Vreemd Virus!

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11 23:07

bas.kb

BI'er :P

Topicstarter
Ik hoop dat ik in dit topic juist ben voor mijn probleem!

Ik heb last van een heel erg vreemd virus die (een legale) Norton Anti Virus 2003 na een update niet vindt. Het virus typt vanzelf in openstaande vensters. Vensters zoals 'Outlook Express nieuw bericht', het google zoek venstertje, dit venster waar ik nu aan het typen ben. Dit onderstaande heb ik niet getypt. Dit verschijnt verzelf op het scherm.

the and the new day in the new

Altijd is het een combinatie van een aantal woorden. Naast het bovenstaande komen de woorden 'they' en 'man' ook vaak voor. Soms typt ook ook wel 'a a a a a a a a'. Dit verschijnt op het schermt voorafgaan door puntjes dus:
"...", deze puntjes veranderen in een woordje, en dan komen er weer puntjes wat weer in een woordje veranderd. Naast deze irritante eigenschap word mijn computer ook erg traag. Ik heb een AMD 1600+ met de standaard onderdelen.

Ik heb als beveiliging Norton Anti Virus 2003, Norton Internet security en de standaard Firewall van XP Prof. Ik ben altijd vrij voorzichtig met binnenkomende mailtjes en scan alles wat ik binnehaal van bv.v kazaa. NAV2003 vindt na een volledige systeemscan helemaal niks... |:( Ook op google of altavista kan ik weinig vinden met de info die ik heb.

Iemand enig idee welk virus dit zou kunnen zijn en een remedie hier tegen? 8)7

Gr. Bastiaanthe

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
Zie je dat laatste woordje achter mijn naam staan, 'the', dat deed ie dus vanzelf! Heel erg irritant!!!

Verwijderd

Spyware al gescand? Is het ook als je opstart in safemode? En ook als je niet online bent? En welke windows gebruik je?

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Geen VNC cliënts o.i.d. geïnstalleerd waarmee je vriend(inn)en je kunnen pesten :? :X

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Wat moet ik met virussen?
Je kunt eventueel op housecall.antivirus.com een online scan doen, wellicht heeft het virus je Norton aangetast, zodat die niet volledig betrouwbaar meer scant :).
offtopic:
Zou je voortaan wat meer gebruik kunnen maken van de edit-knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif. Bvd ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Compubiter op 02-02-2003 20:52 ]

• Stylax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-10-2024
Kun je het niet proberen met een andere virusscanner misschien? Bijv. Mcafee. Op de site van mcafee kun je ook in een virus database zoeken. De gratis online virus service is nu betaald geworden. :(

Als je internet van xs4all hebt kun je mcafee virusscan bij de xs4all site downloaden.

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
ik zou zeggen,update je virusscanner eens. verder kan een bezoekje aan www.virusalert.nl ook geen kwaad. daar kan je dan uitvissen welk virus je hebt en wat je ertegen moet doen.
verder zou ik eens gaan scannen op trojans of ander soort goedje.
een goede trojanscanner is tauscan van agnitum ltd.
te vinden op www.agnitum.com

specs

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
Ik ben nu effe een scan op housecall.antivirus.com het doen. Zal straks in veilige modus opstarten. Ik heb geen VNC geinstalleerd. Ik draai WinXP Prof.

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

klinkt meer als een netbusachtige infectie, iemand die met je zit te kloten vanaf het internet.
heb je er ook last van al heb je internet uitstaan ?

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Verwijderd

Heb je toevallig een draadloos toetsenbord?

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
Ik weet zeker dat het geen trojan is. De woordjes die getypt worden zijn 'te standaard', en worden niet door een persoon getypt. De mogelijkheden van een trojan gaan veel verder dan het intypen in een invulveld. Bovendien zou NAV deze moeten herkennen. Ik heb mijn windows schijf gescant met housecall, die was schoon! Nu mijn data schijf nog. Hierna zal ik de UTP kabel eruit trekken, om te kijken of het ook gebeurd als internet uit staat. Ik heb geen draadloos toetsenbord. Allemaal alvast bedankt voor de adviezen!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 21:03:
En 1 van je huisgenoten ook?

Goed, dat was het dus niet. Kontroleer eens waar Windows allemaal mee opstart door msconfig aan te roepen.

Best kans dat daar iets "onverwachts" tussen staat.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 21:42 ]

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-11 21:55
zoiets stond ook op t.net frontpage...
virus installeerde zich in een gedeelte van de geheugen wat Norton niet controleerde... :?

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

heb je al gekeken welke processen er actief zijn?
of wat er wordt opgestart bij booten van je PC?

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
Ohja, dom dom dom, vergeten te vertellen. Ik kan mijn MSN niet afsluiten via bestand - afsluiten. Dan krijg ik de melding dat ie door een ander programma in gebruik is. Outlook staat op dat moment uit. MSN valt wel te sluiten door het proces te 'killen'. Ik zat vanmiddag even op een andere pc, terwijl mijn MSN uitstond op 'deze' pc. Toen starte ie automatisch MSN op, ik zag dus 'Bassie has signed in', terwijl MSN uitstond zegmaar... Het 'typen' doet ie overigens ook als MSN uitstaat! Vaag vaag vaag!

Verwijderd

Euh, maybe.... heb je een microfoon op je pc...????

Heb het zelfde probleem op mijn werk gehad... en daar bleek de voice-to-text service (Of iets dergelijks) aan te staan.....

Een van de gebruikers kreeg toen ook hele rare teksten in alle velden waar je in kon typen...
Trek je Mic er eens uit, of schakel hem via je speaker icoontje eens uit....

;)
Suc6 ;)

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
Nee, dat was het ook niet. Housecall heeft op mijn dataschijf 3 virussen gevonden. Een eigenschap van het virus was dat mijn Internet Explorer veel vastloopt. Daardoor heb ik niet kunnen zien welk virus het was, en of ik hem kon verwijderen. Ik ga de check nog een keer uitvoeren. Pfft, eindelijk een oorzaak! _/-\o_

Verwijderd

Het niet normaal kunnen afsluiten van MSN komt doordat Norton actief is in het scannen van je MSN data. Dit kun je eventueel uitzetten bij "opties --> expresberichten" binnen Norton.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je kan ook f-secure eens proberen. www.f-secure.com . het programma zit lekker in elkaar naar mijn mening en het schijnt een goede scanner te zijn.
je kunt 30 dagen de full versie gebruiken.

Verwijderd

check je processen eens (ctrl+alt+delete) ik heb hetzelfde probleem reeds een aantal jaren met mn msn gehad, er kwame allemaal textjes automatisch.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 19:51

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 23:08:
check je processen eens (ctrl+alt+delete) ik heb hetzelfde probleem reeds een aantal jaren met mn msn gehad, er kwame allemaal textjes automatisch.
laten we eerst afwachten of de TS er nog last van heeft na deze Housecall scan waar hij 3 virussen vond..

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:27
Wel irritant dat er dan virusjes zijn die door meneertje Norton niet herkend worden :(

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Vermeld ook effe WELKE 3 virussen het waren, dan hebben andere tweakers er ook nog iets aan als ze de search gebruiken en in deze draad terecht komen... Daar is het forum namelijk voor...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
Ik had een tijdje terug de data van mijn oude hardeschijf op deze pc gezet. Daar zaten drie virussen bij. Onderandere een icq virus. Het verwijderen van de geinfecteerde bestanden loste dit probleem niet op. Het 'virus'of wat het ook is, typt nog steeds in mijn openstaande vensters. Housecall heeft het dus ook niet kunnen vinden. Volgens Norton en Housecall ben ik nu clean.
Morgen verder kijken. Als ik een mogelijke oorzaak/virusnaam gevonden heb, zijn jullie de eerste!a

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
*sigh* die 'a', op het einde was weer 't virus... 8)7

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja dat is heel naar, maar een extra reply is niet nodig.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

mischien je toetsenbord eens wat vaker schoonmaken ofzo :+

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
Volgens Norton 2003 en Housecall ben ik clean. Als ik mijn internet UTP kabel eruit trek houdt het plotseling op. Ik draai Norton Internet Security 2003 en de standaard firewall van XP. Is dit een trojan? Enig idee welke?

Het zinnetje wat 'hij' typt is wel erg standaard, dus ik denk niet dat het daadwerkelijk een persoon is... _/-\o_

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-11 18:48

AleXtc

Wannabe Pirat

Heb je misschien een draadloos toetsenbord? :s

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

AleXtc schreef op 03 February 2003 @ 22:30:
Heb je misschien een draadloos toetsenbord? :s
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 21:03:
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 21:41:
En 1 van je huisgenoten ook?

Goed, dat was het dus niet. Kontroleer eens waar Windows allemaal mee opstart door msconfig aan te roepen.

Best kans dat daar iets "onverwachts" tussen staat.
bas.kb schreef op 02 February 2003 @ 21:39:
Ik heb geen draadloos toetsenbord.
Ik gok van niet dus ;).
Misschien slim om eerst even het topic te lezen :).

[ Voor 18% gewijzigd door Compubiter op 03-02-2003 22:37 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 22:18

Wildfire

Joy to the world!

bas.kb schreef op 03 February 2003 @ 22:24:
Volgens Norton 2003 en Housecall ben ik clean. Als ik mijn internet UTP kabel eruit trek houdt het plotseling op. Ik draai Norton Internet Security 2003 en de standaard firewall van XP. Is dit een trojan? Enig idee welke?

Het zinnetje wat 'hij' typt is wel erg standaard, dus ik denk niet dat het daadwerkelijk een persoon is... _/-\o_
Zonder internetverbinding geen problemen, het klinkt dus toch echt als een trojan horse...

Laat ons eens een processenoverzicht zien zodat we kunnen zien wat er allemaal in het geheugen zit... misschien herkent iemand wel wat.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

doe eens even een netstatje .... zegt mischien ook wel iets over het mogelijk ip wat loopt te kloten

Iperf

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
Het commando netstat -a geeft het onderstaande resultaat:

Active Connections

Proto Local Address Foreign Address State
TCP bassie-5sj82hdo:82 bassie-5sj82hdo:0 LISTENING
TCP bassie-5sj82hdo:epmap bassie-5sj82hdo:0 LISTENING
TCP bassie-5sj82hdo:microsoft-ds bassie-5sj82hdo:0 LISTENING
TCP bassie-5sj82hdo:1025 bassie-5sj82hdo:0 LISTENING
TCP bassie-5sj82hdo:1029 bassie-5sj82hdo:0 LISTENING
TCP bassie-5sj82hdo:3200 bassie-5sj82hdo:0 LISTENING
TCP bassie-5sj82hdo:5000 bassie-5sj82hdo:0 LISTENING
TCP bassie-5sj82hdo:netbios-ssn bassie-5sj82hdo:0 LISTENING
TCP bassie-5sj82hdo:3203 sc.windows.com:http TIME_WAIT
TCP bassie-5sj82hdo:3721 baym-cs96.msgr.hotmail.com:1863 TIME_WAIT
TCP bassie-5sj82hdo:1027 bassie-5sj82hdo:0 LISTENING
TCP bassie-5sj82hdo:1027 localhost:3200 FIN_WAIT_2
TCP bassie-5sj82hdo:3001 bassie-5sj82hdo:0 LISTENING
TCP bassie-5sj82hdo:3002 bassie-5sj82hdo:0 LISTENING
TCP bassie-5sj82hdo:3003 bassie-5sj82hdo:0 LISTENING
TCP bassie-5sj82hdo:3007 bassie-5sj82hdo:0 LISTENING
TCP bassie-5sj82hdo:3200 localhost:1027 CLOSE_WAIT
UDP bassie-5sj82hdo:epmap *:*
UDP bassie-5sj82hdo:microsoft-ds *:*
UDP bassie-5sj82hdo:isakmp *:*
UDP bassie-5sj82hdo:1026 *:*
UDP bassie-5sj82hdo:1028 *:*
UDP bassie-5sj82hdo:3139 *:*
UDP bassie-5sj82hdo:ntp *:*
UDP bassie-5sj82hdo:netbios-ns *:*
UDP bassie-5sj82hdo:netbios-dgm *:*
UDP bassie-5sj82hdo:1900 *:*
UDP bassie-5sj82hdo:2234 *:*
UDP bassie-5sj82hdo:ntp *:*
UDP bassie-5sj82hdo:1900 *:*
UDP bassie-5sj82hdo:2234 *:*

Ik heb programma's zoals MSN, Kazaa, Norton, IE, Outlook, WSFTP ed. uitstaan. Het is opzich wel een lang lijstje, ik weet alleen niet voor welke poorten het gebruikelijk is via een trojan binnen te komen. Iemand hier ervaring mee?

<edit>
dubbele punt sterrertje is blijkbaar: :*
haha
</edit>

[ Voor 3% gewijzigd door bas.kb op 04-02-2003 00:37 ]

• GaveGozer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 02:56

GaveGozer

That's Me

probeer op google eens op de poortnummers te zoeken.....
zodat je erachterkomt welk proggie welk OS gebruikt...

Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
Ik heb het PCtje maar geformatteerd, want ik werd er helemaal krankjorem van! }:O

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Da's natuurlijk ook een oplossing :(

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

bas.kb schreef op 04 februari 2003 @ 23:29:
Ik heb het PCtje maar geformatteerd, want ik werd er helemaal krankjorem van! }:O
Goed zo jochie :) Altijd DE oplossing zeg ik maar :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

format werkt _bijna_ altijd (al helemaal met fdisk /mbr) ... zou leuk zijn als je er NU nog last van hebt >:)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 18:05 . Reden: bijna... :D ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ondertussen is het wel duidelijk mensen. Allemaal gaan zeggen dat formatteren leuk is blijft niet leuk :*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 09:52
Ik schop dit bericht even omhoog omdat ik zelf ook last heb van dit 'virus'. Ik heb ook norton up to date en vindt niks. Ook houscall vindt mijn computer schoon. Verder heb ik nog spybot en Ad-Aware geprobeerd.

Iemand nog suggesties? Ik heb geen zin in een format.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:09
sjoerdb schreef op 07 maart 2004 @ 12:25:
Ik schop dit bericht even omhoog omdat ik zelf ook last heb van dit 'virus'. Ik heb ook norton up to date en vindt niks. Ook houscall vindt mijn computer schoon. Verder heb ik nog spybot en Ad-Aware geprobeerd.

Iemand nog suggesties? Ik heb geen zin in een format.
De standaard procedure in dit soort gevallen is een trial te downloaden van Kaspersky antivirus. Via ftp.kaspersky.com kun je een trial zonder registratie ophalen. <- zie post van Schouw

Norton vind de laatste tijd niet alle virussen, dat is ook terug te zien in de search. Probeer daarom dus die trial van kaspersky.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 07-03-2004 12:43 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Miki schreef op 07 maart 2004 @ 12:33:
[...]

De standaard procedure in dit soort gevallen is een trial te downloaden van Kaspersky antivirus. Via ftp.kaspersky.com kun je een trial zonder registratie ophalen.

Norton vind de laatste tijd niet alle virussen, dat is ook terug te zien in de search. Probeer daarom dus die trial van kaspersky.
Deze link is handiger omdat daar een trialkey bijzit. :)
http://kasperskylab.co.uk/files/homeuser/
Pagina: 1