Toon posts:

[cybercomm medion laptop] debian erop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb laatst bij de makro een cybercomm medion laptop gekocht.
Nu heb ik er Linux redhat 8.0 opstaan, ik wil nu debian gaan draaien dus ik heb het gedownload en op cd gefikt nu doe ik de setup en zie ik maar de helft van de setup (dus ik zie de onderkant van de setup niet, de OK buttons enzo).
Nu kan ik debian niet echt goed installeren omdat ik het niet zie, kan ik deze resolutie veranderen? of kan ik iets anders doen zodat ik de install wel helemaal goed zie?
Ik heb wel gezocht maar ik heb niks kunnen vinden hierover...

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

Hoort dit niet in dit topic thuis?
Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2

heb je de iso's wel checked op een correcte md5 ?

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

Verwijderd

Topicstarter
humz, waarom zou dat in dat topic horen ik bedoel ik vraag hoe ik mijn reso kan changen of wat je anders moet doen... dat heeft niks te maken met welk os ik zou willen dus.
(Niet kwaad bedoeld ofzo :) )

en trouens het ligt niet aan de install van de cd maar ik denk dat het aan mijn laptop ligt want op mijn gewone pc kan die wel debian installeren op goeie resolutie.
Dus mischien kan ik ergens instellen dat mijn screenresolutie bij het booten hoger is ofzo.. ?

Zijn er mischien nog mensen die wel weten hjoe ik het kan verhelpen? want ik kom er echt niet uit ik heb verschillende debian releases geprobeerd 3.0rc1 3.0rc0 maar niks werkt, iemand die mischien nog enig idee heeft?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 00:11 ]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:30

deadinspace

The what goes where now?

Probeer op de bootprompt eens te booten met als extra bootparameter "video=vga16:off", misschien dat dat helpt. Anders kun je misschien van CD2 booten (die heeft een andere install kernel), of van een van de verschillende set bootflops.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal is ff kijken.. ik kan trouens niet via floppy booten heb alleen cdrom speler in mijn laptop zitten.

Verwijderd

Topicstarter
ok.. dit is me dus gelukt, goeie resolutie enzo maar als ik debian dan geinstalleerd heb dan kom ik in de console en floep resolutie is weer vaag..
Nu heb ik bij lilo geprobeerd :
vga = ask
alle opties geprobeerd maar steeds bleef mijn resolutie niet goed.
Weet iemand mischien een ander iets zodat mijn reso wel goed komt?

Btw, oud topic weet ik :)

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
probeer eens als bootoptie vga=788 (voor 800x600), vga=791 (1024x768) of vga=793 (voor 1280x1024). Anders kun je via vga=ask ook proben wat er ondersteund wordt, en die probeer je dan.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Pagina: 1