verder oc-en op K7S5A

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gister mijn ECS K7S5A moederbord geflasht (ut bios dan ) naar de nieuwste cheepoman (das een oc-bios omdat de originele geen oc-mogelijkheden kent). Ik heb nu de fsb op 147 mhz staan, zodat mijn AMD XP 1800+ een 2000+ is (is al een 2000+ volgens boot scherm als ie op 143 zou staan maarja)..

Nu weet ik niet wat ik allemaal nog kan veranderen om verder te oc-en en/of andere dingen die de snelheid verbeteren..(videokaart is al oc-t by powerstrip)

dus wat kan ik allemaal nog verbeteren?

Zelf zat ik sowieso al te denken aan een active koeling op mijn chipset en passive koeling op mijn ram...(wie denkt dan, dat als ik goede koeling op mijn chipset doe, dat ik dan 166 kan draaien? )

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:36
wdekreij schreef op 01 February 2003 @ 22:13:
Hallo,

Ik heb gister mijn ECS K7S5A moederbord geflasht (ut bios dan ) naar de nieuwste cheepoman (das een oc-bios omdat de originele geen oc-mogelijkheden kent). Ik heb nu de fsb op 147 mhz staan, zodat mijn AMD XP 1800+ een 2000+ is (is al een 2000+ volgens boot scherm als ie op 143 zou staan maarja)..

Nu weet ik niet wat ik allemaal nog kan veranderen om verder te oc-en en/of andere dingen die de snelheid verbeteren..(videokaart is al oc-t by powerstrip)

dus wat kan ik allemaal nog verbeteren?

Zelf zat ik sowieso al te denken aan een active koeling op mijn chipset en passive koeling op mijn ram...(wie denkt dan, dat als ik goede koeling op mijn chipset doe, dat ik dan 166 kan draaien? )
Zonder je processor te unlocken gaat het je nooit lukken die 166 te halen, vrij simpele vraag voor deze plaats, lees de FAQ eens dan kom je al iets verder denk ik :)

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
en andere dingen om de snelheid te verbeteren?

en nog iets.. dat unlocken, dan kan ik dus de multipiler verhogen, toch? Ergens in mijn hoofd staat dat ik eens heb gelezen dat je met een ECS K7S5A, ook al heb je de proccesor unlockt, de multipiler niet kan veranderen... graag hierover meer info...

en weet je dus nog meer dingen die ik kan veranderen?

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:36
Met 'n geunlockte CPU kan je je MP verhogen/verlagen ja, als je de 166 FSB wilt halen, moet je em dus verlagen, anders lukt het je waarschijnlijk niet :+ , misschien kan je met die BIOS die je nu op je k7s5a geflashed hebt wel je MP veranderen, not sure...

Je kan je memory timings verlagen enz, zodat je geheugen daar minder gestressed door word... oja voltage verhogen wil ook wel es helpen :)

good luck.

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

wdekreij schreef op 01 February 2003 @ 22:24:
en andere dingen om de snelheid te verbeteren?

en nog iets.. dat unlocken, dan kan ik dus de multipiler verhogen, toch? Ergens in mijn hoofd staat dat ik eens heb gelezen dat je met een ECS K7S5A, ook al heb je de proccesor unlockt, de multipiler niet kan veranderen... graag hierover meer info...

en weet je dus nog meer dingen die ik kan veranderen?
ik denk dat je even de FAQ moet lezen. :)
en je had dit natuurlijk gewoon in je andere topic kunnen vragen Cheepoman bios ECS K7S5A

tip: je kan idd in je BIOS geen multiplier en voltage instellen

[ Voor 9% gewijzigd door Burning_acid op 01-02-2003 22:35 ]

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
waaraan ligt het dat ik die 166 nooit ga halen? chipset? ram? temperatuur? proccesor? te weinig volt? enz

dus waaraan zal het liggen?

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

wdekreij schreef op 01 February 2003 @ 22:41:
waaraan ligt het dat ik die 166 nooit ga halen? chipset? ram? temperatuur? proccesor? te weinig volt? enz

dus waaraan zal het liggen?
hoe moeten wij dat weten als je geen specs geeft? nogmaals lees de FAQ!!

dus FAQ lezen , en dit topic even melden in SEM of met rust laten tot er een modje langs komt oke :)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

Nou..alles is al gezegd zo'n beetje. Deze gaat helaas dicht ;)

Lees naast de FAQ ook dit even:
Moderatiepolicy DOC (update 7 November 2002) *lezen*

Dat voorkomt weer wat slotjes in de toekomst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.