TheaterTek DVD ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-03 18:25

GG85

.......

Topicstarter
Ik ben al een tijdje bezig met het zoeken naar "de beste" software DVD player. Verschillende review's en vergelijkingen zien de nieuwe WinDVD Platinum van Intervideo als winnar omdat deze de beste beeldkwaliteit geeft en er veel geluidoptie's zoals Dolby Headphone etc. in zitten. Probleem is alleen dat dit programma de meest vage foutmeldingen geeft en ik het nogal onoverzichtelijk vind. Nu hoorde ik echter dat de firma Ravisent de beste decoder filters maakt en deze o.a. worden gebruikt in Theatertek DVD ( http://www.theatertek.com/ ) Probleem is: Geen trail versie beschikbaar! Vraagje aan jullie: Iemand ervaring met Ravisent filters en/of Theatertek DVD? Oh ja, ik gebruik nu PowerDVD XP 4.0. Bedankt.

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik gebruik theatertek nu al een tijdje en bevalt me zeer goed. Ik stuur er mijn crt projector mee aan en vind vooral de optie om de aspect ratio in elk denkbare stand te zetten erg handig!

Wat de kwaliteit aangaat zou je ze echt eens moeten vergelijken. Persoonlijk vond ik de kleuren van powerdvd mooier, maar deze mist de scherpte en 3d werking van theatertek.
Echter, als een een dedicated ht pc hebt is dit het programma voor je. Werkt alleen in fullscreen en is zeer gebruiksvriendelijk.

Ik mag het wellicht niet zeggen, maar download het eens met kazaa ofzo om te kijken hoe het is.
Ik vind het het geld iig dubbel en dwars waard!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-03 15:55
Zover ik weet is TheaterTek onder crt bezitters het meest gewaardeerde programma, dankzij de gebruiksinstellingen en het gebruik van goede filters (idd ravisent). Maar er is echter nog een andere optie. Ati levert bij haar kaarten een dvd speler met filters gebaseerd op die van Ravisent, deze filters kun je gebruiken met het programma ZoomPlayer, welke ook alle nodige instellingen heeft. Gezien je hier zelf de filters kunt selecteren kun je meteen goed vergelijken. Bij mij waren de powerdvd filters veel donkerder en de ravisent filters veel kleurrijker en wat lichter (mooier). (in powerdvd zelf zijn hun filters lichter/anders omdat daar standaard al een kleurinstelling wordt geladen).
Het is in ieder geval even uitproberen wat je lekker ligt. ZoomPlayer mist namelijk mijn inziens weer wat fijne geluidsinstellingen waardoor het meer geschikt is voor enkel digital out, in dat opzicht vind ik eerder genoemde spelers weer beter.

TheaterTek heeft een wat aparte online beveiliging en is daarom lastig illegaal te gebruiken (afaik), zoomplayer kun je hier halen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-03 18:25

GG85

.......

Topicstarter
Aleen hoe kom ik aan ravisent filters voor zoomplayer?

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
die koop je voor $15 bij http://www.cineplayer.com ;)