Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD]386 als fotolijstje[pics]

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Na een middagje fijn knutselen met een oude 386 laptop had ik het volgende: Een soort tablet pc, net iets dikker dan een palm. Sorry voor de brakke pics, maar Aldi cams zijn nou eenmaal niet geweldig
Voorkantje
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/1634/full.jpg
Ideetje: waarom zou je hem niet als fotolijstje gaan gebruiken? (Linda Park van Enterprise :9~ )
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/1635/full.jpg
De ingewanden aan de achterkant: Het 386 bordje, volledig gestript van zinloze troep zoals pcmcia enz enz, en een diskdrive. Meer is er niet nodig
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/1636/full.jpg

Noujah, ik wilde het gewoon ff laten zien, misschien is zoiets weer leuk om aan de muur te hangen ofzo, met plexiglas enz. Ik was van plan dit in te gieten in van dat transparante hars wat knetterend hard wordt. Iemand suggesties hoe ik dat kan gaan doen?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Wat is er gebeurd met het plan dat je op IRC had om het ding in een window te doen en dan de backlight ccfl in de case? Dat leek me namelijk wel erg stoer.

Verwijderd

werkt ie nog ? of is hij zo dood als een pier.

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 20:59:
werkt ie nog ? of is hij zo dood als een pier.
Nou ik kon er nog plaatjes op laten zien dus wat denk je zelf :)

Verwijderd

Cornholio2001 schreef op 02 February 2003 @ 21:00:
[...]

Nou ik kon er nog plaatjes op laten zien dus wat denk je zelf :)
ja dus in dat geval een :9~ modje. alleen hoe bestuurd je het ding via een los toetsen bord en muis en welk os draait hij?

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
m-m schreef op 02 februari 2003 @ 20:59:
Wat is er gebeurd met het plan dat je op IRC had om het ding in een window te doen en dan de backlight ccfl in de case? Dat leek me namelijk wel erg stoer.
Tsjah, dat gaat er ook nog wel komen, ik heb er nog genoeg liggen :Y) (Vertel ze nou niet alles wat we op IRC zeggen! :+)

Chefke: Dos 6.2 en een klein programmatje dat PV heet: http://www.multimediaware.de/pv/index.htm Het kan alle soorten pics lezen, en het is daarvoor dus erg handig. Hij is niet bestuurd, gewoon diskette erin en hij start het eerste plaatje vanzelf.

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Speciaal voor m-m en snars: de lieftallige Dr. Chen van ER:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/1637/full.jpg

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Cornholio2001 schreef op 02 February 2003 @ 21:36:
Speciaal voor m-m en snars: de lieftallige Dr. Chen van ER:
[afbeelding]
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ you the LCD-man ;)

Maar over die hars (ja m-m ik doe er ook nog een nuttige opmerking bij :+): wordt je lappie niet veel te warm als je alles in hars giet? En erg lastig als er een keer iets stuk gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door snars op 02-02-2003 21:38 ]

I reject your reality, and substitute my own.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:06

Tarin

Just plain weird.

Da's best een gaaf idee.. weer eens wat anders, en als je erop uitgekeken bent stop je er een nieuwe in.. (nog leuker als je hem aan een netwerkje zou hangen en van afstand andere foto's kan laten zien..)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
dan kan je natuurlijk ook bewegende dingen laten zien (weet alleen niet of dat zo goed gaat op een 386) net als bij harry potter!!!111 8)7

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Pastasaus schreef op 02 februari 2003 @ 21:50:
dan kan je natuurlijk ook bewegende dingen laten zien (weet alleen niet of dat zo goed gaat op een 386) net als bij harry potter!!!111 8)7
Leuk idee, maar er blijft niks van over op een oud dstn scherm. Ghosting is daar nog enorm, een reactietijd van 300ms is niet abnormaal :)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 08:57
een slideshow dan ?

ik had ooit een dos progsel daarvoor, gewoon een serie jpgtjes er op pleuren en hij maakte er dan een slideshow van kompleet met overgangs effecten (maar of die 386 daar blij mee is ? )

Super idee trouwens, ik heb hier nog een ouwe 486 liggen MET tft kleuren scherm :)

[ Voor 18% gewijzigd door Sine op 02-02-2003 21:57 ]

Repareren doe je zo.

Verwijderd

wat voor laptop was het eindelijk?
en heb je de onnodigge hardware er gewoon vanaf gezaagd?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
kewl... mod er een keyboardje bij, nummeriek deel dan.
Vervolgens zoek je een textbrowser ofzo, script je wat shit in elkaar,
en hang je 'm op de plee neer ofzo..
Kun je teletekst lezen :)

Een VNC/remoteadmin achtig iets kan ook, gebruik je gewoon de power van een andere PC: lekker internetten enz.

Of *nix + PuTTY, lekker IRC-en via PiRC ofzo ;)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Dat is wreed :9~

Kga ook proberen om een oud laptopje te vinden en zoiets te doen, ziet er wel strak uit iig :9

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
DJSmiley schreef op 02 February 2003 @ 21:58:
kewl... mod er een keyboardje bij, nummeriek deel dan.
Vervolgens zoek je een textbrowser ofzo, script je wat shit in elkaar,
en hang je 'm op de plee neer ofzo..
Kun je teletekst lezen :)

Een VNC/remoteadmin achtig iets kan ook, gebruik je gewoon de power van een andere PC: lekker internetten enz.

Of *nix + PuTTY, lekker IRC-en via PiRC ofzo ;)
Jah, maar dat was net niet de bedoeling... Het doel van dit ding was om het zo klein/compact mogelijk te houden. Er was een tijdje geleden een ander topic gaande over een P75 gebruiken als VNC computertje, dat is ook heel erg handig. Verder heeft dit oude laptopje gewoon niet de mogelijkheden daarvoor... 2MB is te kort voor een dos-vnc client, en die dos vnc client heeft ook nog eens een vesa-complaint videokaart nodig. no-go dus. Bedenk gewoon wel dat dit een 386 is, het kan nooit erg veel meer worden dan een fotolijstje :) Helaas
Over dat toetsenbord: goed idee, maar hij heeft geen externe aansluiting voor Ps/2... Alleen een interne aansluiting voor het laptop keyboard, die ik heb gebruikt voor de bios. Daarna is het over met typen.
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 21:58:
wat voor laptop was het eindelijk?
en heb je de onnodigge hardware er gewoon vanaf gezaagd?
Basically... Het bordje werd doorverbonden naar subboardjes voor pcmcia en ide controllers. Ze zaten vast met soort flatcables van plastic, die in de printplaat geintegreerd zaten. Gewoon bot de schaar erin gezet. (hell, het is een 386) Gelukkig bleef de boel werken, en hield ik alleen het noodzakelijke over.

[ Voor 18% gewijzigd door Corn op 02-02-2003 22:06 . Reden: dubbelkwoot ]

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:48
Hele vette mod,
mooi en handig ineen !
Maar over dat in hars gieten, zou ik echt niet doen,
om hars zagt te laten worden moet het nogal heet zijn !
En dat gaan de IC's en andere troep in je mod niet leuk vinden.... :+

Verwijderd

hehe, das echt kewl :) zou je nu ook info van je normale pc door kunnen stuuren naar dit ding?

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 22:06:
hehe, das echt kewl :) zou je nu ook info van je normale pc door kunnen stuuren naar dit ding?
Dat KON wel jah, maar omdat de I/O nogal een groot gedeelte was heb ik hier weer de schaar in gezet. Ik had er toch niet veel aan, hij heeft namelijk geen externe ps/2 bus

<Cornholio|AW> klein vraagje: op mijn mobo van 386 laptopje zit een subprintje
<Cornholio|AW> dat subprintje bestuurd pcmcia enzo
<Cornholio|AW> maar ik heb het niet nodig
<Cornholio|AW> het zit vast met zo'n flatcable...
<Cornholio|AW> wat gaat er gebeuren als ik die doorknip?
<Chakotay> ehm, dan werkt je pcmcia enzo niet meer? :)
<Cornholio|AW> jah das niet erg... maar werkt het mobotje zelf dan nog?
<Chakotay> waarom zou je em willen doorknippen?
<Cornholio|AW> omdat het een groot printje is
<Cornholio|AW> en het zit in de weg
<Chakotay> geen idee... one way to find uit denkik :)
<Cornholio|AW> *knip*
<Cornholio|AW> nou, ff testen dan maar
<Chakotay> hehe

[ Voor 49% gewijzigd door Corn op 02-02-2003 22:26 ]

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:31
ziet er vet uit cornholio2001 :)
ik vond dat idee om em in je case te modden wel vet ;)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• sKitZo
  • Laatst online: 21-11 10:50

sKitZo

:)

best een gaaf idee idd :) (hoewel het plaatje wel beter kan)

hoe is de kwaliteit van dat scherm eigenlijk? ik heb zelf ook een lappie maar zoveel kleuren haald die niet, dat moet bij deze wel helemaal tegenvallen dan... lijkt mij :)

[ Voor 92% gewijzigd door sKitZo op 02-02-2003 22:30 . Reden: even iets tijdelijks verwijderd ]

Verwijderd

Was plan 2 dan :)?

[ Voor 224% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 22:32 ]

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Plan 2: het lcd-window in de kast... Een doorzichtig window waardoor je naar je mobo kan kijken en je het plaatje kunt veranderen :)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/1596/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/1597/full.jpg

• messi
  • Laatst online: 23:31
ik zou voor plan 2 gaan :)
ding in je kast modden en er een picture window van maken

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• Exterazzo
  • Laatst online: 23:22

Exterazzo

Qeasy

Het is wel zwart-wit (iig zo zien de foto's er uit) of is het wel kleur?

Audentia

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Jah, zwart wit. Ik vondt het ook een beetje tever gaan om een snelle/goede laptop met 14'' tft te gaan mollen voor zoiets

• Exterazzo
  • Laatst online: 23:22

Exterazzo

Qeasy

Cornholio2001 schreef op 02 februari 2003 @ 22:44:
Jah, zwart wit. Ik vondt het ook een beetje tever gaan om een snelle/goede laptop met 14'' tft te gaan mollen voor zoiets
LOL is ook zo, maar het is dan wel jammer dat je dan alle foto's in zwart-wit hebt. Aan de andere kant, het heeft ook wel wat ;)

Audentia

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-11 12:13

Bluppy2

Hip!

ik vind het bijzonder koel.. maar wat M-M al zijn.. om het als window te gebruiken met een ccfl is erg bijzonder en bovendien lijkt me het _nog_ gaver :)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• CrushOne
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

waar heb je de acu gelaten?
powerbutton e.d. werkt nog wel?

ziet er leuk uit verder..

* CrushOne ziet eindelijk ook een goed doel voor zijn oude 386 laptops :D

• BaRF
  • Laatst online: 27-11 15:01

BaRF

bijna kerst

Exterazzo schreef op 02 February 2003 @ 22:47:
[...]

LOL is ook zo, maar het is dan wel jammer dat je dan alle foto's in zwart-wit hebt. Aan de andere kant, het heeft ook wel wat ;)
dr kan toch een kleuren ccfl achter :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
CRu5H0n3 schreef op 03 February 2003 @ 02:22:
waar heb je de acu gelaten?
powerbutton e.d. werkt nog wel?

ziet er leuk uit verder..

* Corn ziet eindelijk ook een goed doel voor zijn oude 386 laptops :D
Accu heeft ie niet meer, er gaan 2 kleine draadjes naar een voeding toe (het groen-gele draadje op de foto's) Powerbutton en resetbutton die aan de zijkant van het mobo werken natuurlijk nog wel.

Verwijderd

Cornholio, zou je voor mij even wat experimentjes willen uitvoeren?

Ik zie dat je het scherm los hebt, zonder backlite.

1) Houd het scherm eens tegen een raam: kun je met behulp van daglicht gewoon beeld zien?

2) Houd het scherm eens voor een gewone (bureau-) lamp. Kun je dan beeld zien?

3) Houd het scherm eens voor een spiegel. Zorg dat er daglicht via de spiegel door het scherm schijnt. Kun je dan beeld zien?

4) Zorg dat er licht van een (bureau-) lamp via de spiegel door het scherm schijnt. Zie je dan beeld?

Waarom wil ik dat weten?

Ik weet dat het tft-scherm van een notebook de meeste energie gebruikt, dus de accuduur het meest beperkt. Wat nu als je omgevingslicht door een notebookscherm kun laten schijnen, zodat je de backlite niet (vol) hoeft aan te zetten? Dan kun je misschien wel de hele dag op één acculading werken!

Dus een notebook met een spiegel in het deksel achter het beeldscherm, die omgevingslicht opvangt...

code:
1
2
3
4
          scherm   //             
                  //      <---- omgevingslicht
                //
toetsen =======o-------- spiegel

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Cornholio2001 schreef op 02 February 2003 @ 22:34:
Plan 2: het lcd-window in de kast... Een doorzichtig window waardoor je naar je mobo kan kijken en je het plaatje kunt veranderen :)
[afbeelding]
[afbeelding]

Dat was ook mijn eerste reactie toen ik dit zag. Mooi experiment voor die ouwe 486-laptop die ik hier nog heb liggen.

Heel strak gedaan; mijn complimenten. :)

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 11:13:
Een heel verhaal
Waarom wil ik dat weten?

Ik weet dat het tft-scherm van een notebook de meeste energie gebruikt, dus de accuduur het meest beperkt. Wat nu als je omgevingslicht door een notebookscherm kun laten schijnen, zodat je de backlite niet (vol) hoeft aan te zetten? Dan kun je misschien wel de hele dag op één acculading werken!

Dus een notebook met een spiegel in het deksel achter het beeldscherm, die omgevingslicht opvangt...

code:
1
2
3
4
          scherm   //             
                //
Leuk idee, helaas ben je niet de eerst die ermee komt :)
de zogenaamde transreflective lcd's zoals die b.v. in je horloge zitten passen dit toe. Voor Notebookschermen is het helaas niet zo'n succes, omdat het licht eigenlijk nog een keer gepolariseerd moet worden. Maar ik ben nooit te beroerd om even te experimenteren, de resultaten volgen deze middag.

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Ok, proefje gedaan... Let op.. De pics zeggen niet erg veel over de werkelijkheid
1. LCD voor raam
Goed resultaat, Helder beeld. Als je hem meer op de lucht richt heb je een helderder beeld (duh) :)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/1642/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/1643/thumb.jpg
2. LCD en spiegel voor raam
Goed resultaat, groot nadeel is dat je het systeem moet maken met een flinke spiegel, en die had ik niet
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/1644/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/1645/thumb.jpg
3. LCD met bureaulamp
Brak resultaat, een klein gedeelte was te zien, de rest was donker. (Pics mislukt wegens rare witbalans van cheapass camera)
4. LCD met spiegel
Goed resultaat mogelijk, met grote spiegel en lamp onder de juiste hoek.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/1646/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/1647/thumb.jpg

Hopelijk heb je er wat aan, ik heb de boel weer in elkaar geschroefd en klooit weer verder met de troep.

[ Voor 1% gewijzigd door Corn op 03-02-2003 14:12 . Reden: tag ]

• CrushOne
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 11:13:
er zit geen accu meer in :O

Verwijderd

DTSN, Zwart wit dus... maar ik heb ook nog een 386 liggen, viel dus wel mee hoe het te maken? een kleine howto zou ik wel op prijs stellen, kan niet zo moeilijk zijn volgens mij :)

maar WREEDE mod

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:55

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 11:13:
Waarom wil ik dat weten?

code:
1
2
3
4
          scherm   //             
                //
Ik heb een Digicam met lcd-scherm gehad die ook gebruik maakte van het omgevingslicht. De lichtinval kwam in dit geval van boven en werd (denk ik) met behulp van lenzen goed verdeeld over het lcd-scherm. Natuurlijk is dit scherm veel kleiner, maar bij buitengebruik met (in)direct zonlicht of bureaulamplicht van boven was er goed mee te werken.
Als je gebruik maakt van matglas denk ik dat je het licht wel aardig verdelen kunt en heb je geen last van dat je door je scherm heen kijkt..
Maar zwart is dan nogal euh.. wit..?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Ok, proefje gedaan... Let op.. De pics zeggen niet erg veel over de werkelijkheid
Mooi! Bedankt.
Dit heb ik nou altijd willen weten! :)

Natuurlijk heb je - net als bij de standaard TL-buisjes - een lichtgeleider/verstrooier/filter achter het scherm nodig om een homogeen verlicht veld te krijgen, maar mijn idee klopt dus:

Als je omgevingslicht of ('s avonds) kunstlicht gebruikt, kun je met een notebook werken zonder dat je de ingebouwde verlichting nodig hebt.

Een deksel met een extra ingebouwde spiegel die het omgevingslicht opvangt zal de gebruikstijd van een notebook kunnen verdubbelen. Het is natuurlijk extra gehannes, maar als er geen stopcontact in de buurt is, is het een mooie oplossing om het accugebruik te beperken. 'In het veld' richt je de spiegel op de zon, en je typt de hele dag lang zonder de accu te moeten verwisselen.

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 15:11:
DTSN, Zwart wit dus... maar ik heb ook nog een 386 liggen, viel dus wel mee hoe het te maken? een kleine howto zou ik wel op prijs stellen, kan niet zo moeilijk zijn volgens mij :)

maar WREEDE mod
'
Één howto is een beetje moeilijk, want iedere laptop zit weer anders in elkaar. De geschiedenis van dit laptopje gaat trouwens iets verder dan je verwachten zou :)
1. Het was eens een mooie laptop, tot Cornholio2001 besloot om de zaag in de schanieren van het deksel te zetten. netjes de schanieren doorgezaagd, en het kabeltje naar het scherm vrijgemaakt. Toen kon ik het scherm op de achterkant vastlijmen. Dit ontwerp noemde ik "klaptop" Het was basically een normale laptop met het scherm iets verder dubbelgevouwen dan normaal is :)
Het toetsenbord zat op de achterkant. Dit ding had ik aan de muur vastgeschroefd als klok. Zelfgeprogd programmatje onder Dos kon de tijd met mooie grote ASCII letters weergeven. Op een gegeven moment zelfs met een servotje de luxaflex laten besturen 8) S'ochtends om 8 uur dreef een simpel servotje de luxaflex aan, zodat ie open ging. Allemaal heel simpel met een ULN2803 direct op de parallele poort en wat relaistjes.
Dit project begon een beetje te vervelen, omdat ik s'nachts best wel veel last had van het licht van dat ding. Elk LCD, in mindere mate ook de nieuwere TFT's hebben eigenlijk een beroerd contrast. Een volledig zwarte achtergrond is niet helemaal zwart, het blijft altijd wat licht uitstralen. Het kwam eropneer dat mijn kamer niet helemaal donker meer werd s'nachts. Project van de muur gehaald en in een doos gestopt. 2 maanden geleden kwam ik hem weer tegen. Dus ik had zoiets van: het is een 386, waarom zou ik hem niet verder slopen?
And so I did.
Hij ging helemaal open, tot ik een stapeltje losse onderdelen had, en een doos vol overbodig plastic. Dus ook een los panel. De truc was nu om het geheel zo compact mogelijk te krijgen... Dus de overbodige dingen knip je eraf. IDE Controller en PCMCIA/extern mem controller zaten op externe bordjes die met een speciaal stukje plastic flatcable verbonden waren. Ik kon het niet simpelweg loskoppelen, het verbond eigenlijk de printplaatjes direct. Noujah... hup, schaar erin. Een wonder! het blijft gewoon werken. Dit bleek de manier om het lekker compact te houden. Dus ik hield het kleine mobotje en een diskdrive over. De onboard dingen op het mobo zitten er uiteraard nog op, maar de externe dingen zoals VGA/Serieel en Parallele poort zijn eraf geknipt. Het geheel is hierdoor ongeveer ietsje dikker als een Palm. Best redelijk dun dus. Maarjah... wat kun je er nu nog mee? Vrij weinig, maar dat boeit niet zo... Uiteindelijk is het een leuk fotolijstje geworden.
En natuurlijk blijft het tweede plan dat ik het liefst met een groter LCD wil uitvoeren; het LCD gebruiken als super-hip windows in een kees. Ik houd jullie op de hoogte
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 16:16:
[...]

Mooi! Bedankt.
Dit heb ik nou altijd willen weten! :)

Natuurlijk heb je - net als bij de standaard TL-buisjes - een lichtgeleider/verstrooier/filter achter het scherm nodig om een homogeen verlicht veld te krijgen, maar mijn idee klopt dus:

Als je omgevingslicht of ('s avonds) kunstlicht gebruikt, kun je met een notebook werken zonder dat je de ingebouwde verlichting nodig hebt.

Een deksel met een extra ingebouwde spiegel die het omgevingslicht opvangt zal de gebruikstijd van een notebook kunnen verdubbelen. Het is natuurlijk extra gehannes, maar als er geen stopcontact in de buurt is, is het een mooie oplossing om het accugebruik te beperken. 'In het veld' richt je de spiegel op de zon, en je typt de hele dag lang zonder de accu te moeten verwisselen.
Leuk plan idd... Maar het gaat niet helemaal op. Met Backlight trok het geheel .79A, en zonder .49 Bij nieuwere Li-ion accu's haal je er dus 10 uur uit, maar dan wil je waarschijnlijk ook weer een nieuwere computer die op zijn beurt weer meer stroom gebruikt.

[ Voor 18% gewijzigd door Corn op 03-02-2003 16:54 ]

• GUBO
  • Laatst online: 30-03 18:02

GUBO

Jij hier ?

Wouw goed idee

post anders es iets constructiefs... Nieuwe policy m.b.t. reacties in CME-showtopics

[ Voor 84% gewijzigd door m-m op 03-02-2003 19:11 ]

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ik heb ook ngo zon lapdoos, alleen is de connectorrij aan een kant gedeeltelijk los van de glasplaat, iemand enig idee hoe ik die daar weer op krijg ?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Mr_Ozio
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04-2022

Mr_Ozio

Kawaaai! (@ lan)

Lijkt me supergaaf als je hem als window gebruikt in de zijkant van je pc. Als je op een of andere manier het windowtje nog kan aansturen met de pc waar hij inzit, kan je bv. geinige winamp plugins erop laten draaien. Je hebt immers wel al een mooi ccfl'tje in je case liggen voor vervanging van backlight ;). Het is misschien wat vergezocht en misschien ook niet te realiseren maar het leek me wel uber1337 id... 8)

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Cornholio2001 schreef op 02 februari 2003 @ 22:34:
[afbeelding]
[afbeelding]
jeuj... cool idee, ik ben t ook van plan geweest
maar ik vond dat het zicht door het scherm errugh wazig was dus maar niet gedaan
*gaat er toch weer over denken :P

mr_oizo: winamp plugins op een 386 :X right... die dingen werken over t algemeen niet eens fatsoenlijk op mijn 200mmx flap, laat staan een 386 8)7
als t kon zou t wel phat zijn :)

met een hamer past alles

• enriqueeeee
  • Laatst online: 26-11 21:56

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

heb je als je dit hebt gedaan ook dat als je van de zijkant kijkt dat het beeld slechter is als je er recht voor zit ?

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
enriqueeeee schreef op 03 February 2003 @ 21:49:
heb je als je dit hebt gedaan ook dat als je van de zijkant kijkt dat het beeld slechter is als je er recht voor zit ?
"Leestekens maakt leesbaar" zullen we maar zeggen ;)
Jah dat heb je helaas wel een beetje, als je niet recht voor het scherm zit dan is het beeld wat minder contrastrijk. Is nou eenmaal een probleem van de lcd's uit die tijd.

• m-m
  • Niet online

m-m

Trouwens, iets soortgelijks door kenvh:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kenvh/lapmod/finished1.jpg

En dit is wat leuke software hiervoor: [rml]kimjansen in "[ CM] Laptop casemod"[/rml] Jammer dat t niet is afgekomen, lijkt me wel wat: laptop in case hangen, scherm er mooi op. Serieel kabeltje en dan (met een beetje leuke indeling) zooi als winamp status, uptime, etc etc laten zien. Coders in da house?

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Idd, die had ik al gezien. Persoonlijk heb ik niet zo'n zin om die software te gaan schrijven, want er zijn veel makkelijkere mogelijkheden. Ik ben nu bezig om een oude 486 daarvoor te gaan ombouwen. Draait een 3com PCMCIA netwerkkaart met packet driver en Vncviewer voor Dos. Voorlopig gaat dat een makkelijker te realiseren plan worden, je kunt dan gewoon je slate-style notebook gebruiken als "repeater" via VNC. Wordt aan gewerkt :)

• EntonoX
  • Laatst online: 29-11 08:52

EntonoX

Team leider

ik ben zelf ook bezig met een 386 laptop als fotolijstje te modden en ik zou in principe wat kunnen programmeren in C++. iets van serieele communicatie naar een pc. hierover zou dan info over de status van de andere pc op de 386 getoont kunnen worden. dit is in principe niet zo`n probleem.... evt. grafieken zou ook nog kunnen.... moet ik even nakijken als jullie daar interesse in hebben ;)

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• Henk B
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

Weezer-DC schreef op 02 februari 2003 @ 22:04:
Maar over dat in hars gieten, zou ik echt niet doen,
om hars zacht te laten worden moet het nogal heet zijn !
En dat gaan de IC's en andere troep in je mod niet leuk vinden.... :+
Giethars is gebaseerd op twee componenten, en dat kun je niet smelten of zo (iig niet bij 'normale' temps). Wel is het zo dat de chemische reactie tijdens het uitharden nogal wat warmte kan veroorzaken.
:z

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

• m-m
  • Niet online

m-m

EntonoX schreef op 03 February 2003 @ 23:51:
ik ben zelf ook bezig met een 386 laptop als fotolijstje te modden en ik zou in principe wat kunnen programmeren in C++. iets van serieele communicatie naar een pc. hierover zou dan info over de status van de andere pc op de 386 getoont kunnen worden. dit is in principe niet zo`n probleem.... evt. grafieken zou ook nog kunnen.... moet ik even nakijken als jullie daar interesse in hebben ;)

Dat zou erg gaaf zijn...

Volgens mij is er een laptopschermenrage op komst hier :P
* m-m heeft t ding maar uit de kast gehaald en zit ook een beetje te prutsen... Jammer dat t niet echt een best scherm qua kwaliteit is :{

Edit: Woei! Hij boot DOS :D

[ Voor 3% gewijzigd door m-m op 04-02-2003 08:31 ]

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

wohooo :) :)

klinkt erg lekker, en ziet er tot nu toe goed bruikbaar uit, kan je heel wat moois van maken man!

Ik heb zelf een athlon 1.2 ghz laptop, dus die laat ik maar ff heel voorlopig :P

Oja, en ik heb ook nog een 286 met monochrome scherm... alleen dat mobo is weer behoorlijk groot, en hij gebruikt een normale IDE schijf en normaal sized floppydrive... die laptop is dus eigenlijk iets te oud om leuk te gebruiken voor zo'n soort mod...

Waar zou je nu voor erg weinig geld nog aan een 3/486 laptop moeten kunnen komen? heeft iemand misschien enig idee :?

• JER00N
  • Niet online
jwbagger schreef op 04 February 2003 @ 11:10:

Waar zou je nu voor erg weinig geld nog aan een 3/486 laptop moeten kunnen komen? heeft iemand misschien enig idee :?
www.marktplaats.nl enzo

kijk anders ook in de advertenties in de (buurt)krant :)

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
jwbagger schreef op 04 February 2003 @ 11:10:

Jah Marktplaats dus idd, maar de HCC was 3 jaar terug de beste optie... Lui van een of ander vaag winkeltje stonden met een hele kuubkist met die dingen... Allemaal oude Toshibas met wachtwoordbeveiliging enzo er nog op :) Voor 15 piek dingen die dingen allemaal weg... * Corn heeft er spijt van dattie er niet wat meer had meegenomen... Jammer eigenlijk. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je laptop een klein mobotje heeft, wat dat betreft had ik heel erg geluk hier. Ik heb hier nog andere 486's staan, maar die hebben allemaal een mobo dat ongeveer zo groot is als de hele onderkant. Dat kan natuurlijk nooit een compact dingetje worden, het mooiste is om alles achter je scherm te krijgen...
BTW: Ik ben nu bezig om een liter Epoxy te prepareren, ik giet hem in zijn geheel daar in (Behalve de bovenkant van het scherm) Niet vergeten de bewegende delen van de diskdrive een beetje af te schermen, want anders doet ie het niet zo geweldig meer :)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

iemand nog enig idee hoe ik die contactstrip weer op de glasplaat krijg ?
ik mis nu de helft van m'n kleurenschermpje :'(

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
tsjah, das heel erg moeilijk. Die zitten met een speciale zilverlijm (dezelfde die we hier gebruiken voor het unlocken :P) op het lcd vastgelijmd. Heel erg tricky omdat er weer op te zetten, de adertjes zijn meestal heel dun. Kan eigenlijk alleen in de fabriek gemaakt worden, sorry....
Pagina: 1