❤️🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !
heb op zich wel interesse
ik bral, www.hottopic.nl
[ Voor 34% gewijzigd door chem op 01-02-2003 20:51 ]
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 21:02 ]
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
chem: ik kan wel alle gnome calls in een aparte functie proppen, dan kan je daarin kloten. -> TODO
BBB: hij maakt gebruikt van de standaard gnome webbrowser, ik zeg neit welke hij gebruikt.
/edit:
hier staat de nieuwe versie:
Hier
dat message schermpje verdwijnt vanzelf, bug met multifora gefixt, nieuw config screen met meer opties
Hier nog wat screens:

[ Voor 36% gewijzigd door Thijsch op 01-02-2003 22:52 ]
(gawd, ik moet eens leren lezen -_-)
trouwens, ik heb vooral ook interesse in sdvanime
/edit: ah, zo te zien is de update nog niet downloadbaar^^
/edit2: *sniff*
(Hottopic:28527): Gtk-CRITICAL **: file gtkentry.c: line 3295 (gtk_entry_set_text): assertion `text != NULL' failed
[ Voor 95% gewijzigd door Bananenplant op 01-02-2003 22:59 ]
ucchan: zet deze file in de map src en overwrite de oude:
http://members.chello.nl/g.assies/configurewindow.c
zeg even als het werkt.
[ Voor 59% gewijzigd door Thijsch op 01-02-2003 23:06 ]
(gentoo, gcc 3.2.1, glibc 2.3.1)
Verwijderd
/me gaat proberen..
Maar waarom gebruik je libglade niet?
(is dan veeeeeeeel makkelijker om je UI te updaten en het is minder werk om te coden en de resulterende code ziet er beter uit omdat je niet al die irritante pack_start/end/whatever dingetjes zelf hoeft te doen
Verwijderd
Ja, maar ik bedoelde eigenlijk iets anders dan jij nu waarschijnlijk denkt..ParaDot schreef op 02 February 2003 @ 08:57:
dikkebanaan: ik heb in glade geprutst en de code gekopieerd.
Met libglade kan je je .glade bestanden @ runtime laden en dus ook je UI aanpassen zonder je prog opnieuw te moeten compileren en daarom ben je dan ook verlost van al die overbodige code.
Zie ook: http://developer.gnome.or....0/libglade/libglade.html
Maar goed, als je makkelijk wilt doen terwijl het ook moeilijk kan..
Verwijderd
ik moest anders 58 pakketjes over isdn binnentrekken
met zo'n reply moet ik meteen weer denken aan je l33t window manager project die je niet meer afmaakteVerwijderd schreef op 02 February 2003 @ 12:40:
[...]
Ja, maar ik bedoelde eigenlijk iets anders dan jij nu waarschijnlijk denkt..
Met libglade kan je je .glade bestanden @ runtime laden en dus ook je UI aanpassen zonder je prog opnieuw te moeten compileren en daarom ben je dan ook verlost van al die overbodige code.
Zie ook: http://developer.gnome.or....0/libglade/libglade.html
Maar goed, als je makkelijk wilt doen terwijl het ook moeilijk kan..
Verwijderd
Waar ik nu mee bezig ben is veel l33terM4RTiN schreef op 02 februari 2003 @ 18:04:
[...]
met zo'n reply moet ik meteen weer denken aan je l33t window manager project die je niet meer afmaakte
(hint: je kan er Gtk2 pixmap themes mee maken zonder te moeten prutsen in vage resource bestandjes, zonder vele CLI commando's te moeten gebruiken om het uit te testen, zonder het irritante 'zoek de class naampjes voor een widget' (gewoon eentje kiezen uit de treeview en hoppa klaar) en mét de mogelijkheid om visueel kleuren te veranderen, pixmap borders te wijzigen en overlays te plaatsen)
Binnenkort een screenshotje in het screenshot topic, en nu weer ontopic
iig, ik heb (in fluxbox nu) met de nieuwe c-file weer gecompileerd, en hij crasht wederom. iets met gnome-widget ofzo, ik heb het zo niet bij de hand.
misschien een ncurses frontend
er was hier een st:roomsto:ring. ik ben nu gnome aan het downloaden, dat compilen, hopen dat het werkt en weer verder
/edit: ik heb dit topic in de lijst gezet, maar m'n reply komt er niet bij (heb niet m'n nick ingesteld, dus dat zou wel moeten, toch?)
/edit2: dubbelklikken op een topic geeft een floating point exception. is dubbelklikken verversen?
[ Voor 46% gewijzigd door Bananenplant op 03-02-2003 20:43 ]
heeft er iemand al resultaat met het installen op FreeBSD toevallig?
btw, zou ie ook iets minder breed mogen
Ik ben nog bezig met gnome compilen, is vandaag zeker klaar.
maar goh, hoe kan het toch dat het bij sommige mensen wel werkt en bij sommigen niet?
/edit: mijn excuses, hij werkt WEL. ik startte 'm net en het aantal replies is 1 minder dan het moet zijn, maar hij doet iets^^!
[ Voor 32% gewijzigd door Bananenplant op 04-02-2003 19:05 ]
1
2
| # cat COPYING Please read LICENCE |
Waar dan?
Misschien dat even als LICENCE erbij zetten? Of wordt het GPL?It's not permitted to host or change copies of HotTopic without permission of the HotTopic Team.
Compiled en werkt, maar ik segfault er ook uit bij SDV Anime..
Ben benieuwd naar volgende versies.
[update] Dubbelclick op een topic == segfault..
Gentoo 1.4 - GCC 3.2 - Gnome 2.2 RC2
[update] Na "preferences" nogmaals geapplied te hebben werkt het wel weer met het dubbelclicken..
[ Voor 23% gewijzigd door Freak_NL op 04-02-2003 19:49 ]
Request aan de bouwer: zou je de mainform zo kunnen initialiseren dat je ook kleiner dan de default size kan resizen?
[update] Nu gaat er toch echt iets mis..

Hij springt tijdens het typen nu weer netjes terug naar dit topic trouwens.
[ Voor 36% gewijzigd door Freak_NL op 04-02-2003 20:02 ]
(wel irritant dat dit zo slow-chat-achtig wordt
juppossamai schreef op 04 februari 2003 @ 11:19:
gaaf pakketje trouwens.. ik wist helemaal niet dat er zoiets bestond..
heeft er iemand al resultaat met het installen op FreeBSD toevallig?
1
2
3
4
| ./configure make cp src/hottopic ~/bin cp got.hfd ~/bin (aparte zip file) |
draait redelijk , alleen gaan zo nu en dan op zijn bek als ie mozilla wil starten.
(daarbij komt dat mozilla een foute url krijgt , lees extra tekens) mischien ligt dat er aan dat we bij mozilla @ freebsd een script gebruiken om het op te starten.
zeg ParaDot mag ik jou lastig vallen met trace backs? als hottopic hier op de bek gaat?
Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.
En dat de topicstarter e.d soms neit kloppen is bekend
het downloaden gaat in thread 2. hij moet X calls doen om te checken dus dat gaat niet in thread 2. via een pipe (
is al gefixt btw
maar logs, bugmeldingen: graag!
dit is al bekend:
-velden soms door elkaar ( zie hierboven)
-memory leak
-soms chrash bij dubbelclick
-toevoegen van sommigge hfd files gaat fout (welke precies??)
-speciale tekens niet geparst
1. is gefixt.
2. gefixt.
3. mee bezig
4. komt daarna
5 komt daarna
freak_nl: dat komt door hetgeen hierboven beschreven ^^^^^.
trouwens: dat file/save window is het standaard GTK fileselection window.
[ Voor 12% gewijzigd door Thijsch op 04-02-2003 23:34 ]
misschien dat ie dan beter in SA past overigens, maar dat is aan de moderators..
ik heb tot nu toe 1 keer succesvol een url er in kunnen zetten..
van al die anderen herkende hij't hele topic niet.. werd ook niets van geupdate enzo...
overigens kwam er achter de url dan /-0# of /-1# te staan...
'k weet niet of dat datzelfde probleem is wat je net melde maar ik dacht dat het tot nu toe alleen over de linux versie ging dus ik denk 't niet...
okee, kan iemand me vertellen waar ik dan die got.hfd vandaan kan halen?MadCow schreef op 04 February 2003 @ 21:30:
[...]
jup
code:
1 2 3 4 ./configure make cp src/hottopic ~/bin cp got.hfd ~/bin (aparte zip file)
kan 'm niet in de source terugvinden....
Kijk eens bij de faq ? Dan kom je al snel deze link tegen..possamai schreef op 05 February 2003 @ 11:03:
okee, kan iemand me vertellen waar ik dan die got.hfd vandaan kan halen?![]()
kan 'm niet in de source terugvinden....
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Dit zegt top :
PID USER PRI NI SIZE RSS SHARE STAT %CPU %MEM TIME COMMAND
2546 marcel 9 0 178M 83M 3588 S 0.0 33.4 0:01 hottopic
Iemand een idee, of wellicht iets om dit tegen tegaan???
Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.
}*-> valgrind --leak-check=yes hottopic [~]
==4305== valgrind-1.0.4, a memory error detector for x86 GNU/Linux.
==4305== Copyright (C) 2000-2002, and GNU GPL'd, by Julian Seward.
==4305== Estimated CPU clock rate is 1401 MHz
==4305== For more details, rerun with: -v
==4305==
valgrind's libpthread.so: KLUDGED call to: pthread_getschedparam
==4305== Syscall param write(buf) contains uninitialised or unaddressable byte(s)
==4305== at 0x40ACF404: __libc_write (in /lib/libc-2.2.5.so)
==4305== by 0x402D998B: (within /usr/X11R6/lib/libICE.so.6.3)
==4305== by 0x402DA653: _IceTransWrite (in /usr/X11R6/lib/libICE.so.6.3)
==4305== by 0x402D21FC: _IceWrite (in /usr/X11R6/lib/libICE.so.6.3)
==4305== Address 0x41EC09A7 is 3 bytes inside a block of size 1024 alloc'd
==4305== at 0x400451CB: malloc (vg_clientfuncs.c:100)
==4305== by 0x402CF410: IceOpenConnection (in /usr/X11R6/lib/libICE.so.6.3)
==4305== by 0x402C5301: SmcOpenConnection (in /usr/X11R6/lib/libSM.so.6.0)
==4305== by 0x4029E8C9: gnome_client_connect (in /usr/lib/libgnomeui-2.so.0.0.0)
==4305==
==4305== Syscall param writev(vector[...]) contains uninitialised or unaddressable byte(s)
==4305== at 0x40AD6277: (within /lib/libc-2.2.5.so)
==4305== by 0x4094D0EF: (within /usr/lib/liblinc.so.1.0.0)
==4305== by 0x4094D27F: linc_connection_writev (in /usr/lib/liblinc.so.1.0.0)
==4305== by 0x40831AB6: giop_send_buffer_write (in /usr/lib/libORBit-2.so.0.0.0)
==4305== Address 0x41EF1596 is 10 bytes inside a block of size 2048 alloc'd
==4305== at 0x400451CB: malloc (vg_clientfuncs.c:100)
==4305== by 0x409CCEE7: g_malloc (in /usr/lib/libglib-2.0.so.0.200.0)
==4305== by 0x4083185C: (within /usr/lib/libORBit-2.so.0.0.0)
==4305== by 0x408318E6: (within /usr/lib/libORBit-2.so.0.0.0)
(Hottopic:4305): GConf-WARNING **: Received unmatched key/value sequences in
(Hottopic:4305): GConf-WARNING **: Received unmatched key/value sequences in
valgrind's libpthread.so: KLUDGED call to: pthread_attr_getschedparam
valgrind's libpthread.so: IGNORED call to: pthread_attr_setschedparam
valgrind's libpthread.so: IGNORED call to: pthread_attr_destroy
Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.
dat probleem met dat SDV anim forum is ook gefixt. er werd telkens een regel gelezen, maar hij brak af bij een spatie
Hmm kep ff een nieuwere versie van de site gplukt (tenminste ik neem aan dat tie vernieuwd wasParaDot schreef op 05 februari 2003 @ 18:02:
memphisto, er was iid een huge leak, maar zoals in mijn vorige post te lezen is die gefixt.
dat probleem met dat SDV anim forum is ook gefixt. er werd telkens een regel gelezen, maar hij brak af bij een spatie.
maar het ram gebruik blijft toch flink aan de hoge kant:
PID USER PRI NI SIZE RSS SHARE STAT %CPU %MEM TIME COMMAND
4019 marcel 12 0 158M 87M 5052 S 0.5 34.9 0:02 hottopic
Heb ik nouw wat fout gedaan of is het prob nog niet opgelost??
Als de SDV-forumb ug voor 100% en de chrash bij dubbelclick ook wegheb komt er een nieuwe release. een deze dagen dus, was vandaag neit echt een productieve dag . mn ouders haddden een nieuwe TV gekocht en dat moest uitgebreid getest worden
Ik heb het trouwens even getest, en op het hoogtepunt (XML parsen) verbruikt hij een paar seconden lang 3 % en dan ligt het weer rond de 1%. stuk beter iig
[ Voor 24% gewijzigd door Thijsch op 05-02-2003 21:27 ]
1
2
3
4
5
6
7
| (gdb) run
Starting program: /home/kwm/bin/hottopic
Program received signal SIGSEGV, Segmentation fault.
0x0804d7c7 in sync_clist_forum_item (element=0x0, data=0x0)
at configurewindow.c:294
294 gchar *texts[] = { |
dit gebeurt zo dra ik de GoT.hfd laadt (zie moto-moi link)
ik heb dit hier nog niet eerder gezien, omdat ik de hfd gebruikte van de hottopic site.
hfd file zijn op http://prisma.quccc.org/hottopic te vinden.
de hfd met hoofdletters is van GoT gehaalt.
Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.
/edit: het was het zelfde probleem als met SDV forum, het werd bij de spatie afgebroken
[ Voor 43% gewijzigd door Thijsch op 05-02-2003 22:28 ]
ah mooiParaDot schreef op 05 February 2003 @ 21:57:
MadCow: ik denk dat ik weet waar het aan ligt, ik ga het fixen!
/edit: het was het zelfde probleem als met SDV forum, het werd bij de spatie afgebroken.
/me baalt er wel van dat hottopic X hier onderuit haalt ....
1
2
3
4
5
| swap_pager_getswapspace: failed swap_pager_getswapspace: failed swap_pager_getswapspace: failed pid 83139 (hottopic), uid 1001, was killed: out of swap space pid 659 (XFree86), uid 0, was killed: out of swap space |
grrrr, hoop maar dat die nieuwe versie binnenkort uitkomt. dit begint irri te worden
in de 2,5 jaar dat ik nu FreeBSD draai is dit me nog nooit overkomen
[ Voor 6% gewijzigd door MadCow* op 05-02-2003 23:10 ]
Het heeft even geduurt maar de nieuwe versie ( 1.0 ) van hottopic is uit.
Hij is te downloaden op: http://members.chello.nl/g.assies/Hottopic-1.0.tar.gz
Laat even horen of deze beter werkt (zou wel moeten
Ik heb er wat bugs uit, en ook de memleak is weg.
Brand maar los.
wacht nog even met downloaden, ik heb de verkeerde online gezett
[ Voor 15% gewijzigd door Thijsch op 21-02-2003 22:07 ]
/me wacht rustig af
[ Voor 16% gewijzigd door MadCow* op 21-02-2003 21:55 ]
Hottopic-1.0.tar.gz is ready for distribution
=============================================
zo
/me is een beetje prutser maar dat had je vast al door
well ik krijg deze error
oh ja dit is FreeBSD-current van vandaag met GCC-3.2.2
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| kwm@lapbeest:~/bin> gdb hottopic GNU gdb 5.2.1 (FreeBSD) Copyright 2002 Free Software Foundation, Inc. GDB is free software, covered by the GNU General Public License, and you are welcome to change it and/or distribute copies of it under certain conditions. Type "show copying" to see the conditions. There is absolutely no warranty for GDB. Type "show warranty" for details. This GDB was configured as "i386-undermydesk-freebsd"... (gdb) run Starting program: /home/kwm/bin/hottopic Program received signal SIGSEGV, Segmentation fault. 0x08050729 in check_topic (data=0x8124aa0, user_data=0x0) at communication.c:97 97 for (i = 0; (topic->id)[i] != '\0'; i++) (gdb) where #0 0x08050729 in check_topic (data=0x8124aa0, user_data=0x0) at communication.c:97 #1 0x28934cdf in g_list_foreach () from /usr/local/lib/libglib-2.0.so.200 #2 0x08050a05 in parse_function (type=1) at communication.c:170 #3 0x08050bbe in exec_call (source=0x8088480, condition=G_IO_IN, data=0x0) at communication.c:252 #4 0x28958014 in g_io_unix_dispatch () from /usr/local/lib/libglib-2.0.so.200 #5 0x289370dc in g_main_dispatch () from /usr/local/lib/libglib-2.0.so.200 #6 0x28937eea in g_main_context_dispatch () from /usr/local/lib/libglib-2.0.so.200 #7 0x2893829d in g_main_context_iterate () from /usr/local/lib/libglib-2.0.so.200 #8 0x28938a41 in g_main_loop_run () from /usr/local/lib/libglib-2.0.so.200 #9 0x283b7a97 in gtk_main () from /usr/X11R6/lib/libgtk-x11-2.0.so.200 #10 0x0804e4d5 in main (argc=1, argv=0xbfbffb60) at got_topics.c:58 #11 0x0804c115 in _start () (gdb) |
wat je wel kan doen, voor die regel 97 deze text zetten:
1
2
| if(!(topic->id))
return; |
dat voor regel 97 en achter regel 96. Kijk eens of het dan werkt?
1
2
3
4
5
6
7
8
| (gdb) run
Starting program: /home/kwm/bin/hottopic
Program received signal SIGBUS, Bus error.
0x0804c6c3 in http_get_url (url=0xd0d0d0d0 <Error reading address 0xd0d0d0d0: Bad address>,
timeout_ns=3000000) at http.c:351
351 if (!strncmp(url, "http://", 7))
(gdb) |
[ Voor 9% gewijzigd door MadCow* op 21-02-2003 22:43 . Reden: rm -rf typo ]
De vorige versies waren nogal brak, en het versie nummer was veel te hoog. Ik heb zitten proggen, en heb de code opgeschoont, gedebugged en wat extra features toegevoegd.
Er zit nu oa een systray icon bij (in de readme staat hoe je die in gnome aan kan zetten), in KDE werkte het dacht ik ook ,heb ik echter niet getest.
De nieuwe versie is Hier te downloaden, laat me even weten wat je ervan vindt. Oja: als hij tijdens het opstarten chrasht moet je je config weggooien (nieuwe versie schrijft en leest meer).
Remove de map ~/.gconf/Hottopic en kill het programma: gconfd-2 (die cached namelijk), dan moet het werken.
Die message zag er ook niet uit, en heb ik ook verbeterd:

De tekst was eerst blauw:

Maar dat werd me afgeraden.
Gnome ondersteund nog geen popups(dus echt zoals bij msn, of hotopic voor windows een popup vanuit de systray. Ik zit te kijken of ik het zelf kan maken, maar dat is dan voor een volgende release ).
[ Voor 25% gewijzigd door Thijsch op 08-03-2003 18:28 ]
Verwijderd
trouwens: chello lijkt het weer te doen.
[voor-de-zekerheid]
En trouwens: dat ik nu wat laat reageer ligt niet aan dat hottopic het niet doet, ik was aan het opruimen
[/voor-de-zekerheid]
[ Voor 9% gewijzigd door Thijsch op 08-03-2003 19:13 ]
Netjes uitgepakt en ./configure gedaan en daar kwam hij zonder problemen doorheen (geen errors)
Maar bij make krijg ik dit:
configurewindow.c: In function `frmRw':
configurewindow.c:650: parse error before `*'
configurewindow.c:652: `frm' undeclared (first use in this function)
configurewindow.c:652: (Each undeclared identifier is reported only once
configurewindow.c:652: for each function it appears in.)
configurewindow.c: In function `remove_forum':
configurewindow.c:676: parse error before `*'
configurewindow.c:677: `frm' undeclared (first use in this function)
make[2]: *** [configurewindow.o] Error 1
make[2]: Leaving directory `/home/marcel/src/Hottopic-0.6/src'
make[1]: *** [all-recursive] Error 1
make[1]: Leaving directory `/home/marcel/src/Hottopic-0.6'
make: *** [all] Error 2
En aangezien ik weinig verdere info kan vinden over deze prog vraag ik het hier maar ff.
Kan iemand me vertellen wat er fout gaat ??
./configure en make doen het normaal. Ik cp de src/hottopic naar ~/bin en run hem daar.
1
2
3
4
5
6
| (gdb) r Starting program: /home/kwm/bin/hottopic hottopic in free(): error: junk pointer, too high to make sense Program received signal SIGABRT, Aborted. 0x28acf763 in kill () from /usr/lib/libc.so.5 |
[ Voor 6% gewijzigd door MadCow* op 08-03-2003 19:34 ]
Verwijderd
Het is gelukt.ParaDot schreef op 08 maart 2003 @ 19:12:
Ja, klopt, members.chello.nl is niet zo goed.. ik ga op zoek naar een andere mirror.
trouwens: chello lijkt het weer te doen.
Het programma draait ook al.
Slackware 9.0 beta hier. Geen enkel installatie probleem gehad. GOT.hfd even toegevoegd en een paar topics. Ik wacht nu alleen nog op replies maar verder lijkt het uitstekend. Goede programma lay-out vind ik trouwens. Geen overbodige poespas maar mooi clean opgezet.
edit: eerste reply op dit topic (mn eigen reply) kwam net ook netjes binnen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 19:52 ]
aarg. dacht ik dat het een keer goed gingMemphisto schreef op 08 March 2003 @ 19:15:
Hmm, ik heb de nieuwe via je link gedownd en ff die oudere 1.0 versie weggehaald.
Netjes uitgepakt en ./configure gedaan en daar kwam hij zonder problemen doorheen (geen errors)
Maar bij make krijg ik dit:
configurewindow.c: In function `frmRw':
configurewindow.c:650: parse error before `*'
configurewindow.c:652: `frm' undeclared (first use in this function)
configurewindow.c:652: (Each undeclared identifier is reported only once
configurewindow.c:652: for each function it appears in.)
configurewindow.c: In function `remove_forum':
configurewindow.c:676: parse error before `*'
configurewindow.c:677: `frm' undeclared (first use in this function)
make[2]: *** [configurewindow.o] Error 1
En aangezien ik weinig verdere info kan vinden over deze prog vraag ik het hier maar ff.
Kan iemand me vertellen wat er fout gaat ??
/me haat zijn compiler.
Heeft een van jullie zin om beta tester te zijn? dan kan ik in het vervolg dit soort situaties voorkomen.
tar.gz is geupdate.
[ Voor 3% gewijzigd door Thijsch op 08-03-2003 19:58 ]
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 19:51:
[...]
Het is gelukt.
Het programma draait ook al.
Slackware 9.0 beta hier. Geen enkel installatie probleem gehad. GOT.hfd even toegevoegd en een paar topics. Ik wacht nu alleen nog op replies maar verder lijkt het uitstekend. Goede programma lay-out vind ik trouwens. Geen overbodige poespas maar mooi clean opgezet.
edit: eerste reply op dit topic (mn eigen reply) kwam net ook netjes binnen.
Als je hem gehide hebt in de docklet (werkt dat bij jou? ) en je wil een topic toevoegen, druk je rechts op het icoontje en dan "Add topic", zo hoef je niet het hele venster tevoorschijn te toveren.
[ Voor 15% gewijzigd door Thijsch op 08-03-2003 19:56 ]
Verwijderd
Ik draai trouwens dropline-gnome-2.2 http://www.dropline.net/gnome/
GCC version = 3.2.1
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 19:16 ]
ik wil wel beta tester zijn. Ik ben trouwens wel benieuwd waar die error van mij nou vandaan komt.ParaDot schreef op 08 March 2003 @ 19:52:
[...]
aarg. dacht ik dat het een keer goed ging. mijn compiler gaf geen fout, maar ik heb het al gevonden. zet deze file in de src dir, en overschrijf de bestaande file. Dan moet het werken.
/me haat zijn compiler.
Heeft een van jullie zin om beta tester te zijn? dan kan ik in het vervolg dit soort situaties voorkomen.
tar.gz is geupdate.
tussen haakies, ik heb die error van Memphisto niet gezien bij het compilen.
Aha, nee, om te minimaliseren moet je op het docklet icon klikkenVerwijderd schreef op 08 March 2003 @ 20:06:
De docklet werkt bij mij niet. Ik heb net zoals de readme aangeeft rechtermuisknop, add to panel, utility, notification area gedaan. Ik heb nu inderdaad een notitfication area. Dan start ik hottopic opnieuw en ga ik minimaliseren maar dan gaat het programma niet naar de notification area. Vind ik zelf niet zo'n ramp trouwens. Het werkt mij goed genoeg zo![]()
Ik draai trouwens dropline-gnome-2.2 http://www.dropline.net/gnome/
@madcow: dat zou cool zijn! die error van memphesto komt omdat ik voordat ik vars initialiseerde al een if had. meeste compilers pakken het, maar die van hem blijkbaar niet. Ik voeg je wel toe aan ICQ
ICQ? Oh ja die hadden we ook nog.ParaDot schreef op 08 March 2003 @ 21:06:
[...]
Aha, nee, om te minimaliseren moet je op het docklet icon klikken
@madcow: dat zou cool zijn! die error van memphesto komt omdat ik voordat ik vars initialiseerde al een if had. meeste compilers pakken het, maar die van hem blijkbaar niet. Ik voeg je wel toe aan ICQ
/me gaat ff client compilen en oude config stuff zoeken
Binnen een minuut! woei @ hottopic
[ Voor 34% gewijzigd door Thijsch op 09-03-2003 01:40 ]
Verwijderd
Starting program: /root/Hottopic-0.6/src/hottopic
[New Thread 16384 (LWP 23269)]
Extra content at the end of the document
[New Thread 32769 (LWP 23270)]
[New Thread 16386 (LWP 23271)]
Program received signal SIGSEGV, Segmentation fault.
[Switching to Thread 16386 (LWP 23271)]
0x0805283f in parse_string (
input=0x3c090a3e <Address 0x3c090a3e out of bounds>) at hfdparse.c:79
79 output = (char *) g_malloc(sizeof(char) * strlen(input));
(gdb) Quit
(gdb)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 23:59 ]
Verwijderd
Ik heb zojuist de informatie gemailed. Hij ging wederom onderuit.ParaDot schreef op 09 March 2003 @ 01:41:
smars, zou je in gdb eens backtrace willen typen, mij die log en de file ~/.hottopic_debug toemailen? (thijs_a(nospam)@gmx.net )
Ok de bug is gefixt. het zat hem erin dat fok in de XML geen tag <messageid> had. Die werd dus op NULL gezet en daarom ging hij op zn bek.
Je zei dat het statusdock niet had: heb je wel make install gedaan? Anders installt hij geen icon, en als er geen icon is maakt hij geen docklet
Mensen: zoek ajb zoveel mogelijk bugs, dan kan ik die ook fixen
[ Voor 61% gewijzigd door Thijsch op 09-03-2003 12:00 ]
Verwijderd
Cool dat het toch echt een foutje was en dat je het opgelost hebt.ParaDot schreef op 09 March 2003 @ 11:37:
Ik heb de logs gezien, en het heeft iets te maken met een bepaald FOK! topic, als ik hem toevoeg gaat het ook fout. Ik ga even kijken waar het zit.
Ok de bug is gefixt. het zat hem erin dat fok in de XML geen tag <messageid> had. Die werd dus op NULL gezet en daarom ging hij op zn bek.
Je zei dat het statusdock niet had: heb je wel make install gedaan? Anders installt hij geen icon, en als er geen icon is maakt hij geen docklet
Mensen: zoek ajb zoveel mogelijk bugs, dan kan ik die ook fixen
make install heb ik inderdaad nog niet gedaan. Ik dacht eerst maar even kijken of het programma iets voor me is en daarna ben ik het vergeten om even netjes te installeren.
Ik ga het zo nog wel even doen
edit: Docking werkt nu ook. Nog wel 1 ding. Ik moest zelf een Launcher maken naar /usr/local/bin/hottopic en zelf nog het icoontje erbij zoeken. Kortom na make install kreeg ik hottopic niet automatisch in het Gnome menu. Maakt verder niet uit maar is misschien nog een puntje om nog eens een keertje naar te zien.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 12:31 ]
ok, fixed, zit er nu ook bij.Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 12:03:
[...]
Cool dat het toch echt een foutje was en dat je het opgelost hebt.
make install heb ik inderdaad nog niet gedaan. Ik dacht eerst maar even kijken of het programma iets voor me is en daarna ben ik het vergeten om even netjes te installeren.
Ik ga het zo nog wel even doen
edit: Docking werkt nu ook. Nog wel 1 ding. Ik moest zelf een Launcher maken naar /usr/local/bin/hottopic en zelf nog het icoontje erbij zoeken. Kortom na make install kreeg ik hottopic niet automatisch in het Gnome menu. Maakt verder niet uit maar is misschien nog een puntje om nog eens een keertje naar te zien.
functions.c: In function `show_popup':
functions.c:384: parse error before `result'
functions.c:393: `image' undeclared (first use in this function)
functions.c:393: (Each undeclared identifier is reported only once
functions.c:393: for each function it appears in.)
functions.c:401: `hbox' undeclared (first use in this function)
functions.c:430: `result' undeclared (first use in this function)
cc1: warnings being treated as errors
functions.c:437: warning: unreachable code at beginning of switch statement
functions.c: In function `check_TF':
functions.c:575: parse error before `length'
functions.c:583: `length' undeclared (first use in this function)
make[2]: *** [functions.o] Error 1
Ben ik nou echt de enige hier met deze problemen??
Ik wacht maar weer op de oplossig
1
| gcc --version |
En de versie van gcc is : 2.95.4
Ah dat verklaart het. Ik kan jou probleem met gcc 2.95.4 hier herhalen.Memphisto schreef op 09 March 2003 @ 15:21:
Ik draai hier debian woody, kernel 2.4.20
En de versie van gcc is : 2.95.4
Ik gebruik hier gcc 3.2.2, ik weet niet wat voor compiler paradot gebruikt maar dit lijkt de oorzaak van jou probleem te zijn.
/me zet op zijn test lijstje "ook kijken hoe een "oudere" compiler denkt over de source".
aha
Oke, ik heb de code aangepast, het werkt nu met
2.95
3.2.3
Met de meest gebruikte versies(3.2 en 2.95) gaat het nu dus goed .
[ Voor 33% gewijzigd door Thijsch op 09-03-2003 19:25 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Thijsch op 09-03-2003 22:30 ]
Verwijderd
oki dan test ik die binnenkort wel terwijl gdb meeloopt. Misschien komt er nog wat uit. Reuze handig programma trouwens. Ik waardeer het al meer en meerParaDot schreef op 09 March 2003 @ 22:25:
die 0.6 is de laatste release. ik zit nu nog een bug te fixen en dan gooi ik er wel een 0.6.1 uit. dat wordt dan morgen,overmorgen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 22:28 ]
Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 3
Probeer toe te voegen blijft topic-titel en aantal reacties onbekend
En waarom zit dat topic niet in de xmlParaDot schreef op 09 March 2003 @ 22:42:
zmn: klopt, is met alle topics, hij vult alleen in wat hij weet, het ID, het forum(GoT) en de replies(0). Als het topic dan in de XML zit wordt hij geupdate. wordt hij niet geupdate zit hij niet in de XML
Oooh hij moet zeker bij de laatste .... topics zitten
[ Voor 8% gewijzigd door supakeen op 09-03-2003 22:46 ]
je kunt erachter komen wat de naam van een topic is via bijv. http://gathering.tweakers.net/xml/list_messages/319439ParaDot schreef op 09 March 2003 @ 22:42:
zmn: klopt, is met alle topics, hij vult alleen in wat hij weet, het ID, het forum(GoT) en de replies(0). Als het topic dan in de XML zit wordt hij geupdate. wordt hij niet geupdate zit hij niet in de XML
aarg! dat is geen XML, dat is een berg prut
/edit: ik heb het even doorgekeken en ik ga het inbouwen. Ik vraag jelmer vos om de hfd files te updaten met een extra tag..., got.hfd doe ik zelf wel
[ Voor 79% gewijzigd door Thijsch op 09-03-2003 23:07 ]
Mjah, in principe kun je alles waarbij 'forum' in het url zit, door xml vervangen, om een xml-versie te krijgenParaDot schreef op 09 maart 2003 @ 22:59:
moto-moi: cool! die kende ik niet, daar kan je nog meer mee
zo zie je maar, idlen in #devschuur kan soms best handig zijn
topic: blaat
lastreplier: blaat
<link>View reply</link>
zodat je kan zien met welke text er gereageerd is
woei
/me wordt vaag
nu ga ik ECHT slapen. (poging 6)
Ook heeft GNOME wel support voor popups dacht ik zo (je maakt een paar berichten geleden een opmerking over). Ik zie sylpheed (GPG wachtwoordinvoer), gnome-session (afmelden) en workrave (alle venstertjes van dit programma) zulke dingen gebruiken. Misschien is het iets om die van workrave over te nemen. Ik vind ze namelijk erg mooi. Van die unmanaged vensters middenin je scherm.
Verwijderd
wat ik ook intyp in dat tekstfield, als ik op add klik verschijnt er: warning nr. 1 met: "No forums added", warning nr. 2 met: "Invalid URL, no 'h' found"
Gettext support zou handig zijn idd. En het is engels omdat het zo hoortValium schreef op 10 maart 2003 @ 00:23:
Waarom is hottopic voor linux engels? Zit ik me een beetje in het zweet te werken om alles een beetje NL te krijgen. Worden er doodleuk zulke programma's gemaakt...misschien een idee om het programma te gettext-enablen. Op die manier heb je in een keer een engelse en een nederlandse versie zonder veel poespas. Omdat je al glade gebruikt zou dat echt een kwestie van 3x klikken moeten zijn.
Dat is niet wat herr paradox bedoelde. Hij doelde op de popupjes die nog geimplementeerd moeten worden in de notification tray (tenminste, afaik zijn ze er nog niet.) Denk maar aan die winxp ballonnetjes die bij de systray vandaan komen.Ook heeft GNOME wel support voor popups dacht ik zo (je maakt een paar berichten geleden een opmerking over). Ik zie sylpheed (GPG wachtwoordinvoer), gnome-session (afmelden) en workrave (alle venstertjes van dit programma) zulke dingen gebruiken. Misschien is het iets om die van workrave over te nemen. Ik vind ze namelijk erg mooi. Van die unmanaged vensters middenin je scherm.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Tsss...omdat het zo hoort.CyBeR schreef op 10 maart 2003 @ 01:19:
[...]
Gettext support zou handig zijn idd. En het is engels omdat het zo hoort
Glade is iig nogal slim, want mijn versie is al half Nederlands (hij neemt vertalingen over van de stock-widgets van gnome-gtk). Als het gettext gedeelte klaar is wil ik wel een goeie NL vertaling klussen.
Ow, die dingen. Okee, dat heeft GNOME idd nog niet. Mijn fout.[...]
Dat is niet wat herr paradox bedoelde. Hij doelde op de popupjes die nog geimplementeerd moeten worden in de notification tray (tenminste, afaik zijn ze er nog niet.) Denk maar aan die winxp ballonnetjes die bij de systray vandaan komen.
Tijd voor een micropauze...
ik ga nu:
-nog een bugje fixen
-nog een bugje fixen
-.po files maken.
en huib B: je moet eerst in het configurewindow een forum adden.
change:
Ook heb ik de layout iets veranderd. TopicID, forum (GoT) is niet interresant voor een user, is dus ook neit meer zichtbaar. Subforum staat er nu wel bij.0.6.1 - bug: pango errors met een popup
- feat: popup wordt rerebuild als hij kapot is gegaan
- bug: het werkte niet met een oude gcc, fixed
- added hotopic.desktop
- segfault bij het opstarten
-diverse andere bugs
Laat even weten wat je ervan vindt!
O ja: Ik heb het gettext zitten kloten, maar het wil niet echt lukken, deze versie zit het dus nog niet in, maar als het klaar is laat ik het horen.
Download Hier
/edit: En: er is een freeBSD port. MadCow komt die zo posten denk ik
[ Voor 30% gewijzigd door Thijsch op 12-03-2003 22:27 ]
Die shar file kun je uitpakken door naar ports/net te gaan en dan sh /path/to/shar-file te doen.
Sommige van jullie zullen wel denken waarom zorgt ie er niet voor dat het in de port collection komt.
Nou ik heb hier 2 redenen voor:
1. Er is een port freeze op het moment (dit om packages te kunnen maken voor 4.8-release).
2. Ik wacht liever tot gettext is ingebouwd, kunnen we het meteen goed doen
En natuurlijk fout meldingen kunnen je in dit topic kwijt.
/me heeft deze week al twee oer domme fouten gemaakt dus het kan zo weer gebeuren ...
[ Voor 2% gewijzigd door MadCow* op 12-03-2003 23:12 . Reden: ) = kreng ]
Verwijderd
/edit: binnen een minuut, hottopic werkt goed
[ Voor 13% gewijzigd door Thijsch op 13-03-2003 16:40 ]