedraaid.

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 16:11
wat doet de installatie als je o.a. dns niet laat bijwerken? werken de fqdn goed?

Verwijderd

je primaire dns moet naar je server van DC wijzen. Daarna kan je de dns servers invullen van je provider(s)...

Verwijderd

Inderdaad je server 's ip-adres opgeven als primaire DNS-server en als default-gateway op de XP bakkies. Dit kan je uiteraard ook via DHCP regelen op je server.

Verwijderd

-bla-

Het was al gezegd in dit topic zie ik. toch maar de link: [rml][ W2k Svr] Clients melden langzaam aan - DNS-probleem?[/rml]

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 13:25 ]

Pagina: 1