Hoeveel hertz kan mijn beeldscherm..

Pagina: 1
Acties:
  • 2.094 views sinds 30-01-2008

• sh0m
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-08 23:13
Hey mensen,
ik heb een target "standaart" beeldscherm, geen naam enzo.. er zat wel een boekje bij maar daar staat het antwoord op mijn vraag niet in.
Het beeldscherm is al oud (3/4 jaar ), 15 inch en ik heb als videokaart de geforce 4 MX 440, 64 mb.. tv out.
Ik heb win XP professional, en zoals jullie weten gaat die niet verder dan 60 hertz, dus ik heb een leuk programmatje waarmee ik dat hoger kan zetten, maar als ik het te hoog doe is mijn beeldscherm gelijk geroostert, en daar heb ik geen zin in.
nu komt de vraag :P

WAAR kan ik zien tot hoeveel hertz mijn beeldscherm kan op de resolutie:

1024x 768 @ 32bits
en
800x 600 @ 32 bits

thx in advance ;)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als jij geen exact merk/model weet wordt het vrij lastig. Kijk eens achterop de monitor, daar staat altijd wel wat bruikbaars :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

om te weten welke refreshrate je monitor aankan, moeten we wel weten welk type je hebt.
ieder type heeft z'n eigen specificaties namelijk.

zit er achter op geen sticker met een type nummer.

en hoezo XP gaat niet verder dan 60Hz?? ik draai hier prima op 85 Herz.
je bedoelt het de 60hz bug van nvidia, maar die treedt alleen op bij games.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 02-02-2003 13:28 ]

Verwijderd

Check gewoon de website van de fabrikant. Als je de link niet weet zal je Google ff moeten gebruiken.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
gewoon proberen.. ik denk dat ie in 1024x768 tot zo'n 70-75Hz gaat. En als je te ver bent gegaan gaat je monitor wel uit of zie je rare strepen. Hij gaat iig niet meteen kapot.

[edit] en windows xp kan prima verder dan 60Hz in 2D.. jij kunt hem alelen niet hoger instellen omdat je geen monitor driver hebt geinstalleerd.

[ Voor 31% gewijzigd door Palomar op 02-02-2003 13:29 ]

• Pollewob
  • Niet online
Ik denk dat hij 60 Hz in spellen bedoelt (http://gathering.tweakers...t_messages/610591#refresh) :)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het beeldscherm is niet direct kapot hoor :) gewoon met kleine stapjes proberen.... (mocht hij wel kapot gaan heb je een goede reden voor een echte monitor :Y) )

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Je kunt toch in XP ook alleende res. laten zien die je monitor aan kan.

• sh0m
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-08 23:13
het merk is target, model is AM 1564 en achterop staat 50/60 hz .. dit is toch niet hoeveel hij aankan hoop ik ?!?! en het klopt dat die "bug" van 60 hz alleen in games is, en daarom wil ik em oplossen :P

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

die 50/60hz zegt wat over de wisselspanning, dus dat betekend niets.

die 60hz kan je gewoon oplossen door een gemodificeerde driver te downloaden.
kijk eens op http://www.guru3d.com/

nu je het type weet, is het een kwestie van googlelen.
en de juiste drivers zoeken en installeren.

• Pollewob
  • Niet online
Jep. Je weet merk en type, dus het grote zoeken (met bv. Google) kan beginnen. En aangezien je dat ook prima zelf kan gaat dit topic dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.