[autoversterker] Climax Bullet 300

Pagina: 1
Acties:
  • 1.695 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik ben op zoek naar een goedkope versterker om mijn subwoofer mee aan te sturen, en ben via remco's car stereo (http://www.remco-online.nl) bij deze terecht gekomen:

Bullet 300 Versterker:
2- kanaals versterker * Max. vermogen: 2x150 Watt * Brugbaar * Max. gebrugd vermogen: 300 Watt

Afbeeldingslocatie: http://waves.intermax.nl/isroot/CarHifiProfessionals/SiteImages/ProductImages/1194.gr.jpg

-2 Ohm stabiel stereo
-MOSFET “A”- klasse circuit
-Vergulde RCA input
-Vergulde RCA output
-Vergulde luidsprekeruitgangen
-Low Pass, variabele crossover: 40Hz- 150Hz
-LED indicatielampjes
-Beveiliging tegen kortsluiting in de luidspreker
-Afmetingen: 256mm x 57mm x 230mm

Hij kost bij remco's car stereo € 85,-
Volgens de specificatie levert hij een maximaal vermogen van 2x150 Watt. Hoeveel is dit continu??
Heeft iemand misschien nog meer informatie over de versterker of misschien een suggestie voor een andere 2 kanaals brugbare versterker binnen dezelfde prijsklasse?

[ Voor 3% gewijzigd door Bonkdoos op 01-02-2003 19:23 ]

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16209

2x 50w RMS?

Binnen deze prijsklasse heel weinig. Wel goed voor het geld zijn de versterkers uit de Radio Active serie van Ground Zero, deze zijn wel duurder maar wel veel beter en leveren ook de aangegeven vermogens in RMS. Kijk op www.hifipoint.nl voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

2X50 RMS lijkt mij prima voor de prijs. Ik mis alleen een High Pass functie. Dat kan je belemmeren bij een eventueel latere opzet van je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74988

Ik heb deze versterker en ben er behoorlijk tevreden over. Je moet wel de filter zo laag mogelijk zetten anders krijg je al snel een resonantie/boembas. Volume staat helemaal open en dat is mooi in evenwicht met de door mn pioneerradio (4x50) aangestuurde speakers. Ik moet wel zeggen dat ik van een zeer harde bas houd, dus mischien heb jij zelfs minder volum nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12-2024
Anoniem: 74988 schreef op 02 February 2003 @ 12:59:
Ik heb deze versterker en ben er behoorlijk tevreden over. Je moet wel de filter zo laag mogelijk zetten anders krijg je al snel een resonantie/boembas. Volume staat helemaal open en dat is mooi in evenwicht met de door mn pioneerradio (4x50) aangestuurde speakers. Ik moet wel zeggen dat ik van een zeer harde bas houd, dus mischien heb jij zelfs minder volum nodig...
Heb je geen last van het feit dat je de versterker niet NOG harder kunt zetten, maw dat ie dus geen overdrive heeft tov je gewone speakers

[ Voor 7% gewijzigd door Bonkdoos op 02-02-2003 17:36 ]

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik ben ooit begonnen met een Witec WPA 2440 geloof ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/DSC00791.jpg

Deze dus..

*spem* zie dit topic [rml][ Car Hifi] Inbouw versterker, veel pics[/rml] /*spem*

Die geeft 2x35 RMS en dat was gebrugd (ongeveer 100 watt RMS) voldoende voor een oorverscheurend geluid met een 15" inch velpaarse Witec Las Vegas woofer in 70 sealed ;)

Daar zat helaas geen actief filter op. Een lowpass filter was echter snel geregeld, wat ik in het begin deed met een filter in de RCA kabel. Later gewone passieve filters, maar het bleef dus zelf de filtering verzorgen met alle kosten en inspanning van dien. Die heb ik nog in trimode gebruikt voor een Conrad (http://www.conrad.nl) 6x9" setje icm met die 15" Witec woofer gebruikt in de hoedenplank met passief filter, maar toen kwam de gescheiden setup met een Longmill black widow versterker @ 2x75 watt RMS. Geen klachten over de black widow, behalve dat (en dat is toch wel ernstig) die goedkope Witec audiofieler was dan die Black Widow. Voor sub (actief schakelbaar low pass 80/120 Hz) was die Longmill prima, maar geluidstechnisch is de Witec gewoon beter.

De longmill is al een tijdje verkocht aan een collega. De Witec doet, zoals klikbaar, nu dienst bij jongste broederlief.

Later gelukkig een prachtige JVC 4x75 watt RMS van mijn broer kunnen overnemen die nieuw toendertijd NLG 800 kostte... Actief hoog/laag schakelbaar en traploos verstelbaar filter van 50-200 hz, helemaal top. Dat actief filter hoog schakelbaar is onmisbaar voor de huidige setup in de wagen van moedertje lief, wegens ontbreken van een eigen auto.

Moraal van het verhaal: kijk vooruit. Zorg dat er zoveel mogelijk features op die amp zitten en dat het geluid goed voor elkaar is. Liever wat minder watts dan nu meteen klinkende cijfers. Ook met 2x35 watt RMS wordt je prima doof (zie Witec 15" vol aan in een Micra @95 van Amsterdam-Maastricht met Trance Nation 5 >:) ).
Pagina: 1