Zo... pff... wat een reacties

Sorry voor mijn late reactie, maar ik heb het de laatste tijd erg druk gehad en heb nu weer tijd gehad om alles te lezen en zelf wat te posten.
1e bericht
Als eerste zal ik een reactie geven op m'n post en de reacties hierop. Om te beginnen was de quote aan het begin van m'n bericht misschien niet goed. Het kan op meerdere manieren opgevat worden, maar wat bedoeld wordt is dat je in PHP gewoon fatsoenlijk OO kunt programmeren, zoals in b.v. Java.
Sommige dingen die ik noemde, zoals b.v. parameter meganisme, waren niet negatief over de taal. Het was ook niet de bedoeling om de taal zoveel mogelijk te bekritiseren. Maar meer om mijn mening over de taal op tafel te zetten en jullie over mijn ervaringen ermee te vertellen. (zodat jullie er wat aan hebben)
Met slechte functienamen bedoelde ik de functienamen die PHP aanbiedt. De naamgeving van deze functies vind ik erg slecht.
Voor de duidelijkheid. Ik heb het dus niet over dat PHP OO ondersteunt, maar eigenlijk meer over hoe goed hij deze ondersteunt. Dus of PHP genoeg features ondersteunt. En over wat genoeg is ga ik niet discussieren. Het is naar mijn mening te weinig.
Snel programmeren, Performance 
Is dat belangrijk? Mijn ervaring in het bedrijfsleven is dat dit helemaal NIETS uitmaakt. Het is nu namelijk veel goedkoper om duurdere hardware te kopen dan software te optimalizeren of een snelle taal te gebruiken. De snelheid moet natuurlijk wel acceptabel blijven, maar of het nu 22 of 20 ms is... dat maakt geen kont uit.
Net als het snel kunnen programmeren van code. Het is absoluut NIET belangrijk dat code snel ingeklopt kan worden, of dat het wat langer duurt. Het moet natuurlijk niet extreem zijn, maar dan zou een taal niet bestaan. Why? Het is algemeen bekend dat bij het ontwikkelen van software 80% van de manuren besteed wordt aan testen en onderhoud van een applicatie en 20% aan het ontwikkelen van de applicatie (Analyse, Ontwerp, Implementatie, enz.). Het is veel handiger om het onderhoud en het testen te versnellen. Het lijkt me dan ook handig dat replys over performance in een nieuwe/andere post komen.
Onderhoud
Onderhoud wordt nog lastiger als je met teams werkt, wat in het bedrijfsleven erg veel voorkomt. Wel eens een bug in de software van een oudcollega mogen oplossen? Onderhoud is dus belangrijk, maar hoe kun je de tijd die hiervoor gebruikt wordt verkorten?
Debuggen, dit heb ik in m'n 1e bericht ook al genoemd en herhaal ik voor de duidelijkheid maar even.
Private variabelen. Dit heb ik in m'n 1e bericht ook gepost, maar er zijn reacties hierop gekomen. De programmeur zou zich er maar gewoon netjes aan moeten houden. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan, vooral als je in teamverband werkt. Programmeurs hebben vaak de neiging om snel iets uit te programmeren. Het rechtstreeks aanroepen van instance variabelen komt hier erg handig van pas
Zo heb je ook nog: Interfaces, Strong typing, Systeem documentatie, enz... Maar daar hebben we er al genoeg van gehoord. Naar mijn mening is PHP geen onderhoudsvriendelijke taal en gaat in het onderhouden van software veel meer tijd zitten dan in sommige andere talen.
Waarom is PHP dan populair?
Daar heb ik een vrij simpel antwoord op. "Het is simpel" Dit heeft het voordeel dat het implementeren veel sneller gaat, maar het onderhouden dus veel langer duurt. Een aantal berichten terug las ik het advies, dat je een taal moet gebruiken, die geschikt is voor waar je mee bezig bent. PHP lijkt me dan een erg goede taal voor "throwaway prototyping" en zoals gezegd voor kleine projecten.