wat zijn de mogelijkheden voor een server die op een school moet komen te staan ?
Moet ik dan een merk of een zelfbouw nemen ?
Ik heb al eerdere topics gezien, waar het voornamelijk wordt aangeraden om een merk te nemen. Maar dit was dan meestal omdat het dan ook een bedrijf betrof.
Voor zelfbouw heb ik het volgende globaal in gedachten:
Intel Xeon of Athlon MP
minimaal 512 MB ECC ddr geheugen.
2x IDE 80 gb met 8 mb cache ( + 1 schijf reserv)
raid 1 opstelling, met hotswappable mogelijkheid (complete set bij Promise, raid kaart + brackets)
Redundant voeding
En voor het backuppen een Onstream (IDE) 30 gb fast backup unit.
Er zullen ongeveer 75 pc's op worden aangesloten en een aantal laptops/printers.
De server dient voornamelijk voor gesharede netwerk mappen, opslag van userdata , en als dhcp / domain controller (dus ook groepen en users accounts).
Later komt er eventueel nog exchange en vpn om het hoekje kijken (maar er bestaat de kans dat daarvoor dan een andere server komt)
Gaarne jullie meningen
Moet ik dan een merk of een zelfbouw nemen ?
Ik heb al eerdere topics gezien, waar het voornamelijk wordt aangeraden om een merk te nemen. Maar dit was dan meestal omdat het dan ook een bedrijf betrof.
Voor zelfbouw heb ik het volgende globaal in gedachten:
Intel Xeon of Athlon MP
minimaal 512 MB ECC ddr geheugen.
2x IDE 80 gb met 8 mb cache ( + 1 schijf reserv)
raid 1 opstelling, met hotswappable mogelijkheid (complete set bij Promise, raid kaart + brackets)
Redundant voeding
En voor het backuppen een Onstream (IDE) 30 gb fast backup unit.
Er zullen ongeveer 75 pc's op worden aangesloten en een aantal laptops/printers.
De server dient voornamelijk voor gesharede netwerk mappen, opslag van userdata , en als dhcp / domain controller (dus ook groepen en users accounts).
Later komt er eventueel nog exchange en vpn om het hoekje kijken (maar er bestaat de kans dat daarvoor dan een andere server komt)
Gaarne jullie meningen
Exploring the island of Tsushima